מחפש המלצה

מחפש המלצה

היי חברה !
אחרי הרבה זמן שלא קראתי, נחת בביתי career if evil של רולינג, שבה אותי, והזכיר לי כמה כיף זה להסתובב בעולם כשיש ספר שמחכה לך שתמשיך לקרוא אותו.
לצערי אני מתקשה קצת עם הבחירה של התחנה הבאה. אני מחפש המלצה לספרים שהם איכותיים, אבל כן יחסית נוחים לקריאה ושמים גם דגש על עלילה וקצת מתח. עד כה נתקלתי בדברים שהיו נראים לי קצת כמו זבלונים, או מהצד השני, פרוזה ו"קלאסיקות" שאני פחות מתחבר אליהן.
דוגמאות לספרים שאהבתי:
קורות הציפור המכונית
חיי פיי
הסיפור שאינו נגמר
ספרי קורמורן סטרייק
מישהו לרוץ איתו

מה אומרים? (דגש על אנגלית כי אני רוצה להתאמן קצת לקראת הפסיכומטרי).
 

motior

Member
אם אהבת את קורות הציפור המכנית

אני יכול להמליץ על "קפקא על החוף"
ואם אהבת את "הסיפור שאינו נגמר" אני מאמין שתאהב גם את טרילוגיית שר הטבעות של טולקין
 
האמת שכבר קראתי את שניהם


אני לא מחפש ספרים בהכרח באותו הסגנון, אלא נותן אותם כדוגמא לספרים איכותיים שיש בהם דגש על העלילה.
 

siv30

New member
מאוד אהבתי

את Forsyte saga.
&nbsp
אתה יכול לקרוא באנגלית, הספר נמצא בפרוייקט גוטנברג בחינם. אחד הטובים שקראתי. מדובר למעשה ב 3 ספרים שמרכיבים את הסאגה שמספרת את סיפור שקיעת משפחת פורסייט דרך הסיפור של איירין וסומס.
&nbsp
ספר אחר שאהבתי ולא תורגם הוא little life. תכין את עצמך נפשית לספר שואב שאי אפשר להניח למרות שיש בו תיאורים קשים ומזעזעים בחלקו. מספר את סיפור חברותם של 4 חברים מהאוניבריסטה ומתמקד בחיו של אחד מהם בפרט. ספר שהשאיר אותי הלומת קרב עד היום אני זוכרת חלקים מתוכו.
 
איזה אוסף מעניין של ספרים:)

אין לי מושג איך תופרים המלצה לפי האוסף הזה.

מהז'אנר הבלשי (קורמורן סטרייק) יש הרבה, יש את לי צ'יילד, יש את ריימונד צ'נדלר, טאנה פרנץ', יו נסבו, ואם דווקא האווירה האנגלית מצאה חן בעיניך - אפשר לנסות את פ.ד. ג'יימס.

עולים לי גם: קוני ויליס - מדע בדיוני לא כבד (מסעות בזמן, בעיקר. את האחרון שלה לא תרגמו והלוואי שהיתה לי סבלנות לקרוא באנגלית), שני ירחים של שרון קריץ' ופלא (שהם בעקרון ספרי נוער, אבל גם מבוגרים יכולים להנות מהם), אולי ספרים של דלין מתיה ואם אתה אוהב רומנים היסטוריים - אז יש את רוחות מלחמה ומלחמה וזכרון של הרמן ווק.

אם הסיפור שאינו נגמר יכול להיות אינדיקציה לחיבה לפנטזיה - אז אולי ברנדון סנדרסון.

בהצלחה...
 
למעלה