קריאת ספרים- השאלות, החזרות וכדומה

martin1981

New member
קריאת ספרים- השאלות, החזרות וכדומה

שלום רב,

לאחרונה התחלתי לקרוא ספרים, דבר שלא ממש עשיתי עד כה , להוציא מקריאות החובה בבית הספר (אני בן 34).

אני לרב רואה ספרים שמעניינים אותי בצומת ספרים, קורא את התקציר מאחורה, קורא בסמניה ואז רוכש את הספר (משתדל לקנות במבצעים, אך לא בהכרח).

לאחר מכן, אני מסיים לקרוא את הספר תוך עד כ10 ימים ופשוט מחליף אותו במסגרת החוק המתיר זאת במצב חדש. (אני ממש שומר עליו בהדיקות , בלי קימוטים וקיפולים)

השיקול לעשות זאת אינו רק כלכלי. אני לא רואה שום טעם בהחזקת ספרים רבים בביתי, שיעלו אבק ויצריכו ספריות ייעודיות.

למעשה, באופן כזה חנות צומת ספרים הופכת למעין ספרייה שכונתית עבורי.

האם אתם גם נוהגים כך?
ובכלל, איזה טעם יש לרכוש ספרים, כאשר מתקיימות ספריות עירוניות עשירות ספרים כמו בית אריאלה בת"א ועוד.

אודה להתייחוסתכם והארותיכם!

תודה ושבוע נפלא לכולנו!
 
כאשר אני בוחר לקרוא ספר אני קונה אותו

ספר שיוצא בעברית לא תמיד יודפס מחדש לאחר שאוזלת מהדורה. באיזה שהוא שלב מגיעים לקריאה חוזרת של ספר שנקרא לפני 20 שנה ואז מגלים שהוא לא ניתן להשגה בספריות ההשאלה,לא ניתן להשגה בחנויות ,ואם אפשר להשיג אותו בחנויות לספרים משומשים אז מחירו אסטרונומי.

אני כמובן לא מדבר על רם אורן או אשכול נבו
 

martin1981

New member
אשמח לדעות נוספות בנושא...

 

טובה53

New member
אני מחליפה ספרים בספריה

וגם מאמצת ספרים ממדף ה"קח ואל תחזיר" שבספריה אותם אני מוסרת מיד לאחר שסיימתי לקרוא.
בחנות ספרים לדעתי ההחלפה מוגבלת עד לתאריך מסוים מאז הרכישה הראשונה, לא?
 

martin1981

New member
בצומת ספרים

ניתן להחליף ספרים עד אינסוף (לפחות, תיאורטית). 14 יום ממועד הרכישה או הקבלה של הספר המוחלף.
אף אחד לא מתחקה אחרי הרכישה הראשונה....
 

catch 2 2

New member
אז מדוע לא להשתמש בספרייה לשם כך?

אם מראש הכוונה שלך היא להחליף ספרים ולא לקנות אותם, הספרייה היא המקום המתאים לכך.

מה הטעם בלקנות ספרים? לקרוא יותר מפעם אחת.
 

לאורה101

New member
זה ממש מעניין

מה שאתה עושה. זה נראה לי קצת לא חוקי ולא מוסרי.
לעולם לא היה עולה בדרכי לעשות משהו כזה.
הבית שלי מלא בספרים ,חלקם כל כך ישנים שדפיהם כבר צהובים. אני רואה בזה 'נכס צאן ברזל' והרבה פעמים יש רצון וחשק לחזור ולקרוא ספר אהוב.
במקביל לרכישת ספרים אני גם מנוייה בספרייה על חמישה!! ספרים ולפעמים מחליפה אותם פעם בשבוע. ( אם כי זה כבר מזמן לא קרה)
יש קלאסיקות ששווה שיהיו בבית, למרות המקום והאבק שהם צוברים.
אני נהנית מהבעלות על ספרים רבים.
בכל מקרה תמשיך לקרוא, זה כייף.
מדוע אתה לא מנוי בספרייה? אולי אין שם ספרים מספיק חדשים עבורך?
 

martin1981

New member
לא חוקי? לא מוסרי....?....

הי, לאורה!
תודה על התגובה.

לגבי החוקיות של העניין. זה חוקי לגמרי. אין הוראות צרכניות , המוציאות ספרים מתקנות ההחזרה הסטנדרטיות (החזרה תןך 14 יום במצב חדש).

לגבי המוסריות, אפשר להתווכח על זה. ואני מודע לכך, שזה קצת מעורפל.

לדעתי, אם כל הספרים היו נאטמים בניילונים בחנות, ואי אפשר להחזיר ברגע שנפתח, נושא ההחזרות האינסופיות , היה נפתר.

לגבי מנוי לסיפרייה. אני מניח שאת הרב הגדול ניתן למצוא בסיפרייה. אולי אשקול לעשות מנוי בבית אריאלה. מניח כי אוספי הקריאה שלה כוללים גם ספרים חדשים מהשנים האחרונות.

תודה והמשך יום נפלא!
 

לאורה101

New member
אסביר את כוונתי

'חוקי' יתכן וכן כי כאמור אין הסתייגויות לגבי החזרת ספר,אבל מה שאתה עושה זה בעצם לקרוא את הספר,אז להחזיר אותו,לקחת אחר, לקרוא גם אותו ואח"כ להחזיר גם אותו, נכון?
הבעייתות של המעשה היא שההנחה המקורית של כל חנות שאם אתה מחזיר ספר אתה לא מעוניין בו ו ל א ק ר א ת ב ו, כלומר הוא עדיין חדש.
זה לא נכון במקרה הזה!
אתה בעצם מצאת פירצה 'חוקית' לסוג של הונאה, לדעתי. כשאני רוכשת ספר אני רוצה שהוא יהיה חדש, ומי שקונה ספר אחריך לא ממש מקבל ספר חדש, אפילו אם אתה שומר עליו ולא מקמט ולא מלכלך וכו' וכו'.
אז מוסרי זה לא. לא כלפי שאר הרוכשים התמימים ואני מאמינה שגם אולי עבור החנות, כי אם מישהו קנה ספר שכזה הוא יכול לחזור להתלונן לחנות שהספר אינו 'בתול' ואז הם כנראה יחליפו לו אותו. כך שיתכן שאף גרמת נזק לחנות.
לפי מיטב הבנתי גם בחנויות הספרים ישנה הנחיה פומבית שניתן להחליף/להחזיר ספר תוך 14 יום בליווי הקבלה ו ב מ צ ב ח ד ש , כלומר ההנחה היא במצב שלא קראו בו!!!
אישית זה לא מזיז לי, תעשה מה שטוב לך, לא שופטת, זה לא תפקידי ומקומי רק כתבתי את דעתי, רק תגיד לי באיזה חנות אתה קונה כדי שלא אבוא אחריך לקנות

יום נפלא גם לך!
 

martin1981

New member
תגובה

אם אני מחזיר ספר, לאחר שקראתי, הוא מוחזר במצב חדש לחלוטין!!! אין סיכוי לגלות שהוא נקרא ע"י מישהו
 
אני מאוד לא אוהבת את זה.

מבלי לשפוט חלילה, שכל אחד יעשה מה שמצפונו מתיר לו.
אני חושבת שסופר מקיז מדם לבו כדי לכתוב ספר. זה לא מוצר רגיל שמיוצר ביצור המוני, זו יצירה רוחנית. בנוסף, אפילו אם זה היה מוצר רגיל ביצור המוני, ברגע שהשתמשת קיבלת את התמורה לכספך ולא הוגן בעיני להחזיר. זה כמו שיש לך אירוע, אתה קונה בגד, שומר עם התוית ומחזיר למחרת. האם זה הוגן? בעיני לא.
על אחת כמה וכמה, כשיש שירות יעודי בדיוק למה שאתה מחפש. אני בטוחה שכל ספריה שכונתית תציע מספיק מבחר כדי שתוכל למצוא מה לקרוא. אם אתה מתעקש דוקא על ספרים חדשים, צריך לשלם.
אבל שוב, אני לא שופטת. לכל אחד אמות המוסר שלו ואני בטוחה שיש דברים שאני נוהגת לעשות שאתה לא היית אוהב.
 
לא. במשך שנים קניתי ספרים. היום הבית כל כך מלא שאין מקום

יותר. רבים מהספרים שיש לי הם יד שניה, פגומים במקצת, או חדשים שקניתי במבצעים שנערכים פעם-פעמיים בשנה בחגים, על ידי מחסני ספרים. יש לי גם כמה ספרים שמצאתי ברחוב.

ספרים רבים באו גם מחנויות פרטיות, אני לא נכנסת לצומת ספרים או לסטימצקי והעדפתי ומעדיפה לקנות, אם וכאשר, רק בחנויות עצמאיות כדי לעודד עסקים קטנים ולא תאגיד כוחני.

אני שמחה שיש לי הרבה ספרים כי מדובר בספריה עשירה, רבים מהספרים הם ספרי עיון, יש כאלה שאני קוראת בהם שוב, מעיינת בהם שוב ואני מרגישה שזהו החפץ היחיד שיש לו ערך בשבילי, להחזיק בבית. שום דבר אחר אין לו ערך בעיני, אפילו לא קרוב, לספרים.

מבחינתי זה להקיף את עצמי באהבה. יש גם ספרים שאני יודעת בדיוק מתי קניתי, ולמה, ואלה זכרונות נעימים מזמן עבר שחשובים לי. יש כאלה שאני יודעת בדיוק מתי קראתי, וגם אלה זכרונות נעימים. "חרפה" מאת קוטזיי מסמן את תחילת תקופת תולעת הספרים שהנני, סתיו 2001. היום, כשדעותיי והשקפותיי על העולם השתנו, יהיה מעניין לקרוא בו שוב ואני בטוחה שהחוויה לא תהיה אותה החוויה כמו זו שחוויתי בסביבות נובמבר 2001. את "הגנן המתמיד" של לה קארה קראתי בשוונג אחד במשך כ-3 שבועות בעקבות מאמר, לא, כותרת, שקראתי עליו, מאת אריאנה מלמד, ששכנעה אותי לקרוא. "כפרה" של מקיואן היה כזאת חוויה אינטנסיבית, שכשהוא נח על המיטה כך סתם, הייתי בטוחה שיקפוץ לו לבד ממקומו לרגע, עד כדי כך היה חי. אני שמחה ששלושת אלה עדיין בביתי ומקווה לקרוא אותם שוב.

לא הייתי חושבת אפילו על קניה והחזרה בתוך 10 ימים, פרקטיקה כזאת מעוררת בי אי-נוחות. אם הייתי רוצה לקרוא ולהחזיר ספרים, הייתי פונה לספריה.
 

Arana

Active member
מנהל
ברוך הבא


נפלא שמצאת עניין בקריאה, לעולם לא מאוחר לגלות את העולם הזה


לי יש מנוי לספריה העירונית שבשנים האחרונות אני כמעט לא מנצלת מכיוון שהצטברו לי בבית ספרים רבים שטרם קראתי - בכל מכירה מוזלת (למשל במכירות של איתמר לוי בבית חשמונאי, פסטיבל אייקון, שבוע הספר) אני קונה בבת אחת הרבה ספרים, כך שיש לי רשימת המתנה מכובדת.

אני מעולם לא החלפתי ספרים בחנות בצורה שאתה מתאר, גם כי כפי שענו לפניי זה נראה לי כמו "קומבינה" (מטרת ההחלפה היא להחזיר מוצר שאינך רוצה ולקחת מוצר שאתה כן רוצה, לא לנצל עד תום את המוצר, להחליפו בחדש וחוזר חלילה), וגם כי אני כמעט ולא קונה ספרים חדשים בחנות; הפעם האחרונה שקניתי ספרים חדשים היתה כשקיבלתי כרטיס מתנה ל"צומת ספרים", וחיכיתי איתו עד המבצעים של שבוע הספר כדי להשיג כמה שיותר ספרים במסגרת הסכום בכרטיס.

לא לקנות ספרים גם מתוך שיקול כלכלי וגם מתוך בעיית מקום זה כמובן מאוד מתקבל על הדעת ולא מעטים יסכימו איתך; לכך יש פתרון בצורת ספריה - אם אתה מת"א יש עוד ספריות פרט לבית אריאלה, רשימה בקישור.
פתרון לבעיית המקום יכולים לתת הספרים הדיגיטליים שהמבחר שלהם בעברית הולך וגדל; הם עולים פחות מאשר ספרי נייר חדשים ולא צוברים אבק


כאשר אני קונה ספרים מוזלים (10-30 ש"ח לספר) והספר לא מוצא חן בעיני או שאיני רואה צורך להשאיר אותו אצלי - לא כואב לי בכיס להעביר אותו הלאה (לחברים או כתרומה). אם אתה יכול להתחבר לרעיון, יש חנויות של ספרים משומשים, מכירות שמתפרסמות (גם כאן) מדי פעם וגם אנשים פרטיים שמוכרים ספרים ביד2, מוסרים בחינם באגורה וכדומה. יש פרויקט חביב בשם "סיפור חוזר" שמציע ספרים משומשים מוזלים, ואפשר אחר כך גם לתרום אותם בחזרה ולקבל זיכוי סמלי.

בקיצור - יש הרבה אפשרויות לקרוא בזול. אל תשכח לחזור לספר לנו מה אתה קורא
 

KallaGLP

New member
לדעתי זה סוג של גניבה.

המטרה באפשרות ההחזרה היא לא שתחזיר באופן סדרתי את כל הספרים שרכשת כדי לקרוא ואכן קראת. המטרה היא למקרים שבהם, למשל, אתה מקבל ספר במתנה אך אינך מעוניין לקרוא אותו ורוצה להחליף לספר אחר. או מקסימום רכשת ספר ואחרי כמה עמודים או פרקים גילית שאתה ממש לא מתחבר והחלטת להחליפו באחר. אבל אם אתה נהנה מהמוצר שאתה קונה ומשתמש בו, אז להחזיר אותו אחרי שסיימת את השימוש בו לדעתי זה ניצול של פרצה בחוק לסוג של הונאה ו/או גניבה. אני לא מכירה אותך, זה לא משהו אישי כלפיך, פשוט האופן שבו אני רואה את הדברים.
מי שאינו מעוניין לרכוש ספר כדי להחזיק אותו בבית, אלא רק לקרוא ולהחזיר, יכול ללכת לספריה. חנות ספרים היא בית עסק המתפרנס ממכירת ספרים. אם כולם, או אפילו רק חלק מהקונים, יעשו כמוך, הן יפשטו את הרגל. שלא לדבר על כך שהסופרים שטרחו וכתבו את הספרים האלה לא מקבלים שכר (הפעוט גם כך) על עמלם. מבחינתי אין הבדל בין מעשה כזה לבין זה שמישהו ישכור אותך לבצע עבודה, ואחרי חודש יודיע לך שהוא מחליף אותך בעובד אחר ולכן אינו מתכוון לשלם לך על הזמן שעבדת.
 
למעלה