מירי רגב נגד גל"צ / "תרשום אני ערבי" שיר מאת מחמוד דרוויש

מירי רגב נגד גל"צ / "תרשום אני ערבי" שיר מאת מחמוד דרוויש

טענתה של מירי רגב שגל"צ ירדה מהפסים משום שהתחנה שידרה תוכנית על מחמוד דרויש עוררה כצפוי סערה . מה שהציבור לו יודע זאת העובדה שלפני 15 שנה ויותר שר החינוך דאז הכניס ארבעה שירים משירתו הלא פוליטית של דרויש,ואז גם מי שמכהן היום כנשיא המדינה הסתייג מהכנסת השירים לתוכנית הלימודים.

[..]כאן טמון מרכיב חשוב בהתלקחות. הוראת שירתו ה"לירית" של משורר לאומי פלסטיני בשיעור ספרות נתפשה כמתן לגיטימציה לכל מסריו וכפעולה פוליטית ב"דלת האחורית" – ודווקא משום ששירתו עוצמתית ונוגעת ללב. כך, יובל שטייניץ (הליכוד) ומיכאל קליינר (חרות) הסכימו שיילמדו שירים העוינים את ישראל בשיעורי היסטוריה ואזרחות, אך לא רצו לתת לדרוויש במה בשיעור ספרות. "חשוב הסמל, חשוב האתוס", הצהיר רובי ריבלין (הליכוד). חרף הערכתו לשירה של דרוויש, טען ריבלין כי אין למסד לגיטימציה למשורר במסגרת תוכנית הלימוד. ציפי לבני (אז בליכוד) התנגדה להוראת נושאים שנויים במחלוקת "במסגרת כאילו ספרות יפה", בהדגישה כי בשיעורי ספרות לומדים גם על חייו ודמותו של המשורר, מנסים להבינו ומפתחים כלפיו אמפתיה.[..]

צוטט מתוך עיתון הארץ לקריאת הפוסט (מי שיכול) כאן


השיר "תרשום אני ערבי" שעצבן את מירי רגב אצלי בבלוג כאן
 
ולו ידע הציבור, זה היה משנה משהו ?


לפעמים אני חושב, שטוב היה לו למדו בגל"צ מהמהלך שעשתה הוליווד בשנות העשרים, כשהייתה נתונה להתקפה מצד השמרנים. אלמלא אימצה את "קוד הייז" והחזיקה בו עד שנות הששים, שאז חלה נסיגה זמנית בכוחם של השמרנים, מי יודע אם היו לנו הקלאסיקות הקולנועיות של שנות השלושים, הארבעים והחמישים.
&nbsp
&nbsp
 

Faria

New member
מי יודע

אולי במקומן היו יוצאים בשנים האלה גם סרטים הרבה יותר מעניינים.
&nbsp
אבל אין מה לעשות, במדינת מירי רגב ואיווט ליברמן, אין מקום לכל ההסטוריה או כל התרבות, רק לנרטיב המעוות והצר שצריך לתקוע לכולנו בגרון.
 
אני חושב שאני יודע

אלמלא הייתה הוליווד מתיישרת עם השמרנים, ומשתמשת ביצירתיות שלה כדי לשגר קריצות מאחורי גבם, כי אז השמרנים היו מכחידים אותה, כפי שהכחידו את האוכלוסיה הילידית של ארה"ב. אל נזלזל בכח ההיזק שלהם.
 

Faria

New member
אז המסקנה שלך מהעסק היא

" צריך תמיד להכנע לשמרנים ו/או פשיסטים"?
 

just Orli

New member
נראה לי שהמסקנה היא להיכנע למי שהכוח בידיו לעת עתה

ולחכות שיחלו לנשב רוחות חדשות והכוח יעבור למישהו אחר.
מצב דומה אפשר לראות אצל הדתיים הלאומיים היום (למשל בצבא) - פעם הם השתלבו בשקט וקיבלו את דין הציונות החילונית השלטת, היום הם מנסים להפוך את הקערה על פיה לאחר שהנסיבות השתנו ויש להם יותר כוח להבליט את הערכים שלהם.

זו לא מסקנה אקטיביסטית או לוחמנית במיוחד (במיוחד כשאתה מכניס אליה מילה כמו "כניעה"), אבל גם לה יש מקום לדעתי.
 

KACHIMU

New member
אשה שלא קראה ספר מימיה ובריון הם הז'דנובים שלנו.

דרוויש לא צדיק. דרוויש לא פליט. דרוויש עזב את ישראל מרצונו.
דרויש הפך למעצב ולתעמולן של הנראטיב הפלסטיני המעוקם
(ועד שהפלסטינים לא יאמצו נראטיב אמיתי הם ימשיכו לבוסס בבוץ בעזרת האו"מ. קראו את 'קורבנות' של בני מוריס שלא חשוד בימניות. שמאל שפוי)
אבל... דרויש הוא משורר טוב. יש לו הרבה מאוד שירים שאם היו מורידים את שם המשורר גם אנחנו היינו מאמצים אותם ומתרגשים מהם, כמו שכל אדם רגיש ומוסרי בכל מקום, בעיקר בכל מקום של קונפליקט מתמשך מדמם, היה הופך אותם 'לספר התפילה' שלו.
 

just Orli

New member
אין לי עמדה בנושא

רק ניסיתי לפרש את טענתו של שושן פרא, מקווה שהבנתי אותה נכונה.
 

Faria

New member
אני מעדיף את האמירה של הMSP

If you tolerate this, then your children will be next.
&nbsp
ומעריך ומוקיר את כל אלה שלא מתכלבים אל מול אי הצדק והפשיזם.
 
למעלה