הטרילוגיה אהבה כואבת מאת רם אורן

dolevfima1983

New member
הטרילוגיה אהבה כואבת מאת רם אורן

סיימתי הערב, במהלך משחקן של פורטוגל ואיסלנד, את הספר השלישי בטרילוגיה אהבה כואבת של רם אורן.
טרילוגיה מופלאה ומצוינת, מומלץ בחום. מיד אעלה כאן את ההמלצה על כל השלישיה.
 

dolevfima1983

New member
אהבה כואבת 1: שירי - רם אורן

ספר מופלא זה הוא החלק הראשון בטרילוגיה המתרחשת באחת התקופות הסוערות בתולדות המדינה. 335 עמודים.

בעיצומן של מהומות דמים בין יהודים וערבים נשזרות פרשיות חייהם של אנשים שיד הגורל קישרה ביניהם: נערה יפהפייה בת 18 עולה לארץ עם משפחתה דלת האמצעים ומחפשת דרך קלה לאושר ולעושר, קצין בריטי מצטיין מוכן לבצע כל פשע כדי לזכות בליבה של צעירה יהודייה שבה התאהב נואשות, פקיד בכיר בצפת מוריש את כל רכושו לרקדנית עירום, ילד יהודי ניצל מהתקפת מחבלים ונאסף לביתה של משפחה ערבית, נסיך סעודי עתיר נכסים מבקש לשאת לאישה נערה מעכו המסרבת להיענות לחיזוריו.
כל אלה ופרשיות רבות אחרות משתלבים בחלק הראשון של הטרילוגיה.
 

dolevfima1983

New member
אהבה כואבת 2: דני - רם אורן

ספר מצוין זה הוא החלק השני בטרילוגיה העוסק בשנים הראשונות שלאחר קום המדינה. 343 עמודים.

עלילת החלק השני של הטרילוגיה "אהבה כואבת", מתרחשת על רקע מלחמת 1948 והשנים שאחריה. במרכז הספר עומדת דמותו של דני, הילד היהודי שאומץ על ידי משפחה ערבית ונמלט ממנה. מלוות אותו דמויות נוספות שהיו חלק בלתי נפרד מסיפור החלק הראשון. החלק השני הוא גם סיפור על אנשים המוכנים לסכן את חייהם למען אהבתם, על נערה המתקוממת נגד גורלה, על פליטים מרי נפש שאין להם מה להפסיד, על פרשיות ריגול נועזות, על חטיפה בצהרי יום ועל מרדף לחיים ולמוות.
 

dolevfima1983

New member
אהבה כואבת 3: אמירה

ספר מצוין זה הוא החלק השלישי והאחרון בטרילוגיה העוסקת בסיפורם של שירי, דני, באשירה ואיתן. החלק השלישי עוסק בעיקר סביב בתם של דני ובאשירה וסביב בנם של שירי ואיתן. 320 עמודים.

אמירה, בתם היפה של באשירה הערביה ודני היהודי, חולמת להיות רקדנית. בחוג למחול של בית הספר שבו היא לומדת, היא מגלה כישרון רב וצוברת הישגים. לכאורה צפוי לה עתיד מזהיר, אבל הגורל רוצה אחרת וחייה מתהפכים למן הרגע שבו היא מוזמנת לרקוד במסיבת גן של אחד מעשירי חיפה.
בעל כורחה נקלעת אמירה למערבולת בלתי נשלטת של אהבה, תשוקה וייסורים קשים. חסרי אונים ניצבים הוריה נוכח מצבה העגום, עד שמגיעה הישועה ממקור לא צפוי.
 

KallaGLP

New member
תודה על ההמלצות.

אישית, פחות מתחברת לכתיבתו של רם אורן.
 
למעלה