סקירה - סינדר

סקירה - סינדר

גילוי נאות: כל כך אהבתי את סינדר שעפתי מיד לקנות את ההמשכים באנגלית, שזה משהו שאני כמעט אף פעם לא עושה. גם כי פחות זורם לי לקרוא באנגלית, וגם כי, אתם יודעים, יש לי גישה להמון ספרים חינם, אז אני כמעט שלא קונה... כך שסקירה אובייקטיבית - לא תמצאו כאן. זו הסדרה החביבה עלי כרגע
.

לין סינדר היא נערה מכונאית בניו-בייג'ין, הבירה של האימפריה המזרחית, בעתיד הלא מאוד רחוק.
היא מכונאית מחוננת, וידועה ברחבי השוק כמי שתצליח לתקן את רובוטי ניקוי הבית שלך יותר מהר ויותר טוב מרוב המבוגרים, וכולם מסכימים שזה כנראה בגלל שהיא מבינה מכונות טוב יותר: היא סייבורג. יש לה יד ורגל מלאכותיות, ומי יודע מה עוד.
אבל היא לא ממש נהנית מפירות הצלחתה.
דבר ראשון, כל הכסף שהיא מרוויחה עובר ישירות לאמא החורגת המתעללת שלה.
ודבר שני, בין הדרישות של האם החורגת לדיעות הקדומות המכוערות שיש לאנשים מסביב לגבי סייבורגים, סינדר לא מוצאת את מקומה בקלות.
עד היום שבו הנסיך קאי, יורש העצר שכל בנות הממלכה מאוהבות בו, מביא לה אישית את הרובוטית שהיתה המטפלת שלו. כי זו בקשה אישית שהוא לא רוצה להעביר דרך המכונאים של הארמון, שלא מבינים למה הוא לא משליך אותה לגריסה וזהו.
הוא גם מזמין אותה לנשף שלו.

מצלצל מוכר? "סינדר", אם חורגת, בת שהופכת לסוג של שפחה, נסיך, נשף...?
כן, בהחלט. "סינדר" הוא הספר הראשון בסדרת תולדות הלבנה, שבו כל ספר הוא עיבוד מודרני לאגדה קלאסית. מאוד מודרני.

והדבר הראשון שאני כל כך אוהבת בו, זה שמצד אחד האגדה שזורה בצורה נפלאה לתוך ההרפתקאות המודרניות של הגיבורות, ומצד שני, הגיבורות שלה הן ממש לא נסיכות דיסני.
ממש, ממש, ממש לא.

ב"סינדר" - כמו בכל אחד מספרי הסדרה - סינדרלה הופכת מילדה קטנה שצריכה פיה שתלביש אותה ותחלץ אותה ונסיך שיציל אותה - לנערה בוגרת, בטוחה בעצמה, שונה ושנונה, שמפלסת לעצמה את הדרך של עצמה ותעשה הכל כדי להציל את עצמה, את חברתה הטובה ביותר, את אחותה החורגת - וגם, אם צריך, את הנסיך.

לא בהכל היא מצליחה, וזה הדבר השני שאני כל כך אוהבת בספר הזה - הוא אגדה מודרנית שיורדת לכאן, ולא חוסכת את הדם, היזע והדמעות של הגיבורים שלה. את תחושת חוסר האונים מול הפוליטיקה ומול הרשעות והטפשות של אנשים, את הלגלוג על מי שחושבים שהם יכולים להתנשא מעל השאר.

סינדר, בעיני, יפה ומקסים כמו אגדה, ומשובח, מטריד לעיתים ומעורר מחשבה כמו ספר מד"ב טוב.
הוא ספר נוער, שימו לב - אני סאקרית של ספרי נוער, והוא ספר נוער שלא מתיילד בכלל ופונה לטעמי למבוגרים בדיוק כמו שהוא פונה לנוער, אבל הוא בהחלט נענה ללא מעט ממוסכמות הז'אנר, ואם יש לכם אלרגיה לסוג הזה, הוא כנראה לא ממש בשבילכם.

אם לא, אני מאוד מאוד מאוד ממליצה, עליו ועל המשכיו. ווינטר, השלישי בסדרה, הוא נקודות האור שלי בימים האחרונים.

תהנו!

(בדיגיטל למי שרוצה: https://www.getbooks.co.il/תולדות-הלבנה-1-סינדר/ )
 

siv30

New member
תודה על ההמלצה המקסימה!

אני בהחלט אקנה אותו ואקרא אני אוהבת ספרים כאלה שנשאבים לתוכם.
בכלל היום כל זאנר ה YA מתפתח מאוד ומתאים למבוגרים ולא רק לנוער. חלקם בכלל לדעתי לא מתאימים לנוער כמו לדוגמא, שם צופן וריטי שלדעתי למרות שסווג כ YA מתאים יותר למבוגרים.
 
מסכימה מאוד...

התחלתי לקרוא את "צופן" והיה לי כל כך קשה ששמתי אותו בצד לימים אמיצים יותר. כולם ממליצים עליו ואני נורא רוצה לקרוא אותו, אבל ההתחלה כל כך קשה...
&nbsp
ואני מאוד מאוד אוהבת ספרי נוער. לא יודעת אם זה כי הז'אנר הזה כל כך מוצלח או כי נשארתי קצת נערה בפנים...
 

KallaGLP

New member
תודה, כתבת יפה, אני מנסה לברר עם עצמי אם עברתי את הגיל.

 
תמיד אפשר לקרוא פרק ראשון...

במקרה הזה התחברתי ממש כי קראתי את הפרק לדוגמא ומשם התחיל סיפור אהבה, אז אני ממש ממליצה.
&nbsp
יש כאן אם את רוצה:
https://www.getbooks.co.il/sample/תולדות-הלבנה-1-סינדר/
 
למעלה