כמה שאלות לגבי הוצאה פרטית של ספר...

RachFan

New member
כמה שאלות לגבי הוצאה פרטית של ספר...

שלום לכולם!

פרויקט מימון ספר השירה הראשון שלי הצליח וגייסתי את הסכום המלא (10,000 ש"ח), עכשיו נותרו ההכנות האחרונות לקראת הוצאת הספר, והאמת היא שאין לי ממש מושג מה לעשות


כמה שאלות לי אליכם, ברשותכם:

1. א. האם כל בית דפוס מוכן להוציא ספרים לאור?
ב. איך אני מוצא את בית הדפוס הנכון? האם מדובר בבית הדפוס שיגבה ממני הכי פחות כסף או שיש גם עניין של איכות ואחריות...?
ג. האם יש מספר מינימאלי של ספרים להוציא (נגיד, לפחות 500)? כי אני חושב לבקש, אם זה יהיה אפשרי, להדפיס לא יותר מ-250 ספרים.
2. לגבי הכריכה - אין לי מושג מה אני רוצה שתהיה הכריכה. למי אני ניגש כדי להתייעץ? לגרפיקאי/ת? לצייר מקצועי? מיהו בעל המקצוע שאמור לספק לי את השירות הזה, וכמה זה אמור לעלות, בערך? האם מקובל לקחת ציור או רישום מן המוכן ולשים אותם על כריכת הספר או שמא לבקש מאותו בעל מקצוע ליצור יצירה במיוחד עבור הספר שלי?



כאמור זה הספר הראשון שלי ואני לא מוציא אותו דרך הוצאת ספרים, אז כל עזרה והדרכה תהיינה מבורכות...

תודה רבה!
עמית.
 

siv30

New member
זה נושא לא פשוט בכלל

וכדאי לעשות מחקר שוק ולקבל תמונת מצב שכן גם המושגים של עולם ההדפסות הם מושגים מקצועיים שצריך להיות מצויי בהם לדוגמא מה המשמעות של גליון, חצי גליון, רבע גליון.
&nbsp
ישנו העתק שמש. ישנן עבודות צילום והכנה וישנן עבודות הדפסה. וכל אלה יכולים להיות בשחור לבן או בצבע. קיימת כריכה הדבקת פוני, וקיימת כריכה הדבקת פוני אלבום. בנוסף ישנן עבודות עיצוב ועימוד וישנן עבודות גרפיקה.
&nbsp
ישנו גודל שונה של נייר וגם משקל שונה לכל נייר אתה חייב לדעת בדיוק מה אתה רוצה ואיך זה יראה בסוף על הנייר.
&nbsp
צריך לדעת שככלל ככל שמספר ההעתקים שתרצה רבים יותר העלויות לעותק יהיו נמוכות יותר, אבל אם תקבע מעל כמות מסויימת אתה עשוי להתקע עם מלאי. לכן כדאי לקבוע מחיר על 200 הראשונים, ואז לעלות בכמויות של 200 אלא אם זו הצלחה מסחררת וכבר בסיבוב השני תרצה 500 העתקים (הלוואי).
&nbsp
תכין טבלת השוואה לכל רכיב ביחידות מינימום ואז ל- 200 היחידות הבאות. עבודות עריכה וגרפיקה נמדדות בשעות.
&nbsp
תוודא שההצעה שאתה מקבל כוללת מע"מ ושהמחיר סופי מחולט וכלל את כל התוספות.
&nbsp
 

RachFan

New member
מידע חשוב בהחלט! תודה רבה לך.

אגב, מה לגבי שאר השאלות שלי? את/ה פחות מבינ/ה בזה?
&nbsp
&nbsp
שוב תודה!
 

מרקש7

New member
מציע לך להוציא בהוצאת פרדס:זו הוצאת ספרים מכובדת, עם הפצה ו

מחיר סביר, הם מתקנים, מגיהים, מעצבים, ועורכים ומה שנקרא-מכבדים את מה שכתבת:הרבה הוצאות 'פרטיות'(כולם פרטיות) יכולים להוציא -השאלה היא הפצה וחלק ממה שציינתי למעלה
 

מרקש7

New member
אתה לא חייב אבל הם יכולים להוציא את הספר שלך ללא

סימון הוצאה-הרי מישהו מקצועי חייב לעשות את העבודה!אם לא תתן אותה למקצועיים ולא להפצה-אז מה בדיוק אתה חושב לעשות?
 

RachFan

New member
המממ...

מה זה אומר "סימון הוצאה"?
&nbsp
מישהו מקצועי חייב לעשות איזו עבודה?
&nbsp
&nbsp
כלומר, אני עורך בעצמי, את הניקוד עושה בשבילי מישהי שאני מכיר, אני אצור קשר עם צייר כלשהו שיצייר לי את הכריכה, שייעצב אותה, ועם בתי דפוס כדי שידפיסו את הספר.
&nbsp
יש משהו שאני לא חושב עליו?
 

מרקש7

New member
המממ...הדרישה להפקת ספר היא:

עריכה, הגהה, עימוד, גרפיקה, הדפסה-הפצה:פחות או יותר לפי סדר זה:
נגיד שיש לך ספר שירה ואתה רוצה שיהיה בחנויות:האם זה מבטיח שיקנו את הספר רק בגלל שהוא בחנות?כמעט בטוח שלא. במקרה של ספרי פרוזה זה קצת אחר:יש ביקוש:אם אתה יכול למצוא לבד את אנשי המקצוע להפקת הספר-אין לך שום צורך 'בהוצאות' הספרים שמבטיחות לך את כל הרווח וכולי:הם עושות אותו דבר!!ואתה מוסר את הספר לאותו מפיץ ובאותם תנאים של הוצאות הספרים-במקרה זה בית עלים למשל:אז מה יתן לך סימון הוצאה?אבל אם זה שירה-תוציא לבד!תן יחסי ציבור ברשת וזהו:שכח מהחנויות:בזבוז זמן, ימכרו אולי במקרה טוב קצת יותר מעשרה ספרים-ואני בספק. מכרתי ספרי ארבעה משוררים מסוימים וכמעט כולם נמכרו בשל חשיפה ברשת וללא תמורה:כלומר, לא לקחנו את הכסף לכיס אלא כמחווה הפנינו את הלקוחות ישירות לכותב או שהם ויתרו על כמות מסוימת כי לא רצו להיתקע עם הספר מה שברוב המקרים קורה לכותבים שירה.
 

מרקש7

New member
קטע קטן בנושא מתוך:זכרונותיו של גנב ספרים

"יצא לי לערוך היכרות כפויה עם סופרים שהוצאות הספרים המוכרות לא הסכימו להוציא לאור את ספריהם. ספריהם פורסמו בהוצאות שיוציאו כל דבר תמורת תשלום הגון, החל מהוצאת “אל“ף” ועד ל“עקד”. הם הביאו את ספריהם אלינו כדי שנפיץ אותם. הם היו חסרי שמחה, חשדניים ומסרבים להאמין שחנויות לא הסכימו לקבל את ספריהם. הם התלוננו שאנחנו מרמים אותם בנתוני המכירות. אחר כך נראה אותם בדוכנים מחוץ למעגל הוצאות הספרים ב‘שבוע הבלוף העברי’, כפי שלוצקי מכנה את היריד, כשפניהם נפולים וכל גאוותם היא שמעליהם תלוי שלט ענק: “סופרים עצמאיים”, כאילו שיש לזה מובן כלשהו..."

 
תשובות

כשמדובר בדפוס דיגיטלי, מכונות הדפוס שלו מאפשרות הדפסה של כמות כלשהי של עותקים, אפילו של עותק אחד. מה שמומלץ לעשות, זה פשוט לקחת רשימה של בתי דפוס הקרובים למקום המגורים שלך ולבקש מהם הצעות מחיר, תוך התבססות על הפרמטרים הבאים:
&nbsp
- גודל העמוד (נניח, A5)
- מספר העמודים
- כריכה רכה או קשה
&nbsp
ממליץ להתחיל מ-http://www.abcprint.co.il/, הם די זולים.
&nbsp
לגבי הכריכה, הפתרון הפשוט ביותר זה להיכנס לאתר אמאזון, למצוא את הכריכה שאתה הכי אוהב, ואז לבקש מהגרפיקאי ליצור משהו דומה.
&nbsp
אגב, באתר www.lulu.com ניתן להפדיס ספרים בצורה קלה ופשוטה - שולחים קובץ PDF, שולחים כריכה, משלמים ב-PayPal ותוך שבועיים מקבלים את מספר העותקים הנדרש, עם שליח עד הבית. ככה הדפסתי ספר שכתבה בתי בת ה-4
 
למעלה