ראיתם את הספריה של אומברטו אקו?

  • פותח הנושא siv30
  • פורסם בתאריך

siv30

New member
ראיתם את הספריה של אומברטו אקו?


הלוואי עלי כזו ספריה
והכל נראה מסודר כל כך יפה

 

roni64

New member
ככה בערך דמיינתי את דירתו של פטר קין

גיבור "סנוורים" של אליאס קאנטי.
 

ihtiyar

New member
באותו עניין:

הספרים של אומברטו אקו הם ברובם רעיונות שאותם הוא רוצה להעביר בנושאים שונים, העטופים באיצטלה של רומן. הרומנים שלו, הייתי אומר, מצריכים הכנה, שבלעדיה רב הנסתר בהם על הגלוי.
המבקש לקרוא את המטוטלת של פוקו, כדאי שיהיה לו מידע על מהות הפוסטמודרניזם ועל ההיסטוריה של המסדר הטמפלרי של אחרי מסעי הצלב.
בבית העלמין של פראג הוא דן בשני נושאים עיקריים, האנטישמיות המודרנית (וחיבור הפרוטוקולים של זקני ציון), ותנועות השחרור באיטליה שעידן "אביב העמים".
בבאודולינו הוא מתפלמס עם "מדע" ההיסטוריה וחוסר האובייקטיביות האימננטי שלה, וכדי להעמיק בספר כדאי להכיר את תולדות מסע הצלב הרביעי, שגעון הרליקטים הנוצריים של שלהי ימי הביניים, והאגדות על ארצות המזרח שרווחו באותה תקופה.
האי של יום אתמול דן בענייני קביעת קואורדינטות הזמן והניווט, ועל שם הורד אין טעם להרחיב משום שרבים קראו ו/או ראו את הסרט.

יש עוד יצירות המצריכות הכנה כדי להבין אותם לעמקן כגון שמי הוא אדום אותו סקרתי כאן אתמול, חזון האדם של אימרה מדץ', הקומדיה האלוהית של דנטה, או יוליסס של ג'וייס (אותו לא צלחתי)
 

siv30

New member
נכון

אבל השאלה מה מחפשים בספר,
אם את ההנאה שבקריאה, אז אפשר לוותר על ההכנה ולפעמים זה גם גורם לוויתור על הספר.
 

ihtiyar

New member
ההנאה שבקריאה


היא עניין אינדיבידואלי.
אם "לבזבז זמן" על קריאת ספר, אני מעדיף משהו שיגרד את התאים האפורים, יעסיק את המחשבה וירחיב אופקים. עכשיו אני עם אוטופיה של תומס מור. כמו עם ספריו של אקו, הוא לא קל אבל מתגמל. אחרים סבורים שספריו של אקו הם משעממים או "חופרים" מדי, וזה בסדר. כל אדם והנאותיו.
 

Arana

Active member
מנהל


אני רוצה כזה גם כן!!! ואז לא אצטרך לעשות שיקול של איפה לאחסן את הספרים שאני קונה

מעניין אם הוא זכר אילו ספרים יש לו והיכן הם.

נזכרתי בצילומים מביתו של הרב עובדיה יוסף - גם שם כל הקירות מצופים מדפי ספרים (מן הסתם ספרים אחרים ממה שהיו לאומברטו אקו
). לא חייבים לראות את כל הסרטון המצורף, מספיק עד שבתו של הרב נכנסת לחדרו, מפני שעד אז אפשר לראות את כל מדפי הספרים בחדרים שהיא עוברת דרכם:

 
למעלה