האם הסופר/ת כבר אינו/ה משנה

Arana

Active member
מנהל
האם הסופר/ת כבר אינו/ה משנה


בשבועיים האחרונים אני שומעת ברדיו פרסומת לספר "רכבת היתומים". רוב הפעמים הפרסומת היתה ברקע ולא הקשבתי לה במיוחד, אבל מתישהו היה נשמע לי ששם הסופרת לא נאמר, ובפעם הבאה ששמעתי אותה הקשבתי, ואכן - לא מוזכר כלל שם הסופרת (כריסטינה בייקר קליין) בפרסומת. כבר שמעתי בעבר פרסומות לספרים ברדיו (עד כה שזה נשמע לי מוזר עד עכשיו...), ולא זכור לי ששמעתי פרסומת בה לא צויין שם הסופר/ת.

האם משמעות הדבר היא שהספר הוא יצירה (או, למצער, מוצר) העומד בפני עצמו, ולא צריך לבזבז זמן על קרדיט ליוצרו
או שאולי בפעם הזאת לא רצו להרתיע את הקונים הפוטנציאליים עם שם של סופרת בלתי מוכרת
מוכרת התופעה שאפשר לדעת עד כמה סופר הוא מפורסם לפי גודל שמו על הכריכה לעומת כותר הספר (אצל סופרים מפורסמים שמם מופיע בכתב גדול יותר משם הספר, אני מניחה שמכיוון שמבחינת ההוצאה, שם הסופר הוא מה ש"מוכר" וצריך לתפוס את תשומת לב הקונים).
 

KallaGLP

New member
לא תקין לחלוטין.

וכל סופר, גם המפורסם ביותר, התחיל מזה שלא היה ידוע.
 

siv30

New member
מצטרפת לקאלה

זה גם נוראי כי הספר זכה להצלחה ותורגם לאחר הצלחתו.
&nbsp
 
אני מניח שהפרסומת ברדיו היא הסיבה

הרבה יותר קל לזכור פרט מהותי אחד שהוא שם הספר בעברית מאשר פרט נוסף של שם המחברת בצליל לועזי. פרסומת עולה כסף ונועדה להביא את הקורא הפוטנציאלי לחנות.

אני לא יודע אם ידיעות ספרים מחויבים לפרוזה משובחת
 
למעלה