המלצה "לפעמים רגע אחד מספיק"

siv30

New member
המלצה "לפעמים רגע אחד מספיק"

מיה סביר, כנרת זמורה ביתן, 2013, 288 עמ

את הספר קיבלתי לקריאה מתפוז.

עמרי, רות, אלכס, גיל ויואב מתמודדים כל אחד בדרכו עם קשיי המעבר מהילדות לבגרות.

הספר מגלם בתוכו מעין תעלומה, יואב בורח מהבית ונעלם. ההעילמות שלו משפיעה על כל אחד מארבעת החברים האחרים בצורה שונה. לכל אחד מהם היה מגע וממשק עם יואב. לכל אחד מהם היתה מערכת יחסים איתו (טובה או רעה).

העלילה מתקדמת בפרקים שכל אחד מהם מסופר מנקודת מבטו של ילד אחר וכך נוצרת התמונה הפנורמית של העולם הפנימי והחברתי של הילדים.

יחד עם זאת, מאחר וזה ספר נוער, אין בו את העומק המספק ויש בו סטריליות מסויימת.

קראתי את ספרה "הדיקטטורה של העדינות", ספר חזק ומטלטל. סביר יודעת לעצב את הדמות ולייצר אווירה מתאימה. יתכן שכתיבה לנוער שונה שכן לא מצאתי בספר הזה את האיכויות שמצאתי בספרה "הדיקטטורה של העדינות". יחד עם זאת הספר מומלץ לבני נוער. הוא נעים לקריאה ומדבר אליהם בגובה העיניים.

 

KallaGLP

New member
תודה. נשמע שכבר עברתי את הגיל.

וגם לילדים שלי יש עוד הרבה מה לקרוא לפני שיגיעו דווקא לספר הזה, כנראה.
 

siv30

New member
זה ספר חביב סהכ

אבל את צודקת הוא פחות מתאים לבוגרים.
 
היי סיב לא חבל לבזבז את הזמן על חביב? למה לא להתמקד במופת?

אני יכול לחשוב על הרבה דברים חביבים שאני אוהב לעשות, להסתכל על בחרות כוסיות ברשת, לצאת עם אחי שגם הוא יש לו טעם טוב ומסתובבים עם אחלה בחורות ( הבעיה שהוא התמסד והוא נהיה רך לב ורגיש ומה לא הבחורה שיגעה אותו פשוט גועל נפש) ועוד ועוד דברים, שהם הרבה יותר מעברים את הזמן בכיף מאשר ספרים.

ועכשיו ברצינות: אני כמובן לא בא בטענות לאף אחד, כל אחד שיקרא מה שבא לו, ושיעשה מה שטוב לו. אבל אני כועס על עצמי, שאני בזבזתי את הזמן שלי וקראתי בחודשים האחרונים עשרות ספרים, וחלק לא קטן מהם הם " גוד טיים זול" כל מיני ביוגרפיות של צפלין, הצקוק, ואפילו של בינגימין פרנקלין אני חייב להשתחרר.
מהרדיפה שלי אחרי דמויות מופת זה לא טוב בכלל, אבל מה לעשות אני אוהב
מאוד לקורא עליהם. אבל אני מבזבז את הזמן שלי שיש לי כל כך הרבה ספרים לקרוא.
שראויים הרבה יותר, אז אני כמובן מדבר על בעיה חמורה שיש לי, אז אל תיקחו את
הדברים שאמרתי למקומות שלא צריך....

ואחרון תודה רבה על המלצה.
 

siv30

New member
כי אף פעם אי אפשר לדעת לפני שקוראים

ובשביל שלוש ארבע שעות קריאה שלי זה לא אובדן נוראי
 
כן יש מה במה שאת אומרת.

אבל אני יכול לומר לך שאני מנסה לקורא כל מיני ספרים קלילים ( בעבר הצלחתי) היום אני רואה כמה הם נחותים מבחינה ספרותית ואני נוטש אחרי עשר עמודים, זה קרה לי עם כמה ספרים. ועוד דבר שאולי יפתיע אותך אני לפעמים מרגיש אותו דבר עם ספרות מופת שכולם מתלהבים ממנה ואני אומר לעצמי " או שאני אידיוט ולא הבנתי מילה או שבאמת הספר הזה הוא לא מה שחשבתי"? זה קרה לי וזה תמיד מאכזב. בגלל זה אני משתדל לקורא ספרים שכבר אמרו עליהם שהם טובים כדי לא ליפול. זה טוב לקרוא סקירות, או ביקרות, אבל כרגע אני בקטע של ספרות כבדה יותר. קיצור את צודקת שאי אפשר לדעת אבל אני חושב שיש ספרים שכנראה הם טובים יותר, אבל שוב ספרות זה עניין אישי. ואתה יכול להתאכזב מהספר שכולם אהבו ....
 
למעלה