הגעתי עכשיו

דון קיחוטה

יוליסס/ג'ויס
התנ"ך
הברית החדשה
בעקבות הזמן האבוד/פרוסט
העולם מלא גברים נשואים/ג'ואן קולינס
ביל קרטר
כדור הרעם 007
הר הקסמים / תומאס מאן
יריד ההבלים / ויליאמס מייקפיס תאקרי
המדונה של הפרחים/ ז'אן ז'נה
הר ברוקבק
פאני היל
 

לאמשנה11

New member
תלוי מה הז'אנרים שלך , ממלצה לתת כיוון כדי לדעת מה מבין

ההמלצות הכי יתאים לך
 

KallaGLP

New member
ברוכה הבאה.

אם תפרטי מעט על הטעם שלך או ספרים שאהבת בעבר, יהיה יותר קל להמליץ.
 

siv30

New member
היי וברוכה הבאה

מה הטעם שלך בספרים? מה אהבת לקרוא?
 
את לא ציינת איזה סגנונות את אוהבת אז אני ימליץ באופן כללי.

כמה ספרים שהם בגדר חובה:

1. התנך.
2. קוראן.
3. ברית החדשה.
4. ספרות יוון : מחזות " אדיפוס המלך" , " אנטיגונה" , לקורא את כל המחזות. גם את האפוסים של הומרס , שירה ארוטית סאפפו ( לא נשאר קטעים שלמיםפ תורגמו שירה על ידי אמיר אור), משלי איזפוס ( משלים ידועים שאת בטוח מכירה " האריה והעכבר" " החסידה והשועל" " הנמלה והצרצר" וכו").
מתרגם טובים הם אהרן שבתאי שהוא גם משורר.
5. לעבור לספרות רומא : ואינאיס. של וירגליוס האפוס הלאומי של רומא, לאחר מכאן יש את אובדיוס " מוטרמופזאות" יצירה מאוד מאוד חשובה שבעצם מהווה את רוב המיתוסים היונים, חוץ מזה יש אולי את הורטיוס " השירים האודות"( לא קראתי אני בכלל לא יודע איך השירה שלו, קראתי אולי שיר אחד, לכן אני אומר מעכשיו יש ספרים שאני ממליץ עליהם לא מניסיון אישי אלא כי פשוט הם נחשבים ליצירות מופת). זה מה שאני מכיר ושמעתי.
6. לאחר מכאן תעברי לספרות ימי הביניים משוררים יהודים בולטים שכדי לקרוא : יהודה הלוי, שמאול הנגיד, שלמה אבן גביראול ( המשורר אוהב עלי משירת ימי הביניים), אלו בערך המשוררים שאני מכיר וכן קראתי.

משוררים אחרים שכדי לקורא מימי הבינים:
1. עומר כיאם " מרובעים" הספר תורגם אני לא קראתי אותו, קראתי כרמה שירים בפריוקט אבן יהודה ( כדי לך להיכנס לשם יש שם מבחר די רחב של שירה מתורגמת ושירה עברית גם).

וגם אפוסים שכדי לקרוא:
1. קלוולה שירה סראבית זו בעצם אגדה תרגום שכדי להשיג שאול טנשיחרובסקי.
2. שירת הניבלוגנים זה הוא אפוס גרמני מוכר מאוד שהשפיעה גם על המלחים ואגנר.
וגם עובד לקולנוע, א6ני ממליץ לקורא את האפוס כשירה, ולא לקורא כל מיני עיבודים לטעמי זה פיספוס של המטרה, ושירה צריכה להשאיר שירה. מתרגם : אריה סתיו.
3.כתר המלכים אפוס לאומי פרסי.
4. שירת קסבו.
5." הקומדיה האלוהית" יצירותו המופתית של המשורר הגדול דאנטה האלגיירי זו היא היצירה שהכי הרשימה אותי אי פעם, אני צריך לציין שהיא מאוד כבדה, וצריך לקרוא אותה בעיון, אבל השפה יפיפה, והתכנים מופלאים לטעמי, ממליץ בחום אני קראתי בתרגומו של ראובן כהן. ואהבתי.
6. גן העדן האבוד של גון מילטון אני לא קראתי אבל אני מאוד רוצה לקרוא מי שכתב את היצירה הוא גון מילטו משורר אנגלי שנחשב לאחד המשוררים האנגלים הגדולים ביותר.
כדי לקורא מידע על היצירה בווקפדיה.
7. פן טדאוש - זו פואמה/אפוס פולני אני קראתי את היצירה ואהבתי, היא כתובה היטיב, והיא זורמת, לא מסובך להבין, מאוד ממליץ לקרוא.
8. הנסיך איגור - זו פואמה קצרה ( 25 עמודים) את יכולה למצוא את היצירה בפריוקט אבן יהודה, תדבקי ותקראי.
9. סיפורי קנטרברי של צוסר שנחשב לאחד המשוררים האנגלים הגדולים ביותר, חוץ מזה היצירה היא מורכבת מסיפורים.

ובפרוזה:
1. דקאמרון של בוקאצו ( אני קראתי חלקים ואהבתי הוא בהחלט משעשע).
2. רבלה גרגנטואה ופנטגרואל סיפור אבסורדי על זוג ענקים,לפי מה שהבנתי היצירה נחשבת ליצירת מופת היא מצחיקה,וגסה,ואבסורדית, אני ממליץ לקרוא את הגרסה המלא.
יש גרסה מעובדת. אבל אני מעדיף כמו במקור.
3. דון קחוטה של סרוונטס אני מודה לא קראתי אני מתבייש, אבל זה בהחלט ספר שראוי להמלצה. נחשב לאחוד הרומנים הטובים ביותר.
4. רובינזון קרוזו אני אהבתי את הספר,
5. מסעות גוליבר זה ספר ממש חובה, ספר סטירי, אני מאוד אהבתי את הספר בעיני הוא ספר מופתי בהחלט, משלב הרפתקה, הומר, וביקורת, אני מאמין שאת תהני ממנו.
6. מובי דיק של מלוויל אני קראתי את הספר שהייתי נער צעיר, אני בטוח שלא הבנתי אותו בטח לא כמו שהייתי מבין היום, אז אני רוצה לחזור עליו יש כמה מתרגמים טובים: אני קניתי את התרגום החדש.
7." מלחמה ושלום " " אנה קרנינה" של לב טלסטוי .
8. " שדים " " החטא ועונשו " וכל שאר הספרים של דוסוייסקי.
9..צכוב כל המחזות וגם את סיפוריו הקצרים אני מאוד אוהב אותו והוא בעצם הסופר הרוסי היחיד שקראתי.
10. את ספריו של דיקניס אחד מהסופרים האנגלים הגדולים ביותר קראתי את " אוליבר טוויסט" ואהבתי מאוד יש לו עוד כמה פנינים לפי מה שהבנתי אני לא קראתי אז לא יכול להמליץ מניסיון.
11. מארק טווין " תום סיור" אחד הספרי שהכי אהבתי לקורא ראיתי גם את הסדרה, את שאר הספרים אני לא מכיר.
יש עוד המון ספרים אבל קשה לי לשלוף מהראש מצטער

הנה כמה ספרים מודרניים דכדי לקרוא:
1. 1984 ספר מומלץ מאוד
2. " בית הבובות" ספר ק קטצטניק סופר ניצול שואה לטעמי זה ספר חובה, הוא טילטל אותי לגמרי.
3." אהבה בימי כולרה" מארקס " 100 שנים של בדידיות". לא קראתי הזמנתי את הספר "100 שנים של בדידות".
4. טולקין " שר הטבעות" כל הסדרה "ההוביט" חובה לקורא את הספר הזה הוא מדהים ראיתי גם הסרט שהוא משובח לטעמי.
5. "שיר של אש ושל קרח" לא קראתי אבל הזמנתי את הספר הראשון.
6. סיפורים אדגר אלן פו ( אני מעריץ של אדגר אלן פו הוא מדהים בעיניי). תרגמו גם את כל שיריו אני מאוד ממליץ לקורא את "העורב" מאוד אוהב את הפואמה.
7. " בעקבות הזמן האבוד" של פרוסט לא קראתי אבל נחשב לאחד מפסגות הפרוזה במאה העשרים יש לציין שהספר הוא רחב ירעה כ3000+ עמודים והוא תורגם במלאו.
8. לוליטה.

יש עוד המון אני לא יכול לשלוף עכשיו מהראש.

מחזות:
1. שיקספייר מחזאי ענק בעני אני מכנה אותו " אריטקט של נפש האדם והפאוזיסט הגדול בהיסטוריה" יש לו מנלוגים מעלפים, בלתי נשכחים, משפטים שאי אפשר לא להתמוגג מהם, אני ממליץ לקרוא את כל המחזות מחזוות מומלצים במיוחד : " המלט, מקבת, אותלו המלך ליר , רומיאו ויולה מחזה בלתי נשכח שנצור בליבי והקומדיות : " חלום ליל קיץ".
2. מוליר גם כל המחזות מה שאני מאוד אוהב " הקמצן " " והמיזונטרופ" שנחשב לפי ידעתי לפסגת יצירתו.
3. ראסין לא קראתי אבל יש מחזה שתורגם " פדרה" שנחשב ליצירת המופת שלו כדי לבדוק אני גם רוצה לרכוש אותו.
4. לופה דה וגה אחד המחזאים הספרדים הגדולים מחזה שתורגם " מעיין הכבשים".

מחזות מודרניים:
1. חנון לוין חובה אני קראתי את רוב המחזות שלו הם מבריקים, מצחקים, באמת תענוג ממליץ במיוחד על " קרום" , ומחזה אגדה בלהות שאהבתי "כרתית ראש" התעסקות של חנוך עם המוות היא מרשימה, מאוד אוהב את המחזות שלו.
2. בקט " מחכים לגודו" אחד היצירות הגדלות במאה העשרים שייך לזרם האבסורד.

שירה:
1. שירה צרפתית משוררים מומלצים: בודלר אני מאוד אוהב אותו " פרחי הרע" לטעמי יצירת מופת מתחבר מאוד, ארתור רמבו תורגם שירתו " שירה, מכתבים, פרוזה" על ידי משה בן שאול, פול וראלן "67 שירים" שתרגם עמדיב דיקמן , " הצווה הגדולה" פףרנסואה ווין קראתי חלקים יש גם הרצאה על היצירה " בספרות מופת עולמית" תכתבי ככה ביוטיוב וזה ימצא לך. ויש עוד ועוד שאני לא זוכר.
2. שירה אנגלית : בלייק ( נשואי גן העדן גהנום יצירה מדהימה לטעמי) אני מאוד אוהב את בלייק, שייקספר הסונטות, קיטס ( את יכולה למצוא ברשת את "אודה לזמיר" שנחשבת לאחת היצירות מופת שלו), גון מילטון " גן העדן האבוד" ( כמו שהזכרתי", ויש עוד ...
3. שירה איטלקית : דנטה ( הקומדיה האלוהית), פטררקה ( סונטות תרגמה לאגה גולדברג מבחר משיריו),
4. שירה אמריקאית וולט ויטמן " עלי עשב" יצירה מעולה קראתי אותה בתרגום של הלקים נהנתי אבל הוא קצת חוזר על עצמו, דינקסון ( תרגמו מבחר משירה אני לא קראתי אלא כמה שירים בפריוקט אבן יהודה).
5. שירה רוסית : פושקין, לרמנטוב ( גיבור דורנו ,פואמות, ושירה לירית תוכלי למצוא במחיר זול בגלריה לספרות), ויצוקי ( משורר אוהב עלי נחשב לאחד המשוררים הפולטים והבועטים של רוסיה במאה ה20 אני לא חושב שתרגמו את שירי וכללו אותם בספר, אני לא מצאתי) אנה אחמטובה אחד משוררת הבולטות בתור הכסף יש ספר שתורגם על ידי מרי לטוויסק, יש עוד משוררים רוסים שהיא תרגמה אבל אני לא מכיר את שירתם.
6. שירה פורטוגלית - פסואה " חנות הטבק" או ספר " אי הנחת" שנחשב לאחד מספרי הפרוזה הטובים ופסואה נחשב למשורר גדול מאוד בפורטוגל וגם בשירה העולמית, הוא התפרסם, אחרי מותו, כתב הרבה מאוד ,אבל ל
 
למעלה