שאלה בנושא סקס ואלימות

ס ו ז

New member
שאלה בנושא סקס ואלימות

בתגובה קודמת שלי על המלצה לספר, סטיתי למחשבה ואני מביאה אותה כאן לדיון. אני זוכרת שקראתי את הציפור הצבועה של יז'י קוז'ינסקי בגיל 14 והאכזריות המתוארת בו טילטלה אותי. גם אם הספר שבה אותי, לדעתי הוא היה מוקדם מידי בשבילי. יחד עם זאת לא יכולתי להניח את הספר. כ
תבתי כאן על הספר הממלכה שמביא את סיפורו של דויד המלך בשפה עכשווית כעל ספר שיכול לקרב את בני הנוער לסיפור מקראי כשהדמויות הן בשר ודם ומדברים בשפתנו. אבל אז חשבתי על תאורי הסקס שנקראים כאילו הקורא צופה בסרט כמו גם כל האקשן החזק שלא חוסך בפרטים, ותאורים מקרוב של שחיתת הקורבנות לאלים. אז השאלה שלי היא כזאת: בהנחה שאני צודקת והספר יכול לקרב את בני הנוער לסיפור המקראי האם זה מוסרי בכלל להמליץ להם על הספר? נכון שהם חשופים היום בקולנוע ובטלויזיה לאלימות אכזריות סקס והכל אבל האם זה אומר שגם אפשר להמליץ להם על ספר שבעיניי הוא ספר מופת אבל יש בו מכל אלה. מה דעתכם?
 

nati6589884

New member
אני חושב שכן.

הנוער של היום נחשף לדברים רבה יותר מזעזעים. מספר שכזה. הם ממש לא תמימים. מניסיון שלי. הסרטים שהם רואים בגיל יותר צעיר הוא מעל או מעבר. אם הספר הוא טוב .כתוב היטיב וקולע למטרה. שיחשפו לסיפור אז בעניי זה טוב. אבל ממה שהבנתי הספר לא עוקב אחרי באמת מה שקרה אלא ממש עיבוד חופף לגמרי. אז עד כמה הם יבינו מי היה דוד?המלך והמלכות? כי הבנתי שהוא לוקח את למחוזות אחרים לגמרי. לכן לא יודע כמה עושר היסטורי הם יקבלו. אולי יקבלו קווים כללים. אבל לא יותר. לסיכום: אני לא נגד להראות לנוער אלימות בספרים. זה לא ילדים. הם יודעים בדיוק מזה סקס, אלימות, וכולי. תאמיני לי הכל הם יודעים. ...
 

ס ו ז

New member
אדייק בשאלתי

ברור לי שברמת החשיפה שלהם לסקס ואלימות הם יקראו את הספר והוא עוד יחשב עדין כי הוא לא ספר תועבה והם רואים היום...שלא נדע מה שהם רואים היום....אבל כשמורה לספרות הביא לכיתה שיר של יונה וולך, (נדמה לי שזה השיר בוא תשגב איתי כמו אלוהים) היה רעש גדול בארץ. חשבתי לעצמי אם מורה לתנ"ך היה מביא את הספר לתלמידיו אם זה היה בסדר. ( ואם הספר מדויק או לא מדויק אני לא יודעת מספיק ולא בקיאה בסיפור התנכי, אבל לדעתי חוץ מהפנטזיה, עם הנינג'ות, המכשפות, וכאלה, הסיפור המקראי לגמרי שם).
 

nati6589884

New member
שוב אני לא יודע.

זה קשור מי קורא אותו .קריאה היא דבר אישי. אני לא מכיר את הספר לכן לא יכול לענות. לא יודע מה כל אחד ירגיש. נראה לי שבאופן כללי זה בסדר. אין לי ממש תשובה.
 

KallaGLP

New member
נורא קשה לענות על השאלה בצורה גורפת.

לדעתי ספר כמו "הציפור הצבועה" הוא באמת ספר חריג במידת האלימות הגרפית בכלל והאלימות המינית בפרט שהוא מתאר. אני חושבת שבמקרה של ספר כזה כדאי להכיר את הנער או הנערה לפני שממליצים, את טעמם, את הרגלי הקריאה שלהם, את מידת הרגישות שלהם. יש אפילו מבוגרים שמאוד קשה להם עם ספרים כאלה (אם כי עבורי אישית אין עם זה שום בעיה). באשר לספר השני שהזכרת, לא קראתי ולכן לא אוכל להביע דעה, אבל אם יש שם מידת אלימות המתקרבת לרמה שב"ציפור הצבועה", הרי שהתשובה שלי תהיה זהה.
 

siv30

New member
זה מאוד תלוי בסוג הספר

ובצורך בתיאורים הגרפיים.
בדרכ אני מעדיפה ספרים שחוסכים בתיאורים ורק מרמזים עליהם
אבל לדוגמא בספר "a little life " היו תיאורים כל כך מזעזעים והם שירתו מטרה מסויימת. ספר כזה בהחלט לא הייתי ממליצה לבני נוער למרות שזה בעיניי אחד הספרים המרגשים שקראתי.
 

nati6589884

New member
הספר הזה תורגם?

חיפשתי מידע עליו ולא מצאתי . אשמח לפרטים עליו, תודה מראש. בברכה נתנאל.
 

KallaGLP

New member
כתבה אותו מישהי עם שם קצת מסובך: Hanya Yanagihara

גרה בניו יורק, במקור מהוואי.
 

siv30

New member
לא שאני יודעת

הוא היה מוועמד לפרס בוקר השנה והוא טרם תורגם לדעתי
 
הרבה פסיכופתים מילוליים מצויים היום על האקרנים

בתקשורת בתיאטרון (אמנם לתיאטרון לא ראיתי שבני נוער הולכים....). כולנו כולל בני הנוער הנוחים להתרשמות חשופים לכמויות האשפה האלימה. למה להוסיף עוד ע"י המלצה לקרוא ספרים עם חומר כזה?
. את טוענת שהספרים אליהם התייחסת הם ספרות טובה, ביסודה. יש הרבה ספרות טובה. אם לא יקראו את 2 אלה, מה יפסידו??
 
למעלה