שרשור חנויות ספרים אהובות

1Reebok

New member
שרשור חנויות ספרים אהובות

בגלל שזה חשוב שאנשים יכירו חנויות ספרים אהובות,
ואני רואה שעכשיו יש כל מני חנויות בכל מני שרשורים,
שכדאי לרכז לשרשור אחד ועדכני ומסודר.

אז כל מי שמעוניין להמליץ על חנות, הפורמט הוא הבא:

שם החנות:
איפה החנות נמצאת:
מה אני אוהב בחנות:
התמחויות (אם יש):
 

1Reebok

New member
ההמלצות שלי:

שם החנות: ינשוף
איפה החנות נמצאת: רחוב חנקין, רעננה
מה אני אוהב בחנות: עמוסה בספרים ומחולקת בצורה נוחה לקטגוריות. יש בחנות מחלקת מוזיקה יותר רחבה מברוב החנויות-יד-שנייה שאני מכיר, ומבחר. בחוץ יש "עשרה ספרים במאה" ממבחר שהוא, באופן צפוי, לא תמיד מאוד מעניין.
התמחויות (אם יש): ההתמחות החזקה של החנות היא מדע-בדיוני, והבעלים של החנות הוא גאון בכל מה שקשור לזה. אני לא אתפלא אם הוא קרא כל ספר מד"ב שיצא בעברית.

שם החנות: גולדמונד ספרים יד שנייה
איפה החנות נמצאת: רחוב מסדה בשכונת הדר, חיפה
מה אני אוהב בחנות: קטנה ואינטימית אבל עם מבחר יפה מאוד של ספרים, בחוץ יש מבחר יפה של ספרים, כל אחד נראה לי ב-20 שקלים. שאר המחירים בחנות - מאוד מאוד סבירים!
התמחויות (אם יש): לא יודע אם יש התמחות מסויימת, אבל הם מוצלחים
 

ג רפאל

New member
שכחת? את החנות ששיבחת, זו שממול לאליטל.


או שאיננה במומלצים שלך?
 
יש כמה:

שם החנות: בוקספר
איפה החנות נמצאת: חיפה
מה אני אוהבת בחנות: הזמנתי דרכם באינטרנט מספר פעמים. שילמתי עם האשראי רק לאחר שקיבלתי את הספרים. באחת מהפעמים רציתי להחזיר את הספר והם שיתפו פעולה ללא בעיות, שלחו לי מעטפה מבוילת על חשבונם. מאוד אמינים.

שם החנות: תגא
איפה החנות נמצאת: תל אביב
מה אני אוהבת בחנות: חנות גדולה למדי, המוכר מעולם לא אמר לי דבר אם נברתי במדפים (נתקלתי במוכרים שהעדיפו שאגיד את שם הספר והם ימצאו לבד). מצד שני, המוכר מכר לי חלק אחד של "עלובי החיים" ללא החלק השני, כשעוד הייתי 'ירוקה' בכל הקשור לקניית ספרים. למען ההגינות, הוא האיר את עיני שמדובר רק בחלק הראשון, אבל לא התנגד למכור לי אותו. היום אני מבינה שבכל זאת זה לא היה ראוי מצדו.

שם החנות: קדמת עדן של קובי קמין
איפה החנות נמצאת: תל אביב, דיזינגוף 91
מה אני אוהבת בחנות: חנות קטנה וקסומה. לא פעם הלכתי לשם רק בשביל לדבר עם המוכר כי הוא מבין מאוד בספרים. הוא לא משתמש במחשב ויודע בדיוק איזה ספר נמצא אצלו בחנות מתוך זכרון. מדהים בעיני. המבחר לא גדול במיוחד אבל לפרקים יש אצלו מציאות, ואם מפתחים איתו שיחה, יש סכנה להישאר בחנות שעתיים לפחות בגלל דיון נוקב.
התמחויות (אם יש): מד"ב וקלאסיקות
 

ג רפאל

New member
ברגע שהסוחר -תגא, יואל? אמר לך שזה רק חלק אחד

הוא עשה את שלו. מכאן ואילך ההחלטה לקנות או לא שלך.
אני קניתי וקונה שם הרבה. מצאתי התנהגותו בסחרו ללא-דופי.אצלי במומלצים . השגתי אצלו דברים נהדרים במרוצת השנים.

לי יצא לפני שנים לקנות ספר אצל דינה בוקשוק ברעננה. שולוחוב כרך ד. אמרו לי בחנות שזה הכרך היחיד שאצלם בחנות והאחרון שבסדרה. לקחתי בחמדנות.היה במצב חדש. כי היו לי את 3 הכרכים האחרים.[היו לי בעצם כולם רק 3 במצב חדש ואחד שנרטב אצל בעלים קודמים] פירסמתי בזמנו את האירוע בתפוז וקראתי לו 'נס חנוכה'....
וכולנו יצאנו מרוצים.
אגב ספר נפלא בתרגום שלונסקי.

קרה לי גם מקרה שקניתי אצל סוחר אחר ספר שראה אור ב5 חלקים והסוחר מכר לי רק 4 ותירוצים לאחר מעשה נתן לי בחינם.

את קמין העדפתי כאשר החנות היתה באבןגבירול מול השקם. אז היו לו גם ספרים איכותיים בלועזית וספרי ילדים.
מד"ב ופנטזיה לא התחום שלי.
 
קרה לי משהו כזה דומה במקום אחר

בחנות בשם "ספרי הברון" בת"א מצאתי עותק של 'ציד הסנרק' של לואיס קרול מ-1989, והמוכר ניסה לשכנע אותי שזה ספר נדיר שאי אפשר בכלל להשיג היום, ומכר לי אותו ב-120 ש"ח. ממש באותו היום מצאתי עותק כזה דומה מאותה שנה בדיוק ובאותו המצב ב-40 ש"ח בלבד ב'הלפר ספרים'... אם זה לא מכעיס, אני לא יודעת מה כן.
אני בטוחה שאת המוכר (הלא נחמד בכלל) זה לא עניין והוא רק חיפש להרוויח על חשבון מישהי שלא ממש ידעה שזה פשוט ספר שאפשר להשיג בחנות יד שניה אחרת.
 

ג רפאל

New member
בלי להתייחס לשמות החנויות אני מדגיש תמיד

קודם כל אמינות. אמינות אמינות.
ספרים מטבעם שיצאו ביותר מעותק אחד, והם יצוצו פה או שם במוקדם או במאוחר.
לכן לא צריך להתפשר.ולא לקנות סתם.
נתקלת ברוכל-נוכל [הוא הרי לא סוחר אם הוא רמאי] שימי X ועברי הלאה.תבלעי, כי כבר קנית, ודלגי עליו.
אל תהיי האווז שנשחט שממשיך להטיל ביצי-זהב.
סוחר חכם [ואפילו לא כל כך חכם,אבל סוחר] שומר על הלקוחות.
 

ג רפאל

New member
תתייחסי לעסקה הכושלת כאל תשלום שכר-לימוד

ואז תוכלי להתנחם שיצאת בזול.
ואין ספק הסוחר מפסיד הרבה יותר ולאורך זמן. לקוח מרוצה הוא ללקוח קבוע. לקוח חוזר,לקוח ממליץ.לא לחינם כולם מטפחים 'שימור לקוחות'
רק חמדן טיפש מוותר ככה על לקוח.
 
כן. חנות נחמדה, אבל מוכר אנטיפת.

ולא מסביר פנים במיוחד. הרגשתי שם כמו פיל בחנות חרסינה...
 

מרקש7

New member
ציד הסנרק וברון

אני נזכר, שמעתי את זה לא פעם הראשונה וחבל. יש לו סוג של זלזול ציני. אני מתגעגע לשלושה סוגי מוכרים: האחד, ישראל, ממשפחת רובינזון, השני שמעוני מהוצאת שמעוני שתמיד קיבל לקוח ברצינות יתר שכאילו נדרשת ממוכר ספרים. הייתה לו ערימת בלגן על הדלפק, תור של לקוחות ותמיד כמעט מיד הצליח לשלוף ספר מבוקש מהעירומות והוא היה קרוב לתשעים.השלישי ברחוב אחד העם שהיה עומד בפתח ופחדנו מוות ממנו ואם כבר קנית ממנו הוא היה אומר משהו כמו: הספר הזה יחזור אליי...הרבה מסופרי ומשוררי תל אביב זוכרים אותו ביראה.
בנושא ציד הסנרק: אני יודע שהיו חנויות שאכן חשבו שהספר חסר בשוק-לא אוהב את המילה נדיר אלא מעדיף-חסר-ודפקו מחיר, אני מודה שגם אנחנו חטאנו בספרים פה ושם כולל ספר זה עד שלקוח אמר לנו שהספר לא חסר בשוק ואז הורדנו את המחיר. זה קורה, הבעיה בחנויות יד שנייה שקשה למוכרים לעקוב אחר הדפסות חוזרות, הצפת השוק במלאי קודם וכ'ו, קשה ביותר, אבל משתדלים לכן פיתחנו תוכנה שעובדת עם הוצאות ספרים מסוימות לעקוב אחר הדפסות חדשות כי אחרת זה לא נעים אבל ברוב המקרים לא מכוון. אני יודע שיש חנויות בתל אביב שלא משנה מה תרכוש מהם המחיר כפול כמו למשל ספרים של מוסד ביאליק שעושים רושם טוב אבל מוסד ביאליק מוכר ברבע מהמחיר הנדרש בחנויות אלה.
 
לא מכירה את המוכרים שציינת,

אז אני יכולה להתייחס לרושם הראשוני שאני קיבלתי מהביקור המפוקפק ב'ספרי הברון'... נראה שהמוכר שם פשוט מחפש דרכים להיפטר מהקונים.

חנויות ספרים אמורות להיות מזמינות ומסבירות פנים, מה שאני לא יכולה להגיד על החנות הזו. הכול שם מכוסה פתקים של "לא לגעת", ו"אישי, לא לפתוח", "נא להחזיר את הספר בדיוק למדף ממנו הוא נלקח!" ו"ניתן לקרוא לי אם תרצו לדפדף"... וכל הזמן הרגשתי את העיניים שלו על העורף שלי כשהסתובבתי בחנות. לא ידידותי בכלל.
זה מעצבן אותי נורא שהמוכר מחליט שהספר "נדיר" ודורש עליו מחיר כפול ומשולש ממקומות אחרים רק בגלל שהוא לא מופץ יותר בהוצאה. הוא גם לא מקבל כרטיסי אשראי אלא רק מזומן, קצת חשוד...
אגב, כולי תקווה שיום אחד ההוצאה תחליט להוציא מהדורה מחודשת של הספר, ועם האיורים המקוריים. קצת עצוב לי שדווקא את הספר הזה אי אפשר למצוא תחת מדף הקלאסיקות וספרי המופת בחנויות הספרים.
 

ג רפאל

New member
חנות שאיננה נותנת קבלה

שמבקשת שק עש מישהו אחר [נתקלתי בעבר בכזו ]או רק מזומן - חשודה. ולדעתי לא כדאי להיכנס אליה.[שלט על כרטיסי אשראי יש בחלון]
אגב יש חנויות שבהם יש ספרים סגורים בארון. ספרים מאוד נדירים ויקרים. תמיד ימצא לידם זבן אדיב שישמח להציגם לפניך. ניתקלתי בתופע זו בהרבה מקומות בעולם. בדכ מדובר בספרים נדירים באמת וכאלה שמחירים אלפי ורבבות דולרים.

יש חנויות כמו רובינזון שמבקשים ש ל א תחזירי למדף.
ומניסיון שניצבר אצל דורות של סוחרי ספרים וספריות. לא שמו הספר במקום [טעות,בהיסח הדעת, ולפעמים בזדון כדי שלא יחטף ויקנה עי מישהו אחר] והספר אבוד 'לנצח'

בחנות נוספת שמאוד חביבה עלי יש מדפים מאחורי שולחן הבעלים עם שלוט לא לגעת. - לא חל על לקוחות קבועים. אבל ישנם כאלה שמשליכים את הגלידה בכניסה וניגשים עם ידיים מזוהמות -דווקא לספר נדיר ויקר
ופעם ניתקלתי ובמו עיני ראיתי בחנותו של ישראל המנוח שבא בחור ביקש לראות ספר המרד -המהדורה המיוחדת- של בגין. לישראל המנוח, וגם לי הצופה מהצד היתה הרגשה לא-נוחה הבחור לא נראה ביבליופיל במיוחד.הבחור החזיק בספר דפדף דיבר המון הניף ידים תוך כדי דיבור. שאל למחיר. החליט שלא לקנות שם את הספר על שולחן פינתי ויצא במהנירות
הסתבר שהצליח לתלוש את דף מכתב ההקדשה של בגין מהספר.ולחמוק.גם גנב, גם סבוטאג' וגם פגיעה אנושה בספר מבוקש בגלל המכתב הזה.

אני לא מכיר את החנות המדוברת ולכן לא מנסה להגן עליו חלילה עי הדוגמאות שהבאתי.
ובעניין מחיר מופקע. אני קניתי פעם - מבלי לראת- עס מודעה בפיינדאבוק ספר. הספר היה יקר. אך המוכר הבטיחני שסוחר אחד שנקב בהשמו מוכרו בהרבה יותר. ורק 2 העותקים האלה היו זמינים. קניתי. הספר הסתבר להיות פגום. בכריכת ספרייה וללא התמונות. ודבר נוסף הסוחר האחר היה ה וא עצמו שנהג אז [אולי גם היום?] לפעו תחת מספר שמות.
בכל אופן . לספר יד שניה אין מחיר קטלוגי. ועצתי אם מבקשים עליו יותר מאשר על ספר חדש ממוצע. ללכת לבדוק בחנויות נוספות.אפשר גם בהאינטרנט או בטלפון.

והנחמה פעם אמרו סופ גנב לתליה. היום אנחנו רחמנים, מאחלים שיוציא הגזל על תרופות ורופאים וכך ימצא תורם לכלכלה.
 

מרקש7

New member
מה, הספר שדוב חסר? יש לנו שלושה עותקים

ב-40 ש כולל משלוח לאחר שתוקנתי כי הספר לא חסר במיוחד. האם הכוונה להוצאת שבא-מעריב?עם הציורים של דני קרמן?
 
אכן...

בספרי הברון הוא טען שזה ספר נדיר שאין להשיג יותר.
יש לי עכשיו שני עותקים שלו, כי רכשתי גם את העותק שמצאתי ב-40 ש"ח, מתוך מחשבה שאולי אני אגש ל'ספרי הברון' ואבקש החזר או זיכוי... ובסוף מישהי סיפרה לי שאין בכלל מה לטרוח כי הוא לא מקבל ספרים בחזרה ולא טורח לתת החזר או זיכוי.. אז נשארתי עם שני עותקים אצלי.
 

ג רפאל

New member
הצתה מאוחרת

אולי הוא קרא את הספר על גנב הספרים ונחוש למנוע אירועים כאלה בחנותו.?
לכן נעיצת העינים.

את רואה - אני מתמקח לנסות למצוא נקרודת זכות. בפרט שבקרוב ראש השנה.....
 

Y. Welis

New member
יש כאלה בת"א. המחיר הגבוה יוצר את התחושה של

הנדירות. טריק פסיכולוגי וותיק, שלרוע המזל אפקטיבי.

היום עם האינטרנט, קל יותר מאי פעם לחפש משומשים ולהשוות מחירים. גוגל ימצא לך [כמעט] הכל, כולל ממוכרים שאין להם כלל חנות.
 

ג רפאל

New member
לא מדויק [לשון המעטה]

ל פני כמה ימים -למשל- קניתי את לתולדות התנועה הפראנקית. אצל רובינזון. ספר חדש לגמרי ובתולי [בן 80 שנה] המחיר היה 300 שח. [אני לא משלם אצלו עבור משלוח] בדקתי את מרבית המהדורות שהוצאו למכירה בשוק. מ240 שח למהדורה בכריכת נייר, 145 לכרך אחד בכריכה האלגנטית שאני קניתי וכו.

כל החנויות שאני מכיר -להוציא אחת- אמינות מאוד. התיאורים מדויקים ורמת המחיר סבירה . הבדלים גם לעותקים שונים של אותו הספר באותה חנות נובעים מ'המצב' החיצוני של הספר.

לא הסוחר הוא זה שאומר שהספר 'נדיר'. אתה שמחפש אחריו חושב כך [כי טרם הפנמת כי ספר יוצר בדרך כלל במהדורה עם די הרבה עותקים, ותמיד חלק שרד וחלק נשמר וחלק יגיע ליד שנייה]
החנויות בדכ מציינות את המחיר בפרסום שלהם . ראה הרשימה של המומלצים שלי.
רובינזון אומר את המחיר בעפ - לפי סוגי העותקים. ואתה יכול לנדנד כמה שתרצה. כנל תגא.
כל הסוחרים שאני מכיר ואני מכיר מאות [ויותר]בארץ ובעולם במרוצת 60 השנה האחרונות. כולם להוציא אחד הוכיחו עצמם כישרים ואם טעו והוכח להם תיקנו מיד וללא היסוס. שוב פרט לאחד.
וכלל הברזל הרומי - יזהר הקונה
 
למעלה