איך לכתוב תסריט קומיקס

adykacen

New member
איך לכתוב תסריט קומיקס

שלום. אני לא קורא קומיקס, אבל יש לי רעיון לסיפור. אז איך אני מתחיל לכתוב תסריט? מה שלבי העבודה? מבחינת הציור יש לי מי שיצייר לי, אז הבעיה היא רק הכתיבה שלו.
 

illustrator

New member
ישנן כמה אפשרויות

...והן תלויות במידה רבה על ההיכרות שלך עם מי שיצייר. בשנות ה-60, סטאן לי פיתח שיטה בה הוא היה כותב תיאור כללי של העלילה (לרוב של חצי עמוד בלבד), והציירים איתם עבד חילקו את העלילה הזו לעמודים ופאנלים. לאחר שהאומנות הושלמה, לי כתב את הדיאלוגים. כיום השיטה לא ממש בשימוש בצורה זו, אבל יש עדיין כותבים שנותנים רק תיאור כללי של כל עמוד ומוסיפים את הדיאלוגים רק לאחר שהאומנות הושלמה. מצד שני, קיימת שיטת התסריט המלא, בו הכל כתוב מראש. ניתן למצוא מדריך לניסוח תסריט מלא בקישור הזה, עם תודות לחברת דארק הורס (Dark Horse Comics) שניסחו אותו. יש גם כותבים שמשרבטים ציורים זריזים של הקומיקס (thumbnails) שהצייר עובד על פיהם.
 

illustrator

New member
Mark Waid, Tony Bedard

בתור דוגמא. לא בטוח אם הם משתמשים בשיטה זו עם כל צייר, אבל בסדרות כמו Hunter Killer, Negation, Ruse ועוד נעשה שימוש בשיטה. כמו שציינתי, הם לא עובדים בדיוק באותה השיטה. במקום לספק תיאור כללי של עלילת כל החוברת, מדובר בתיאור כללי של מה שאמור לקרות בכל עמוד, ללא חלוקה לפאנלים.
 

adykacen

New member
שאלות ספציפיות יותר

אחרי שיש לי רעיון של העלילה בקווים כללים. אני מתחיל לפרט מה קורה? או ישר מתחיל פרט לפאנלים ועושה סקיצות עם בלונים ואז נותן לצייר? או שישר עושה סקיצות? כמה פאנלים בעמוד. מה המשמעות של 3 פנלים לרוחב כל העמוד. כאלה...
 

illustrator

New member
בתור התחלה...

אם אתה מתכוון לכתוב קומיקס, כדאי שתתחיל בלקרוא קומיקס. נתונים כמו כמות פאנלים בעמוד משתנים מכותב לכותב, מסיפור לסיפור, ומסצינה לסצינה. תתרשם, תפנים, ואח"כ נסה ליישם. מעבר לזה, המשימה שלך ככותב היא לתת לצייר את כל המידע הנחוץ כדי לצייר את החוברת. איך שאתה בוחר לעשות זאת תלוי בך.
 

ailag

New member
תוספות (קישורים)

* המדריך של מארק פלרי, שנעלם מהרשת אבל נמצא בwebarchive * מבחר קישורים בcreating comics אולי עוד דברים בקישורי הפורום יעניינו אותך.. אחרי שתקרא את כל אלה, לדעתי פשוט תכתוב לפי האינטואיציה שאת חלקה רכשת בקריאה. אחרי מספר פעמים תוכל לכתוב דברים יעילים יותר ויותר. (לא מנסיון, לצערי) וכמו שערן אמר, קשה לכתוב קומיקס טוב בלי לקרוא, בין השאר כי מלבד הטקסט והציורים יש אלמנטים ו"טריקים" שיש רק בקומיקס. כדאי לך לקרוא הרבה, במיוחד סיפורים בז'אנר של הסיפור שלך. ערן, הוספתי את הקישור שלך לקטגוריה, תודה + טוגלנתם :)
 
למעלה