מישהו מוכן להסביר לי פעם אחת

omer116911

New member
מישהו מוכן להסביר לי פעם אחת

מה משמעות המושג "קומיקס אלטרנטיבי"? קומיקס בהוצאה עצמית או משו?
 
בוודאי שמוכנים. אם כי זה לא קל...

קומיקס אלטרנטיבי הוא קומיקס שאינו מיינסטרים וכשמו כן הוא, מנסה להעמיד אלטרנטיבה (בעברית חלופה) למיינסטרים (הסגנון המקובל). איך מחליטים מה הוא מיינסטרים? מבחינה פילוסופית, המיינסטרים הוא נגזרת מצומצמת של הקונצנזוס (ההסכמה החברתית הכללית והרחבה ביותר באשר לסוגיות חברתיות ותרבותיות). ההסכמה הרחבה היא במגוון נושאים רחב ואילו המיינסטרים מתייחס לחלק הסגנוני של היצירות התרבותיות שנכללות באותה הסכמה רחבה. או בעברית, על מה כולם מסכימים=קונצנזוס. מה הם סגנונות היצירה הבולטים והמקובלים=מיינסטרים. כל מה שאינו נכלל במסגרת הזרם המרכזי של היצירה בתרבות מסויימת יכלל אלטרנטיבי. לפיכך, בעקרון, הגדרות אלטרנטיביות ומיינסטרימיות הן נגזרות של תרבויות ספציפיות ולכן הגדרות שונות מעט זו מזו במקומות שונים בעולם. בארה"ב למשל המיינסטרים היא התעשיה הממוסדת העוסקת בהוצאה לאור של כותרים רבים, חלקם הגדול סופר גיבורים, פנטזיה, פעולה, אימה, מד"ב וכד'. האלטרנטיבה - ברמות שונות של השתייכות היא כל השאר. בישראל, מצד אחד העתקנו את ההגדרות האמריקאיות מבחינת ז'אנרים ותוכן, אולם מבחינת הפילוסופיה לבדה... המיינסטרים הישראלי (ז"א עיקר סגנונות היצירה המקובלים בארץ) הם מבחינות רבות האלטרנטיבות האמריקאיות. האם אחת ולתמיד הבנת או רק התבלבלת שוב פעם?
 

omer116911

New member
תודה רבה. D:

אני חושב שלא יכולתי לרצות הסבר יותר מפורט מזה. ^^ אבל זה מעלה שאלה יותר חשובה. D: קומיקס אלטרנטיבי בארץ הוא בעצם המיינסטרים המרכזי בתעשייה האיזורית, זה לא בעצם סוטר את היותו אלטרנטיבי? =]
 

evil i

New member
ההגדרה שלי (היא קצרה)

קומיקס אלטרנטיבי זהו קומיקס ללא הגבלות או גבולות. הגבולות היחידים הם הגבולות שהיוצרים שמים לעצמם. קומיקס אלטרנטיבי (בד"כ) אינו מושפע מרייטינג, מכירות, העדפות קהל או אופנה. הוא יוצר לעצמו את הקהל ואת האופנה, ולא נגרר אחריה. בקומיקס אלטרנטיבי אפשר לדבר על הכל, לצייר הכל, ולעשות הכול, כי אתה בעצם לא שם זין. זוהיא הגדרה מאוד חלקית ושיטחית כמובן.
 

evil i

New member
אז מה

תקרא את הקישור למאמר למטה. הוא הרבה יותר טוב
 

evil i

New member
קישקוש בלבוש.

ואמיתי כבר הגיב לו על זה ודני אפילו שינה את עמדתו בנושא הזה.
 

Danny A

New member
אמנם קישקוש בלבוש, אבל זה בדיוק

ההגדרה של אלטרנטיבי. ואני אפשט את זה אף עוד יותר: ככל שפחות אנשים קוראים משהו זה אומר שהוא פחות פופלארי, פחות מוכר, פחות נפוץ, פחות מיינסטרים....ואז בלי לשים לב הוא הופך לאלטרנטיבה למיינסטרים.
 

evil i

New member
מצטער, אבל אתה טועה.

אולי בהזדמנות נשב בחנות ונקשקש על הנושא הזה קצת.
 

Danny A

New member
לא לא....אתה פשוט לא מתסכל על כל

התמונה. תגיד....פאנישר של גארת' אניס, זה אלטרנטיבי? כי זה פחות או יותר עונה להגדרות שלך. יש שם סקס (ראו הסצנה המפורסמת בין הילד והדודה שלו) יש שם אלימות (טוב....לא צריך לפרט בנקודה הזאת) יש שם קללות וגארת' אניס פחות או יותר עושה מה שהוא רק רוצה בלי מעצורים.
 

evil i

New member
על כוס קפה בחנות

זה הרבה יותר טוב מבפורום. סמוך עליי. חוץ מזה, מה זה משנה כרגע? יש לכם חנות נהדרת שמביאה מבחר גדול גם של ישראלי, גם של עצמאי מחו"ל (כמו פנטגראפיקס), וגם של מחתרתי (קראמב, טנק גירל), אז יש מה לקרוא ולהינות. כמובן שכל ההארד-קור נמצא אצל דקל, אבל מה זה משנה. יש מה לקרוא, ושכל אחד ישמור על ראש פתוח ושיקרא מה שבא לו.
 

ailag

New member
אם קשה לך לקיים דיון בפורום אתה

יכול לשבת ולקרוא אותו. מה יש לך נגד דיונים בפורום?
 

evil i

New member
זה אישית נגד הדיון הזה

וזהו. מעכשיו אני לא אגיב.
 
למעלה