קומיקס בספרייה

furret

New member
קומיקס בספרייה

היי,
התחלתי לעבוד לאחרונה ברשת גדולה של ספריות בארץ בתור ספרן, ובתור חובב קומיקס, אחד הדברים שמפריעים לי הוא המגוון המצומצם של קומיקס שיש בספריות. יש לנו את כל הקומיקסים הרגילים בעברית: הישראליים, טינטין, אסטריקס, בון, ובנוסף יש גם כמה אוגדנים שיצאו למבוגרים יותר ומאוכסנים אצלנו במד"ב: המתים המהלכים וסנדמן. אבל בכך זה מסתכם.
גם לפני שהתחלתי לעבוד פה, אחד הדברים שחיפשתי בעבר היה ספרייה של קומיקס: מקום שיהיה אפשר בו לשבת ולקרוא ולהשאיל וגם לדבר ולארגן פעילויות. ולא מצאתי כזה.
אז חשבתי לעצמי: why not zoidberg? אני גם ככה יושב בספרייה, ואני אשמח לחלוק מהניסיון המועט שיש לי עם הדור הצעיר של מתענייני הקומיקס ואולי גם לארגן פעילויות והדרכות בתחום. המנהלת שלי אוהבת יוזמות וחידושים אז אני עומד להציע לה להתחיל להתפתח לכיוון הזה (אחזור אליכם בהמשך עם התפתחויות).
בכל מקרה, השאלה שלי היא, קודם כל, מה דעתכם בעניין? מה אתם חושבים בכלל על הרעיון של אגף קומיקס משודרג בספרייה? אני מניח שאין טעם להשאיל קומיקסים, אולי רק אוגדנים, בגלל שכל חוברת כל כך קצרה. וגם ככה זה לא רעיון טוב שחוברות שהן חלק מסדרה יתפזרו וילכו לאיבוד אצל קוראים, ואז יש לך חור באמצע הסדרה. אבל אפשר לשמור אותם בניילונים במדור שלהם ולאפשר למי שרוצה לקרוא במקום. זה גם יכול למשוך נוער לספרייה, אז למה לא?
בכל מקרה, זה שני הסנט שלי בנושא. אני אשמח לשמוע מכם דעות בעניין, וכן, כל הצעות, רעיונות וכו' יתקבלו בברכה. אני כמו המנהלת שלי בעניין הזה - כמה שיותר - יותר טוב.
 

amitais

New member
דבר ראשון - להזמין ספרים!

אפשר במרוכז מחנויות הקומיקס שמחזיקות מבחר של ספרי קומיקס ישראלים, ובחנות מוזיאון הקומיקס בחולון שלה מבחר נרחב במיוחד. שם גם ישמחו להמליץ לכם על ספרים ולאיזה גילאים הם מיועדים.
 

furret

New member
אור ירוק

קיבלתי אור ירוק מהמנהלת שלי - והיא ביקשה להתחיל בלאסוף את כל הכותרים שאני מעוניין בהם בתור התחלה.
אני לא בהכרח רוצה רק קומיקסים בעברית. קומיקסים לילדים ביסודי כבר יש לנו מספיק. אני מעוניין להרחיב את מספר הכותרים שלנו לנוער ובוגרים, ואם אין מספיק בעברית מבחינתי גם להביא כמה באנגלית. אנחנו מעוניינים באוגדנים ולא בחוברות בודדות, מסיבה די ברורה אני חושב.
תודה על ההמלצה. אתייעץ גם עם החנויות הנ"ל ואבדוק מה יש להן. :)
 

yonatnl

New member
אם אתה מעוניין אני מוכר אוגדנים של DC וMARVEL ועוד

אולי אפשר לעשות דיל טוב ולהרויח שנינו
 

imitsu

New member
רעיון נפלא

מה שכן לא הייתי מאפשר להשאיל את החוברות... שישבו לקרוא בספריה לדעתי
כמו למשל בבית אריאלה בתל אביב למי שמכיר
(מבחינתי תארגנו לי שם מיטה ומקרר ואני חי שם..)
 

furret

New member
זה היה שיקול

בסוף החלטנו להתחיל באוגדנים של סיפורים בודדים ועצמאיים, שאותם יהיה אפשר להשאיל.
ואם זה יילך אז אולי באמת נביא גם חוברות בודדות, לקריאה בלבד בספרייה.

אני אעדכן עם ההתפתחות של זה. :)
 

furret

New member
אז מסתבר שיש עוד עומק לסוגיה

החיפוש שלי הוביל אותי לכל מיני נושאים שאפילו לא חשבתי עליהם, שכדאי לקחת בחשבון לפני שצוללים עם כל הגוף ומתחילים לקנות אוגדנים: כמו למשל, מה עדיף: hardcover או paperback? רק השאלה הזו הובילה אותי לעמוד מעניין במיוחד בנושא ספריות וקומיקס (או רומנים גראפיים): הנה, אני משתף אותו איתכם כאן.
ויש אפילו ספרים שלמים שמוקדשים רק לבניית קטלוג קומיקס לספריות.
אני חושב שאני אעשה קודם עוד קצת מחקר בעצמי לפני שאני ניגש הלאה. :)
 

furret

New member
קומיקסים לנוער מתבגר בעברית?

היי,
אז חשבתי על זה: האם אתם מכירים קומיקסים בעברית שמתאימים או שנראה שיתאימו מאוד לנוער מתבגר? אני מדבר על השלב של אחרי זבנג או בון.
ובכלל, לאיזה קהילת קוראים כדאי לכוון? האם צעירים ישראלים בגילאי 14-18 קוראים בכלל ספרים אם הם לא חנונים? אני לא זוכר. נדמה לי מעבודתי הקודמת בחנות ספרים שבנות קוראות בעיקר רומנים אירוטיים או פנטזייה למתבגרות ובנים לא קוראים בכלל (אם לשפוט לפי אחוזי ההימצאות שלהם בחנות) חוץ ממעט החנונים שקוראים פנטזיה.
ואני עוד חושב להביא קומיקסים באנגלית!
 

בלגונה

New member
יש את הקמע בעברית

שהם קומיקסים מעולים לילדים ונוער.
לדעתי אתה לא צריך להחליט במי להתמקד. תאסוף כמה שיותר חוברות/ אוגדנים. תשתדל לבחור את הקומיקסים האיכותיים. אני מאמינה שחובבי קומיקס יקפצו על ההזדמנות הזאת, וזה יעבור מפה לאוזן. שיהיה בהצלחה- אחלה יוזמה!
 
למעלה