הנה שאלה

Lion_Heart

Well-known member
הנה שאלה

האם לדעתכם MARVEL...מכבה?(לא יודע אם זאת המילה הנכונה...מחלישה?) את הכותרים שלא ברשותה הקולנועית?
כי את FANTASTIC FOUR הופסקה ואקסמן , ממה ששמעתי , הרבה מוטנטים עומדים לגלות שהם בעצם inhumans (לא לא ממש 100%, רק שמועה) , פלוס הם דיי הרגו את וולורין
 
אפשר לומר שדי ענית לעצמך...

היה גם איזה סיפור עם המרצ'נדייז של סרטי אקס-מן אם אני לא טועה...
בכל מקרה, לי זה נראה די ברור ש-MARVEL עושים את זה כדי להחליש את המותגים הקולנועיים שלא ברשותה.
&nbsp
 

Gul the Great

New member
שזה מהלך אידיוטי...

נכון שיש (הרבה) יותר כסף בקולנוע, אבל מה אכפת לה להרוויח קצת מהבאז סביב הכותרים שלא ברשותה?
מה אכפת לה שאנשים שראו את הסרט של אקס-מן או פנטסטיק פור יילכו לקנות קומיקס כזה?
הרי אנשים שהולכים לסרט של FOX או SONY לא יפסיקו ללכת לסרטים שלהם... זה פשוט לפגוע באחר על חשבונך. אידיוטי.
 

Lion_Heart

Well-known member
האם זה נכון

שבגלל שסרטי ספיידרמן לא כל כך מצליחים(ככה שמעתי) הוא חוזר בקרוב לMAEVRL?
והאמת אני יכול להבין את מה שהם עושים ל X MEN
...להם יש את ה inhumans ' ולכן הם רוצים שהם יתפסו מקום יותר מרכזי ביקום הקולנועי וגם הלא קולנועי...
ובקשר ל FANTASTIC FOUR...השינויים שעד כה ראיתי שיהיו בסרט פשוט צורחים "זה יהיה סרט רע...ממש ממש רע" (שוב ,רק לדעתי)
אז אולי הם מנסים להתרחק מזה
 

Gul the Great

New member
נראה שפנטסטיק פור הולך לכיוון מאוד שונה מהקומיקס

זה לא אומר שזה יהיה סרט רע (אפילו ש"כרוניקה בזמן אמת", היה סרט סביר בלבד...).
בכל מקרה, יהיה מישהו שיאהב. אנשים שאוהבים את הקומיקס לא יפסיקו לקנות בגלל הסרט, והאנשים שיאהבו את הסרט ינסו את הקומיקס. אין להם מה להפסיד.
ולפי אתרי החדשות ספיידרמן לא יחזור למרוול, פשוט בודקים שיתוף פעולה בין סוני ולמרוול.
אבל למה זה משנה?
 

spidey 82

New member
נקודת המבט של העומדים בראש התאגיד

היא להעלים את הקשר בין הקומיקס למותגים קולנועיים שנמצאים ברשות אולפן, איתו אין למארוול\דיסני הסכם רווחי מצידם. קומיקס מוכר הרבה פחות מכרטיסי קולנוע, כך שעל צופה הקולנוע הממוצע כלל אין השפעה, וכל שהם עושים זה לגרום להחלטות שונות ומשונות שמעוותות את ההמשכיות של יקום 616 (הדוגמה העדכנית היא ריטקון המקור של סקארלט וויץ' וקוויקסילבר).
 

furret

New member
או-הו!

***ההודעה הקרובה מכילה קצת ספוילרים למי שלא קרא אקס-מן בשנים האחרונות***

זה מדהים, אבל הנושא הזה מציק לי בטירוף בדיוק לאחרונה, מאז שהתעדכנתי בקרוסאובר הנודע לשמצה: AVX - Avengers VS X-men.
למי שלא יודע, זה קרוסאובר שיצא ב-2011 ושמו מעיד על תוכנו.
עכשיו, למראית עין זה בסך הכל מארוול מנסים (ומצליחים) לגרוף כמות מטורפת של כסף באמצעות השיטה הכי עתיקה בהיסטוריה של הקומיקס: הנגשת שתי קבוצות מפורסמות של סופר גיבורים זו בזו לקרב בגלל איזו סיבה מפורכת כלשהי ומענה ספקולטיבי לחלוטין לשאלה הקבועה של המעריצים: מה היה קורה אם דמות X הייתה נלחמת בדמות Y - מי מהן היה מנצח.
למי שלא קרא אקסמן בשנים האחרונות, הקונספט הוא שהמוטנטים במארוול הפכו מאז אמצע שנות ה-2000 לזן נכחד, בעקבות האירוע הקרוי M Day שבו סקארלט וויץ' טבעה את המשפט המפורסם: No more mutants ודלדלה באמצעות הכוחות המטורפים שלה את אוכלוסיית המוטנטים לפחות מ-200. המוטנטים הפסיקו להיוולד והסתגרו באי קטן בהנהגתו של ציקלופ.
זה לכשעצמו מהלך של מארוול שאומר: אנחנו לא נמציא עוד דמויות חדשות שפוקס יקבלו את הזכויות עליהן...
המוטנטים הפכו לאוכלוסייה דלילה וסגורה לא רק מבחינה מספרית אלא גם מבחינת ההשפעה שיש להם על העולם. בעצם זה שתקעה את כל הדמויות הללו על אי קטן אחד מארוול צמצמה גם את השפעתן, את הרלוונטיות ואת קנה המידה של הסיפורים שלהן (קראתי מאמר יפה מאוד שמראה איך מייק קארי, מי שכתב את Xmen: Legacy ואת Xmen במשך שנים, מבטא את זה יפה בסיפור שלו: Age of X, ופחות או יותר שם במילים של הדמויות שלו את המחאה של אקסמן נגד מארוול על מצבם כיום).
אם מאז שנות ה-80 ולאורך שנות ה-90 האקסמן שלטו שליטה מוחלטת בכיפה, כעת מארוול ניסתה לפנות אותם הצידה לטובת הכותרים האחרים שלה, ובמיוחד, לאור הצלחת הסרטים - האוונג'רס.
אבל זה היה רק השלב הראשון, כי ב-2011, כמו שהתחלתי, הגיע AVX.
ב-AVX כוח הפיניקס מגיע שוב לארץ והוא העומד בבסיס הקונפליקט. האוונג'רס מפחדים מהכוח ההרסני הזה, באופן מובן, ורוצים לנסות לעצור אותו, בזמן שהאקסמן (או חלקם, לפחות), מונהגים על ידי ציקלופ, מבקשים לשלוט בו (וטוענים שהדבר אפשרי) כאמצעי להשבת אוכלוסיית המוטנטים למספרה הטבעי, ובעצם - הצלת המין מהכחדה.
הרעיון הזה טיפשי בכמה רמות. בראש ובראשונה בכך שציקלופ יתמוך בפיניקס אחרי החוויה האישית שלו עם הכוח הזה, אבל ניחא... אפשר להתווכח על זה.
החלק הבעייתי באמת הוא שמה שנראה בהתחלה כקונפליקט שאמור לבטא כהלכה את הטענות האמיתיות והכנות של שני הצדדים, הופך במהרה למאבק של אוונג'רס - הטובים, נגד האקסמן - הרעים.
מארוול ממש לא מנסה להסתיר לטובת מי היא עומדת. לא הוזקקנו לרמזים: העובדה שכוח הפיניקס הורס עולמות בדרכו לכדור הארץ או שוולברין נפרד מציקלופ ועומד בצד של האוונג'רס (וכידוע: איפה שוולברין נמצא - זה הצד החיובי, כמובן). אם זה לא היה ברור מספיק, במהרה כוח הפיניקס (בגלל מהלך מפגר של סטארק) משתלט על חמישה אקסמן מהצוות של ציקלופ, כולל ציקלופ עצמו, והאקסמן הופכים רשמית לרעים של הקומיקס.
הו, הם מתחילים כבריות על-אנושיות שמטרתן להפוך את העולם לטוב יותר, אבל ברור מאוד לאן זה הולך. האוונג'רס מוצאים מחוץ לחוק ונרדפים והופכים לאנדרדוגס של הסיפור. ה"פיניקס 5" הולכים ומאבדים שליטה על עצמם בכניעה שלהם לצד האפל של הכוח (והאמת, האוונג'רס עושים עבודה די טובה לדרבן אותם לשם...) במהרה האקסמן שמארוול רוצה להציל הולכים ומתנתקים מציקלופ, שמוכתר רשמית הנבל הראשי של הסיפור. הסיפור ממשיך בכך שהאוונג'רס מורידים את ה"פיניקס 5" אחד אחרי השני, במה שמישהו תיאר יפה כ"המתת חסד קשה לצפייה". זה היה ברור מאליו. ציקלופ נשאר בסוף לבדו, הופך ל"דארק פיניקס", הורג את פרופ' אקסבייר, ולבסוף מוכנע. הוא נכלא ומוכלם לעיניי כל.
גם יתר האקסמן שיצאו נקיים מהסיפור ביצעו פשעי מלחמה ועכשיו עליהם לכפר עליהם. הם בעמדה מוסרית תחתונה. בשורה התחתונה של הקונפליקט, לאקסמן אין יותר מנהיג. קפטן אמריקה מודה שהאוונג'רס צריכים להתייחס יותר לבעיית המוטנטים ומחליט להרכיב קבוצת אוונג'רס שתורכב ממוטנטים ומאוונג'רס יחד.
למעשה, זה מרגיש כאילו מארוול מנסה להכניס את האקסמן (הפופולאריים, לפחות), תחת קורת גג אחת עם האוונג'רס - בהנהגתו של קפטן אמריקה.
אקסמן מאז ומעולם היה קומיקס עצמאי שחי בעולם נפרד כמעט לגמרי, לפחות למראית עין, מיתר העולם של מארוול. כעת מארוול מנסה קודם כל להחליש את הכותר, ושנית, להכפיף אותו לכותרים שהזכויות על הסרטים נמצאים בשליטה - דהיינו האוונג'רס; להפוך את הדמויות לחלק אינטגרלי מיתר העולם שלהם וללא רלוונטיים בזכות עצמם. אנחנו יכולים לראות, גם בריצה הנוכחית של בנדיס על האקסמן, שהנוכחות של האוונג'רס בכותר גדולה יותר מבעבר.

לא כל הקולות הולכים לכיוון הזה. למעשה, מיד אחרי ה-AVX יצא קומיקס של קיירון גילן שנקרא AVX: consequences, שאם לא כיפר על העוולה שעשה הקרוסאובר למוטנטים, ובראש ובראשונה לציקלופ, לפחות הוא מוציא קצת מהמרירות של הקומיקס הקודם ומראה באופן יפה גם את הצד של ציקלופ (שבקרוסאובר לא נראה), ואולי, אפילו, את האפשרות שציקלופ צדק אחרי הכל...

...

אני לא יודע לאן יילכו האקסמן הלאה.
ברור שלמארוול יש אג'נדה מסויימת. מי שנכנס לדף הפייסבוק שלהם יכול לראות בקלות אילו כותרים מקבלים שם את חלק הארי ואילו נדחקים לחלוטין לשוליים. הכותרים שמארוול מחזיקה בזכויות הסרטים עליהם: האוונג'רס, guardians of the galaxy, inhumans, ועוד, כולם מקבלים שם סיקור מרכזי. ספיידרמן מקבל גם כן את שלו, בגלל שלמארוול יש פחות עימותים עם סוני מאשר עם פוקס. אבל האקסמן? הם כמעט ולא נראים שם. רק החוברות שיוצאות מדי חודש נכללות יחד עם יתר הכותרים שיוצאים, כי אין ברירה...

בתור מעריץ של אקסמן זה מעציב אותי מאוד. אני מרגיש שמי שמשלם בסופו של דבר את המחיר על הקטנוניות בין מארוול לפוקס זה אנחנו - הקוראים והמעריצים. מארוול מתנהגת כמו האישה במשפט שלמה שאמרה: "גם לי וגם לך לא יהיה". מה שיקרה, או מה שנראה שמארוול מקווה שיקרה בסוף, הוא שהאקסמן יאבדו את הפופולאריות שלהם ככותר והדור החדש של קוראים צעירים יאבד בהם עניין לטובת הכותרים של הסרטים הבולטים יותר. לפוקס לא ישתלם יותר להפיק עליהם סרטים, כי לא מספיק אנשים יגיעו לראות, והם ייאלצו למכור חזרה את הכותר למארוול.
זה הלך מחשבה מטופש בכמה רמות: ראשית, הוא יוצא מנקודת הנחה שאנשים באים לראות את סרטי האקסמן בזכות ההצלחה של הקומיקס, ואם כבר, כיום זה הפוך. מארוול מקבלת יותר קוראים הודות לפוקס. שנית, אם האקסמן ייאבדו את הרלוונטיות שלהם, זה לא בטוח בכלל שמארוול תצליח לשקם אותם לתהילת העבר שלהם. הם יכולים בקלות לסיים כמו ארבעת המופלאים - קומיקס עם תהילת עבר שנמצא בשוליים.

בינתיים אנחנו מקבלים קומיקסים גרועים, או כאלו שנאלצים להסתפק במסגרת עולם מאוד מצומצמת, בזמן שהאוונג'רס נתקעים בכל פינה.
ואין מה לדבר בכלל על סדרת טלוויזיה...
 

Lion_Heart

Well-known member
כמה דברים

סוף של אקסמן כקומיקס...אני ממש בספק שזה יקרה...הם יותר מדי גדולים(או שאני מפספס משהו, יש הרבה כותרים של מוטנטים, לא?)
האם אתה מעודכן במה שקורה היום עם CYCLOPS הצעיר? (ושאר האקסמן הצעירים שהובאו מהעבר)כי זה קומיקס דיי מענין,מאוד מוזר מבחינת מסע בזמן וכל זה אבל מענין ,ודבר שני האם אתה גם מעודכן ב ALL THINGS END של MARVEL , כי הם רומזים ל...אני לא יודע מה, לסוף? ל REBOOT בנוסח DC?
 

furret

New member
מודע

כרגע עדיין יש כותרים רבים לאקסמן (אם כי פחות מן העבר) בגלל שבכל זאת, מדובר בכותר שבמשך עשרות שנים היה המותג החזק ביותר במארוול בהפרש עצום, אבל אם תסתכל על הסטטיסטיקות האחרונות, תראה שהוא כבר לא הכותר הרווחי ביותר. לדוגמא, שומרי הגלקסיה מכר לאחרונה קומיקסים רבים יותר מאקסמן, בעקבות הסרט. מתכוננת גם סדרה מצוירת בהמשך. ואין מה לעשות, בסופו של דבר ילדים יקראו את מה שתדחוף להם הכי הרבה... הנה, האקסמן החזיקו מעמד לאורך כל שנות ה-90 למרות שאיכות הקומיקסים הייתה ברצפה, וילדים המשיכו לקנות את זה (עד הפיצוץ בתעשייה, אבל זה כבר סיפור אחר).

עדיין לא קראתי את הסדרה של ציקלופ, אבל היא נמצאת ברשימת הקריאה שלי. שמעתי עליה בינתיים רק דברים מעולים.

אם מארוול אכן יעשו reboot, אני באמת חושש לגורלם של האקסמן. אני משוכנע שאם הם מתכננים מהלך כזה, מה שעומד להם מאחורי הראש באופן ברור זה התהליך שברכישת הכותרים חזרה שהם מכרו לחברות הסרטים, ביניהם אקסמן וספיידרמן. ואם הם באמת מנסים להילחם בחברות הסרטים על ידי פירוק פנימי של הכותרים שמתרחש בתוך הקומיקס שלהם, צפה רק להחמרת המצב הקיים.
reboot הוא אפילו נוח יותר מאשר ריטקון. אני מצפה שיהיה לזה קשר כלשהו למוטציות. היום המוטציות ומעמדן מהווה נדבך חשוב מעולם מארוול הנוכחי. כל שאתה צריך לעשות הוא להסב את מרכז הכובד מהם, כמו להגיד שהמוטציות הן בעצם תולדה של קסם כלשהו - המקור ל-inhumans, אולי? שלול את מאבקם של האקסמן, תעביר אותו לגזע אחר, והנה - אין יותר בעיות.
בעצם זה די הגיוני. מארוול לא יכולים לשחק עם העולם הנוכחי שלהם של מוטנטים ובני אדם בלי להרגיש כאילו הם משחקים לידיהן של החברות שזכויות הסרטים על הדמויות והסיפורים הנ"ל נמצאות בידיהן. הם מעוניינים להרגיש את החופש ליצור מה שהם רוצים ולעשות עם היצירה הזו מה שבראש שלהם, ולא שחברה אחרת תיהנה מהם. אז במקום לפתח את מאבק המוטנטים ובני האדם עוד, ושפוקס יהנו מזה, הם יעדיפו לעשות איזה שינוי מהותי בעולם שלהם שיעביר את חזית המאבק בעולם למקום אחר שבבעלות מארוול, ונסגר הסיפור.
אני חושב שזה מהלך שמתגבר דווקא בשנים האחרונות באופן בולט, בזכות ההצלחה ההולכת וגדלה של סרטי מארוול - ככל שהם הולכים ומתחזקים, הם נהיים תלויים פחות ופחות בהצלחה של חברות הסרטים האחרות ושואפים ליותר אוטונומיה,, וכך הם גם הולכים והופכים נרגנים יותר לכך שלחברות הללו יש עדיין בעלות על המותגים שהם יכלו לעשות מהם עוד כסף. אני חושב שלא יעבור הרבה זמן לפני שנראה את הצעד הבא של מארוול בקרב הזה, והוא הולך להיות בולט, תוקפני ולא מתנצל.
 

dude101

New member
זה בסדר, האקסמן יחזרו

ברגע שהזכויות הקולנועיות של האקסמן יחזרו למארוול, הם יחזירו את הקומיקס לקדמותו.
למען האמת, לא הייתי מתפלא אם האסטרטגיה שלהם היא לחנוק את האקסמן כדי לרכב על הגל של האוונג'רס (ובו זמנית להוריד את הכדאיות של סרטי אקסמן נוספים מצד פוקס) ובעוד כמה שנים להעביר את המיקוד מהאוונג'רס (כי כמה סרטים עם הקאסט הזה אפשר כבר לעשות?) לאקסמן.
&nbsp
אגב, לדעתי המטרה של m day לא הייתה לדחוק את האקסמן לשוליים, אלא לנצל את האירוע כדי "לנקות" את היקום מאלף דמויות שהצטברו לאורך השנים. קצת כמו ה-new 52 של DC. מארוול התחילו עם היקום הקולנועי שלהם רק ב-2008 עם איירון מן (נכון?), ולא נראה לי שהם החליטו להעביר את הפוקוס 3 שנים לפני הסרט הראשון שלהם.
&nbsp
אגב, אם כבר טרחתי והגבתי - ממש אהבתי את האקסמן בין הסדרות החדשות שלהם בשנות ה-90 ועד ל-m day (כולל האירוע עצמו), ולאחר מכן איכות הקומיקס שלהם ירדה, לטעמי. וממה שכתבת נוצר אצלי הרושם (ותקן אותי אם זה לא המצב) שאתה שותף להשקפה הזאת בגדול. אם כן - יצאו מאז house of m קומיקסים טובים של האקסמן שהיית ממליץ עליהם?
 

furret

New member
האסטרטגיה הזו ברורה

אבל האם היא תעבוד?

האם פוקס יכולה להיחנק, בזמן שבריאן סינגר עדיין מרים לאוויר שוברי קופות על ימין ועל שמאל?
האם באמת ההצלחה של סרטי האקסמן תלויה בקומיקס? כי לי נראה שהסרטים הללו מספיק נגישים בשביל לפנות גם למי שלא מכיר את הקומיקסים, וכל זמן שהם מוציאים סרט בכמה שנים (ואפילו מתכננים להגדיל את תפוצת סרטי הקומיקס שלהם וסדר הגודל שלהם על ידי הוספה של כותרים נוספים לעולם, כמו דדפול ואקס-פורס וע"י כך גם ליצור קורסאוברים משל עצמם) קשה לי לראות את פוקס מוותרים אפילו בעשר השנים הקרובות על הזכויות של האקסמן. אלא אם בועת סרטי הקומיקס תתפוצץ לכולם בפרצוף, ואז איש כבר לא באמת יודע מה יקרה.
בינתיים מארוול יוצרת בהדרגה תחלופה לאקסמן, דמויות נוספות, כותרים נוספים. אתה חושב שהם פשוט יגנזו הכל ברגע שהם יקבלו (אם הם יקבלו) את הזכויות על אקסמן חזרה? ואם הילדים של היום לא יכירו את אקסמן, האם יהיה להם אכפת בכלל מזה שיחזרו בחזרה?

לגבי המלצות:
אני תוהה לאילו סדרות משנות ה-90 אתה מתכוון. אני יודע שיש אנשים שאהבו את שנות ה-90 (למרות שהן נחשבות לעשור הרע של האקסמן), אבל זה מעניין אותי מה אהבת ספציפית.
אני גם מסכים שאחרי ה-m day האיכות ירדה, חלק מזה נובע מהסיבות שציינתי קודם, לדעתי. יש קרוסאובר שאנשים מאוד אהבו, שהוא הקרוסאובר הגדול ביותר של אקסמן אי פעם כי הוא בעצם מורכב משלושה קורסאוברים - סיפור בשלושה שלבים: מתחיל ב"Messiah complex", ממשיך ב"Messiah war" ונגמר ב"second coming". הבעיה היא, קודם כל, שמדובר בקרוסאובר, ולכן כרוך במעבר בין כותרים שונים, בלגן, ועירוב של איכות גבוהה וירודה. שנית, הקרוסאובר השני בסדרה נחשב גרוע למדי, וזה חבל, כי Second coming הוא מותח ומלא באקשן אפי.
אם אתה לא בקטע של קרוסאוברים ודחיסה של מליון חוברות, אז יש את הספינאופ המעולה: X-factor, של פיטר דיוויד (חפש את זה של שנות ה-2000, כי יצאה גם סדרה באותו שם בשנות ה-80 וה-90). הוא מתחיל במיני סדרה בת חמישה כרכים בשם Madrox the multiple man, והוא מעולה, במיוחד אם אתה חובב את תרבות הניו-נויר, סיפורי חקירות הזויים והרבה הומור, שנינות ודרמה, ביחד עם כל מיני מוטנטים דרג ג' ששמעת עליהם רק מעט בעבר ועכשיו מקבלים את מלוא הבמה.
אם אתה בקטע של סדרה בעלת אופי יותר רציני, עם יותר אקשן ומתח ו"אפיות", הייתי ממליץ על uncanny x-force. זו סדרה עם קצת פחות דגש על דרמה בין דמויות (אם כי גם את זה יש שם), פחות אופרת סבון, ויותר על עלילות עוצמתיות שנבנות בהדרגה ומשאירות אותך על קצה הכסא עם כל סיום פרק.
יש גם את Wolverine and the X-Men של ג'ייסון אהרון, שחוזר לשורשים של בית ספר למוטנטים בדגש על האלמנט של בית-ספר, עם בני נוער מוטנטים מתוסכלים, וולברין וקיטי פרייד כמנהלים, והרבה טירוף והומור. הדגש של הסדרה הזו הוא פשוט: כיף.

זה מה שעולה לי על קצה המזלג.
אה, ואם לאקסמן יש איזשהו ערך סנטימנטלי לגביך, הייתי מתרחק כמו מאש מהקרוסאובר Avengers VS X-Men. ברצינות, אם אתה אוהב את האקסמן וקורא את הקרוסאובר הזה, אתה מסיים אותו ורוצה לירות לעצמך בראש.
 

furret

New member
שכחתי לציין

Uncanny X-Force מ-2010 של הכותב Rick Remender. אני מציין את זה במיוחד בגלל שמאז יצא חידוש לסדרה ב-2013, והוא לא טוב כמו הראשון (אני חושב שהוא אפילו בוטל מאז הפעם האחרונה שבדקתי)...
 

dude101

New member
נגיד ככה - אם היא לא תעבוד, מארוול לא יפסידו ממנה יותר מדי

כמו שאמרת, עיקר ההכנסות שלהם הן מסרטים, אז אולי שווה להם למכור פחות קומיקס אפילו אם הסיכוי שזה יגרום לפוקס להפסיק להוציא סרטי אקס-מן קלוש. בכל מקרה, חלק מהאסטרטגיה היא גם לנצל את הוואקום כדי לדחוף לקדמת הבמה דמויות שמארוול יכולים להפוך לסרטים בעתיד.
לא יודע אם היעדר קומיקס של האקסמן יפגע בהכנסות של הסרט (אגב, דווקא בריאן סינגר זאת דוגמא קצת בעייתית, בהתחשב במה שקורה איתו כרגע), אבל זה בטח לא יעזור.
&nbsp
תודה על ההמלצות! אנסה את Wolverine and the X-Men ואקס-פקטור.
ב"שנות ה-90 התכוונתי בעיקר לתחילת שנות ה-90, בהשקה מחדש של x-men ו-uncanny x-men ו... כן, גם נהנתי בערבון מוגבל ממיליון הקרוס-אוברים מכח האינרציה (אוקי, להגנתי, הגלגול של האקס-מן אליו נחשפתי בפעם הראשונה, קודם בדמות הסדרה המצויירת ואח"כ בדמות הקומיקס שהחליטו לתרגם לעברית. כמו שאמרת - ילדים יקראו את מה שידחפו להם). אה, הכללתי גם את ההרצה של מוריסון, למרות שמסתבר שהיא בכלל התרחשה בשנות ה-2000.
 

furret

New member
ההתחלה הייתה קצת יותר טובה

החוברות הראשונות של ג'ים לי היו בסדר, קליירמונט נתן סיום יפה לריצה שלו בפתיחה אפית לסדרת הXmen החדשה, סקוט לובדל הצטיין לפחות בסיפורים שקטים והייתה החתונה של ג'ין וסקוט שהייתה אירוע די גדול ובוצע יפה. וכמובן, ב-95 היה לנו את Age of Apocalypce שהיה הפנינה בים של כל שנות ה-90. אחרי זה זה התחיל להיהרס.

בריין סינגר זוכה מהאשמות שהטילו עליו. הבחור שהאשים אותו הודה שמדובר בהמצאה, אז הוא ימשיך להופיע גם בסרטים הבאים, ככל הנראה.
 

Lion_Heart

Well-known member
בערך ספוילר ,אין פרטים ספציפיים

אני היחיד ששמע על הספוילר החדש של ספיידרמן...על...אתם יודעים...זה ש"חוזר" ?
 
למעלה