מאיפה שאני רואה את זה:
קריקטורה יכולה להתייחס גם לסגנון ציור שבו משתמשים בהגזמה כדי לתאר אופי באדם,
אבל גם כדי לתאר מדיום שבו מעבירים מסר\סיפור בתמונה יחידה תוך שימוש אופציונלי במילים.
צריך לשים לב בין איור שמעביר רגש לבין איור שמעביר סיפור\מסר ברורים.
אני חושב שכן אפשר להעביר סיפור בתמונה אחת.
זה יותר דומה לחקירה שבה אנחנו מחפשים פרטים בתמונה, מסיקים מסקנות לגבי מה התרחש לפני מה שאנחנו רואים ומשערים מה יקרה אחרי על פי רמזים נוספים - שכולם צריכים להימצא בתמונה המדוברת. ככה שזה לא סיפור, אלא יותר ניחוש לגבי הסיפור, אבל זה משהו שחייב להתבצע בצורה זהה אצל כל הצופים - כל מי שיראה את התמונה יבין את אותו הסיפור.
קומיקס זה שני פאנלים ומעלה,
הקשורים ביניהם באיזשהו קשר ריצפי.
לרוב אחד מששת הקשרים האפשריים שהציג סקוט מקלאוד ב"understanding comics". אני אומר "לרוב" למרות שששת הקשרים של סקוט הם די מקיפים, אבל אני משאיר מקום לספק.
בכל מקרה, חייבים להיות שני פאנלים בעלי תוכן ויזואלי, שיש ביניהם קשר.
נכון, בעיקרון אני יכול לקחת תמונה אקראית מ"לאישה" ולהצמיד אותה ליד תמונה אקראית מ"הארץ" ולהגיד שזה קומיקס.
וזה אכן יהיה קומיקס.
אבל זה לא היה קומיקס עד שלא שמתי אותם ביחד, אחד ליד השני, ויצרתי בעצם את ההקשר הזה ביניהם. עד שלא פתחתי ביניהם מערכת יחסים.
המערכת יחסים הזאת זה בעצם החיבור שהקורא עושה בראשו בין שני הפריימים.
ההשלמה של ההתרחשות שהוא עושה בראשו על פי ניסיון חייו והשקפת עולמו.
בעיקרון, כל קורא משלים את הפער הזה שבין פריים לפריים,
את ה"gutter",
בצורה אחרת, על פי מה שנראה לו הסביר וההגיוני ביותר.
זה אחד הדברים המיוחדים לקומיקס,
שכן כולם יקראו את אותו הסיפור, אבל בעצם באותו הזמן גם מקבלים סיפור שונה על פי מה שהם ממלאים בתוך ה-GUTTER.
ולגבי הוובקומיקס שהבאתם:
גם אם בתוך פריים אחד יש מיליון בלוני דיבור,
זה לא קומיקס.
זה יהיה קומיקס אם בוודאות נוכל לחלק את הפריים לבעצם כמה פריימים נפרדים. כמו שיצא לנו לקרא קומיקס שבו העמוד מחולק לפריימים "בלתי נראים".
קומיקס >>