Civil War

יהורמי

New member
בקשר לCivil War

אולי זה יעניין מישהו בעתיד, מצאתי את החוברת המבוקשת והיא נקראת Fallen son: The death of Captain America 128 עמודים, 12$ בערך המשך ערב מהנה, איתמר.
 

mulon1984

New member
אתה לא שם לב שאתה לא בשירשור הנכון?!?!

מה זה קשור לנושא של השירשור?!?!? סתם, סתם. אל תתרגש. תהנה מהספר!
 

amitais

New member
הללויה!

כתבת יפה מאוד. ובגלל כל זה, ווצ'מן לא רק נחשב לקומיקס פורץ דרך ולסיפור מעולה, אלא גם נחקר באוניברסיטה במחלקות הספרות. עבודות נכתבו עליו ויש אפילו קובץ שהסתובב בימי ראשית האינטרנט של איזה ארבע מאות עמודים שכולו מוקדש לכל ההתייחסויות הספרותיות בווצ'מן ולניתוח כל הקשרים ומשחקי הפריימים בתוך הספר.
 
תקראו לי רגשן

, אבל ווצ'מן באמת עשה לי משהו ... סיימתי לקרוא אותו לפניי חודשיים לערך , ואין יום שאני לא חושב עליו ...יש בו משהו כל כך נוגע , אני לא מדבר על זה שהעיצוב דמויות , העלילה , המהות של הקומיקס , אלן מור פשוט .....אין מילה אחרת חוץ ממדהים , צריך הרבה מאוד כישרון כדי ממש לגעת באנשים דרך קומיקס זה מזכיר לי שראיתי את וי פור וונדטה (את הסרט) וחשבתי שהסרט היה מדהים , אחרי שקראתי את הקומיקס, הסרט נראה לי כל כך נדוש ...הקומיקס פשוט כבש אותי מהעמוד הראשון , והסוף משאיר כל כך הרבה סימני שאלה ...אלן מור...אין מילים פשוט "אמן" ודרך אגב וו'צמן נמצא ב100 הנובלים הטובים של טיים מגזין ...כמה קומיקסים כבר הגיעו לשם? אתה יודע מולי ...למה יש לי הרגשה שרק אתה לא הבנת?
 

mulon1984

New member
ההרגשה שלך מוטעית

לא סיימת לקרא. התחלתי לקרא אותו פעמיים, ופעמיים זנחתי אותו. כשאסיים אגיב עליו בהרחבה.
 
שמע מולי עכשיו ברצינות

התגובות שלך אחי , תחשוב פעמיים על מה אתה כותב, בוא נקטע את האשכול הזה .
 

mulon1984

New member
ומה היה כל כך בעייתי בתגובה האחרונה שלי?

התחלתי לקרא את ווצ'מן פעמיים, בשניהם מההתחלה. וואלה, לא זרם כל כך בסבבה. ועובדה שפעמיים זנחתי אותו בצד. בגלל שלא סיימתי אותו, אני לא מגיב לגבי הספר כולו, אבל ראבאק, יש לי די הרבה קומיקסים שלא יכולתי להניח מהידיים. במה הם שונים מווצ'מן?
 

mulon1984

New member
ההודעה שלך עכשיו, לדוגמה,

היא מיותרת. תפלה ולא תורמת לדיון. ואפילו ענית כשאף אחד לא שאל אותך בכלל. סתם נדחפת.
 

Hubert Hubert

New member
מולי, אתה לא חייב לקרוא את ההודעות שלי.

יש שם ליד הכותרת של כל הודעה שלי, אתה בהחלט מוזמן לדלג עליהן.
 

Hubert Hubert

New member
אגב, נראה שפספסת לחלוטין את כל הקונספט של

פורום - לכל אחד יש את הזכות להגיב לכל הודעה, גם אם היא לא כוונה ישירות אליו. אם אתה לא רוצה שיתערבו לך בשיחות פרטיות, תעבור לאימייל. ובנוסף, כמו שאני רואה את זה, בכל הנוגע לתרומה הכללית לדיון בפורום, נראה שבעוד שאני טורח לכתוב הודעות ארוכות, מפורטות וענייניות, כמו ההודעה שלי בנושא ווצ'מן, אתה בעיקר מעלה הודעות ב"כאילו". כאילו יש שם תוכן, אבל בעצם זו רק הצהרה שטחית של "כן, הקומיקס הזה עמוק, אתם פשוט לא הבנתם" או "כל מי שלא מסכים איתי לא מבין על מה הוא מדבר", בלי לנמק, בלי להעמיק, בלי באמת ליצור דיון. אז בחייך, פעם הבאה שאתה מבקר את דרך הכתיבה של אחרים בפורום, תעשה בדק בית.
 
"ההרגשה שלך מוטעית?"

מולי די ,פתחתי את ליבי לפניי שתיי הודעות , ואמרתי הקומיקס ממש נגע בי , ואתה אומר שהוא לא נגע , yes my lord ! אני לא יודע איך הקומיקס הזה נגע בי! מה אתה אומר שאני אתקשר למשטרה ואגיד שאלן מור נגע בי?אולי גם אני אתקשר לערוץ 10 ואבקש שיחביאו מצלמות בבית שלי בזמן שווצ'מן נוגע בי. ושאני חושב על זה ....איך לכל הרוחות אתה מרשה לעצמך לתת ביקורת על קומיקס שלא סיימת לקרוא?! אני לא יודע עד איפה קראת , אבל בתכלס...הסיפור מתחיל להיות ממש מעניין מהפרק השלישי
 

ailag

New member
בנושא אחר, אגב זה שאלן מור נגע בך

בדיוק שמעתי שלשום פודקאסט של Fanboy Radio והאורח היה אלן מור. וזה היה קצת מטריד / משעשע לשמוע אותו נואם על איך סקס הופך את החיים שלנו מילדותיים למבוגרים ומסביר עד שקוטעים אותו.. (בתור הסבר על למה הוא שם את הבנות בlost girls - שלוש ילדות מסיפורי ילדים - בסצנות פורנוגרפיות. ואני חשבתי שזה היה בגלל שהוא אלן מור..) http://fanboyradio.libsyn.com/index.php?post_id=152083
 

mulon1984

New member
הביקורת שלי בנוגע לווצ'מן היתה

שהוא שיעמם אותי, בדגש על כך שלא סיימתי. זה הכל. ויש לי זכות מלאה להגיד את זה, במיוחד מאחר ולא קראתי את הכל.
 

ailag

New member
עד איפה קראת?

וכמה שהקומיקס סוחף זה לא כל מה שיש לו לתת. גם הסרטון של llama llama duck ממכר באופן מפחיד (מודה באשמה), אבל ראיתי סרטונים יותר מעניינים ממנו שלא כ"כ סחפו.
 

ailag

New member
בדיוק מה שהוא אמר, ותוספת

מוסיפה, פשוט כי אין טעם לחזור - כל מילה, כתבת יפה. אני הרי ידועה כאחת שגיבורי על לא ממש מזיזים לה בד"כ.. גם לא סיפורים שכנים ווריאציות עליהם. אבל כשסיימתי לקרוא את הספר הזה, אחת המחשבות הראשונות שלי היו "את זה צריך ללמד בשיעורי ספרות לבגרות, במקום מה שמלמדים היום". ואם חושבים על זה, אפשר לפרק את הספר לכל מיני גורמים ומרכיבים שלימדו אותנו עליהם בשיעורי ספרות.. אבל בלי לצאת פוצים מדי כמו שיוצאים לפעמים שיעורי ספרות כשהם מנתחים יותר מדי. [
ים קלים מפה והלאה ] למשל "מוטיב המסכה" - היחס של רורשאך למסכה שלו ("הפנים שלי"), לאלו של אחרים (קורא להם "מסכות"), מה הוא עושה כשהוא בלי המסכה, מה התלבושת של כל אחד מעידה עליו (ג'ון עירום, ובעצם תמיד לובש את התחפושת שלו. נייט אוול עטוף בטונה תחפושת, בכלי הרכב שלו נמצאים בראש של ינשוף. חברה שלהם, זאתי ששכחתי את שמה לובשת די מעט, וגם אמא שלה. וכו' וכו') מוטיב השעונים / זמן גם, אם כי אולי פחות. אני בכיף רואה מחברת מתמלאת במוטיב המסכה, בניתוחים של הקומיקס שהילד בדוכן קורא לעומת הסיפור הרגיל ובשיעור של דיון על הסוף והאם זה היה מוצדק ומי יכול להחליט שהוא ישפוט על חייהם של מליוני אנשים, ואת התלמידים מפיקים הרבה יותר מזה משהפקנו מ"המאהב". וזה רק אחרי קריאה אחת (הו, הבושה. וזה היה לא מזמן) ולא הרבה ריכוז. קריאה נוספת תניב עוד רעיונות.. לא שעד כדי כך אכפת לי משיעורי ספרות, אבל זה מראה שיש כאן איכות ועומק מאוד ברורים וחזקים.. כמובן שלא כל סיפור סוחף כל אדם ואין סיפורים ש"חייבים" ליהנות מהם, אבל זה אחד איכותי שיש הרבה ממה ליהנות בו. אגב, מה שכתבתי פה זה לא כל מה שיש להגיד, אלא זה פתח שרומז על שאר מה שיש להגיד. אז יש עוד, זה גם אומר משהו - לא?
 

apathic

New member
זה סובייקטיבי

אני למשל לא חשבתי שהעלילה מעניינת או שהדמויות מעניינות. אין לי שום סיבה להמשיך להגיב יותר כי על הדברים האלה הכל מבוסס. בלי דמויות ועלילה - מה בעצם יש? חידושים מבחינה ויזואלית, בעיקרון, אבל אין שום תיחכום ויזואלי שאני יכול להתייחס אליו: הציורים משעממים והדפים גם כן מעוצבים בצורה משעממת. יחסית לקומיקס משנות השמונים - נחמד. לא יותר מזה. זה לא קומיקס נוראי, אבל זה גם לא קומיקס "גאוני". זה רחוק שנות אור מלהיות יצירה גאונית. הקומיקס הראשון של ספיידרמן , למשל, גם היה כתוב רע (יותר) ומצוייר סביר (אפילו פחות), אבל הוא אבן פינה שבלעדייה ווצ'מן בכלל לא היה נכתב. וגם הוא רחוק מלהיות גאוני. אז בבקשה לא להשתמש במילה הזאת סתם. מוצארט היה גאון, אלן מור הוא בינוני בהחלט בתחומו. אם הרבה אנשים קוראים אלן מור, זה לא אומר שהוא טוב, זה אומר בדיוק ההפך. בכל זאת, עם כל היומרה, רוב הקוראים לא יודעים בכלל מזה אמנות. להגיד שווצ'מן הוא יצירה ספרותית מהמעלה הראשונה זה בערך כמו להשוות את ציור של ואן גוך לגלויה מאויירת שמוכרים בחנות בקניון. אני עדיין מנסה להבין איך זה קרה ולא עזרת לי ממש להבין את זה, כי אם מה שהבנתי ממך נכון - המסקנה היא שאנשים פשוט לא מבינים איזה דברים אפשר לעשות בקומיקס. ווצ'מן נמצא כ"כ רחוק מלהיות יצירה מתחוכמת וחכמה. מתוחכמת אולי. חכמה? ממש לא. קומיקס הוא מדיום ויזואלי, אם לא תצריך לפרט מה ציורים ובאופן ההצגה שלהם עוזרת לקומיקס להיות כ"כ "גאוני", אני לא אקח אותך ברצינות.
 

uriba

New member
תורי להיות בשוק

שני דברים. ראשית, דברים הם תמיד סובייקטיביים, ותמיד יש ויכוח על טעם וריח, אבל מדיאלוג אינטליגנטי מצפים לפחות להכרה בתמונה הרחבה יותר. אני, למשל, לא ממש נהנה מדוסטויבסקי, כי הגיבורים שלו עולים לי על העצבים אבל אני מכיר בגדולה שלו כיוצר. אין טעם להשוות את מור למוצרט או לואן גוך. צריך לבחון אותו בתוך המדיום האמנותי שהוא עובד בו. ובמובן הזה - יש קונצנזוס בקרב כל החוקרים הרציניים של התחום, וכל פרס אפשרי של התחום. ובשוליים - זה ספר הקומיקס היחיד שקיבל "הוגו", ונכלל בכל מיני רשימות ספרותיות. רשימת העדויות להכרה הרחבה בחשיבות ובאיכות שלו - בתוך עולם הקומיקס ועלי ידי אנשים שמחוצה לו, בלתי נגמרת ממש ואפילו מחקר אינטרנטי שטחי יעלה את זה. אז אולי מור הוא לא גאון כמו מוצרט, צריך הרבה זמן ופרספקטיבה בשביל לסמן מישהו שכזה, אבל הוא כן גאון כמו דיוויד לינץ', נגיד. שנית, ווצ'מן הוא אחד הקומיקסים עם הקשר הכי הדוק שיש בין צורה ותוכן. כל קריאה שהיא פחות משטחית לא יכולה להתעלם מזה: השימוש של מור בתבניות קומפוזיציה של פאנלים כדי לתמוך בעלילת הקונספירציה וכדי לרמוז רמיזות שקשורות לתוכן ולמשמעות הוא ברמה שאין לה תחרות באף יצירת קומיקס שאני יכול להעלות על דעתי. כנ"ל מבחינת פיתוח מוטיבים שמתקיימים במקביל גם בטקסט וגם ויזואלית. השימוש בגריד מוגבל יחסית הוא בחירה מודעת שרק משמשת לחיזוק המבנה והשימוש בו. זאת חד משמעית יצירת הקומיקס הכי משוכללת פורמליסטית - גם במימד הכתיבה וגם במימד הויזואלי שיש במיינסטרים, ומתחרה טוב גם עם הרבה קומיקס "אמנותיים". אם אותה רוצה יותר פירוט ודוגמאות קונקרטיות לנ"ל, אתה מוזמן להרצאה השנייה שלי בקאבום. אבל באמת - החיפוש הכי שטחי בווב יענה על הספקות שלך מעל כל ספק.
 
למעלה