אומני קומיקס ולימוד בבתי ספר לאומנות?

Burzum111

New member
אומני קומיקס ולימוד בבתי ספר לאומנות?

זה נכון מה ששמעתי, שהרבה אומני קומיקס למרות הכישרון הרב שמתבטא בציוריהם הם בעצם אוטודידקטים? אם כןף מאיפה *הם* למדו? יש ספרים טובים להתחיל מהם רישום וציור לקומיקס, מעבר לפאן של הבנת מהות הקומיקס (שאת זה אפשר להשיג בספר הראשון של מקלאוד)? אני מתכוון לדברים כמו Drawing Comics the Marvel Way וכו'. ז"א משהו ספציפי למדיה הזו, לא פחות אבל בעיקר לא יותר (שלא יצא ממני איזה דאלי או ה. ר. גייגר בטעות).
 

petpatrol2

New member
אממ... לא יודע אם זה בגסנון שלך

אבל אני יודע שלי אישית הספר שהכי עזר לי זה "ככה מציירים זבנג!". כמובן שהתייחסתי לקטעים שמדברים בכלליוות על איך לצייר קומיקס ולהעביר מסר מסויים, ולא ספציפית על איך לצייר דמויות מזבנג, וכו', אבל זה מאוד עזר לי.
 

amitais

New member
לא צריך להגזים

רוב אמני הקומיקס למדו איפהשהו, גם אם זה ב"מוסד" כמו בית הספר לקומיקס של ג'ו קיוברט. יש הרבה מה להרוויח מללמוד במוסד אקדמי רציני כמו בצלאל או שנקר וכו.
 

mulon1984

New member
הרבה אמנים למדו לבד

או מספרים, או מהאומנת שלהם (ג'ים לי) או מהסתכלות והבנה, אבל כולם היו צריכים המון אימונים. כך או כך, בבלוג שלי אפשר למצוא המון מידע על לימוד עצמי של ציור: לעשות קומיקס ולמות
 

Burzum111

New member
שימו לב לזה

כל כך פשוט וכל כך מדהים, ועם זאת רחוק ממני שנות אור http://www.auburn.edu/~zeesila/comics.html העניין הוא שאני רוצה ליצור מנגת אימה, סיפורים קצרים. סיפורים כבר יש skills לא ממש, אבל על זה אפשר להתאמן. @petpatrol2 האיורים של פינק הם לא לגמרי בסגנון, אבל כל העניין של קומפוזיציה אצלו מאוד מוצא חן בעיני. @ amitais לצערי רחוק לי כל הבתי ספר האלה, הבחירות שעשיתי עד כה בחיים הרחיקו אותי רחוק מאומנות. אבל אני לא רוצה להיות משהו מקצועי, אלא מחתרתי אבל אהוב. כמו ציורים של האדם הקדמון.
 

Burzum111

New member
הצצתי בספר של לומיס,

והוא -ממש- כבד ביחס לכל הספרי הדרכה אחרים שראיתית (מהספר של סטן לי ועד כריסטופר הארט, בעצם רק שניהם), אבל הוא נראה מאוד מקצועי. הייתי מעדיף להתחיל עם משהו יותר פשוט כדי שאני אוכל ליצור איזה פין-אפ משל עצמי וזה יתן לי פושט להמשיך ולצייר ביתר רצינות.
 

mulon1984

New member
אם אתה באמת רוצה לצייר מנגה כמו שצריך

אתה תהיה חייב ללמוד אנטומיה כמו שצריך. הספר של לומיס אולי נראה כבד, אבל ברגע שתקרא את מה שכתוב בין הציורים וברגע שתתחיל לתרגל את המשימות שהוא נותן, אתה תראה שאין לך מה לבזבז את הזמן שלך על ספרים כמו how to draw the marvel way. לא שהספר של סטן לי וג'ק קירבי הוא גרוע, אבל הוא לא יביא אותך לרמה גבוהה באמת. ויש לך לאן לשאוף. היום ציירי\כותבי מנגה הם כבר לא מונופול של יפנים. אם אני לא טועה, אפילו המנגה הכי פופולרית ביפן היא של יוצרת קנדית או משהו כזה. בקיצור, אני מבין שאתה רוצה להתחיל בקטנה, אבל יש לי שתי התנגדויות לכך: 1. כל דקה שתבזבז על שטויות היא דקה שבוזבזה על שטויות. 2. ברגע שאתה מצייר עם טעויות, נורא קשה להתגבר עליהן. עדיף כבר מההתחלה לצייר נכון כדי להימנע מטעויות שקשה להיפטר מהן אח"כ.
 

Burzum111

New member
צודק.

ראיתי את הפוסט שלך על הספרים שלו ועל איך בנויה תוכנית הלימוד שלו ובאמת כל הספרים האלה של הHow To מסדרת מנגה נראים כמו משחק ילדים ליד זה, אבל הם באמת יכולים רק ללמד איך לתקוע את הדמות בתוך פאנל אחד ולא יצא מזה הרבה. Andrew Loomis (וג'ק האם) it is.
 

Burzum111

New member
../images/Emo207.gif בקשר לUnderstanfing Comics

יש עוד חומר טוב בקרב הוגי דעות או קומיקסאים בקשר לתאוריה של סקוט שבעצם המשיכה שלנו לדמויות מצויירות פשוטות היא כי אנחנו מקרינים את עצמינו לתוכן? שאלה נוספת בעקבות קריאת הרבע הראשון של הספר- יש ספר טוב שבוחן את תופעת המנגה אבל מראה מה ההבדלים בין קומיקס יפני למערבי (לאו דווקא הבדלים ברורים כמו סגנון ציור, אלא יותר כמו הלך רוח, דרך ההצגה של הסיפור וכאלה? הבנתי שManga! Manga 60 years of Japanese comics אמור לקלוע לזה, מישהו קרא?
 
למעלה