מ.ק. 22

CoolCalb

New member
אני מקווה בשבילך שאתה פשוט עייף

או אולי בעצם כתבת את ההודעה בסלקום חו"ל וחסכת מילים.. מה שמוזר, שבשאר התגובות שלך, היתה לך יכולת התבטאות הרבה יותר טובה.. תנסה להשתמש בה בפעם הבאה שאתה פותח שרשור.. ככה לא תצטרך לדרוך בחיתולים של אחרים.
 

GIGO

New member
מה אתה עצבני, COOLCALB

היית צריך להיות בפגישה ההיא ביום שישי, היית עכשיו מתפוצץ מצחוק. זה לא מישהו שצריך לקחת אותו בכזאת ברצינות.
 

jy7

New member
אני דווקא..

אני דווקא הייתי לוקח אותו ברצינות.. מה לעשות ..בחור מוכשר..אין אפס..
 

drorlazar

New member
ומיצה את עצמו?

איזה כיף לכולנו יש אגו (ועוד כמה חלקים באנטומיה הגברית
) ע-נ-ק, אפשר להפסיק להתלהם ולחזור להתעסק בדברים קצת יותר חשובים? קדימה, להתחבק כולם ביחד,
עכשיו תקרא לו אחי, ואתה תקרא לו גבר, תדליקו סיגריה ביחד, תחליקו כאפות אחד לשני, ותזכרו איזה צחוקים היה כשרבתם, "כולם תותחים, כולם מוכשרים, כולם יודעים את התורה" יאללה, די
 

Kfiram

New member
חבר'ה, מה נהיה?

טוב, כרגיל אני אלחם את מלחמתי הקבועה נגד תחנות-הרוח של הפורום. הבחור נכנס לפורום אנימציה, נתן תשובה אינפורמטיבית ומלאה על שאלה שנשאלה כאן לפני יומיים-שלושה (כרגע בעמוד 2, תחת הכותרת "מ"ק 22 ??? הלו??") וקיבל את התגובה המנומקת והאדיבה "הדמויות מעוצבות?", שאין צורך להסביר מה מסתתר מאחוריה. איכשהו אני לא מופתע שהוא *קצת* התבאס מהתגובות כאן. בכל-זאת, בתור מי שעובד על סדרת האנימציה העברית הראשונה (לטוב ולרע) הוא ציפה למינימום של ריספקט. בטח לא לתגובות ציניות שמביעות רק יחס של זלזול (שאולי נובע בכלל מקנאה) לאחת ההפקות המרשימות והבלתי-אפשריות ביותר של התעשיה המקומית (שוב, לטוב ולרע). זה לא שאני מגן על התבטאויות מסוג "אידיוט" או "כאלב", אבל אם תשאלו אותי מי התחיל, אני אצביע על ארז-אורז, שהתגובה הדי מגעילה שלו היתה הכל חוץ מקבלת פנים חמה. ההדרדרות משם והלאה היתה כמעט בלתי-נמנעת. ואחרי כל זה, כמה מילים לסאי: לא יודע איך אתה מתנהג בפורומים אחרים, אבל פה נוהגים לשמור לפחות על שפה נקיה. ציניות מקובלת פה (ראה תגובה "מחיר מחירון", פתיל או שניים למטה). קללות לא (ראה תגובתו של ניר ל"יופי טמבל" באותו פתיל). לתשומת לבך.
 

erezorez

New member
האמת שכשכתבתי את תגובתי הצינית

לא ידעתי שמדובר במישהו שיצר את הסדרה. (מהסיבות שעוז ציין מקודם) כך שבאמת לא התכוונתי לפגוע ישירות באחד היוצרים. כמובן שהתגובה שקיבלתי לא ראויה בכלל להתיחסות שורות אלה אבל בכל זאת אז,סאי ראה זאת כסוג של התנצלות. ועכשיו, לגבי מ.ק בכלל, העבודה שהצליחו לעשות אותה היא אכן מעוררת כבוד, אבל האמת היא שאני מאוד מאוכזב לראות כזה תוצר אשר מתיימר להיות החלוץ הישראלי בתחום.
 

Kfiram

New member
קיוויתי שזה מה שתאמר

אני הנחתי מראש שמדובר במישהו שקשור להפקה, והתגובה שלך הצליחה לפגוע אפילו בי (זאת-אומרת, נפגעתי "בשבילו" כשקראתי אותה). אם לא ידעת שהוא קשור, זה בהחלט מנקה אותך מרוב האשמה. אני תוהה אם יש סיכוי שסאי יקבל את ההתנצלות הזו ונוכל לחזור לעסוק בעניינינו בלי לריב כמו ילדים בני ארבע... לגבי מ.ק. 22 ואיכויותיה (פחות בנושאי עיצוב, יותר בנושאי תסריט ואנימציה), קופי-פייסט ממשהו שכתבתי בפורום אחר: מבחינת תסריט והומור, מ.ק. סובלת, כמו רוב ההפקות הישראליות, מחוסר-אחידות ברמה. יש פרקים ממש טובים, עם תסריטים שגובלים בגאונות ועם הומור מושחז ששוחט כל פרה קדושה אפשרית. מולם יש פרקים חלשים עם נקודות אור בודדות. גם בתוך כל פרק, יש רגעים מצויינים ויש חלשים. בכל מקרה, בהשוואה לסדרות הומור ישראליות (נגיד ''שמש'') הרמה הכללית היא מהמשובחות. מה שבטוח - שווה לראות, בשביל לא לפספס את הרגעים הטובים, גם אם בשבילם צריך לפעמים לבהות בכמה דקות חלשות. לגבי האנימציה - כאן באמת קשה להתעלם מנושאי התקציב והזמן. אני חושב שהאנימציה בסה''כ טובה, מבחינה זו שהיא ''עובדת'' - כלומר, אין בה פגמים בולטים, השפה אחידה ומשרתת את המטרה, הדמויות מצליחות להיות אמינות ומעניינות והחיבור בין הדו לתלת כמעט בלתי מורגש (כל הסביבות והפרופס נעשו בתלת-מימד, וזה משהו שאם לא היו אומרים לי, לא הייתי יכול לדעת). זה לא אומר שאין פה ושם פגמים קטנים, למשל בחיבור בין התלת לדו במקומות מסויימים, אבל זו מחלה שגם דיסני (עם כל הביקורת, בכל-זאת אולפן האנימציה המפורסם בעולם, ועדיין אחד הטובים) לא הצליחו להתגבר עליה. עיין ערך ''כוכב המטמון''. בקיצור - לא סידרה מושלמת (בכל-זאת הפקה ישראלית - מה לעשות) אבל בהחלט שווה צפיה. (ומי שמעוניין לקרוא את הדיון כולו, שעוסק במפגש אסיפא האחרון, הרי הוא לפניכם). אתם יכולים לראות בזה סוף ויכוח מטומטם והתחלת דיון על מ.ק. 22 בפרט ועל הפקות אנימציה בישראל בכלל... אשמח לתגובות ענייניות (רובחה, אני מדבר גם אליך).
 

SCaToPHaG

New member
"../images/Emo45.gif"

למרות שאני חושב שהודעת ה-"הדמויות מעוצבות" של ארז לא היתה כזו נוראית, אפילו משעשעת קלות. ברור שהיא היתה 90% בצחוק, אבל כנראה שסאי לקח ללב, ואולי בצדק. בטח הם רגילים שתוקפים אותם שהסדרה מרובעת, מוגבלת, לא מעוצבת, חיקוי של סאות' פרק וכו'. לא יודע. יהיה טוב.
 

erezorez

New member
אני ממש מתלבט מה לענות...

כי אני באמת לא אוהב להעליב.. אבל המושג 'אנימציה עובדת' מאוד מבלבל אותי... זה כמעט כמו להגיד על קומיקס שהוא אנימציה עובדת.
 

SCaToPHaG

New member
עובדת - עובדה.

אנימציה עובדת, כלומר כשאתה מאמין לתנועה, ולא אומר לעצמך "איך הריבוע הזה הגיע לצד השני של המסך?". גם בסאות' פרק האנימציה פשוטה ופרימיטיבית, והיא עובדת. אמינה, למרות המגבלות - המכוונות והלא מכוונות.
 

Kfiram

New member
עובדת - בטח עובדת

אתה (טוב, אני) מאמין לדמויות ומתחבר אליהן. הן חיות. זה הפרמטר הכי חשוב.
 

CoolCalb

New member
כפיר, מי שרוצה רספקט

שקודם יתן אותו לאחרים. אני לא מבין למה אתה מגן עליו. אם הוא עונה לשאלה שנשאלה כאן לפני כמה ימים, או שיעשה REPLY לאותה שאלה או שיציין שזו כתגובה לשאלה שנשאלה. אבל קודם כל שילמד כללי נימוס בסיסים, כמו להגיד שלום, ולהציג את עצמו. הבחור חצוף ותוקפן, והתגובות כאן הולמות את הצורה בה הוא פתח. אני לא חושב שמישהו צריך להתנצל כאן על התגובות. זה כמו שמישהו יפתח לך את דלת הבית, יכנס לך לסלון וינסה למכור לך מסנן מים במחיר מבצע, בלי לדפוק על הדלת, להגיד ערב טוב, להציג את עצמו ואת המוצר.. לא תזרוק אותו מהמדרגות?
 

Kfiram

New member
אה, לא...

מה שסאי עשה בתגובה הראשונה הוא אולי לא נורא מנומס, אבל הוא לא פגע אישית באף אחד. מעבר לזה, שזו ממש לא פעם ראשונה שמישהו עונה על שאלה באמצעות "הוספת הודעה" (למעלה) במקום "הוספת תגובה", מה שיוצר שירשור חדש. זה אמנם מנוגד לדרך שהפורום אמור לעבוד, אבל קשה לאמר שבעצם ההודעה הראשונה הזו, סאי הפך לאדם מגעיל, בלתי-מנומס, חצוף או תוקפן. באשר למה שבא אח"כ, זה כבר סיפור אחר. ברור שלביטויים מהסוג שבהם השתמש סאי אין מקום בפורום, ומן הסתם גם סאי וגם אלו שבאו אחריו צריכים להתנצל על הדברים שנאמרו. הדגש פה הוא על עוצמת הפגיעה: בעוד שסאי, בתגובתו הראשונה, לא פגע אישית באף אחד, התגובה של ארז-אורז היתה ממש ממש מעליבה (גם אם לא זו היתה הכוונה). אני מדמיין את סאי, בחור עם אגו, שרגיל לקבל פידבקים חיוביים על הסידרה שלו (בסה"כ בצדק), קורא את התגובה הזו בפורום, ומתבאס עד עמקי נשמתו. אחרי הכל, כולנו מחפשים את אהדת הקהל. כשאנחנו מסיימים פרוייקט, הדבר האחרון שאנחנו רוצים לשמוע הוא ביקורת שלילית אכזרית ולא מנומקת. כשסאי קרא את התגובות בפורום, הוא מן הסתם "איבד את זה". הדרך מפה ועד ביטויים כמו "אידיוט" היא קצרה. שוב, זה לא שאני מצדיק אותו, אבל אני בהחלט *מבין* אותו. הוא *נפגע* באמת. אם נחזור למשוואה שאתה הצגת, אז התחושה היא שאכן לקחתם את סוכן המכירות הנודניק וזרקתם אותו מהמדרגות. קצת מוגזם, לא?
 

Tenchi

New member
בתור אחד שלא כותב יותר מדי בפורום..

..אני חייב לציין שהדיון הזה מעניין. כאילו מישהו עלה פה על עצב חשוף והכל התדרדר ויצא החוצה. לדעתי ההודעה שהתחילה את כל האנדרלמוסיה הזו בעיתית מאוד, ולאו דווקא בגלל שהכותב לא הציג את עצמו, אלא מפני שבנוסף לזה הוא ירה צרור נתונים טכניים ובסוף כתב "יש שאלות?". אין מה לעשות, איך שלא מסתכלים על ההודעה הזו, אי אפשר להתעלם מהעובדה שזה נראה כמו סוג של התנשאות. הכותב (שאין לי מושג מי הוא) מגיע, זורק הסבר לילדים בפורום ולבסוף שואל "קאפיש?". זה מתקפן. אני לא מצדיק את התגובות והקללות שבאו אחר כך, אבל נקודה למחשבה: הרבה אנשים שאני מכיר, מתחום האנימציה ומחוצה לו, חושבים שיש בעיה קשה מאוד בעיצוב ובאנימציה של מ.ק. 22. רוב האנשים שאינם מתחום האנימציה אומנם לא מבינים דבר וחצי דבר בטכניקה, אך הם למודי סדרות אנימציה חו"ליות וטוענים שהעיצוב הריבועי, איך לומר - מכוער. אני נוטה להסכים במידה מסויימת, ולו רק בגלל שאני תמיד דוגל ברעיון שאם אין לך אמצעים או תקציב לעשות משהו יפה ויזואלית, אל תעשה את זה בכלל. אין אני יוצא פה נגד מ.ק. 22, אלא גם כנגד תוכניות מפורסמות כמו "סאות' פארק". יש לי משהו נגד "low tech בכוונה" ואני מוצא את עצמי יותר מדי פעמים שואל את עצמי אם הסדרות האלה לא יכלו לעבוד כמו שצריך גם כתסכית ברדיו, כי בין כה וכה האנימציה לא משרתת את העלילה יותר מדי. אני מודה שהתגובה "הדמויות מעוצבות?" מעליבה ועוקצנית, אך בואו לא ניסחף - הפגיעה היא לא אישית. זוהי דעתו והביקורת שלו על עיצוב הדמויות. גם אם כותב ההודעה המקורית עיצב את הדמויות בכבודו ובעצמו, עדיין אין הפגיעה אישית והיא נכנסת בדוחק תחת ההגדרה "ביקורת". הסחפות לקללות ולשמות גנאי בכל מקרה אינה מקובלת ומורידה את הפורום הזה לרמה שאני לא חושב שאנו מעוניינים בה, אז אנא. הרי ידוע שלכל אמן ואנימטור יש אגו גדול כשזה מגיע ליצירות שלו, והתנגשות בין אגו לאגו סתם מובילה לכל מה שקורה פה, אז קחו לתשומת לבכם. דיסקליימר: זוהי דעתי האישית ואין לי כל כוונה לפגוע או להעליב מישהו.
 

ohadeli

New member
דבר המעצב

כמעצב הסדרה לא יכלתי שלא להגיב, בד"כ אין לי בעיה שאנשים לא אוהבים את מה שאני עושה, דעה זו דעה. אבל חשוב לזכור דבר אחד, הסדרה לא עוצבה\נכתבה\נערכה וכו' לקהל של אנימטורים, אלא לצופי הטלוויזיה - ותשומת הלב שלנו מכוונת לשם - ושם נמדדים הפידבקים שלנו. אנחנו שמקבלים תגובות כנות כל יום (והההמון) מקבוצות שונות של צופים, מבקרי טלויזיה, וכן- גם אנשים משמעותיים מהתעשיה, יודעים להגיד שהמוצר שלנו הוא יותר מסתם "עובד". אני חושב שהצלחנו לבנות עולם שהוא בהחלט מצחיק, חכם ומאוד ממכר, שאלת התקציב והאמצעים לא עולה פה, כי אני חושב שלא היינו צריכים יותר ממה שיש לנו. כמובן שעוד כמה ידיים עובדות וטובות היו מורידות לחץ, אבל התוצאה לא סובלת מכלום לדעתי. אני יודע להגיד שהסדרה נבחנה בעיניים מקצועיות מאוד בארץ ובעולם וזכתה לתגובות נלהבות (בלשון המעטה). אני לא כאן כדי להגן - אנחנו לא צריכים את זה, ולא חסרים אנשים שמנסים לשים "מקלות בגלגלים" (עיין ערך החברה של בצל ירוק ), אני מבין שאנימטורים מגיבים אחרת כי הם האנשים שאולי היו עושים זאת אחרת. אולי. אולי לא. אבל בסופו של דבר הצופים מחליטים אם היה להם יפה ומצחיק ואם הם רוצים לחזור ולצפות. ואיך אומרים... "עשרות אלפי מורדי פרקים של מ.ק. באימיול - לא טועים", יום טוב שיהיה
 

love potion

New member
ג'יזס פאקינג קרייסט אנשים!!!!!!!!!!

זה הוויכוח הכי ריק ולא נחוץ שראיתי פה מימיי, וזה כולל את כל הוויכוחים שאני השתתפתי בהם! סופשבוע, בחייכם, תישענו לאחור, שימו רגליים על השולחן, תשתו משהו קריר, תעשנו משהו חמים אם אתם חייבים, ותמצאו משהו מרגיע להתעסק איתו! בבקשה. בשבילי. ...Pretty please, with sugar on top
 

תכשיטים

New member
שלום,נעים מאד..../images/Emo13.gif

תסלחו לי בבקשה שאני נדחף ככה ..השרשור הזה פשוט מוזכר בכל חור..
יצא לי לראות קצת מהסדרה ודווקא עולה לי שאלה אחת שאני חייב לשאול את סאי קודם כל. וזה כמובן בהנחה שנגמרו המכות וכולם לחצו ידיים ועכשיו חברים...
מה אתה חושב שהוא החלק הכי חלש ומה החלק הכי חזק בקו הגראפי של הסדרה,כלומר איך אתם רואים את זה מבפנים? ברור לי שיש ביקורת על הסדרה ,אך נראה לי שהשלב מוקדם מדי לדעתכם ,שיש לכם תחושה שלא נתנו לכם מספיק רווח. זו רק התרשמות של מישהו שאינו שייך לתחום אבל הסדרה נראית לי אישית ,כאילו יש בה חלקים מושקעים יותר מאחרים . ואכן צורם מעט הענין המרובע בשילוב עם..איך זה הוגדר?..LOW TECHיות.
 
למעלה