לגלישה באתר בגירסה המותאמת לסלולאר
| הוספת הודעה
הגדרות תצוגה

הגדרות עץ הודעות

מאפייני צפייה

הצג טקסט בתצוגה
הצג תגובות באופן
עדכן
1322813,228 עוקבים אודות עסקים

פורום אנימציה ותלת מימד

 שלום רב, א ני מ צ י ה  עושה לנו שמח, לא משנה אם זה דיסני משנות השלושים, אפקטים מהמאה העשרים ואחת או כל דבר באמצע - פלסטלינה, חול, סטייקים... אז אם מישהו לקח חפץ דומם והזיז אותו בצורה משכנעת - או לא - הריהו אמן אנימציה / אנימטור, וכולנו כאן כדי לעשות את זה ולהנות מזה. אפשר ורצוי לשלוח לינקים לעבודות מקוריות או מוצלחות במיוחד. רבים ישמחו לבקר עבודות של אחרים, לפעמים גם לומדים מזה משהו. מה אנחנו לא - הפורום לא משמש כמועדון מעריצים לסדרה אחת מסויימת, או כמקום איסוף לתמונות משעשעות. הכוונה היא להבין אנימציה כחובבי הז'אנר וכיוצרים וללמוד יותר על התחום בכללו. אנא שימו לב לכללי ההתנהגות בפורומים, ושמרו עליהם, כי הדבר הכי חשוב הוא: לשמור על כבוד הדדי. מאחורי כל שם בפורום מסתתר אדם שלם, שעשוי להיות חבר, שותף או לקוח לעתיד...  אז להתראות וניפגש כאן. ובינתיים, תהנו!

הנהלת הפורום:

אודות הפורום אנימציה ותלת מימד

 שלום רב, א ני מ צ י ה  עושה לנו שמח, לא משנה אם זה דיסני משנות השלושים, אפקטים מהמאה העשרים ואחת או כל דבר באמצע - פלסטלינה, חול, סטייקים... אז אם מישהו לקח חפץ דומם והזיז אותו בצורה משכנעת - או לא - הריהו אמן אנימציה / אנימטור, וכולנו כאן כדי לעשות את זה ולהנות מזה. אפשר ורצוי לשלוח לינקים לעבודות מקוריות או מוצלחות במיוחד. רבים ישמחו לבקר עבודות של אחרים, לפעמים גם לומדים מזה משהו. מה אנחנו לא - הפורום לא משמש כמועדון מעריצים לסדרה אחת מסויימת, או כמקום איסוף לתמונות משעשעות. הכוונה היא להבין אנימציה כחובבי הז'אנר וכיוצרים וללמוד יותר על התחום בכללו. אנא שימו לב לכללי ההתנהגות בפורומים, ושמרו עליהם, כי הדבר הכי חשוב הוא: לשמור על כבוד הדדי. מאחורי כל שם בפורום מסתתר אדם שלם, שעשוי להיות חבר, שותף או לקוח לעתיד...  אז להתראות וניפגש כאן. ובינתיים, תהנו!
x
הודעה מהנהלת הפורום
 
ברוכים הבאים לעולם "האנימציה והתלת מימד"
 
כאן הכל זז קדימה....
הצטרפו אלינו היום כדי שתוכלו לעמוד בקצב מחר :)
 
כאן המקום למתעניינים, סטודנטים, מרצים, מקצוענים ולכל מי שיש לו מה לשתף, מה לשאול ומה לדון בנושאים הרלבנטיים,
 
וביניהם: אנימציה דו מימד, תלת מימד, פיסול, מידול, טקסטורות, ביקורות, טכניקות, מקומות לימוד ועוד.
 
השתתפות חבורה מגוונת ומגובשת, ככל שתגדל, תיתן כיוון ומענה, לכל הנושאים שיעלו.
 
תגובות גולשים יתקבלו בברכה, כל אחד לפי תחומו ונסיונו, תוך מענה על רקע מקצועי וסף רגישות גבוה.... כיאה לארטיסטים רגישים :)
 
למי שיש רעיונות, בקשות שונות, מוזמן להעלותם.
 
על מנת להיות גולש פעיל בפורום צריך רק להירשם בשם שלכם או בכינוי שתבחרו. בכל בעיה ניתן לפנות למנהלת הפורום או במסר.
ומכאן, כדאי שנזוז קדימה !
 
המשך >>

לצפיה ב-'מ.ק. 22'
מ.ק. 22
<< ההודעה הנוכחית
14/04/2004 | 18:11
47
54
הדמויות מעוצבות ב ILLUSTRATOR של ADOBE
אנימצית הדמויות והקומפוזיטינג ב AFTER EFFECT
עיצוב רקעים ואנימצית תלת 3DMAX
עריכה AVID
אונליין FLAME
יש שאלות?
אנימציה ותלת מימד >>
לצפיה ב-'כן, למה?'
כן, למה?
14/04/2004 | 18:38
11
לצפיה ב-'הדמויות מעוצבות?'
הדמויות מעוצבות?
14/04/2004 | 19:12
1
12
לצפיה ב-'איזה יופי..'
איזה יופי..
15/04/2004 | 17:35
13
איזה יופי האיור שבכרטיס שלך!
את עשית ?..מוכשרת
אנימציה ותלת מימד >>
לצפיה ב-'מגניב'
מגניב
14/04/2004 | 21:07
1
17
אז אתם אלה שנהנים רק מהקלישאות של עצמם?
אנימציה ותלת מימד >>
לצפיה ב-'sieco...המממנננ.....'
sieco...המממנננ.....
14/04/2004 | 22:48
8
לצפיה ב-'הדמויות מעוצבות. ואתה?'
הדמויות מעוצבות. ואתה?
15/04/2004 | 17:24
8
15
סגור אדיוט, קר!
אנימציה ותלת מימד >>
לצפיה ב-'סייקו, ה"אדיוט" הוא אתה'
סייקו, ה"אדיוט" הוא אתה
15/04/2004 | 19:11
6
13
אתה פותח שרשור, קורא לו "מק 22" לא מציג את עצמך, לא אומר שלום,
יורה אינפורמציה לאויר.
אף אחד לא מבין מה אתה רוצה...
אתה נכנס לכאן, כאילו אתה המשיח שכולם חכו לו..
כאילו כולנו כאן לא מצליחים להרדם, הגוף שלנו רועד ונכנס לעויתות,
עד שנדע איך ולמה עושים את מק 22..

תציג את עצמך, תכתוב שכמה אנשים התעניינו בתהליך הפקת מק 22, והנה
כמה פרטים..
ככה, לא תקבל מתקפה צינית לתוך הפנים..



אנימציה ותלת מימד >>
לצפיה ב-'תתכופף פעם הבאה'
תתכופף פעם הבאה
15/04/2004 | 19:28
3
11
פורום אנימציה לא? הגעתי למקום הנכון? או שהגעתי לפורום שלך ושכחתי להוריד נעלים. מתקיף אותך באינפורמציה, שעניינה טכני בסה"כ, מי שלא מעניין אותו יוכל לישון טוב הלילה, כאשר האניפורמציה הפחות רלוונטית לעכשיו היא מי אני. אז תודה באמת על ההתקפה הצינית המלבבת שבעזרתה אני יודע אכשיו איפה אני עומד, בתוך גנון, עמוק בחיתול שלך.
אז שלום. כאלב. תודה על שעת חינוך.
עוד מישהוא רוצה שאני אברך אותו אישית ואודיע לו שבועיים מראש על הודעה?
אנימציה ותלת מימד >>
לצפיה ב-'הםםם..'
הםםם..
15/04/2004 | 19:37
2
12
אם ומישהו היה שואל כאן, ואתה היית יורה מידע, זה היה יכול להיות אחלה, לא היינו צריכים הסבר מה אתה מפרט, אבל כאן פתחת שירשור משלך,

אם היית מתחיל במשהו בסגנון,
"כמה חברה כאן שאלו לגבי יצירת מק 22, הנה כמה תשובות",
הכל היה הרבה יותר פשוט, מעבר לנימוסים בסייסים, שברור שאתה לוקה בהם,
יש כאן פשוט כשל בקומיונקציה, ואם קצת הסבר החיים של כולם היו הרבה יותר פשוטים, ובקשר למענה שלך לעוז, טוב אז כבה הבהרת טוב מאוד מי אתה, חמור.

אגב, אם אי פעם תגיע לשמינית מהחיתול של עוז, אתה תיהיה אדם מאוד מבוקש בתחום :) בהצלחה.
אנימציה ותלת מימד >>
לצפיה ב-'תשובה מטופשת למענה מטופש'
תשובה מטופשת למענה מטופש
15/04/2004 | 20:10
1
12
קומיוניקציה או כשל באינטיליגנציה- מה יותר פשוט מכמה פרטים טכנים אבל
אם הכוונה שאני צריך לנגב לכל אחד מוכשר שמרוב פוזה בוחר איך זה היה- לתת לי קבלת פנים צינית!? אז זה לא התחום שלי, אולי שלך.
כניראה שהקפה של ברודקאסט משפיע על התאים האפורים שלך.
אנימציה ותלת מימד >>
לצפיה ב-'פוזה :)'
פוזה :)
15/04/2004 | 20:22
9
כן.. לי יש פוזה.. תשאל את רז.. את הטוטריאל פוזה לפוזה בעצם כתבו עלי!

אנימציה ותלת מימד >>
לצפיה ב-'נו...'
נו...
15/04/2004 | 20:28
1
7
מה אתה מתרגש ילד?..
אמרו לך שקר אז תסגור...אפשר לחשוב..נהיית לי רגיש?
נו באמת..הבנאדם עובד על הסדרה הכי מצחיקה בארץ הכי מעוצבת
והכי מעולה שעשו בארץ(..ואולי בעולם?..),
אתה לא שם לב שאתה מפריע לו?, אז חמוד..בחיית עזוב אותו בשקט,
תוריד לך באימיול איזה  פרק של מ.ק. תאכל ת'לב ,
תהיה בוגר קצת...תסתום..תתקפל והכי חשוב : תסגור כבר !! קר!
אידיוט!..
תשש
אנימציה ותלת מימד >>
לצפיה ב-'אה..ועוד משהו'
אה..ועוד משהו
15/04/2004 | 20:30
7
סגור כבר !!! קר!
אנימציה ותלת מימד >>
לצפיה ב-'אולי חלאס?'
אולי חלאס?
15/04/2004 | 20:16
5
לצפיה ב-'נצנץ'
נצנץ
15/04/2004 | 19:59
10
11
כדי שאף אחד לא יעלב, חס וחלילה, מהעגה הצבאית שדבקה בכל מה שאופף את סידרת הסאטירה הצבאית שאני עובד עליה, אני סאי, תלת ואנימציה מ.ק 22.  
כיבוי אורות בעוד 30 קטנה. מקווה שתישנו טוב הלילה. שלום.
אנימציה ותלת מימד >>
לצפיה ב-'LOL!'
LOL!
15/04/2004 | 20:13
2
12
מברוק! אני חושב שהצלחת ליצור את השרשור הביזארי, הבוטה והמטופש ביותר בהיסטוריה של הפורום הזה - ומי שמכיר קצת את ההיסטוריה המדוברת יודע שזה לא קל.

סתם מסקרנות - אתה לא במקרה הבחור הגבוה עם השיער הארוך שהסביר לנו ביום שישי ברצינות תהומית שמ.ק.22 בכלל לא מזכירה את southpark?
אנימציה ותלת מימד >>
לצפיה ב-'כן,זה הוא'
כן,זה הוא
15/04/2004 | 20:17
9
אפשר היה לעשות 1+1, אני מתאר לעצמי שסאי זה לא שם כ"כ נפוץ.
(sieco יש לבטא כמו psycho, ולכן sie=סאי, כמו pie)
אנימציה ותלת מימד >>
לצפיה ב-'ולשם שינוי לי אין שום קשר לזה '
ולשם שינוי לי אין שום קשר לזה
15/04/2004 | 21:06
5
לצפיה ב-'אני מקווה בשבילך שאתה פשוט עייף'
אני מקווה בשבילך שאתה פשוט עייף
15/04/2004 | 20:17
6
8
או אולי בעצם כתבת את ההודעה בסלקום חו"ל וחסכת מילים..

מה שמוזר, שבשאר התגובות שלך, היתה לך יכולת התבטאות הרבה יותר טובה..
תנסה להשתמש בה בפעם הבאה שאתה פותח שרשור.. ככה לא תצטרך לדרוך בחיתולים
של אחרים.
אנימציה ותלת מימד >>
לצפיה ב-'מה אתה עצבני, COOLCALB'
מה אתה עצבני, COOLCALB
15/04/2004 | 20:24
5
9
היית צריך להיות בפגישה ההיא ביום שישי, היית עכשיו מתפוצץ מצחוק. זה לא מישהו שצריך לקחת אותו בכזאת ברצינות.
אנימציה ותלת מימד >>
לצפיה ב-'אני דווקא..'
אני דווקא..
15/04/2004 | 20:34
6
אני דווקא הייתי לוקח אותו ברצינות..
מה לעשות ..בחור מוכשר..אין אפס..
אנימציה ותלת מימד >>
לצפיה ב-'אני לא עצבני, אני מתגעגע לרז'
אני לא עצבני, אני מתגעגע לרז
15/04/2004 | 20:35
3
12
לצפיה ב-'ומיצה את עצמו?'
ומיצה את עצמו?
15/04/2004 | 21:07
2
9
איזה כיף לכולנו יש אגו (ועוד כמה חלקים באנטומיה הגברית ) ע-נ-ק,
אפשר להפסיק להתלהם ולחזור להתעסק בדברים קצת יותר חשובים?

קדימה, להתחבק כולם ביחד,
עכשיו תקרא לו אחי,
ואתה תקרא לו גבר,
תדליקו סיגריה ביחד,
תחליקו כאפות אחד לשני,
ותזכרו איזה צחוקים היה כשרבתם,

"כולם תותחים, כולם מוכשרים, כולם יודעים את התורה"

יאללה, די
אנימציה ותלת מימד >>
לצפיה ב-'חבר'ה, מה נהיה?'
חבר'ה, מה נהיה?
15/04/2004 | 21:06
20
12
טוב, כרגיל אני אלחם את מלחמתי הקבועה נגד תחנות-הרוח של הפורום.
הבחור נכנס לפורום אנימציה, נתן תשובה אינפורמטיבית ומלאה על שאלה שנשאלה כאן לפני יומיים-שלושה (כרגע בעמוד 2, תחת הכותרת "מ"ק 22 ??? הלו??") וקיבל את התגובה המנומקת והאדיבה "הדמויות מעוצבות?", שאין צורך להסביר מה מסתתר מאחוריה.

איכשהו אני לא מופתע שהוא *קצת* התבאס מהתגובות כאן. בכל-זאת, בתור מי שעובד על סדרת האנימציה העברית הראשונה (לטוב ולרע) הוא ציפה למינימום של ריספקט. בטח לא לתגובות ציניות שמביעות רק יחס של זלזול (שאולי נובע בכלל מקנאה) לאחת ההפקות המרשימות והבלתי-אפשריות ביותר של התעשיה המקומית (שוב, לטוב ולרע).

זה לא שאני מגן על התבטאויות מסוג "אידיוט" או "כאלב", אבל אם תשאלו אותי מי התחיל, אני אצביע על ארז-אורז, שהתגובה הדי מגעילה שלו היתה הכל חוץ מקבלת פנים חמה. ההדרדרות משם והלאה היתה כמעט בלתי-נמנעת.

ואחרי כל זה, כמה מילים לסאי:
לא יודע איך אתה מתנהג בפורומים אחרים, אבל פה נוהגים לשמור לפחות על שפה נקיה. ציניות מקובלת פה (ראה תגובה "מחיר מחירון", פתיל או שניים למטה). קללות לא (ראה תגובתו של ניר ל"יופי טמבל" באותו פתיל). לתשומת לבך.
אנימציה ותלת מימד >>
לצפיה ב-'האמת שכשכתבתי את תגובתי הצינית'
האמת שכשכתבתי את תגובתי הצינית
15/04/2004 | 21:29
5
9
לא ידעתי שמדובר במישהו שיצר את הסדרה. (מהסיבות שעוז ציין מקודם)
כך שבאמת לא התכוונתי לפגוע ישירות באחד היוצרים. כמובן שהתגובה שקיבלתי לא ראויה בכלל להתיחסות שורות אלה אבל בכל זאת
אז,סאי ראה זאת כסוג של התנצלות.
ועכשיו, לגבי מ.ק בכלל, העבודה שהצליחו לעשות אותה היא אכן מעוררת כבוד, אבל האמת היא שאני מאוד מאוכזב לראות כזה תוצר אשר מתיימר להיות החלוץ הישראלי בתחום.
אנימציה ותלת מימד >>
לצפיה ב-'קיוויתי שזה מה שתאמר'
קיוויתי שזה מה שתאמר
15/04/2004 | 21:42
4
9
אני הנחתי מראש שמדובר במישהו שקשור להפקה, והתגובה שלך הצליחה לפגוע אפילו בי (זאת-אומרת, נפגעתי "בשבילו" כשקראתי אותה).
אם לא ידעת שהוא קשור, זה בהחלט מנקה אותך מרוב האשמה.
אני תוהה אם יש סיכוי שסאי יקבל את ההתנצלות הזו ונוכל לחזור לעסוק בעניינינו בלי לריב כמו ילדים בני ארבע...

לגבי מ.ק. 22 ואיכויותיה (פחות בנושאי עיצוב, יותר בנושאי תסריט ואנימציה), קופי-פייסט ממשהו שכתבתי בפורום אחר:

מבחינת תסריט והומור, מ.ק. סובלת, כמו רוב ההפקות הישראליות, מחוסר-אחידות ברמה. יש פרקים ממש טובים, עם תסריטים שגובלים בגאונות ועם הומור מושחז ששוחט כל פרה קדושה אפשרית. מולם יש פרקים חלשים עם נקודות אור בודדות. גם בתוך כל פרק, יש רגעים מצויינים ויש חלשים.
בכל מקרה, בהשוואה לסדרות הומור ישראליות (נגיד ''שמש'') הרמה הכללית היא מהמשובחות.
מה שבטוח - שווה לראות, בשביל לא לפספס את הרגעים הטובים, גם אם בשבילם צריך לפעמים לבהות בכמה דקות חלשות.

לגבי האנימציה - כאן באמת קשה להתעלם מנושאי התקציב והזמן. אני חושב שהאנימציה בסה''כ טובה, מבחינה זו שהיא ''עובדת'' - כלומר, אין בה פגמים בולטים, השפה אחידה ומשרתת את המטרה, הדמויות מצליחות להיות אמינות ומעניינות והחיבור בין הדו לתלת כמעט בלתי מורגש (כל הסביבות והפרופס נעשו בתלת-מימד, וזה משהו שאם לא היו אומרים לי, לא הייתי יכול לדעת).
זה לא אומר שאין פה ושם פגמים קטנים, למשל בחיבור בין התלת לדו במקומות מסויימים, אבל זו מחלה שגם דיסני (עם כל הביקורת, בכל-זאת אולפן האנימציה המפורסם בעולם, ועדיין אחד הטובים) לא הצליחו להתגבר עליה. עיין ערך ''כוכב המטמון''.

בקיצור -
לא סידרה מושלמת (בכל-זאת הפקה ישראלית - מה לעשות) אבל בהחלט שווה צפיה.

(ומי שמעוניין לקרוא את הדיון כולו, שעוסק במפגש אסיפא האחרון, הרי הוא לפניכם).

אתם יכולים לראות בזה סוף ויכוח מטומטם והתחלת דיון על מ.ק. 22 בפרט ועל הפקות אנימציה בישראל בכלל... אשמח לתגובות ענייניות (רובחה, אני מדבר גם אליך).
אנימציה ותלת מימד >>
לצפיה ב-'""'
""
15/04/2004 | 21:57
4
למרות שאני חושב שהודעת ה-"הדמויות מעוצבות" של ארז לא היתה כזו נוראית, אפילו משעשעת קלות. ברור שהיא היתה 90% בצחוק, אבל כנראה שסאי לקח ללב, ואולי בצדק. בטח הם רגילים שתוקפים אותם שהסדרה מרובעת, מוגבלת, לא מעוצבת, חיקוי של סאות' פרק וכו'.
לא יודע. יהיה טוב.
אנימציה ותלת מימד >>
לצפיה ב-'אני ממש מתלבט מה לענות...'
אני ממש מתלבט מה לענות...
16/04/2004 | 00:09
2
5
כי אני באמת לא אוהב להעליב..
אבל המושג 'אנימציה עובדת' מאוד מבלבל אותי...
זה כמעט כמו להגיד על קומיקס שהוא אנימציה עובדת.

אנימציה ותלת מימד >>
לצפיה ב-'עובדת - עובדה.'
עובדת - עובדה.
16/04/2004 | 00:13
5
אנימציה עובדת, כלומר כשאתה מאמין לתנועה, ולא אומר לעצמך "איך הריבוע הזה הגיע לצד השני של המסך?". גם בסאות' פרק האנימציה פשוטה ופרימיטיבית, והיא עובדת. אמינה, למרות המגבלות - המכוונות והלא מכוונות.
אנימציה ותלת מימד >>
לצפיה ב-'עובדת - בטח עובדת'
עובדת - בטח עובדת
16/04/2004 | 00:21
4
אתה (טוב, אני) מאמין לדמויות ומתחבר אליהן. הן חיות.
זה הפרמטר הכי חשוב.
אנימציה ותלת מימד >>
לצפיה ב-'כפיר, מי שרוצה רספקט'
כפיר, מי שרוצה רספקט
15/04/2004 | 22:10
13
10
שקודם יתן אותו לאחרים.
אני לא מבין למה אתה מגן עליו.
אם הוא עונה לשאלה שנשאלה כאן לפני כמה ימים, או שיעשה REPLY לאותה שאלה
או שיציין שזו כתגובה לשאלה שנשאלה.
אבל קודם כל שילמד כללי נימוס בסיסים, כמו להגיד שלום, ולהציג את עצמו.

הבחור חצוף ותוקפן, והתגובות כאן הולמות את הצורה בה הוא פתח.
אני לא חושב שמישהו צריך להתנצל כאן על התגובות.

זה כמו שמישהו יפתח לך את דלת הבית, יכנס לך לסלון וינסה למכור לך מסנן מים במחיר מבצע, בלי לדפוק על הדלת, להגיד ערב טוב, להציג את עצמו
ואת המוצר..

לא תזרוק אותו מהמדרגות?
אנימציה ותלת מימד >>
לצפיה ב-'אה, לא...'
אה, לא...
16/04/2004 | 00:18
12
7
מה שסאי עשה בתגובה הראשונה הוא אולי לא נורא מנומס, אבל הוא לא פגע אישית באף אחד. מעבר לזה, שזו ממש לא פעם ראשונה שמישהו עונה על שאלה באמצעות "הוספת הודעה" (למעלה) במקום "הוספת תגובה", מה שיוצר שירשור חדש. זה אמנם מנוגד לדרך שהפורום אמור לעבוד, אבל קשה לאמר שבעצם ההודעה הראשונה הזו, סאי הפך לאדם מגעיל, בלתי-מנומס, חצוף או תוקפן.
באשר למה שבא אח"כ, זה כבר סיפור אחר. ברור שלביטויים מהסוג שבהם השתמש סאי אין מקום בפורום, ומן הסתם גם סאי וגם אלו שבאו אחריו צריכים להתנצל על הדברים שנאמרו.

הדגש פה הוא על עוצמת הפגיעה:
בעוד שסאי, בתגובתו הראשונה, לא פגע אישית באף אחד, התגובה של ארז-אורז  היתה ממש ממש מעליבה (גם אם לא זו היתה הכוונה). אני מדמיין את סאי, בחור עם אגו, שרגיל לקבל פידבקים חיוביים על הסידרה שלו (בסה"כ בצדק), קורא את התגובה הזו בפורום, ומתבאס עד עמקי נשמתו. אחרי הכל, כולנו מחפשים את אהדת הקהל. כשאנחנו מסיימים פרוייקט, הדבר האחרון שאנחנו רוצים לשמוע הוא ביקורת שלילית אכזרית ולא מנומקת. כשסאי קרא את התגובות בפורום, הוא מן הסתם "איבד את זה". הדרך מפה ועד ביטויים כמו "אידיוט" היא קצרה. שוב, זה לא שאני מצדיק אותו, אבל אני בהחלט *מבין* אותו. הוא *נפגע* באמת.

אם נחזור למשוואה שאתה הצגת, אז התחושה היא שאכן לקחתם את סוכן המכירות הנודניק וזרקתם אותו מהמדרגות. קצת מוגזם, לא?
אנימציה ותלת מימד >>
לצפיה ב-'בתור אחד שלא כותב יותר מדי בפורום..'
בתור אחד שלא כותב יותר מדי בפורום..
16/04/2004 | 01:31
1
6
..אני חייב לציין שהדיון הזה מעניין. כאילו מישהו עלה פה על עצב חשוף והכל התדרדר ויצא החוצה. לדעתי ההודעה שהתחילה את כל האנדרלמוסיה הזו בעיתית מאוד, ולאו דווקא בגלל שהכותב לא הציג את עצמו, אלא מפני שבנוסף לזה הוא ירה צרור נתונים טכניים ובסוף כתב "יש שאלות?". אין מה לעשות, איך שלא מסתכלים על ההודעה הזו, אי אפשר להתעלם מהעובדה שזה נראה כמו סוג של התנשאות. הכותב (שאין לי מושג מי הוא) מגיע, זורק הסבר לילדים בפורום ולבסוף שואל "קאפיש?". זה מתקפן. אני לא מצדיק את התגובות והקללות שבאו אחר כך, אבל נקודה למחשבה: הרבה אנשים שאני מכיר, מתחום האנימציה ומחוצה לו, חושבים שיש בעיה קשה מאוד בעיצוב ובאנימציה של מ.ק. 22. רוב האנשים שאינם מתחום האנימציה אומנם לא מבינים דבר וחצי דבר בטכניקה, אך הם למודי סדרות אנימציה חו"ליות וטוענים שהעיצוב הריבועי, איך לומר - מכוער. אני נוטה להסכים במידה מסויימת, ולו רק בגלל שאני תמיד דוגל ברעיון שאם אין לך אמצעים או תקציב לעשות משהו יפה ויזואלית, אל תעשה את זה בכלל. אין אני יוצא פה נגד מ.ק. 22, אלא גם כנגד תוכניות מפורסמות כמו "סאות' פארק". יש לי משהו נגד "low tech בכוונה" ואני מוצא את עצמי יותר מדי פעמים שואל את עצמי אם הסדרות האלה לא יכלו לעבוד כמו שצריך גם כתסכית ברדיו, כי בין כה וכה האנימציה לא משרתת את העלילה יותר מדי. אני מודה שהתגובה "הדמויות מעוצבות?" מעליבה ועוקצנית, אך בואו לא ניסחף - הפגיעה היא לא אישית. זוהי דעתו והביקורת שלו על עיצוב הדמויות. גם אם כותב ההודעה המקורית עיצב את הדמויות בכבודו ובעצמו, עדיין אין הפגיעה אישית והיא נכנסת בדוחק תחת ההגדרה "ביקורת". הסחפות לקללות ולשמות גנאי בכל מקרה אינה מקובלת ומורידה את הפורום הזה לרמה שאני לא חושב שאנו מעוניינים בה, אז אנא. הרי ידוע שלכל אמן ואנימטור יש אגו גדול כשזה מגיע ליצירות שלו, והתנגשות בין אגו לאגו סתם מובילה לכל מה שקורה פה, אז קחו לתשומת לבכם.

דיסקליימר: זוהי דעתי האישית ואין לי כל כוונה לפגוע או להעליב מישהו.
אנימציה ותלת מימד >>
לצפיה ב-'דבר המעצב'
דבר המעצב
17/04/2004 | 12:48
6
כמעצב הסדרה לא יכלתי שלא להגיב, בד"כ אין לי בעיה שאנשים לא אוהבים את מה שאני עושה, דעה זו דעה.
אבל חשוב לזכור דבר אחד, הסדרה לא עוצבה\נכתבה\נערכה וכו' לקהל של אנימטורים, אלא לצופי הטלוויזיה - ותשומת הלב שלנו מכוונת לשם - ושם נמדדים הפידבקים שלנו. אנחנו שמקבלים תגובות כנות כל יום (והההמון)
מקבוצות שונות של צופים, מבקרי טלויזיה, וכן- גם אנשים משמעותיים מהתעשיה, יודעים להגיד שהמוצר שלנו הוא יותר מסתם "עובד".
אני חושב שהצלחנו לבנות עולם שהוא בהחלט מצחיק, חכם ומאוד ממכר,
שאלת התקציב והאמצעים לא עולה פה, כי אני חושב שלא היינו צריכים יותר ממה שיש לנו. כמובן שעוד כמה ידיים עובדות וטובות היו מורידות לחץ,
אבל התוצאה לא סובלת מכלום לדעתי.
אני יודע להגיד שהסדרה נבחנה בעיניים מקצועיות מאוד בארץ ובעולם וזכתה לתגובות נלהבות (בלשון המעטה).
אני לא כאן כדי להגן - אנחנו לא צריכים את זה, ולא חסרים אנשים שמנסים לשים "מקלות בגלגלים" (עיין ערך החברה של בצל ירוק ),
אני מבין שאנימטורים מגיבים אחרת כי הם האנשים שאולי היו עושים זאת אחרת. אולי. אולי לא. אבל בסופו של דבר הצופים מחליטים אם היה להם יפה ומצחיק ואם הם רוצים לחזור ולצפות. ואיך אומרים...
"עשרות אלפי מורדי פרקים של מ.ק. באימיול - לא טועים", יום טוב שיהיה
אנימציה ותלת מימד >>
לצפיה ב-'ג'יזס פאקינג קרייסט אנשים!!!!!!!!!!'
ג'יזס פאקינג קרייסט אנשים!!!!!!!!!!
16/04/2004 | 01:36
9
9
זה הוויכוח הכי ריק ולא נחוץ שראיתי פה מימיי, וזה כולל את כל הוויכוחים שאני השתתפתי בהם! סופשבוע, בחייכם, תישענו לאחור, שימו רגליים על השולחן, תשתו משהו קריר, תעשנו משהו חמים אם אתם חייבים, ותמצאו משהו מרגיע להתעסק איתו! בבקשה. בשבילי.
...Pretty please, with sugar on top
אנימציה ותלת מימד >>
לצפיה ב-'שלום,נעים מאד..'
שלום,נעים מאד..
16/04/2004 | 02:35
8
7
תסלחו לי בבקשה שאני נדחף ככה ..השרשור הזה פשוט מוזכר בכל חור..
יצא לי לראות קצת מהסדרה ודווקא עולה לי שאלה אחת שאני חייב לשאול את סאי קודם כל.
וזה כמובן בהנחה שנגמרו המכות וכולם לחצו ידיים ועכשיו חברים...

מה אתה חושב שהוא החלק הכי חלש ומה החלק הכי חזק בקו הגראפי של הסדרה,כלומר איך אתם
רואים את זה מבפנים?
ברור לי שיש ביקורת על הסדרה ,אך נראה לי שהשלב מוקדם מדי לדעתכם ,שיש  לכם תחושה שלא נתנו לכם מספיק רווח.
זו רק התרשמות של מישהו שאינו שייך לתחום אבל הסדרה נראית לי אישית ,כאילו יש בה חלקים מושקעים יותר מאחרים .
ואכן צורם מעט הענין המרובע בשילוב עם..איך זה הוגדר?..LOW TECHיות.
אנימציה ותלת מימד >>
לצפיה ב-'מ.ק. 22 TAKE2'
מ.ק. 22 TAKE2
16/04/2004 | 20:11
7
72
אני לא חיית פורומים ולא נולדתי לגינוני אינטרנט - שכחו ללמד אותי בבית, אבל אני לומד מהר.
אז שלום, סאי גל, שותף להפקת מ.ק. 22

אנחנו באמת ישנים מעט מאוד כאן, מאחר וקמינסקי השאיר לנו אולי 5 דקות לדבר בהרצאה לא היה טעם לפתח נושא בעייתי כמו מ.ק. 22 לעומת סאות'פארק.
יש מצב שעשיתי פאדיחה קלה בהרצאה ההיא, לא סגור על זה הייתי חצי ישן.......אחרי הכל אני ממש לא רגיל לדבר בפני קהל.....
היו דברים שנאמרו שלא יצאו כל כך כמו שהתכוונתי.חלק מזה הצחיק אפילו אותי מאוחר יותר...

אני מבין ממה אנשים יכלו להפגע בהודעה שלי {הראשונה} ואין לי כל כונה לפגוע או לזלזל במישהו. זו לא היתה יותר מדרך משעשעת בשבילי להעביר מסר פשוט. השתלשלות העניינים מאוחר יותר משעשעת אותי לא פחות.
אני פה בשביל דבר אחד : לקבל ולתת כל ידע שאפשר על אנימציה בסביבה שנראית מעניינת ורצינית, ככה הגעתי דווקא לפה.

אני לא יודע אם זה יהיה לעניין לפתוח בסיפור על חבלי הלידה של מק 22 אבל הם היו קשים, וארוכים (וגם עוד לא הסתימו), ובסה"כ אני מאמין שהצלחנו להשיג את הבלתי אפשרי בתנאים לא קלים, למי מכם שמכיר את התעשיה הזאת מקרוב. אנחנו צוות מגוון וקטן מאוד שמגיע מהמון תחומים, כשכל אחד מאיתנו הביא את כל הידע שצבר עד היום כדי לעשות את זה. סה"כ כל אחד מאיתנו עושה עבודה של 5 אנשים לפחות. לילות בלי שינה בפרויקט הכי אינטנסיבי שאני חושב שיצא לנו לקחת בו חלק. ואני יכול להפנות אתכם לרשימת הצוות שעבד על הסידרה בלינק http://www.bip.co.il/Prog_Article2.asp?ProgID=582&ItemID=8580&groupId=647

עבדנו בסביבה מאוד דינאמית,שורטקאט פילמס(נאור רון ושחר אמריליו) שיצרה בעצם את הבית לסידרה, וגם הגשימה חלום שהיה לכולנו, וכל יום היה יום לימוד חדש, לכל אחד מאיתנו שאף פעם לא עבד על סידרת אנימציה באורך מלא.
תקופת פיתוח של שנה וחצי כדי לגבש ולמצוא את השפה העיצובית שלנו וגם לכתיבת התסריטים(ירון ניסקי, דורון צור, ואסף אראל).

גם בהרצאה ניסיתי לגעת בעניין שרציתי שתיקחו לתשומת ליבכם בתור יוצרים שיודעים שהעבודה הגמורה לא משקפת תמיד את התהליך, שאנחנו עדיין נמצאים בעיצומו, ואני לא מסכים לדברי TENCI שאם אין תקציב ראוי אין טעם לעשות סידרה. אני חושב שדווקא להתעקש על לדחוף את תחום האנימציה בארץ, היצירתי והפחות מיסחרי (והכוונה היא לעולם הפירסום ששתה את רוב הכישרונות שלנו), ולהוכיח שהשקעה ביצירת תוכן לא מסחרי (תוצר שעובדים עליו כשנה שלא מכניס רווחים מידים נראה למשקיע כצעד התאבדות כלכלית בארץ) ראויה להתיחסות. וכאן נכנסה באומץ ביפ(מולי שגב).

אני רואה את זה בתור משולש של- עיצוב, תקציב,זמן. יש להם השפעה על כל החלטה שנעשית בתהליך הפרויקט. הדגש שלנו היה דווקא על העיצוב, עם חזונו של אוהד אלימלך (המעצב הראשי) שאני אישית דווקא למדתי לאהב ולהעריך, תחת הנהול הקראטיבי של שחר אמריליו. פשטות בעלת איפיונים מאוד מדויקים של מציאות שכולנו נחשפנו אליה, וגם אמירת SUB על מציאות מרובעת ומקובעת. סטראוטיפים מובהקים  שמאוד מחזקים בעני את הדמויות, ואת אופי הסיפור. שלא תחשבו שלא יכלנו לפנות לנצל כל כך הרבה כלים שיש לנו בתלת ובאפטר, אלה שמנו לעצמנו גבולות שיצאנו מהם רק במיקרים יוצאים מין הכלל. תנועות מצלמה שמחקנו לעצמינו מהלקסיקון, או אפילו סיבוב 360 של דמות. כל אלה היו חלק מרצון ליצר שפה עיצובית אחידה. הדיונים שלנו היו בעיקר קונספטואלים, ומאחר שלא היה לנו הרבה זמן, ואת המילה טעות הוצאנו מהשפה היום יומית שלנו, המצאנו את עצמינו מחדש.
כמובן שהקוים שהיו לכולנו ברורים הם שאנחנו חייבים להישאר בגבולות פשוטים מאוד.

קאטאאוטים. שיטה שאני זוכר דווקא מסרטי אנימציה כדוגמת מונטי פייטון, ואני מאמין שנולדה עוד בתקופה מוקדמת וניסיונית יותר בתחום הקולנוע, צברה תאוצה בתקופת האינטרנט והפלאש, זהו כלי מאוד חזק לעבודת אנימציה והדרך הכי קלה לתאר אותה למי שלא מכיר היא שאנימטור מקבל בובה על חוטים בעלת מיפרקים, מספר מצבים מוכנים של פיות, הבעות, והם הופכים לכלי הביטוי שלו. הכיוון הזה וההגבלות שיש בסוג כזה של אנימציה לדמויות מרובעות איתגרו אותנו ודחפו אותנו לחפש שפה חדשה, ידענו לאורך כל הדרך שלא יהיה קל לעכל את השפה העיצובית אבל דווקא כאן ניכנס המומנט של ההשראה מסדרות אנימציה כמו הסימפסונס ובנותיה, סאות'פארק, רן וסימפי, דקסטר ועוד רבות אחרות שנולדו במהלך השנים. כל הסדרות הללו היו קשות לעיכול בהתחלה, ודווקא הדגש על השפה העיצובית והמשפט החוזר בסטודיו * זה לא בשפה שלנו*, הביא אותנו לגבולות של עולם אחר. כן זה מזכיר את סאות'פארק, אבל הסידרה הזו אינה חיקוי. מ.ק. 22 מבחינתי הצטרפה למשפחת סדרות הסאטירה המונפשות. ובתור אחת שכזאת היא תופסת מקום מישלה.
ואני דווקא מפרגן לתוכן הכל כך ישראלי, שמספק לנו מספיק סיבות לצחוק על עצמינו (או שאולי יותר פשוט לפתוח עיתון). לא היה כאן LOW TECH בכוונה, אלה שפה ריבועית פשוטה.

הפלטפורמה העדיפה לתהליך היתה דווקא האפטר אפקט. שהיא תוכנת קופוזיטינג שאיפשרה לנו להישאר רוב הזמן בתוך אותה סביבת עבודה, ומאחר שהצוות שלנו לא מאופיין באנימטורים קלאסיים אלא בכאלה שבעיקר התמחו באנימציית קאטאאוט, זה הביא אותנו ליצור את אנימציית הדמויות שקיבלו אישיות חזקה ומובהקת(טל קורז'ק ויובל מירון). אפטר איפשר לנו לייצר גם בנקים של תנועות שהיו כמו מאגר מידע שגדל עם כל פרק ומאפשר לכל אינפורמציה חדשה להגדיל את תחום הפעולות שכל דמות עושה.
צריך לזכור שאנימטורים שונים עובדים לפעמים על אותה דמות בחלקים שונים של הפרק, ובדרך הזאת כל המידע נישאר נגיש.

להחלטה לייצר את הרקעים בתלת(סאי גל ועדי קול) הגענו מכל מני סיבות כאשר הסיבה העיקרית היתה להשאיר לבמאי (אסף אראל) ולבמאי האנימציה(אלון פוירשטין) את הכל החופש לערוך שינויים בתסריט, בהעמדה של הדמויות, ובעיקר לבנות בעצם סט צילום שבו הכל אפשרי. גם כאן משחקת תפקיד השפה העיצובית, שלי אישית לקח הרבה זמן להתרגל אליה, ומעבר לטראומה של לא להיות מסוגל ליצר שום דבר עגול ( למעט גלגלים, שמה לעשות, כל ניסיון שעשינו הביא לתוצאה שמזכירה זחלן של טנק) איפשרה לייצר לוקישנים שלמים שמדברים פחות או יותר בשפת הדמויות המרובעות,(לרבות בזכות מנוע  הרנדר ILLUSTRATE ) לייצר בסיס שלם עד הפרטים הכי קטנים, שגם הוא גדל והתרחב מפרק לפרק, שהמחשב יכול איכשהו להחזיק, וגם לנהל מאגר מידע עצום של כל אוביקט שעשינו,  כל מצלמה שצילמנו דרכה, פשטות.  אני מאמין שלחלק מהתלתיסטים שרואים את הסידרה צורמת העובדה שהם יכולים לזהות כל פוליגון במודל, אבל אם הוא/היא ימצאו דרך יותר טובה לייצר 20 לוקישנים חדשים כל חודש שיודיעו לי...

הענין השני היה הזמן(שזה תחת עינה הפקוחה של המפיקה שלנו ג'בקה), וכאן גם נכנס עניין התקציב (שיכול להרתיע לא מעט משקיעים פוטנציאלים), הצבנו לעצמנו מטרה ברורה שעלינו לסיים פרק בחודש. תחשבו על זה, 24 דקות לפרק, דקה אנימציה ביום. זה כולל את עיצוב הדמויות, סטוריבורדינג, הקלטות (למרות שאלו נעשו עוד בתחילת הפרויקט),  בנייה ועיצוב רקעים, בניית פרופים, אנימציה דו ותלת, ליפסינג, קומפוזיטינג, עריכה, סאונד ופינישים. כאשר עובדים על הסידרה בפועל רק 6 אנשים. בחודש. החופש שקיבלו הכותבים לברוח לכל סיטואציה שהם רצו לייצר השתלם בכל השיקולים הקשים שעמדו לפנינו לייצר 50 דמוית (יותר או פחות) חדשות כל פרק ו20 לוקישנים ( שלא לדבר על פרופים)
ניסינו ואני מאמין שהצלחנו לייצר עולם חי ואמין שמשרת את מטרת הסיפור.

אנימציה ותלת מימד >>
לצפיה ב-'שני טייקים זה כל מה שצריך'
שני טייקים זה כל מה שצריך
16/04/2004 | 20:34
3
11
לצפיה ב-' אחלה בפלה'
אחלה בפלה
17/04/2004 | 01:11
2
6
זה נורא מעניין ומהנה לקרוא איך התבצע כל רעיון העבודה, עיצוב וכו' תחת המגבלות של הזמן שנבע מהתקציב.
ובפן קצת אישי, מצאתי את עצמי יותר מפעם אחת מצחקק במהלך ארבעת הפרקים,
יישר כח

אה.. כן וגם אחלה קליפ לאחיות פוק
אנימציה ותלת מימד >>
לצפיה ב-'פוק? LOL!!'
פוק? LOL!!
17/04/2004 | 16:59
1
7
לצפיה ב-'האחיות פוק'
האחיות פוק
17/04/2004 | 22:32
5
את האחיות פוק אפשר למצוא כאן, וזה גם קשור לפורום!
אנימציה ותלת מימד >>
לצפיה ב-'מרשים ביותר!'
מרשים ביותר!
17/04/2004 | 12:27
7
תמסור ד"ש לג'בקה ממני.
אנימציה ותלת מימד >>
לצפיה ב-'תגובה עניינית לסדרה'
תגובה עניינית לסדרה
17/04/2004 | 20:00
10
לאחר צפיה בפרק אחד בלבד ( אני יודע שזה לא מספיק , אבל אצלי בבית אין ביפ ) אני יכול להגיד שלא אהבתי את הסגנון והביצוע , אבל ...
1. זה רק אני . יש עוד אנשים שבטח לא מרגישים קרובים לסגנון ולתוכן , אבל יש גם אחרים שבטח אהבו את מה שראו.
2. זו חלוציות . להיות ראשונים המרימים סידרה בערוץ מסחרי בארץ זה אולי הדבר הכי קשה ועל זה מירב ההערכה ממני.
אנימציה ותלת מימד >>

הודעות אחרונות

05:35 | 21.02.20 אתינט
13:13 | 12.02.20 אתינט
14:55 | 10.02.20 אתינט
07:30 | 26.01.20 אתינט
07:27 | 26.01.20 אתינט
20:57 | 06.01.20 אתינט
19:46 | 31.12.19 אתינט
20:04 | 23.12.19 אתינט

חם בפורומים של תפוז

חפשו אותנו גם באינסטרגם
חפשו אותנו גם...
פודי תפוז - האינסטגרם החדש כל התמונות של...
חפשו אותנו גם באינסטרגם
חפשו אותנו גם...
פודי תפוז - האינסטגרם החדש כל התמונות של...
בפייסבוק שלנו כבר ביקרתם?
בפייסבוק שלנו כבר...
רוצים להיות תמיד מעודכנים במה שקורה בתפוז?
בפייסבוק שלנו כבר ביקרתם?
בפייסבוק שלנו כבר...
רוצים להיות תמיד מעודכנים במה שקורה בתפוז?

מקרא סימנים

בעלת תוכן
ללא תוכן
הודעה חדשה
הודעה נעוצה
אורח בפורום
הודעה ערוכה
מכיל תמונה
מכיל וידאו
מכיל קובץ