צוות בי"ס "פריים ביי פריים" מגיע לפורום

lirontopaz

New member
שעות עבודה וסטודנטים שלנו

היי אדם,

דבר ראשון תודה רבה. זאת בהחלט המטרה שלנו, ובגלל זה הכל בעברית והכל נעשה בשביל ישראלים שרוצים להיכנס לתחום ולהתמקצע.

אני חושב שזה מאוד משתנה מסטודיו לסטודיו. בדרימוורקס המצב דוקא מאוד שונה. הסטודיו מאוד שם דגש על חיי משפחה וחיים פרטים, כך שנדיר שאנחנו עושים שבתות, או נשארים המון שעות נוספות. למעשה, אני חושב שעל קרודס עשיתי רק שבת אחת וזה היה בהתנדבות כדי לסיים שוט חשוב. לא ביקשו מאיתנו אפילו פעם אחת. במקום זה אנחנו עובדים הרבה יותר זמן על כל סרט. תהליך שבדיסני או בסוני עושים בפחות משנה, אנחנו עושים בשנה וחצי. גם צוות האנימטורים שלנו על הסרט היה מאוד מצומצם, רק 25 בערך. בתקופה שהייתי בסוני, עבדתי בממוצע עד 10 בלילה. שזה בלתי אפשרי לתקופה ארוכה. אני אישית חושב שזה מאוד חשוב שהעובדים יהיו מרוצים ושיהיו להם חיים בנוסף לעבודה.

אנחנו רואים מלא אנימטורים שלמדו בבתי ספר כמו מנטור ובתי ספר אחרים אונליין. זה טבעי מכיוון שהבתי ספר האלה מתמקדים באנימציה. לגבי השאלה על סטודנטים שלנו? ללא ספק יש לנו כמה סטודנטים עם פוטנציאל עצום, שאני באופן אישי מאוד מאמין בהם, ונעזור להם במה שאפשר. זה כמובן לא אומר שאנחנו מבטיחים עבודה לאף אחד, כי אין לנו אפשרות לעשות את זה גם אם ממש היינו רוצים. אבל ללא ספק נמליץ ונעזור להם. אנחנו בקרוב נתחיל את הסמסטר המתקדם שלנו למשחק, עם חבר'ה שכבר מתקדמים, ואני חושב שנראה תוצאות מאוד בקרוב.

בנוסף אנחנו גם כל הזמן עושים עבודות פרילאנס עם סטודנטים ופרויקטים שונים. זה נסיון מעולה בשבילהם והם מרוויחים כסף, שזה כמובן תמיד חשוב.

וכן, אנחנו חברים באיגוד של קליפורניה, אתה חייב כדי לעבוד בסטודיאים מקומיים.
 

טישט

New member
שאלה לה

הי, רציתי לשאול האם ואיך זה אפשרי להתקדם ממעמד של אנימטור/איש ארט לתפקיד של במאי אנימציה בליגה של הסטודיואים הגדולים.

עד כמה זה אפשרי או תלוי בקשרים ואיך התחרותיות בין כל האנשים הסופר מוכשרים שם באה לידי ביטוי

תודה
 

lirontopaz

New member
מסלול לבימוי

המממ... שאלה קשה

האם זה אפשרי? כן, אני מניח. האם זה קורה הרבה? לא ממש לא.

יש אנימטורים מאוד טובים, שגם יש להם עין טובה לסיפור, ובימוי, כמו ג'ון קארס, שהצליחו להתברג מאוד יפה בתור במאים (במאי של פייפר מן). כך גם אנדרו סטנטון, ופיט דוקטור אבל לרוב במאים מגיעים מעולם הסטורי בורד. הבמאי של קרודס, היה כריס סאנדרס, שעבד כעשרים שנה כאמן סטורי בורד. וכך רוב הבמאיים. זה מסלול הרבה יותר טבעי. רוב העבודה של הבמאי בסרטי אנימציה, הוא לפתח את הסיפור ואת הדמויות והרבה פחות הבנה באנימציה. בשביל זה יש לכל סרט אחראי אנימציה שהוא אמור לפקח על זה.

כמובן בכל סטודיו יש עניין של קשרים ופוליטיקות פנימיות, אבל אני מאמין שזה בעיקר עניין של כישורים. מי שמוכיח את עצמו כאיש סיפור טוב ייקבל הזדמנויות לביים. אולי בהתחלה כבמאי נוסף, ואז כבמאי יחיד. וכן, יש המון תחרות בכל התחום.
 

Newbie 91

New member
טיפה להרחיב לגבי במאי שורטס

הדוגמא של גון קארס עם פייפרמן זה דבר מעניין, אני חושב שבסטודיום שמפתחים שורטס בדרך כלל משתמשים בתכנית השורטס שלהם כדאי למצוא את במאי העתיד.
לדוגמא את הסרט הקצר
Partly Cloudy
ביים פיט סון, שהוא היום מביים את
The good Dinosaur

הוא במקרה איש סטורי, אבל לאט לאט אני חושב שהסטודיום נפתחים לכל המחלקות.
את המטרייה הכחולה, הסרט הקצר החדש של פיקסאר ביים בחור
Layout!
ואת כמה מהסרטוני טוי-סטורי הקצרים שיצאו לאחרונה ביימו
Angus Mklane ו - Mark Walsh
שניהם אנימטורים
ככה שזה בהחלט אפשרי! רק מאוד מאוד קשה :)

הרבה מהעניין הוא עד כמה אתה יוזם, אני יודע שבדיסני ופיקסאר תוכנית הסרט הקצרים עובדת בצורה כזו שכל אחד רשאי להציע רעיון ולהציג
אותו מול ההנהגה של הסטודיו.

ככה שאם יש לך רעיון מדהים והצלחת להדליק את כולם, הרקע שלך פחות ישחק תפקיד.
 

avnergeller

New member
מסלול בימוי

מעניין גם לראות איך אנשים עובדים על פרויקטים אישיים מחוץ לעבודה
רוברט קונדו ו דייס טסוטסומי, שני ארט דירקטורים בפיקסאר עובדים עכשיו על סרט אישי ביחד
שלא קשור לסטודיו. דבר כזה במידה והוא מוצלח יכול להוביל לכך שאולי יקבלו לביים איזה סרט קצר בעתיד
(זוהי רק מחשבה שלי, לא מבוסס על שום דבר)
חשוב לנסות לשמור על קול אישי ופרויקטים טשיים מחוץ לבודה לפעמים
 

אתינט

Member
מנהל
עובדים רק על סרט אחד באולפן ?

או על יותר מהפקה אחת/סרט אחד בו זמנית.
 

lirontopaz

New member
הפקות במקביל

היי אתי,

דבר ראשון תודה רבה על האירוח בפורום.

עובדים בדרך כלל על כמה הפקות במקביל. במיוחד בדרימוורקס שאנחנו מוציאים 2-3 סרטים בשנה, אז כל הזמן יש הפקות רצות במשביל.
כאנימטור, או איש סטורי, קונספט וכו, אתה עובד רק על סרט אחד בזמן נתון. אתה לא קופץ בין הפקות, אלא אם כן, הפקה מסויימת צריכה עזרה לסיום. ואז כולם באים לעזור. אבל זה לתקופה קצרה.

מה שמאוד מעניין לעבוד בסטודיו, הוא לראות את התהליך היצירתי שכל סרט עובד לאורך השנים. מכיוון שסרט לוקח כל כך הרבה זמן, נמצאים פרויקטים בפיתוח שנים מראש. וזה תמיד מעניין.
 

Amit R55

New member
שאלה על לימוד אנימציה

כבר עשיתי קורס אחד אצלכם אצל גיא, הקורס הראשון של ציור וסקיצות לאנימציה, מאוד נהנתי ולמדתי ממנו.

הייתי רוצה לעשות קורס של אנימציית 3D, אבל שילמדו אותו ב Softimage ולא ב MAYA. אין לי כוונה לעבוד בתור שכיר בארץ, ואני מאוד נהנה לעבוד בSOFTIMAGE גם על פרוייקטים אישיים וגם פרוייקטים פרילאנס.
בMAYA אני לא נהנה לעבוד, ואם אין הרגשה של הנאה אין טעם להתחיל.

הייתי כן רוצה ללמוד אנימציית 3D בקורס מסודר אבל בתוכנה שנוחה לי ושאני אוהב.

האם תפתחו קורס אנימציה בסופטאימג' ?
 

lirontopaz

New member
סופטאימג' מול מאיה

היי עמית,

טוב לשמוע ממך :)

לימודי האנימציה אצלינו שמים דגש על אנימציה ולא על התוכנה. אמנם אתה צריך לעבוד עם תוכנה (במקרה שלנו מאיה) אבל חשוב לי מאוד להסביר שהתוכנה היא אך ורק כלי. את אותם הרעיונות אתה יכול ליישם במקס, בסופטיאימג' או בכל תוכנה אחרת. אתה גם יכול ליישם את הרעיונות באפטר אפקטס או בפלאש. אני יודע שזה נשמע קלישאה אבל התוכנה היא רק כלי, השאלה מה עושים איתה. אנחנו בחרנו במאיה כפלטפורמה שלנו, כי זאת התוכנה הנפוצה ביותר בעולם, והכי מקצועית ורחבת טווח. זה לא אומר ששאר התוכנות לא טובות, אבל כדי לתת לסטודנטים את המקסימום כלים, בחרנו במאיה.

בדרימוורקס, יש לנו תוכנה שהסטודיו בנה בעצמו. כך שלא משנה איזה תוכנה ידעת לפני כן, אתה עדיין חייב ללמוד תוכנה חדשה. כך שהאנימטורים לא נמדדים בכמה טוב הם יודעים מאיה, אלא כמה טוב הם יודעים אנימציה. וזה מה שבאמת חשוב.

אני חושב שאתה לא נהנה עם מאיה, כי אתה לא מספיק מכיר אותה. אבל ברגע שאתה לומד להכיר אותה, אתה מגלה שהיא מאוד ידידותית ואפילו עם חוש הומור

אבל ברצינות, אני חושב שאתה פשוט צריך לתת לה הזדמנות, ואני בטוח שמאוד תהנה אם תדע לעבוד איתה. אנחנו בעיקר שמים דגש על איך לייצור אנימציה איכותית, איך לייצור אופי משכנע ומשחק כנה. יכול להיות שתלמד תוכנה מסויימת ותדע אותה ממש ממש טוב, אבל זה לא יעזור לך לעשות אנימציה טובה.
 

Amit R55

New member
היי תודה על התגובה המפורטת

תודה על התגובה,

מאיה אכן נפוצה והכל זה בהחלט עניין ידוע שהיא סוג של סטנדרט בעניין האנימציה. למדתי מאיה לעומק מהמון מדריכים שונים במשך 7 חודשים. אני יודע למעשה לרנדר בה ולמדל בה וכל זה. לא מתחבר אליה כלל. למדתי אותה וסבלתי כל הדרך : ) באותה תקופה מחקתי סופטאימג' מהמחשב רק כדי לתת צ'אנס, ואין מה לעשות, מבחינתי לפחות הפערים ביוזר אינטרפייס כל כך גדולים לשלילה נגד מאיה מול סופטאימג' שאני לא מצליח לאהוב. אז ויתרתי.


לדעתך זה אפשרי ללמוד על MAYA אצלכם וליישם על סופטאימג'?

ושאלה מאוד כנה וחשובה לי, סלח לי עליה מראש, מה היית אומר היתרונות הבולטים בקורס האנימציית 3D שלכם מול הדרכות DVD של CMI ושל Digital tutors ודומייהם ?
שאלה שמאוד חשובה לי, תודה על ההתייחסות הרצינית . : )
 

lirontopaz

New member
אין ממש מה להשוות

אני חושב שאין ממש מה להשוות בין ללמוד מתוך די וי די או טוטוריאלים באינטרנט מול ללמוד עם מורה שמלווה אותך באופן אישי לאורך כל הדרך. ההרצאות המוקלטות שלנו הן חלק קטן מאוד מתוך הלימודים אצלינו. כמו שאתה בטח מכיר מקורס הציור שעשית אצלינו, הביקורת האישית על העבודה שלך היא מה שבאמת עוזר לך לגדול ולהתפתח ומעבר לזה גם המפגשים החיים השבועיים. זה תחום שמאוד קל ללכת בו לאיבוד ולפתח הרגלים רעים כשאין הנחיה נכונה . לדעתי מאוד חשוב לקבל הרגלי עבודה נכונים וללמוד בסיס חזק באנימציה ולא בתוכנה.

אני חושב שללא ספק תוכל ליישם את מה שתלמד אצלינו באנימציה, וליישם את זה בסופטאימג'. אבל לא במהלך הקורס. בקורס תהיה חייב לעבוד במאיה, ולהכין שיעורי בית במאיה אחרת לא כל נוכל לבדוק לך אותם ואז אין לזה ממש תועלת.

אתה גם מוזמן להרים אלינו טלפון אם זה יותר נוח לך, יש לנו מספר 03 מקומי ונוכל לדבר על כל מה שמטריד אותך ואיזה שאלות נוספות שיש לך.

03-9122464
 

Frame By Frame

New member
תודה רבה על האירוח

אתי, תודה רבה על הארגון ועל האירוח!

אנחנו נשמח להמשיך לענות לכל שאלה בתחום האנימציה, התלת מימד, הציור והקונספט דיזיין לכל מי שירצה

תרגישו חופשי לפנות אלינו

לילה טוב!
 

thecook

New member


 
למעלה