צוות בי"ס "פריים ביי פריים" מגיע לפורום

אתינט

Member
מנהל
צוות בי"ס "פריים ביי פריים" מגיע לפורום

שלום לכולם,

ביום ראשון ה- 17.3.13 בין השעות 20:00 - 22:00 יתארחו בפורום אבנר גלר, לירון טופז ואורי לוטן המלמדים בבית הספר "פריים ביי פריים.

פריים ביי פריים הוא בית ספר לאנימציה, ציור ותלת מימד בו כל המורים עובדים באולפנים הגדולים בעולם.

בין הסרטים עליהם עבד צוות המורים של בית הספר:
מלחמת הכוכבים, קונג פו פנדה 2, אליסה בארץ הפלאות של טים ברטון, הלורקאס, גברים בשחור, טורבו,
אני והצל שלי, הדרקון הראשון שלי 2, פיבודי ומר שרמן וקרודס שיוצא לאקרנים ממש בקרוב.

השלושה, עם נסיון עשיר מארבעת האולפנים המובילים בתעשיה: פיקסאר, דיסני, דרימוורקס וסוני, ישמחו לענות לכם על שאלות בנושאי האנימציה, התלת מימד והציור/קונספט דיזיין.

למעוניינים בביקורת עבודות אישית, יש להגיש קישור לתיק העבודות לפני המפגש החי, כלומר, עד יום שבת בשעה 23:00.

למידע נוסף אודות צוות המורים: http://framebyframeanimation.com/about
 

אתינט

Member
מנהל
בדיוק היכן שכתבת.

בהודעת האירוח תלחץ על "הוספת תגובה" ושם אפשר לשאול בכל הנושאים שנלמדים בבית הספר "פריים בי פריים"
וכן ניתן לקבל ביקורת עבודות ע"י צירוף קישור תקין לעבודה.
 
שתי שאלות :)

אהלן.

רציתי לשאול שתי שאלות - אחת לצוות כולו והשניה לאורי לוטן.

1. אם תוכלו לדבר קצת על ההבדל בין עבודה מול במאי אנימציה כשעובדים על סרט אנימציה בניגוד לעבודה מול במאי רגיל כשעובדים על סרט לייב. מאיפה מגיעות ההנחיות על אופי האנימציה, מי נותן את הביקורת על האנימציה, והאם יש שוני בדייליז עצמם ובביקורת שניתנת בהם?

2. הי אורי. רציתי לשמוע אם תוכל לספר קצת על התהליך של סרט הגמר שלך, מכיוון שזאת הפקה לא קטנה להספיק כסרט גמר. אם תוכל לספר על הצוות, לוח הזמנים, דרישות הבית ספר וכו

תודה :)
 

lirontopaz

New member
עבודה מול במאים

כן, יש הבדל גדול מאוד בכל התהליך. דבר ראשון, ההבדל הכי חשוב הוא שבמאי אנימציה, בדר"כ מגיע מעולם האנימציה או מעולם הסטורי. כך שהרבה יותר קל לו לראות עבודה בתהליך. בלוק אין ראשוני יכול לקבל התייחסות מתאימה, כי הוא מבין שזאת עבודה בתהליך. במאי לייב אקשן הרבה פעמים לא ממש מבינים מה הם רואים, עד שזה מוכן, ואז יש להם הערות. שזה מאוד מתסכל. לי ייצא לעבוד בסרט שבו הבמאי, טים ברטון הוא אמנם במאי לייב אקשן, אבל הוא גם מגיע מעולם האנימציה, אז זה היה מן שילוב. לדוגמא, בעבודה על ספיידרמן, האנימטורים בסוני הונחו שאסור להם לעשות בלוק אין בשיטת סטפד, כי הבמאי לא מצליח להבין מה בדיוק קורה שם, איך ספיידרמן מ'הבהב' מפוזה לפוזה, הוא רצה לראות את התנועה.

תהליך העבודה בויז'ואל אפקטס הוא מאוד שונה מבאנימציה, וכך גם העבודה מול הבמאי. בלייב אקשן, בדר"כ אנחנו עושים אנימציה שמתווספת לפלייטס (רקע הלייב אקשן) כך שאנחנו צריכים להתאים את המשחק והאקשן של הדמויות לאלו שכבר מצולמות. זה אתגר לא קטן, במיוחד שהרבה פעמים לא מתכננים את זה יותר מדי בקפידה בשלב הצילומים. שזה חבל, והרבה פעמים פוגע באיכות הסרט לדעתי. נדירות הפעמים שהתהליך ההתאמה פשוט הולך חלק, וזה תמיד מאבק למצוא פתרונות יצירתיים לעשות את ההתאמה כמו שצריך.

מכיוון שהרבה במאי אנימציה מגיעים מעולם האנימציה, אז הרבה יותר קל לעבוד איתם, בתור אנימטור. הם יודעים מה אתה עושה , גם שזה בשלבים מאוד מוקדמים. בקרודס שסיימתי ממש לא מזמן, זה היה פשוט תענוג. קריס סאנדרס היה מאשר לנו שוטים בשלבים מאוד מוקדמים ולא מגומרים מדי, כי הוא סמך עלינו, וכל מה שעניין אותו זה המשחק. אם המשחק עבד, וזה העביר את הרעיון של הסיפור, הוא היה מבסוט. פרטים קטנים של פוליש לא עניינו אותו והוא השאיר את זה לראש האנימציה. במאים טובים באנימציה גם מבינים מאוד טוב איך לבנות סיפור טוב, וכל זמן ההפקה רק חושבים איך אפשר לשפר את הסרט. כך שהאנימציה נעשת עם המון תיכנון קדימה. בלייב אקשן, כאשר אנחנו מתחילים לעבוד על האנימציה, הסיפור כבר מוכן וסגור. בין אם עובד או לא, אי אפשר לשנות יותר כלום. באנימציה יש המון שיחה בין האנימטורים לבין הבמאי על מה הדמויות מרגישות, ומה הן חושבות. בלייב אקשן, אנימציה נעשית יותר כאפקטים, כך שיש הרבה פחות שיח על הפרפורמנס של הדמויות, והרבה יותר על דברים כמו תנועה והתאמה לשחקנים המצולמים. זה כמובן משתנה מהפקה להפקה.

הפקות גדולות כמו שר הטבעות, ההוביט וכו' כמובן עובדות מאוד צמוד עם שחקנים כמו אנדי סירקיס, שבין אם דוגמים את התנועה שלו או לא, משתמשים במשחק שלו בצורה מאוד מדוייקת. כך שהאנימטורים צריכים ממש להעתיק את התנועה שלו וההחלטות המשחקיות שלו. באנימציה, האנימטורים הם השחקנים, אין לנו שחקן שאנחנו יכולים להשתמש בתור רפרנס, ולרוב אנחנו עושים את הרפרנס לעצמנו. שזה אתגר לא קטן בכלל, למצוא את ההחלטות המשחק הנכונות.
 

Newbie 91

New member
שלום אדון מלחייה

מה שלומך?

אז לגבי הסרט גמר שלי,
עבדתי על הסרט גמר בשיתוף פעולה אם עוד שני חברי צוות, בחור בשם אדם ובחורה בשם אליזבט'.
כל אחד מאיתנו הגיעה לקבוצה עם חוזקות וחולשות שונות, אבל סה"כ כולנו באנו עם רקע סולידי, אדם מגיע מרקע של סיפור, אליזבט' יותר מכוון הארט ואני הגעתי מכוון האנימציה.
למרות היכולות השונות, בבית הספר הדגישו שכולם חייבים לעבוד על כל האספקטים של היצירה מסיפור ועד לעריכה סופית. אני חושב שזה מוסיף המון לחוויה ולתחושת הבעלות שיש לך על הסרט, שיצא לך לגעת בהכל.

את פיתוח הסיפור התחלנו באזור מרץ 2011, עבדנו על הסיפור ותרגום הויזואלי תקופה של חודשיים, שזה כלל אנימטיק, עיצובים וקולור קיס.
עד כמה שזה נשמע קלישאה, הסיפור היה בלי ספק הדבר הכי חשוב בסרט שלנו, והשקענו באמת כל טיפת זמן ומאמץ שיכלנו להמשיך לשפר את הבורדס, להוסיף
עוד רגע משמעותי לדמות, להוסיף עוד איזה גאג , לשנות איזה שוט מכזה לכזה,ממש לגרום לסיפור להרגיש כמה שיותר נכון. כמובן שעד לחודש לפני סיום הסרט עדין עשינו שינויים
די משמעותיים לסיפור תוך כדאי עבודה אתה שם לב לדברים שפשוט היה יכולים להיות יותר טובים, ובתקווה אם יש לך זמן לנסות ליישם אותם.

את ההפקה עצמה התחלנו באוגוסט 2011, ככה שהיה רווח של כמה חודשים מרגע שעזבנו את האנימטיק עד שהתחלנו לעבוד, אני חושב שהזמן הזה נתן לנו קצת לחשוב על הדברים ולראות איםה אפשר לדחוף
ולשפר, בנוסף כולנו עברנו התמחויות שונות בקיץ ההוא, ויצא לנו לשתף ולהראות לאנשים את הבורדס שלנו ולקבל המון תגובות ורעיונות שרצינו להוסיף לסיפור, ככה שעבדנו עוד איזה חודש על הבורדס תוך כדאי מידול וריגגינג.

בעקרון אצלנו בבית-ספר לכל שלב יש ביקורות של כל הסגל, ולפעמים גם מרצה אורח.
הביקורות של ההפקה עצמה (אחרי שסיימנו עם כל הפרה-פרודקטון) הם:

1) מידול וסיפור
2) לייאוט וטסט אנימציה לדמויות (כדאי לבדוק את הריגגים)
3) אנימציה שלב א'
4) אנימציה שלב ב'
5) תאורה
6) סרט סופי

סה"כ זמן הפרודקטון הוא בערך 7 חודשים, מתחילים בספטמבר ומסיימים בראשון לאפריל, ככה שיש ביקורות בערך פעם בחודש

הפרוייקט שלנו היה גדול, והיה הרבה אתגרים, כמות הדמויות, כמות הסטים,האורך שלו והיינו צריכים לעבוד בצורה יעילה ומהירה. היה לנו עוד כמה אתגרים
כמו למצוא שחקני קול שמצאנו דרך האתר voices123.com שהיה מאוד מאוד משמעותי לפרוייקט שלנו, למצוא מלחין, למצוא עורכי סאונד, ולמזלנו הטוב הרבה אנשים עזרו לנו מתוך
אמונה בפרוייקט ופחות למען כסף, כי באמת היה לנו תקציב מאוד מאוד מוגבל.

אני חושב שמשהו שהיה קריטי מבחינתי היה למצוא משהו להאחז בו, משהו שיגרום לי להשאר מלא מוטיבציה לאורך כל הפרוייקט, ואני חושב שהכל חוזר לסיפור, באיזהשהו מקום תמיד הרגשתי
איזהשהו ביטחון שיש לנו סיפור שאנשים יהנו ממנו, ככה שגם אם איזה שוט יש בו אנימציה קצת פחות טובה, או תאורה קצת פחות מוצלחת תמיד נאחזתי ברעיון שבסופו של דבר
אם הסיפור חזק מספיק אנשים יהנו גם אם השוט הזה קצת פחות טוב, ככה שאם הייתי צריך להגיד דבר אחד לגבי יצירה של סרט קצר, זה שבאמת חשוב למצוא רעיון שאתם מרגישים
שהוא מספיק מיוחד, מעניין ומאתגר שהוא יחזיק לכם את רמות המוטיביציה לאורך כל הפרוייקט, ברגעים הקשים יותר והשמחים יותר :)

מקווה שזה עונה לך על השאלה :)
 

avnergeller

New member
שלום!

היי כולם! טוב לחזור לפורום! אם למישהו יש איזשהן שאלות על בית הספר, תרגישו חופשי
 

Lucy Ricardo

New member
שאלה על מידול.

רציתי לדעת עד כמה משמעותי השימוש בתוכנות כמו זי בראש או מאד בוקס בתהליך המידול - האם הן תוכנות משלימות בתהליך או שכל המידול נעשה עליהן

תודה!
 

Lucy Ricardo

New member
הכוונה היא בפרוייקטים שאתם עובדים עליהם

בעבודות שלכם. וגם איך מלמדים אצלכם מידול...
 

Newbie 91

New member
איך אנחנו מלמדים מידול

היי ריקרדו!

אחלה שאלה, כי השיטה שאנחנו ניגשים לתהיל הלמידה שלנו הוא קצת שונה.

הרעיון של הקורס תלת מימד שלנו הוא שהכל נעשה תחת פרוייקט אחד גדול, אנחנו עובדים על סרט אנימציה קצרצר (15-20 שניות)
שבו אנחנו בעצם יוצרים את הכל מהרעיון הראשוני ועד לסרטון גמור. הרעיון שאת כל תהליך הלימוד שלנו אנחנו עושים עם קונטקסט של הסרט הקצר
והסיפור של הסרט הוא שמניע את כל ההחלטות שלנו, מה העיצוב המתאים לנו, מה סגנון המידול שנכון לסרט שלנו וכן הלאה.

הרעיון הוא שפשוט הרבה יותר כיף ומעניין לעבוד על מידול (או כל שלב אחרי בפייפליין), כשיש לך מטרה סופית שהיא יותר מ-"למדל מכונית" והיא ליצור סרט!
זה גישה קצת שונה, אבל היא באמת מתאימה למי שיש לו שאיפה לצור ולספר סיפורים יחודיים ומקורים בעזרת הכלים שאנחנו מלמדים במהלך הקורס.

מקווה שזה עונה לך על השאלה :)
 

lirontopaz

New member
שימוש בתוכנות כמו זיבראש

משמעותי מאוד. השאלה לאיזה מטרה. אצלינו בדרימוורקס, מכיוון שטבע הדמויות הוא פחות ריאליסטי, משתמשים בתוכנות האלה דוקא בשלבים של קונספט, כאשר רוצים לפסל את הדמויות ועדיין לא רוצים להיכנס לפרטים כמו טופולוגיה. בהפקות ריאליסטיות יותר, כמובן יש לזה שימוש נרחב בתהליך כולו, ובמיוחד בפירוט טקסטורות. למעשה, הרבה פעמים המודלים בהפקות ריאליסטיות כל כך מפורט שזה מאווווד מאיט את האנימציה, ולא תמיד יש סטנד אין.

בתעשיה של היום, זה כלי מאוד הכרחי. ודרך אגב, למי שמעוניין, ייצאה תוכנה חדשה של אות היוצרים של זי בראש, שנקראת Sculptris, שנראת מאוד טובה, והיא חינמית.
 

אתינט

Member
מנהל
אתם במעקב אחר אחוז ההשמה ב-FBF ?

והאם אתם יוזמים פרויקטים לבוגרים או רעיונות אחרים לקידום הסטודנטים ב- FBF?
 

lirontopaz

New member
שילוב סטודנטים בעבודה

היי אתי,

אנחנו כל הזמן בפיתוח של פרויקטים לבוגרים ו/או סטודנטים נוכחיים. זה חלק חשוב מהלמידה והתהליך של סטודנטים, וזה כמובן גם מאוד חשוב בשביל שהם ירוויחו שכר. מאוד חשוב לנו שסטונדטים יעבדו בתשלום ולא עבור קרדיט. זה גם לי אישית בתור מורה מאוד כייף, לעבוד על הפרויקטים עם סטודנטים שלימדתי. אני יודע שאני יכול לסמוך עליהם ושהם יעשו עבודה טובה ותמיד יעמדו בזמנים. אחד הלקחים הכי גדולים מתקופת הלימודים שלי היה ללמוד איך להיות מקצועי. לא רק בתחום האמנותי אלא איך לנהל זמנים, איך לעבוד מול לקוח וכו.

הרבה לקוחות פונים אלינו ומחפשים סטודנטים איכותיים. אנחנו מחברים בין הסטודנטים אליהם רק במידה ויש שכר.

המטרה הכי גדולה שלנו היא לעזור לתעשיה בארץ לפרוח, ולהעלות את הרמה והמקצועיות. יש המון פוטנציאל בארץ ואנחנו מאוד מאמינים בו.
 

אורןרן

New member
שתי שאלות על קונספט דיזיין.

שלום לצוות המורים של "פריים ביי פריים".
שמי אורן, והייתי מאוד שמח לדעת כמה דברים מנסיונכם שנוגעים למקצוע של עיצוב קונספט לסרטים ומשחקי וידאו.

השאלות:

1) בשנים האחרונות (אולי בעצם רק בשנתיים - שלוש האחרונות) הוקמו עוד ועוד אתרים שסובבים סביב הנושא של קונספט דיזיין\ארט.
הציורים שמוצגים באתרים האלו, הם ציורים עוצרי נשימה לרוב, ציורים של נוף ודמויות או יצורים, כולם יצירות אומנות שמבחינתי אפשר לתלות על הקיר.
חלק מעיצובי הקונספט באמת נראות כמו תוכניות או שרטוטים של סביבה או חפץ שנראים כאילו שהם אמורים להפוך להיות מודלים או סביבות במשחק\סרט, אך רובם
נראים כמו יצירות אומנות ליופי.
מה שאני סקרן לדעת הוא, מה בעצם עושים עם זה באולפנים? למה הציורים המדהימים האלו משמשים? הם אומנם מאוד מרשימים אך רובם נראים לא מספיק ברורים ומובנים על
מנת שאומן תלת מימד יהפוך אותם לסביבות או לחפצים או רכבים.

2) במידה ואני רוצה להיות אומן קונספט, מה יותר נכון או עדיף ללמוד, תואר בעיצוב גרפי\תעשייתי\תקשורת חזותית? או פשוט לימודי ציור? או במילים אחרות, מה מצפים מאומן קונספט...
שיהיה צייר מעולה עם דמיון מפותח, או שיהיה מעצב מעולה ושיידע גם לצייר ממש טוב?

הרבה תודה!
אורן.
 

avnergeller

New member
אמן קונספט

היי אורן,

שאלה מצויינת. בשלבי העיצוב של סרט או משחק, אפשר לחלק את ההפקה לשני חלקים. החודשים (שנים) הראשונים מוקדשים בדרך כלל למה שנקרא visual development
בשלב זה אמני הקונספט חוקרים את העולם בו מתרחש הסיפור ומנסים להביא כמה שיותר רעיונות מקוריים לאיך הסרט יכול להראות ומה תהיה השפה הויזואלית. בשלב זה מתעסקים פחות בפרקטיות של הדברים ויותר בליצור תמונות מעוררות השראה שיוכלו להלהיב את הבמאי ושאר הצוות. אלה בדר"כ ציורים של רגעי מפתח בסרט שנותנים רושם לאיך הסרט יראה ואיזה תחושות הוא יעביר.
בשלב מאוחר יותר אחרי שהסיפור והתסריט מגובשים יותר, והוחלט על השפה הויזואלית והסגנון, מתחילים בעבודה פרטנית ומדויקת יותר של עיצוב כל החפצים, הסביבות והתלבושות. בשלב הזה נכנסים לפרטי פרטים כי אלו הציורים שעוברים למודליסיטים, לאנשי הטקסטורות וכו'... כמובן ששלב הויזואל דבלופמנט ממשיך לאורך כל ההפקה על "אש קטנה" כאשר ממשיכים לפתח סצנות חדשות וצריכים לעשות החלטות אמנותיות לגבי תאורה וכד'.

היתי אומר שבסיס חזק ברישום וצבע הוא הכרחי לאמן קונספט. אמן קונספט ללא ספק צריך דמיון מפותח ויכולת להתבונן בעולם ולתת לו אינטרפטציה אישית ומקורית. עיצוב וציור הם לא שני דברים נפרדים, ישנה הרבה חפיפה בין השניים, אך בנוגע לשאלה שלך, עיצוב גרפי הוא פחות רלוונטי לאמן קונספט.
 

avnergeller

New member
שיעור קונספט דיזיין

רציתי להוסיף בנוגע לשאלה שלך -
חשוב מאד להיות מגוון. בדר"כ צריך להיות יכול להתאים את עצמך לסגנונות ציור שונים ולהיות יכול לעבוד גם על דמויות וגם על סביבות וחפצים. תמיד יהיו אנשים שיהיו חזקים יותר בדבר אחד מדבר אחר, אבל ורסטיליות מאד עוזרת.

בקורס קונספט דיזיין שלנו אנחנו מאד מנסים לשים דגש על כל הנושאים - גם דמויות וגם חפצים וסביבות. הלימודים מתמקדים בהקניית עקרונות עיצוב שאפשר ליישם על כל נושא אותו תרצה לצייר. כמובן שנכסה עקרונות חשובים של ציור, צבע תאורה ועיצוב קומפוזיציה, על מנת שתוכל להרגיש בנוח לפתח את הקישורים האלו.
 

adrry

New member
קרודס

איך היה לעבוד עם ג'ייימס באקסטר על הקרודס?
 

lirontopaz

New member
על העבודה על קרודס

וואו, קרודס היתה חוויה מאווד מאוד חיובית. ההפקה הכי כייפית שייצא לי לעבוד עליה. גם בגלל שייצא לי לעבוד עם ג'יימס באקסטר. וגם בגלל שההפקה היתה מתוקתקת והסרט היה ממש כייפי. זה סרט קליל, עם הרבה נשמה. ג'יימס היה השראה עצומה שלי כל הלימודים, ולזכות לעבוד איתו היה ממש חלום.

מה שמאוד הפתיע אותי הוא שהוא ממש לא היה מי שציפיתי. הוא מאוד צנוע, ומאוד נחמד וגם מאוד נדיב עם הזמן שלו. הייתי הולך למשרד שלו כמעט כל יום לקבל ביקורת על השוטים שלי, והוא אוצר של יידע. יש לו ראייה מאוד חדה, והוא היה מסתכל על אנימציה שלי, ואומר לי להוסיף 2 פריימים פה ולהוריד ארבעה שם, בלי בכלל לעצור ולרוץ עליה פריים פריים. הוא פשוט כל כך חד, שהוא יודע בדיוק כמה צריך להוסיף ואיפה. זה היה מאוד מרשים, ולמדתי ממנו מלא.

מה שעוד מאוד הרשים אותי, זה היכולת שלו לדעת בדיוק מה הבמאים רוצים מבחינת המשחק. שזה 90% מההצלחה של אנימטור לדעתי. אנימטור טוב, מעבר לטכניקה, חייב לדעת ולקלוע למה הבמאי רוצה. לפעמים זה מאוד קשה לדעת, וכל במאי הוא מאוד שונה אחד מהשני.
 

AdamGoldstein

New member
Hi!

Hi y'all.

First of all, congrats Uri for the nomination for an Annie! What a long way you have passed since the cgisrael days of old, respect

I'm going to ask the girlfriend question - I just saw the vfx solidarity talks where they spend a lot of time discussing the work situation in LA with sixty plus hour weeks, going till 90 and 120 hours. First of all, is it really that bad? Second, do you manage to balance a girlfriend/family with so little free time at home? Here it's really rare that we go over forty hours...to me it sounds crazy

Second, you three are Ringling graduates, right? Do you often see students coming out of online schools only like Animation Mentor and getting a job at your studios, without having studied at a offline school? And have you ever gotten a FBF student that you thought were so fantastic that you pushed into the studio and managed to land him a job?

Third and it's not a question :) I applaud you for bringing such high level of teaching to the Israeli market. All the respect in the world for giving your TINY bit of free time to help advance the community in Israel. It shows a desire to teach what you have learnt that is admirabe. You could have done it in English and made more bucks off the school, but you chose not to...all the best in the future

PS: Have you all signed those union cards thingies?
 

Newbie 91

New member
היי אדם!

שמח לראות אותך כאן!
קודם כל תודה רבה! :) מאוד מאוד מעריך את זה

לגבי כל עניין המשבר בתחום האפקטים, אנחנו שלושתנו בתחום הפי'צרים אז זה קצת שונה, אבל כמובן שיש אחווה ואנחנו מנסים כמה שיותר לתמוך ולעזור לחברה בתחום האפקטים.
אני חושב שענייני השעות זה משהו שמאוד משתנה מחברה לחברה, אבל בדיסני יש קראנצים די מטורפים, כשעבדו על ראלף כל צוות האנימציה היה באובר-טיים 7 חודשים של עבודה 6 ימים בשבוע 12-13 שעות
מחלקת התאורה, בחודשיים האחרונים עבדו 13 שעות ביום, בלי סופי שבוע בכלל! ככה שזה מגיע ליריית הסיום, גם בסטודיום הגדולים יש שעות הזויות לגמרי! וכן אני מתאר לעצמי
שמאוד קשה לשמור על חיי משפחה\חברה סבירים תחת שעות כאלה, אני חושב שזה אחד האתגרים הכי גדולים בתחום שלנו! לשמור על איזהשהו סגנון חיים סביר שמאפשר גם חיי משפחה ופנאי..
 
למעלה