לגלישה באתר בגירסה המותאמת לסלולאר
| הוספת הודעה
הגדרות תצוגה

הגדרות עץ הודעות

מאפייני צפייה

הצג טקסט בתצוגה
הצג תגובות באופן
עדכן
1303413,034 עוקבים אודות עסקים

פורום אנימציה ותלת מימד

 שלום רב, א ני מ צ י ה  עושה לנו שמח, לא משנה אם זה דיסני משנות השלושים, אפקטים מהמאה העשרים ואחת או כל דבר באמצע - פלסטלינה, חול, סטייקים... אז אם מישהו לקח חפץ דומם והזיז אותו בצורה משכנעת - או לא - הריהו אמן אנימציה / אנימטור, וכולנו כאן כדי לעשות את זה ולהנות מזה. אפשר ורצוי לשלוח לינקים לעבודות מקוריות או מוצלחות במיוחד. רבים ישמחו לבקר עבודות של אחרים, לפעמים גם לומדים מזה משהו. מה אנחנו לא - הפורום לא משמש כמועדון מעריצים לסדרה אחת מסויימת, או כמקום איסוף לתמונות משעשעות. הכוונה היא להבין אנימציה כחובבי הז'אנר וכיוצרים וללמוד יותר על התחום בכללו. אנא שימו לב לכללי ההתנהגות בפורומים, ושמרו עליהם, כי הדבר הכי חשוב הוא: לשמור על כבוד הדדי. מאחורי כל שם בפורום מסתתר אדם שלם, שעשוי להיות חבר, שותף או לקוח לעתיד...  אז להתראות וניפגש כאן. ובינתיים, תהנו!

הנהלת הפורום:

אודות הפורום אנימציה ותלת מימד

 שלום רב, א ני מ צ י ה  עושה לנו שמח, לא משנה אם זה דיסני משנות השלושים, אפקטים מהמאה העשרים ואחת או כל דבר באמצע - פלסטלינה, חול, סטייקים... אז אם מישהו לקח חפץ דומם והזיז אותו בצורה משכנעת - או לא - הריהו אמן אנימציה / אנימטור, וכולנו כאן כדי לעשות את זה ולהנות מזה. אפשר ורצוי לשלוח לינקים לעבודות מקוריות או מוצלחות במיוחד. רבים ישמחו לבקר עבודות של אחרים, לפעמים גם לומדים מזה משהו. מה אנחנו לא - הפורום לא משמש כמועדון מעריצים לסדרה אחת מסויימת, או כמקום איסוף לתמונות משעשעות. הכוונה היא להבין אנימציה כחובבי הז'אנר וכיוצרים וללמוד יותר על התחום בכללו. אנא שימו לב לכללי ההתנהגות בפורומים, ושמרו עליהם, כי הדבר הכי חשוב הוא: לשמור על כבוד הדדי. מאחורי כל שם בפורום מסתתר אדם שלם, שעשוי להיות חבר, שותף או לקוח לעתיד...  אז להתראות וניפגש כאן. ובינתיים, תהנו!
x
הודעה מהנהלת הפורום
 
ברוכים הבאים לעולם "האנימציה והתלת מימד"
 
כאן הכל זז קדימה....
הצטרפו אלינו היום כדי שתוכלו לעמוד בקצב מחר :)
 
כאן המקום למתעניינים, סטודנטים, מרצים, מקצוענים ולכל מי שיש לו מה לשתף, מה לשאול ומה לדון בנושאים הרלבנטיים,
 
וביניהם: אנימציה דו מימד, תלת מימד, פיסול, מידול, טקסטורות, ביקורות, טכניקות, מקומות לימוד ועוד.
 
השתתפות חבורה מגוונת ומגובשת, ככל שתגדל, תיתן כיוון ומענה, לכל הנושאים שיעלו.
 
תגובות גולשים יתקבלו בברכה, כל אחד לפי תחומו ונסיונו, תוך מענה על רקע מקצועי וסף רגישות גבוה.... כיאה לארטיסטים רגישים :)
 
למי שיש רעיונות, בקשות שונות, מוזמן להעלותם.
 
על מנת להיות גולש פעיל בפורום צריך רק להירשם בשם שלכם או בכינוי שתבחרו. בכל בעיה ניתן לפנות למנהלת הפורום או במסר.
ומכאן, כדאי שנזוז קדימה !
 
המשך >>

לצפיה ב-'צוות בי"ס "פריים ביי פריים" מגיע לפורום '
צוות בי"ס "פריים ביי פריים" מגיע לפורום
<< ההודעה הנוכחית
14/03/2013 | 09:08
34
4991
שלום לכולם,

ביום ראשון ה- 17.3.13 בין השעות 20:00 - 22:00 יתארחו בפורום אבנר גלר, לירון טופז ואורי לוטן המלמדים בבית הספר "פריים ביי פריים.

פריים ביי פריים הוא בית ספר לאנימציה, ציור ותלת מימד בו כל המורים עובדים באולפנים הגדולים בעולם.

בין הסרטים עליהם עבד צוות המורים של בית הספר:  
מלחמת הכוכבים, קונג פו פנדה 2, אליסה בארץ הפלאות של טים ברטון, הלורקאס, גברים בשחור, טורבו,
אני והצל שלי, הדרקון הראשון שלי 2, פיבודי ומר שרמן וקרודס שיוצא לאקרנים ממש בקרוב.

השלושה, עם נסיון עשיר מארבעת האולפנים המובילים בתעשיה: פיקסאר, דיסני, דרימוורקס וסוני, ישמחו לענות לכם על שאלות בנושאי האנימציה, התלת מימד והציור/קונספט דיזיין.

למעוניינים בביקורת עבודות אישית, יש להגיש קישור לתיק העבודות לפני המפגש החי, כלומר, עד יום שבת בשעה 23:00.

למידע נוסף אודות צוות המורים:   http://framebyframeanimation.com/about
אנימציה ותלת מימד >>
לצפיה ב-'מגניב, תודה. באיזה שרשור אפשר לפרסם שאלות?'
מגניב, תודה. באיזה שרשור אפשר לפרסם שאלות?
14/03/2013 | 10:05
1
103
לצפיה ב-'בדיוק היכן שכתבת.'
בדיוק היכן שכתבת.
14/03/2013 | 10:39
152
בהודעת האירוח תלחץ על "הוספת תגובה" ושם אפשר לשאול בכל הנושאים שנלמדים בבית הספר "פריים בי פריים"
וכן ניתן לקבל ביקורת עבודות ע"י צירוף קישור תקין לעבודה.


אנימציה ותלת מימד >>
כתובות אינטרנט מצורפות:
לצפיה ב-'שתי שאלות :)'
שתי שאלות :)
16/03/2013 | 00:50
2
231
אהלן.

רציתי לשאול שתי שאלות - אחת לצוות כולו והשניה לאורי לוטן.

1. אם תוכלו לדבר קצת על ההבדל בין עבודה מול במאי אנימציה כשעובדים על סרט אנימציה בניגוד לעבודה מול במאי רגיל כשעובדים על סרט לייב. מאיפה מגיעות ההנחיות על אופי האנימציה, מי נותן את הביקורת על האנימציה, והאם יש שוני בדייליז עצמם ובביקורת שניתנת בהם?

2. הי אורי. רציתי לשמוע אם תוכל לספר קצת על התהליך של סרט הגמר שלך, מכיוון שזאת הפקה לא קטנה להספיק כסרט גמר. אם תוכל לספר על הצוות, לוח הזמנים, דרישות הבית ספר וכו

תודה :)
אנימציה ותלת מימד >>
לצפיה ב-'עבודה מול במאים'
עבודה מול במאים
17/03/2013 | 20:12
189
כן, יש הבדל גדול מאוד בכל התהליך. דבר ראשון, ההבדל הכי חשוב הוא שבמאי אנימציה, בדר"כ מגיע מעולם האנימציה או מעולם הסטורי. כך שהרבה יותר קל לו לראות עבודה בתהליך. בלוק אין ראשוני יכול לקבל התייחסות מתאימה, כי הוא מבין שזאת עבודה בתהליך. במאי לייב אקשן הרבה פעמים לא ממש מבינים מה הם רואים, עד שזה מוכן, ואז יש להם הערות. שזה מאוד מתסכל. לי ייצא לעבוד בסרט שבו הבמאי, טים ברטון הוא אמנם במאי לייב אקשן, אבל הוא גם מגיע מעולם האנימציה, אז זה היה מן שילוב.  לדוגמא, בעבודה על ספיידרמן, האנימטורים בסוני הונחו שאסור להם לעשות בלוק אין בשיטת סטפד, כי הבמאי לא מצליח להבין מה בדיוק קורה שם, איך ספיידרמן מ'הבהב' מפוזה לפוזה, הוא רצה לראות את התנועה.

תהליך העבודה בויז'ואל אפקטס הוא מאוד שונה מבאנימציה, וכך גם העבודה מול הבמאי. בלייב אקשן, בדר"כ אנחנו עושים אנימציה שמתווספת לפלייטס (רקע הלייב אקשן) כך שאנחנו צריכים להתאים את המשחק והאקשן של הדמויות לאלו שכבר מצולמות. זה אתגר לא קטן, במיוחד שהרבה פעמים לא מתכננים את זה יותר מדי בקפידה בשלב הצילומים. שזה חבל, והרבה פעמים פוגע באיכות הסרט לדעתי. נדירות הפעמים שהתהליך ההתאמה פשוט הולך חלק, וזה תמיד מאבק למצוא פתרונות יצירתיים לעשות את ההתאמה כמו שצריך.

מכיוון שהרבה במאי אנימציה מגיעים מעולם האנימציה, אז הרבה יותר קל לעבוד איתם, בתור אנימטור. הם יודעים מה אתה עושה , גם שזה בשלבים מאוד מוקדמים. בקרודס שסיימתי ממש לא מזמן, זה היה פשוט תענוג. קריס סאנדרס היה מאשר לנו שוטים בשלבים מאוד מוקדמים ולא מגומרים מדי, כי הוא סמך עלינו, וכל מה שעניין אותו זה המשחק. אם המשחק עבד, וזה העביר את הרעיון של הסיפור, הוא היה מבסוט. פרטים קטנים של פוליש לא עניינו אותו והוא השאיר את זה לראש האנימציה.  במאים טובים באנימציה גם מבינים מאוד טוב איך לבנות סיפור טוב, וכל זמן ההפקה רק חושבים איך אפשר לשפר את הסרט. כך שהאנימציה נעשת עם המון תיכנון קדימה. בלייב אקשן, כאשר אנחנו מתחילים לעבוד על האנימציה, הסיפור כבר מוכן וסגור. בין אם עובד או לא, אי אפשר לשנות יותר כלום.  באנימציה יש המון שיחה בין האנימטורים לבין הבמאי על מה הדמויות מרגישות, ומה הן חושבות. בלייב אקשן, אנימציה נעשית יותר כאפקטים, כך שיש הרבה פחות שיח על הפרפורמנס של הדמויות, והרבה יותר על דברים כמו תנועה והתאמה לשחקנים המצולמים. זה כמובן משתנה מהפקה להפקה.

הפקות גדולות כמו שר הטבעות, ההוביט וכו' כמובן עובדות מאוד צמוד עם שחקנים כמו אנדי סירקיס, שבין אם דוגמים את התנועה שלו או לא, משתמשים במשחק שלו בצורה מאוד מדוייקת. כך שהאנימטורים צריכים ממש להעתיק את התנועה שלו וההחלטות המשחקיות שלו. באנימציה, האנימטורים הם השחקנים, אין לנו שחקן שאנחנו יכולים להשתמש בתור רפרנס, ולרוב אנחנו עושים את הרפרנס לעצמנו. שזה אתגר לא קטן בכלל, למצוא את ההחלטות המשחק הנכונות.
אנימציה ותלת מימד >>
לצפיה ב-'שלום אדון מלחייה'
שלום אדון מלחייה
17/03/2013 | 20:28
157
מה שלומך?

אז לגבי הסרט גמר שלי,
עבדתי על הסרט גמר בשיתוף פעולה אם עוד שני חברי צוות, בחור בשם אדם ובחורה בשם אליזבט'.
כל אחד מאיתנו הגיעה לקבוצה עם חוזקות וחולשות שונות, אבל סה"כ כולנו באנו עם רקע סולידי, אדם מגיע מרקע של סיפור, אליזבט' יותר מכוון הארט ואני הגעתי מכוון האנימציה.
למרות היכולות השונות, בבית הספר הדגישו שכולם חייבים לעבוד על כל האספקטים של היצירה מסיפור ועד לעריכה סופית. אני חושב שזה מוסיף המון לחוויה ולתחושת הבעלות שיש לך על הסרט, שיצא לך לגעת בהכל.

את פיתוח הסיפור התחלנו באזור מרץ 2011, עבדנו על הסיפור ותרגום הויזואלי תקופה של חודשיים, שזה כלל אנימטיק, עיצובים וקולור קיס.
עד כמה שזה נשמע קלישאה, הסיפור היה בלי ספק הדבר הכי חשוב בסרט שלנו, והשקענו באמת כל טיפת זמן ומאמץ שיכלנו להמשיך לשפר את הבורדס, להוסיף
עוד רגע משמעותי לדמות,  להוסיף עוד איזה גאג , לשנות איזה שוט מכזה לכזה,ממש לגרום לסיפור להרגיש כמה שיותר נכון. כמובן שעד לחודש לפני סיום הסרט עדין עשינו שינויים
די משמעותיים לסיפור תוך כדאי עבודה אתה שם לב לדברים שפשוט היה יכולים להיות יותר טובים, ובתקווה אם יש לך זמן לנסות ליישם אותם.

את ההפקה עצמה התחלנו באוגוסט 2011, ככה שהיה רווח של כמה חודשים מרגע שעזבנו את האנימטיק עד שהתחלנו לעבוד, אני חושב שהזמן הזה נתן לנו קצת לחשוב על הדברים ולראות איםה אפשר לדחוף
ולשפר, בנוסף כולנו עברנו התמחויות שונות בקיץ ההוא, ויצא לנו לשתף ולהראות לאנשים את הבורדס שלנו ולקבל המון תגובות ורעיונות שרצינו להוסיף לסיפור, ככה שעבדנו עוד איזה חודש על הבורדס תוך כדאי מידול וריגגינג.

בעקרון אצלנו בבית-ספר לכל שלב יש ביקורות של כל הסגל, ולפעמים גם מרצה אורח.
הביקורות של ההפקה עצמה (אחרי שסיימנו עם כל הפרה-פרודקטון) הם:

1) מידול וסיפור
2) לייאוט וטסט אנימציה לדמויות (כדאי לבדוק את הריגגים)
3) אנימציה שלב א'
4) אנימציה שלב ב'
5) תאורה
6) סרט סופי

סה"כ זמן הפרודקטון הוא בערך 7 חודשים, מתחילים בספטמבר ומסיימים בראשון לאפריל, ככה שיש ביקורות בערך פעם בחודש

הפרוייקט שלנו היה גדול, והיה הרבה אתגרים, כמות הדמויות, כמות הסטים,האורך שלו והיינו צריכים לעבוד בצורה יעילה ומהירה. היה לנו עוד כמה אתגרים
כמו למצוא שחקני קול שמצאנו דרך האתר voices123.com שהיה מאוד מאוד משמעותי לפרוייקט שלנו, למצוא מלחין, למצוא עורכי סאונד,  ולמזלנו הטוב הרבה אנשים עזרו לנו מתוך
אמונה בפרוייקט ופחות למען כסף, כי באמת היה לנו תקציב מאוד מאוד מוגבל.

אני חושב שמשהו שהיה קריטי מבחינתי היה למצוא משהו להאחז בו, משהו שיגרום לי להשאר מלא מוטיבציה לאורך כל הפרוייקט, ואני חושב שהכל חוזר לסיפור, באיזהשהו מקום תמיד הרגשתי
איזהשהו ביטחון שיש לנו סיפור שאנשים יהנו ממנו, ככה שגם אם איזה שוט יש בו אנימציה קצת פחות טובה, או תאורה קצת פחות מוצלחת תמיד נאחזתי ברעיון שבסופו של דבר
אם הסיפור חזק מספיק אנשים יהנו גם אם השוט הזה קצת פחות טוב, ככה שאם הייתי צריך להגיד דבר אחד לגבי יצירה של סרט קצר, זה שבאמת חשוב למצוא רעיון שאתם מרגישים
שהוא מספיק מיוחד, מעניין ומאתגר שהוא יחזיק לכם את רמות המוטיביציה לאורך כל הפרוייקט, ברגעים הקשים יותר והשמחים יותר :)

מקווה שזה עונה לך על השאלה :)

אנימציה ותלת מימד >>
לצפיה ב-'שלום!'
שלום!
17/03/2013 | 20:11
6
153
היי כולם!  טוב לחזור לפורום! אם למישהו יש איזשהן שאלות על בית הספר, תרגישו חופשי
אנימציה ותלת מימד >>
לצפיה ב-'שאלה על מידול.'
שאלה על מידול.
17/03/2013 | 20:21
3
149
רציתי לדעת עד כמה משמעותי השימוש בתוכנות כמו זי בראש או מאד בוקס בתהליך המידול - האם הן תוכנות משלימות בתהליך או שכל המידול נעשה עליהן

תודה!
אנימציה ותלת מימד >>
לצפיה ב-'הכוונה היא בפרוייקטים שאתם עובדים עליהם'
הכוונה היא בפרוייקטים שאתם עובדים עליהם
17/03/2013 | 20:23
1
123
בעבודות שלכם. וגם איך מלמדים אצלכם מידול...
אנימציה ותלת מימד >>
לצפיה ב-'איך אנחנו מלמדים מידול'
איך אנחנו מלמדים מידול
17/03/2013 | 20:37
145
היי ריקרדו!

אחלה שאלה, כי השיטה שאנחנו ניגשים לתהיל הלמידה שלנו הוא קצת שונה.

הרעיון של הקורס תלת מימד שלנו הוא שהכל נעשה תחת פרוייקט אחד גדול, אנחנו עובדים על סרט אנימציה קצרצר (15-20 שניות)
שבו אנחנו בעצם יוצרים את הכל מהרעיון הראשוני ועד לסרטון גמור. הרעיון שאת כל תהליך הלימוד שלנו אנחנו עושים עם קונטקסט של הסרט הקצר
והסיפור של הסרט הוא שמניע את כל ההחלטות שלנו, מה העיצוב המתאים לנו, מה סגנון המידול שנכון לסרט שלנו וכן הלאה.

הרעיון הוא שפשוט הרבה יותר כיף ומעניין לעבוד על מידול (או כל שלב אחרי בפייפליין), כשיש לך מטרה סופית שהיא יותר מ-"למדל מכונית" והיא ליצור סרט!
זה גישה קצת שונה, אבל היא באמת מתאימה למי שיש לו שאיפה לצור ולספר סיפורים יחודיים ומקורים בעזרת הכלים שאנחנו מלמדים במהלך הקורס.

מקווה שזה עונה לך על השאלה :)
אנימציה ותלת מימד >>
לצפיה ב-'שימוש בתוכנות כמו זיבראש'
שימוש בתוכנות כמו זיבראש
17/03/2013 | 20:31
137
משמעותי מאוד. השאלה לאיזה מטרה. אצלינו בדרימוורקס, מכיוון שטבע הדמויות הוא פחות ריאליסטי, משתמשים בתוכנות האלה דוקא בשלבים של קונספט, כאשר רוצים לפסל את הדמויות ועדיין לא רוצים להיכנס לפרטים כמו טופולוגיה.  בהפקות ריאליסטיות יותר, כמובן יש לזה שימוש נרחב בתהליך כולו, ובמיוחד בפירוט טקסטורות. למעשה, הרבה פעמים המודלים בהפקות ריאליסטיות כל כך מפורט שזה מאווווד מאיט את האנימציה, ולא תמיד יש סטנד אין.

בתעשיה של היום, זה כלי מאוד הכרחי. ודרך אגב, למי שמעוניין, ייצאה תוכנה חדשה של אות היוצרים של זי בראש, שנקראת Sculptris, שנראת מאוד טובה, והיא חינמית.
אנימציה ותלת מימד >>
לצפיה ב-'אתם במעקב אחר אחוז ההשמה ב-FBF ?'
אתם במעקב אחר אחוז ההשמה ב-FBF ?
17/03/2013 | 21:19
1
132
והאם אתם יוזמים פרויקטים לבוגרים או רעיונות אחרים לקידום הסטודנטים ב- FBF?
אנימציה ותלת מימד >>
לצפיה ב-'שילוב סטודנטים בעבודה'
שילוב סטודנטים בעבודה
17/03/2013 | 21:52
142
היי אתי,

אנחנו כל הזמן בפיתוח של פרויקטים לבוגרים ו/או סטודנטים נוכחיים. זה חלק חשוב מהלמידה והתהליך של סטודנטים, וזה כמובן גם מאוד חשוב בשביל שהם ירוויחו שכר. מאוד חשוב לנו שסטונדטים יעבדו בתשלום ולא עבור קרדיט. זה גם לי אישית בתור מורה מאוד כייף, לעבוד על הפרויקטים עם סטודנטים שלימדתי. אני יודע שאני יכול לסמוך עליהם ושהם יעשו עבודה טובה ותמיד יעמדו בזמנים. אחד הלקחים הכי גדולים מתקופת הלימודים שלי היה ללמוד איך להיות מקצועי. לא רק בתחום האמנותי אלא איך לנהל זמנים, איך לעבוד מול לקוח וכו.

הרבה לקוחות פונים אלינו ומחפשים סטודנטים איכותיים. אנחנו מחברים בין הסטודנטים אליהם רק במידה ויש שכר.

המטרה הכי גדולה שלנו היא לעזור לתעשיה בארץ לפרוח, ולהעלות את הרמה והמקצועיות. יש המון פוטנציאל בארץ ואנחנו מאוד מאמינים בו.
אנימציה ותלת מימד >>
לצפיה ב-'שתי שאלות על קונספט דיזיין.'
שתי שאלות על קונספט דיזיין.
17/03/2013 | 20:35
2
142
שלום לצוות המורים של "פריים ביי פריים".
שמי אורן, והייתי מאוד שמח לדעת כמה דברים מנסיונכם שנוגעים למקצוע של עיצוב קונספט לסרטים ומשחקי וידאו.

השאלות:

1) בשנים האחרונות (אולי בעצם רק בשנתיים - שלוש האחרונות) הוקמו עוד ועוד אתרים שסובבים סביב הנושא של קונספט דיזיין\ארט.
   הציורים שמוצגים באתרים האלו,  הם ציורים עוצרי נשימה לרוב, ציורים של נוף ודמויות או יצורים, כולם יצירות אומנות שמבחינתי אפשר לתלות על הקיר.
   חלק מעיצובי הקונספט באמת נראות כמו תוכניות או שרטוטים של סביבה או חפץ שנראים כאילו שהם אמורים להפוך להיות מודלים או סביבות במשחק\סרט, אך רובם
   נראים כמו יצירות אומנות ליופי.
   מה שאני סקרן לדעת הוא, מה בעצם עושים עם זה באולפנים? למה הציורים המדהימים האלו משמשים? הם אומנם מאוד מרשימים אך רובם נראים לא מספיק ברורים ומובנים על
   מנת שאומן תלת מימד יהפוך אותם לסביבות או לחפצים או רכבים.

2) במידה ואני רוצה להיות אומן קונספט, מה יותר נכון או עדיף ללמוד, תואר בעיצוב גרפי\תעשייתי\תקשורת חזותית? או פשוט לימודי ציור? או במילים אחרות, מה מצפים מאומן קונספט...
   שיהיה צייר מעולה עם דמיון מפותח, או שיהיה מעצב מעולה ושיידע גם לצייר ממש טוב?

הרבה תודה!
אורן.
אנימציה ותלת מימד >>
לצפיה ב-'אמן קונספט'
אמן קונספט
17/03/2013 | 20:53
1355
היי אורן,

שאלה מצויינת. בשלבי העיצוב של סרט או משחק, אפשר לחלק את ההפקה לשני חלקים. החודשים (שנים) הראשונים מוקדשים בדרך כלל למה שנקרא visual development
בשלב זה אמני הקונספט חוקרים את העולם בו מתרחש הסיפור ומנסים להביא כמה שיותר רעיונות מקוריים לאיך הסרט יכול להראות ומה תהיה השפה הויזואלית. בשלב זה מתעסקים פחות בפרקטיות של הדברים ויותר בליצור תמונות מעוררות השראה שיוכלו להלהיב את הבמאי ושאר הצוות. אלה בדר"כ ציורים של רגעי מפתח בסרט שנותנים רושם לאיך הסרט יראה ואיזה תחושות הוא יעביר.
בשלב מאוחר יותר אחרי שהסיפור והתסריט מגובשים יותר, והוחלט על השפה הויזואלית והסגנון, מתחילים בעבודה פרטנית ומדויקת יותר של עיצוב כל החפצים, הסביבות והתלבושות. בשלב הזה נכנסים לפרטי פרטים כי אלו הציורים שעוברים למודליסיטים, לאנשי הטקסטורות וכו'... כמובן ששלב הויזואל דבלופמנט ממשיך לאורך כל ההפקה על "אש קטנה" כאשר ממשיכים לפתח סצנות חדשות וצריכים לעשות החלטות אמנותיות לגבי תאורה וכד'.

היתי אומר שבסיס חזק ברישום וצבע הוא הכרחי לאמן קונספט. אמן קונספט ללא ספק צריך דמיון מפותח ויכולת להתבונן בעולם ולתת לו אינטרפטציה אישית ומקורית. עיצוב וציור הם לא שני דברים נפרדים, ישנה הרבה חפיפה בין השניים, אך בנוגע לשאלה שלך, עיצוב גרפי הוא פחות רלוונטי לאמן קונספט.
אנימציה ותלת מימד >>
לצפיה ב-'שיעור קונספט דיזיין'
שיעור קונספט דיזיין
17/03/2013 | 22:36
100
רציתי להוסיף בנוגע לשאלה שלך -
חשוב מאד להיות מגוון. בדר"כ צריך להיות יכול להתאים את עצמך לסגנונות ציור שונים ולהיות יכול לעבוד גם על דמויות וגם על סביבות וחפצים. תמיד יהיו אנשים שיהיו חזקים יותר בדבר אחד מדבר אחר, אבל ורסטיליות מאד עוזרת.

בקורס קונספט דיזיין שלנו אנחנו מאד מנסים לשים דגש על כל הנושאים - גם דמויות וגם חפצים וסביבות. הלימודים מתמקדים בהקניית עקרונות עיצוב שאפשר ליישם על כל נושא אותו תרצה לצייר. כמובן שנכסה עקרונות חשובים של ציור, צבע תאורה ועיצוב קומפוזיציה, על מנת שתוכל להרגיש בנוח לפתח את הקישורים האלו.
אנימציה ותלת מימד >>
לצפיה ב-'קרודס'
קרודס
17/03/2013 | 20:36
1
170
איך היה לעבוד עם ג'ייימס באקסטר על הקרודס?
אנימציה ותלת מימד >>
לצפיה ב-'על העבודה על קרודס'
על העבודה על קרודס
17/03/2013 | 21:01
114
וואו, קרודס היתה חוויה מאווד מאוד חיובית. ההפקה הכי כייפית שייצא לי לעבוד עליה. גם בגלל שייצא לי לעבוד עם ג'יימס באקסטר. וגם בגלל שההפקה היתה מתוקתקת והסרט היה ממש כייפי. זה סרט קליל, עם הרבה נשמה. ג'יימס היה השראה עצומה שלי כל הלימודים, ולזכות לעבוד איתו היה ממש חלום.

מה שמאוד הפתיע אותי הוא שהוא ממש לא היה מי שציפיתי. הוא מאוד צנוע, ומאוד נחמד וגם מאוד נדיב עם הזמן שלו. הייתי הולך למשרד שלו כמעט כל יום לקבל ביקורת על השוטים שלי, והוא אוצר של יידע. יש לו ראייה מאוד חדה, והוא היה מסתכל על אנימציה שלי, ואומר לי להוסיף 2 פריימים פה ולהוריד ארבעה שם, בלי בכלל לעצור ולרוץ עליה פריים פריים. הוא פשוט כל כך חד, שהוא יודע בדיוק כמה צריך להוסיף ואיפה. זה היה מאוד מרשים, ולמדתי ממנו מלא.

מה שעוד מאוד הרשים אותי, זה היכולת שלו לדעת בדיוק מה הבמאים רוצים מבחינת המשחק. שזה 90% מההצלחה של אנימטור לדעתי. אנימטור טוב, מעבר לטכניקה, חייב לדעת ולקלוע למה הבמאי רוצה. לפעמים זה מאוד קשה לדעת, וכל במאי הוא מאוד שונה אחד מהשני.
אנימציה ותלת מימד >>
לצפיה ב-'Hi!'
Hi!
17/03/2013 | 20:48
2
158
Hi y'all.

First of all, congrats Uri for the nomination for an Annie!  What a long way you have passed since the cgisrael days of old, respect

I'm going to ask the girlfriend question - I just saw the vfx solidarity talks where they spend a lot of time discussing the work situation in LA with sixty plus hour weeks, going till 90 and 120 hours.  First of all, is it really that bad?  Second, do you manage to balance a girlfriend/family with so little free time at home?  Here it's really rare that we go over forty hours...to me it sounds crazy

Second, you three are Ringling graduates, right?  Do you often see students coming out of online schools only like Animation Mentor and getting a job at your studios, without having studied at a offline school?  And have you ever gotten a FBF student that you thought were so fantastic that you pushed into the studio and managed to land him a job?

Third and it's not a question :) I applaud you for bringing such high level of teaching to the Israeli market.  All the respect in the world for giving your TINY bit of free time to help advance the community in Israel.  It shows a desire to teach what you have learnt that is admirabe.  You could have done it in English and made more bucks off the school, but you chose not to...all the best in the future

PS: Have you all signed those union cards thingies?
אנימציה ותלת מימד >>
לצפיה ב-' היי אדם!'
היי אדם!
17/03/2013 | 21:12
130
שמח לראות אותך כאן!
קודם כל תודה רבה! :) מאוד מאוד מעריך את זה

לגבי כל עניין המשבר בתחום האפקטים, אנחנו שלושתנו בתחום הפי'צרים אז זה קצת שונה, אבל כמובן שיש אחווה ואנחנו מנסים כמה שיותר לתמוך ולעזור לחברה בתחום האפקטים.
אני חושב שענייני השעות זה משהו שמאוד משתנה מחברה לחברה, אבל בדיסני יש קראנצים די מטורפים, כשעבדו על ראלף כל צוות האנימציה היה באובר-טיים 7 חודשים של עבודה 6 ימים בשבוע 12-13 שעות
מחלקת התאורה, בחודשיים האחרונים עבדו 13 שעות ביום, בלי סופי שבוע בכלל! ככה שזה מגיע ליריית הסיום, גם בסטודיום הגדולים יש שעות הזויות לגמרי! וכן אני מתאר לעצמי
שמאוד קשה לשמור על חיי משפחה\חברה סבירים תחת שעות כאלה, אני חושב שזה אחד האתגרים הכי גדולים בתחום שלנו! לשמור על איזהשהו סגנון חיים סביר שמאפשר גם חיי משפחה ופנאי..


אנימציה ותלת מימד >>
לצפיה ב-'שעות עבודה וסטודנטים שלנו'
שעות עבודה וסטודנטים שלנו
17/03/2013 | 21:37
148
היי אדם,

דבר ראשון תודה רבה. זאת בהחלט המטרה שלנו, ובגלל זה הכל בעברית והכל נעשה בשביל ישראלים שרוצים להיכנס לתחום ולהתמקצע.

אני חושב שזה מאוד משתנה מסטודיו לסטודיו. בדרימוורקס המצב דוקא מאוד שונה. הסטודיו מאוד שם דגש על חיי משפחה וחיים פרטים, כך שנדיר שאנחנו עושים שבתות, או נשארים המון שעות נוספות. למעשה, אני חושב שעל קרודס עשיתי רק שבת אחת וזה היה בהתנדבות כדי לסיים שוט חשוב. לא ביקשו מאיתנו אפילו פעם אחת. במקום זה אנחנו עובדים הרבה יותר זמן על כל סרט. תהליך שבדיסני או בסוני עושים בפחות משנה, אנחנו עושים בשנה וחצי. גם צוות האנימטורים שלנו על הסרט היה מאוד מצומצם, רק 25 בערך. בתקופה שהייתי בסוני, עבדתי בממוצע עד 10 בלילה. שזה בלתי אפשרי לתקופה ארוכה. אני אישית חושב שזה מאוד חשוב שהעובדים יהיו מרוצים ושיהיו להם חיים בנוסף לעבודה.

אנחנו רואים מלא אנימטורים שלמדו בבתי ספר כמו מנטור ובתי ספר אחרים אונליין. זה טבעי מכיוון שהבתי ספר האלה מתמקדים באנימציה.  לגבי השאלה על סטודנטים שלנו? ללא ספק יש לנו כמה סטודנטים עם פוטנציאל עצום, שאני באופן אישי מאוד מאמין בהם, ונעזור להם במה שאפשר. זה כמובן לא אומר שאנחנו מבטיחים עבודה לאף אחד, כי אין לנו אפשרות לעשות את זה גם אם ממש היינו רוצים. אבל ללא ספק נמליץ ונעזור להם. אנחנו בקרוב נתחיל את הסמסטר המתקדם שלנו למשחק, עם חבר'ה שכבר מתקדמים, ואני חושב שנראה תוצאות מאוד בקרוב.

בנוסף אנחנו גם כל הזמן עושים עבודות פרילאנס עם סטודנטים ופרויקטים שונים. זה נסיון מעולה בשבילהם והם מרוויחים כסף, שזה כמובן תמיד חשוב.

וכן, אנחנו חברים באיגוד של קליפורניה, אתה חייב כדי לעבוד בסטודיאים מקומיים.
אנימציה ותלת מימד >>
לצפיה ב-'שאלה לה'
שאלה לה
17/03/2013 | 20:52
3
120
הי, רציתי לשאול האם ואיך זה אפשרי להתקדם ממעמד של אנימטור/איש ארט לתפקיד של במאי אנימציה בליגה של הסטודיואים הגדולים.

עד כמה זה אפשרי או תלוי בקשרים ואיך התחרותיות בין כל האנשים הסופר מוכשרים שם באה לידי ביטוי

תודה
אנימציה ותלת מימד >>
לצפיה ב-'מסלול לבימוי'
מסלול לבימוי
17/03/2013 | 21:16
1
104
המממ... שאלה קשה

האם זה אפשרי? כן, אני מניח. האם זה קורה הרבה? לא ממש לא.

יש אנימטורים מאוד טובים, שגם יש להם עין טובה לסיפור, ובימוי, כמו ג'ון קארס, שהצליחו להתברג מאוד יפה בתור במאים (במאי של פייפר מן). כך גם אנדרו סטנטון, ופיט דוקטור אבל לרוב במאים מגיעים מעולם הסטורי בורד. הבמאי של קרודס, היה כריס סאנדרס, שעבד כעשרים שנה כאמן סטורי בורד. וכך רוב הבמאיים. זה מסלול הרבה יותר טבעי. רוב העבודה של הבמאי בסרטי אנימציה, הוא לפתח את הסיפור ואת הדמויות והרבה פחות הבנה באנימציה. בשביל זה יש לכל סרט אחראי אנימציה שהוא אמור לפקח על זה.

כמובן בכל סטודיו יש עניין של קשרים ופוליטיקות פנימיות, אבל אני מאמין שזה בעיקר עניין של כישורים. מי שמוכיח את עצמו כאיש סיפור טוב ייקבל הזדמנויות לביים. אולי בהתחלה כבמאי נוסף, ואז כבמאי יחיד. וכן, יש המון תחרות בכל התחום.
אנימציה ותלת מימד >>
לצפיה ב-'טיפה להרחיב לגבי במאי שורטס'
טיפה להרחיב לגבי במאי שורטס
17/03/2013 | 21:26
98
הדוגמא של גון קארס עם פייפרמן זה דבר מעניין, אני חושב שבסטודיום שמפתחים שורטס בדרך כלל משתמשים בתכנית השורטס שלהם כדאי למצוא את במאי העתיד.
לדוגמא את הסרט הקצר
Partly Cloudy
ביים פיט סון, שהוא היום מביים את
The good Dinosaur

הוא במקרה איש סטורי, אבל לאט לאט אני חושב שהסטודיום נפתחים לכל המחלקות.
את המטרייה הכחולה, הסרט הקצר החדש של פיקסאר ביים בחור
Layout!
ואת כמה מהסרטוני טוי-סטורי הקצרים שיצאו לאחרונה ביימו
Angus Mklane ו - Mark Walsh
שניהם אנימטורים
ככה שזה בהחלט אפשרי! רק מאוד מאוד קשה :)

הרבה מהעניין הוא עד כמה אתה יוזם, אני יודע שבדיסני ופיקסאר תוכנית הסרט הקצרים עובדת בצורה כזו שכל אחד רשאי להציע רעיון ולהציג
אותו מול ההנהגה של הסטודיו.

ככה שאם יש לך רעיון מדהים והצלחת להדליק את כולם, הרקע שלך פחות ישחק תפקיד.
אנימציה ותלת מימד >>
לצפיה ב-'מסלול בימוי'
מסלול בימוי
17/03/2013 | 21:21
76
מעניין גם לראות איך אנשים עובדים על פרויקטים אישיים מחוץ לעבודה
רוברט קונדו ו דייס טסוטסומי, שני ארט דירקטורים בפיקסאר עובדים עכשיו על סרט אישי ביחד
שלא קשור לסטודיו. דבר כזה במידה והוא מוצלח יכול להוביל לכך שאולי יקבלו לביים איזה סרט קצר בעתיד
(זוהי רק מחשבה שלי, לא מבוסס על שום דבר)
חשוב לנסות לשמור על קול אישי ופרויקטים טשיים מחוץ לבודה לפעמים
אנימציה ותלת מימד >>
לצפיה ב-'עובדים רק על סרט אחד באולפן ? '
עובדים רק על סרט אחד באולפן ?
17/03/2013 | 21:28
1
98
או על יותר מהפקה אחת/סרט אחד בו זמנית.

אנימציה ותלת מימד >>
לצפיה ב-'הפקות במקביל'
הפקות במקביל
17/03/2013 | 21:40
107
היי אתי,

דבר ראשון תודה רבה על האירוח בפורום.

עובדים בדרך כלל על כמה הפקות במקביל. במיוחד בדרימוורקס שאנחנו מוציאים 2-3 סרטים בשנה, אז כל הזמן יש הפקות רצות במשביל.
כאנימטור, או איש סטורי, קונספט וכו, אתה עובד רק על סרט אחד בזמן נתון. אתה לא קופץ בין הפקות, אלא אם כן, הפקה מסויימת צריכה עזרה לסיום. ואז כולם באים לעזור. אבל זה לתקופה קצרה.

מה שמאוד מעניין לעבוד בסטודיו, הוא לראות את התהליך היצירתי שכל סרט עובד לאורך השנים. מכיוון שסרט לוקח כל כך הרבה זמן, נמצאים פרויקטים בפיתוח שנים מראש. וזה תמיד מעניין.





אנימציה ותלת מימד >>
לצפיה ב-'שאלה על לימוד אנימציה'
שאלה על לימוד אנימציה
17/03/2013 | 21:34
3
145
כבר עשיתי קורס אחד אצלכם אצל גיא, הקורס הראשון של ציור וסקיצות לאנימציה, מאוד נהנתי ולמדתי ממנו.

הייתי רוצה לעשות קורס של אנימציית 3D, אבל שילמדו אותו ב Softimage ולא ב MAYA. אין לי כוונה לעבוד בתור שכיר בארץ, ואני מאוד נהנה לעבוד בSOFTIMAGE גם על פרוייקטים אישיים וגם פרוייקטים פרילאנס.
בMAYA אני לא נהנה לעבוד, ואם אין הרגשה של הנאה אין טעם להתחיל.

הייתי כן רוצה ללמוד אנימציית 3D בקורס מסודר אבל בתוכנה שנוחה לי ושאני אוהב.

האם תפתחו קורס אנימציה בסופטאימג' ?
אנימציה ותלת מימד >>
לצפיה ב-'סופטאימג' מול מאיה'
סופטאימג' מול מאיה
17/03/2013 | 22:05
2
137
היי עמית,

טוב לשמוע ממך :)

לימודי האנימציה אצלינו שמים דגש על אנימציה ולא על התוכנה. אמנם אתה צריך לעבוד עם תוכנה (במקרה שלנו מאיה) אבל חשוב לי מאוד להסביר שהתוכנה היא אך ורק כלי. את אותם הרעיונות אתה יכול ליישם במקס, בסופטיאימג' או בכל תוכנה אחרת. אתה גם יכול ליישם את הרעיונות באפטר אפקטס או בפלאש. אני יודע שזה נשמע קלישאה אבל התוכנה היא רק כלי, השאלה מה עושים איתה. אנחנו בחרנו במאיה כפלטפורמה שלנו, כי זאת התוכנה הנפוצה ביותר בעולם, והכי מקצועית ורחבת טווח. זה לא אומר ששאר התוכנות לא טובות, אבל כדי לתת לסטודנטים את המקסימום כלים, בחרנו במאיה.

בדרימוורקס, יש לנו תוכנה שהסטודיו בנה בעצמו. כך שלא משנה איזה תוכנה ידעת לפני כן, אתה עדיין חייב ללמוד תוכנה חדשה. כך שהאנימטורים לא נמדדים בכמה טוב הם יודעים מאיה, אלא כמה טוב הם יודעים אנימציה. וזה מה שבאמת חשוב.

אני חושב שאתה לא נהנה עם מאיה, כי אתה לא מספיק מכיר אותה. אבל ברגע שאתה לומד להכיר אותה, אתה מגלה שהיא מאוד ידידותית ואפילו עם חוש הומור

אבל ברצינות, אני חושב שאתה פשוט צריך לתת לה הזדמנות, ואני בטוח שמאוד תהנה אם תדע לעבוד איתה. אנחנו בעיקר שמים דגש על איך לייצור אנימציה איכותית, איך לייצור אופי משכנע ומשחק כנה. יכול להיות שתלמד תוכנה מסויימת ותדע אותה ממש ממש טוב, אבל זה לא יעזור לך לעשות אנימציה טובה.


אנימציה ותלת מימד >>
לצפיה ב-'היי תודה על התגובה המפורטת'
היי תודה על התגובה המפורטת
17/03/2013 | 22:32
1
121
תודה על התגובה,

מאיה אכן נפוצה והכל זה בהחלט עניין ידוע שהיא סוג של סטנדרט בעניין האנימציה. למדתי מאיה לעומק מהמון מדריכים שונים במשך 7 חודשים. אני יודע למעשה לרנדר בה ולמדל בה וכל זה. לא מתחבר אליה כלל. למדתי אותה וסבלתי כל הדרך : ) באותה תקופה מחקתי סופטאימג' מהמחשב רק כדי לתת צ'אנס, ואין מה לעשות, מבחינתי לפחות הפערים ביוזר אינטרפייס כל כך גדולים לשלילה נגד מאיה מול סופטאימג' שאני לא מצליח לאהוב. אז ויתרתי.


לדעתך זה אפשרי ללמוד על MAYA אצלכם וליישם על סופטאימג'?

ושאלה מאוד כנה וחשובה לי, סלח לי עליה מראש, מה היית אומר היתרונות הבולטים בקורס האנימציית 3D שלכם מול הדרכות DVD של CMI ושל Digital tutors ודומייהם ?
שאלה שמאוד חשובה לי, תודה על ההתייחסות הרצינית . : )
אנימציה ותלת מימד >>
לצפיה ב-'אין ממש מה להשוות'
אין ממש מה להשוות
18/03/2013 | 21:38
88
אני חושב שאין ממש מה להשוות בין ללמוד מתוך די וי די או טוטוריאלים באינטרנט מול ללמוד עם מורה שמלווה אותך באופן אישי לאורך כל הדרך. ההרצאות המוקלטות שלנו הן חלק קטן מאוד מתוך הלימודים אצלינו.  כמו שאתה בטח מכיר מקורס הציור שעשית אצלינו, הביקורת האישית על העבודה שלך היא מה שבאמת עוזר לך לגדול ולהתפתח ומעבר לזה גם המפגשים החיים השבועיים. זה תחום שמאוד קל ללכת בו לאיבוד  ולפתח הרגלים רעים כשאין הנחיה נכונה . לדעתי מאוד חשוב לקבל הרגלי עבודה נכונים וללמוד בסיס חזק באנימציה ולא בתוכנה.

אני חושב שללא ספק תוכל ליישם את מה שתלמד אצלינו באנימציה, וליישם את זה בסופטאימג'. אבל לא במהלך הקורס. בקורס תהיה חייב לעבוד במאיה, ולהכין שיעורי בית במאיה אחרת לא כל נוכל לבדוק לך אותם ואז אין לזה ממש תועלת.

אתה גם מוזמן להרים אלינו טלפון אם זה יותר נוח לך, יש לנו מספר 03 מקומי ונוכל לדבר על כל מה שמטריד אותך ואיזה שאלות נוספות שיש לך.

03-9122464
אנימציה ותלת מימד >>
לצפיה ב-'אורי, אבנר, לירון'
אורי, אבנר, לירון
17/03/2013 | 22:15
3
139
תודה על כל התשובות המפורטות.

אתם כמובן מוזמנים להסתובב פה, להשתתף ולשתף בזמנכם החופשי.

למי שמעוניין ניתן להפנות שאלות וצוות FBF ישמח לענות לכולם:

liron@fbfanimation.com

avnerg@fbfanimation.com

uri@fbfanimation.com

info@fbfanimation.com

אנימציה ותלת מימד >>
לצפיה ב-'תודה רבה על האירוח'
תודה רבה על האירוח
17/03/2013 | 22:19
2
118
אתי, תודה רבה על הארגון ועל האירוח!

אנחנו נשמח להמשיך לענות לכל שאלה בתחום האנימציה, התלת מימד, הציור והקונספט דיזיין לכל מי שירצה

תרגישו חופשי לפנות אלינו

לילה טוב!
אנימציה ותלת מימד >>
לצפיה ב-'שרשור מרתק :) תודה רבה לך אתי ולכם צוות FBF'
שרשור מרתק :) תודה רבה לך אתי ולכם צוות FBF
18/03/2013 | 11:58
1
92

הודעות אחרונות

17:45 | 19.07.19 אתינט
17:31 | 12.07.19 אתינט
17:26 | 12.07.19 אתינט
17:25 | 12.07.19 אתינט
18:18 | 05.07.19 אתינט
18:15 | 05.07.19 אתינט
19:11 | 28.06.19 אתינט
19:07 | 28.06.19 אתינט
18:43 | 14.06.19 אתינט
18:40 | 14.06.19 אתינט

חם בפורומים של תפוז

חפשו אותנו גם באינסטרגם
חפשו אותנו גם...
פודי תפוז - האינסטגרם החדש כל התמונות של...
חפשו אותנו גם באינסטרגם
חפשו אותנו גם...
פודי תפוז - האינסטגרם החדש כל התמונות של...
בפייסבוק שלנו כבר ביקרתם?
בפייסבוק שלנו כבר...
רוצים להיות תמיד מעודכנים במה שקורה בתפוז?
בפייסבוק שלנו כבר ביקרתם?
בפייסבוק שלנו כבר...
רוצים להיות תמיד מעודכנים במה שקורה בתפוז?

מקרא סימנים

בעלת תוכן
ללא תוכן
הודעה חדשה
הודעה נעוצה
אורח בפורום
הודעה ערוכה
מכיל תמונה
מכיל וידאו
מכיל קובץ