שולחן אור - עשה זאת בעצמך

snot nose

New member
שולחן אור - עשה זאת בעצמך

אני צריך שולחן אור והבנתי שזה די יקר יחסית לקופסה עם אור (אפשר להשיג את זה בכלל בארץ?). אז חשבתי אולי פשוט לקנות איזה מסגרת ולכסות אותה בפלסטיק שקוף או לבן או אפילו בזכוכית ולתקוע בפנים מנורת פלורסנט. מה דעתכם?
 

hermonir

New member
פלקסיגלס אמור לעבוד טוב.

בכל מקרה, תחפש בגוגל build a light table ותמצא כמה מדריכונים יפים. ניר.
 

taliash

New member
אילתרתי

קניתי מחזיק ספרים מפלסטיק, (בארטא) לבן-שקוף, וקליפס גדול להחזיק את הדפים. המחזיק ספרים עומד בזוית לשולחן ככה שאפשר לשים מנורה מאחוריו. זה נראה בסדר אבל האמת שעוד לא ניסיתי את זה.
 

oneeman

New member
בניתי לבד

היי אני בניתי בעצמי שולחן תפקודי לחלוטין עם שיפוע משתנה, דיסק מסתובב, ולוח פרספקס שמאחוריו נורות. היתרון הגדול הוא שבבנייה נבונה זה לא עולה הרבה בכלל - אני הגעתי ל-150 ש"ח. הדרך הכי טובה לגשת לפרוייקט כזה, בעיניי, היא להסתכל על כמה שיותר דגמים של שולחנות אנימציה - ללמוד איך כל אחד עובד, מה המידות... לא חסר אתרי ציוד ברשת בהם תוכל להעשיר את הידע שלך. בהצלחה!
 

snot nose

New member
נשמע מעולה

יש לך אולי תמונה של השולחן שבנית שאתה יכול לעלות לאינטרנט להראות?
 

roli

New member
גם אני בניתי

השתמשתי במגירה דקה יחסית של שולחן בתור קופסה, בתוכה הברגתי שני פלורוסנטים קטנים קצת רחוקים אחד מהשני לפיזור טוב של האור וכיסיתי בזכוכית חלבית. רצוי גם להשאיר או לקדוח פתחי איוורור בהתאם למנורות. פתרון זול וטוב.
 

snot nose

New member
זכוכית חלבית?!

מה זה זכוכית חלבית ואיפה השגת או קנית את זה? אתה יודע אם זה מפזר את האור יותר טוב מפלסטיק? הדבקת אותה אל הקופסה או שאיכשהו הברגת אותה? (אני מניח שאי אפשר לקדוח בה)
 

roli

New member
זכוכית חלבית

יש לה גוון לבנבן כזה והיא לא שקופה לגמרי אז האור עובר דרכה בצורה שווה יותר וגם חלשה יותר.(אצלי זה מספיק כדי לראות טוב דרך 3-4 דפים רגילים של 80גרם).אבל זה תלוי גם בכוח של המנורה ובדפים שאתה משתמש בהם. אפשר להשיג אצל כל זגג ולהזמין לפי מידה. הנחתי אותה בתוך הפתח של המגירה על פנלים קטנים מעץ. הכל אילתור אבל יצא סבבה. פלסטיק לא ניסיתי אבל אולי שווה לך לבדוק כמה חמרים.
 
קבל שרטוט לשולחן 30 על 40

פשוט למדי ויעיל - עברתי איתו את הלימודים זה מכבר. שתי ידיים ימניות ושעת עבודה - ויש לך שולחן קומפקטי. העלות לא אמורה לעבור בהרבה את ה-100 שקלים, כמו-כן ניתן לחסוך עוד ע"י מעבר לנורת PL קטנה במקום פלואורוסנט - יעיל באותה מידה ואפילו נדלק מיד. אני מחלק את התרשים לתלמידים בשנים האחרונות. בהצלחה.
 
למעלה