ניסיון לחזור לחלומות הצלולים

ניסיון לחזור לחלומות הצלולים

יש לי ניסיון רב עם תרגול חלומות צלולים (התחלתי עם זה בסביבות שנת 2006) רק שלפעמים אני מפסיקה לתרגל ואחרי תקופה ארוכה מנסה לחזור לזה.
אז עכשיו זאת תקופה כזאת שאני מנסה לחזור לחלומות הצלולים אחרי תקופה מאוד ארוכה (לפחות שנתיים) שבה לא תירגלתי.
בתקופה האחרונה כבר היו לי כמה חלומות צלולים, האחרון היה בערך לפני שבועיים אבל לא הצלחתי לשלוט בו עד הסוף.
כרגע האתגרים שלי הם בזכירת חלומות וגם בשיפור איכות השינה באופן כללי.
אני כן זוכרת שאני חולמת אבל לאחרונה מצליחה לזכור רק את התמונה/סצינה האחרונה שהתעוררתי ממנה בחלום ולמרות שאני יודעת שהחלום היה הרבה יותר ארוך ממה שאני זוכרת, לרוב מתקשה להיזכר בשאר החלום.
כמו כן, כפי שכתבתי יש גם בעיה של איכות שינה ירודה, אני מתקשה להירדם וגם כשנרדמת מתעוררת אחרי שעה-שעתיים. אולי זה קשור איכשהו גם ליכולת זכירת החלומות. (כאמור יש חלומות אבל אני זוכרת רק קטעים קצרצרים מהם).
אשמח לטיפים לשיפור בשני הדברים. (שיפור איכות השינה וגם זכירת החלומות).
 

וולפהרט

New member
הי נטע:)

לגבי זכירת פרטים השיטה הטובה ביותר היא ניהול יומן חלומות מסודר. בהתחלה תכתבי שם רק "היה משהו בפארק, ומשהו מפחיד ואני לא זוכרת יותר" ולאט לאט יהיו יותר פרטים כי הזיכרון החלומי ישתפר.
נסי גם לשים פנקס וכלי כתיבה לידך או את הפלאפון, אם את יודע לכתוב בלי להסתכל, כי כדאי לכתוב בעיניים עצומות בלי לזוז הרבה בשניה שהתעוררת מהחלום.
לגבי שיפור איכות השניה באמת שאין לי מושג.
כדי להגדיל את הסיכוי שיהיו לך חלומות צלולים כדאי שתאמצי סוג אחד שטוב לך של בדיקת מציאות ותעשי אותו כמה פעמים ביום, כשלפני זה את תוהה באמת אם יכול להיות שעכשיו את בחלום, ומוכנה להאמין שזה אפשרי ושהבדיקת מציאות תאמת לכאן או לכאן.
לי יש הרבה פעמים בעיה לזכור חלומות, אבל היה לי לא מזמן חצלול שבו היה יצור מסויים שהחלטתי שאצייר אותו כשאקום. ידעתי שכשאקום לא אזכור אותו, אז שיננתי בחלום שוב ושוב את המראה שלו: הגודל, הצבע, המאפיינים, הכל. וכשקמתי ציירתי אותו, די דומה. היה קשה בחצלול להתרכז בזה כי המוח רצה להדחיק ולהמשיך ונאבקתי בו.
 
תודה

לא ציינתי את זה אבל אני אכן מנהלת יומן חלומות, חזרתי לזה בתקופה האחרונה וכמובן גם בדיקות מציאות.
למרות שאני רושמת, אני כאמור לרוב זוכרת רק קטע קצר מהחלום.
בכל אופן הלילה כבר היה לי חלום צלול ממש קצר (האחרון היה לפני שבועיים כאמור), התעוררתי זמן קצר אחרי שגיליתי שזה חלום למרות שניסיתי למנוע את ההתעוררות.
כנראה עניין של תהליך, למרות שיש לי כבר ניסיון רב, אולי אחרי תקופה ארוכה שלא תרגלתי צריך להתחיל מחדש. פעם היו לי חלומות צלולים ארוכים ומדהימים וכמעט כל לילה.
אחרי שהפסקתי לתרגל זה דעך. עכשיו כאמור אני חוזרת לזה, כנראה שייקח עוד זמן עד שאחזור לאותה רמה שהייתי בה לפני שנים אבל אמשיך לתרגל.
תודה על התגובה.
 

וולפהרט

New member
יכול להיות שיש לך הרבה חצלולים

וברגע שהזיכרון החלומי יחזור אליך גם תזכרי אותם!
תמשיכי להתעקש ולרשום כל מה שאת זוכרת
תעדכני!
 
כן, חשבתי על זה

שאולי יש לי חלומות צלולים שאני לא זוכרת. בגלל זה גם מתבאסת מזה שאני לא זוכרת את החלומות.
בכל אופן, בלילה האחרון, לא היה לי חלום צלול וגם רוב הלילה לא זכרתי את החלומות שלי אבל בהירדמות האחרונה (כאמור השינה שלי מתאפיינת בכך שאני מתעוררת כמה פעמים בלילה) זכרתי יותר. לדעתי זה בגלל שבזמן שהייתי ערה (אחרי התעוררות משינה של שעה-שעתיים) התאמצתי לזכור את מה שחלמתי. לא הצלחתי לזכור אבל אולי עצם המאמץ להיזכר, גרם לי לזכור יותר טוב את החלומות שחלמתי אחר כך, בהירדמות הבאה.
 
למעלה