שריפה פרצה בכרמלית בחיפה

shovaly23

New member
שריפה פרצה בכרמלית בחיפה

עשן כבד מיתמר מכמה נקודות לאורך תחנות ציר מנהרת הכרמלית בחיפה, ומקורו בתחנת כיכר פריז שבעיר התחתית. כל הפתחים המובילים אל הכרמלית, שאינה פעילה בשבת, נעולים. לוחמי האש הצליחו לאתר את מוקד הבעירה – קרונות בוערים בתחנה.
אישה כבת 70 ששהתה באחד הבתים הסמוכים נפגעה באורח קל לאחר ששאפה עשן. היא טופלה בידי כוח מד"א שהגיע למקום, ופונתה לבית החולים בני ציון הסמוך. צוותי מד"א פרוסים בכל פתחי הכרמלית, ודיווחו כי אין נפגעים נוספים.
המשטרה סגרה את הרחובות הנביאים, מסדה, גולומב וכיכר פריז לתנועת כלי רכב, כדי לאפשר לכוחות הכיבוי לפעול בתוך הכרמלית. 13 צוותי כיבוי נמצאים בזירה, ומתנהלים מול חדר הבקרה של הכרמלית, כדי לוודא שאין בני אדם במתחם. צוותים נוספים פועלים בתחנות שבמעלה ההר, ויוצרים מיסוך מים כדי למנוע מהעשן להתפשט. לבקשת מכבי האש, ניתקה חברת החשמל אזורים שונים בעיר, וצוותיה נמצאים בשטח כדי לצמצם למינימום ההכרחי את החשמל באזורים המופסקים.

http://news.walla.co.il/item/3037567
 

חיפקרי

New member
האם בכלל כדאי לשקם אותה?

האם הכרמלית הסיעה הרבה נוסעים
או שהיא המשיכה מתוך אינרציה,
ומיותר לשקם אותה?
 

חיפקרי

New member
מצד אחד - זה משכנע

אבל מצד שני - עולה השאלה של עלות/תועלת.
אולי מישהו יודע כמה עולה הכרמלית לשנה (כולל אנשי צוות, הוצאות חשמל ותחזוקה)
וכמה אנשים (ראשים) או כמה נסיעות מתבצעות בשנה, בתשלום ישיר או בכיסוי של הרב-קו.
 

ruven7

Active member
בעניין הכרמלית

מאז צורפה בתחילת 2017 להסדר הנסיעה ב"רב קו" חל זינוק חד בשימוש בה.נכון ל-2012 נסעו בה כ-700,000 איש בשנה.
אני לא יודע לגבי עלויות אך הכרמלית קיימת שנים רבות,היא מבוססת על עיקרון נסיעה ללא מנוע-המקרונות היורדים מושכים בכבל את העולים (פוניקולור,מודל הפועל בעוד מקומות בעולם) ומדובר ב-4 קרונות.
בקיצור,אפשר לקוות שתתוקן,תשופץ ותגדל.היא חוסכת זמן נסיעה רב מהעיר התחתית והדר למרכז הכרמל.
 

ruven7

Active member
באמת לא תענוג גדול והמטרונית אינה כלל פתרון לעניין

 
למעלה