דור 2.5

yovalyar1

New member
דור 2.5

אמא שלי נולדה ב41 , גטו קרקוב . אחרי המלחמה סבתי, שנותרה יחידה, הוציאה אותה ממשפחת האיכרים שבה הוחבאה. לקח לי עשר שנים לחקור ולכתוב:
[URL]http://www.kinbooks.co.il/page_28613[/URL]
אשמח לקבל תגובה למייל
 
השתיקות מאת יובל ירח - דור שלישי

מתוך האתר המצוטט:

"יש ספרים שהפלא של עצם כתיבתם נוכח בכל עמוד ועמוד בהם.
השתיקות הוא ספר כזה. מחברו הוא איש צעיר שנולד וגדל בישראל, ועד אמצע שנות ה־30 של חייו אפילו לא ביקר בפולין. אבל סבתו, ניצולת מחנות העבודה, הריכוז וההשמדה של אירופה, סבתו השותקת מניה, ששתקה את ילדותה ואת נעוריה, ושתקה את נישואיה הראשונים, ושתקה את סיפורה של בתה הבכורה, הציתה את סקרנותו ואת דמיונו ושיגרה אותו למסע פרטי ארוך מאוד, שבמהלכו התהווה אט־אט הספר הזה — ספר שעל אף שנכתב ממרחק של עשרות שנים ואלפי קילומטרים מן האירועים שסביבם הוא נטווה, הוא נקרא ונחווה כאילו נכתב מטבורם ונחרך בלהבותיהם.
כבר בעמוד הראשון ביצירה הגדולה הזאת מצניח יובל ירח את קוראיו לתוך מערבולת חייה של משפחה יהודית בקרקוב של תחילת המאה ה־20, ומכאן ואילך הוא מוביל אותם בתוכה, וסביבה, והלאה ממנה, לתוך מעמקי ההיסטוריה ברגעיה האפלים ביותר, נישא על כישרונו להיטמע במסופר ובכך להפוך את טריליוני הפרטים של הימים ההם לסיפור מסחרר, מצמית ומפעים.
השתיקות הוא ספר ייחודי בחיותו ובעוצמת החוויה הטמונה בקריאתו. זהו ספר שחלקים גדולים בו דומיינו בכוחה של האהבה, ועם זאת, ואולי דווקא בשל זאת, הוא מעניק לקוראיו תחושת שיתוף היסטורית משל היה יומן נדיר שהתגלה לפתע.
יובל ירח, בן 45, מורה, מתגורר בדרום הארץ.
"יובל ירח מצטרף למסורת של סופרים גדולים כמו ברנר, ברדיצ'בסקי וגנסין – סופרים שלוקחים אחריות. הרצון לגעת בכיבשונה של הוויה אנושית ולאומית הוביל אותו למהלך ספרותי נועז, ובעשותו כן הוא מזכיר לנו שספרות היא לא רק בידור ושעשוע של מעבד תמלילים ושהיא יכולה לעלות שוב על דרך שממנה ירדה. בתקופות של דכדוך, הידיעה שבמקום מן המקומות יושב אדם מישראל שכותב כך – זהו דבר המעניק תקווה." חיים באר"
 
שלום יובל, וברוך הבא לפורום,

הכתוב בלינק שצרפת מעלה הרבה שאלות, עליך, על סבתך, ועל החוליה שבאמצע (אבא או אמא).
אתחיל בשאלה שמסקרנת אותי, ואני מניחה שמסקרנת עוד קוראים, שהשורדים במשפחותיהם שתקו או שותקים: אם סבתך שותקת, אז איך אספת את האינפורמציה אותה כתבת?

בברכה

מיכל.
 

yovalyar1

New member
שאלה טובה

את העובדות לקחתי מארכיונים .עובדות הנוגעות למתי ואיפה של תאריכים, מחנות ,טרנספורטים. את הפרטים והיום יום על המקומות השונים מצאתי מספרים ועדויות, פרט לכך הייתה אשתו של בעלה של סבתי שהיא קצת יותר פטפטנית.. קיבלתי הרבה מידע מהנכדה של המצילה של אמי שהבריחה אותה מהגטו, הדודה רבא שלה אף כתבה יומן באותם ימים. עם מה שניתן לי, לאחר מכן, בראתי בעצמי את העולם בתוך הספר מתוך הדימיון
 
למעלה