ישראל בוחרת שיר לאירוויזיון 2020

E u r o b o y

New member
ישראל בוחרת שיר לאירוויזיון 2020


עשרה חודשים מאז אירוח האירוויזיון בארץ וחודש אחרי גמר הכוכב הבא בו זכתה עדן אלנה ונבחרה להיות נציגת
ישראל
לתחרות ברוטרדם, הגיע היום לבחור את השיר שתבצע באירוויזיון 2020


הערב ייערך הקדם הפרטי של עדן אלנה בערוץ כאן 11 ובמסגרת משדר
"השיר הבא לאירוויזיון"
, ישראל תבחר את השיר החדש שלה לתחרות שיהיה אחד מארבעה שירים שבחרה הוועדה המקצועית:

Savior In The Sound
(אורן עמנואל, טליה לונדונר, אורי אבני)

Roots
(נתן גושן, סתיו בגר)

Rakata
(גל ג׳ו כהן, איל ישי, צליל קליפי, ערן קאשי)

Feker Libi
(דורון מדלי ועידן רייכל)

משדר "השיר הבא לאירוויזיון" בהנחיית לוסי איוב יחל ב- 21:30 בכאן 11. לאחר השמעת ארבעת השירים, תיפתח ההצבעה באפליקציית כאן.

השיר הזוכה ייבחר לאחר שקלול נתוני ההצבעות של הוועדה המקצועית (50%), הצבעת הקהל המוקדמת (10%) הצבעות הקהל במשדר (30%) ונתוני ההצבעה מעמדות שיפוט (10%)

במהלך הערב יופיעו משתתפי "הכוכב הבא" במחרוזת שירי אירוויזיון, נציג ישראל לאירוויזיון 2019 קובי מרימי, להקת שלווה בגרסה מיוחדת לשיר "Toy" והפתעות נוספות.

ישראל תתחרה תחילה בחצי הגמר הראשון ברוטרדם ב-12 במאי, בתקווה שתהיה אחת מעשר המדינות שיעפילו לשלב הגמר של התחרות ב-16 במאי.

איזה שיר ייצג את ישראל ברוטרדם והאם האירוויזיון יחזור לארץ בשנה הבאה?
לישראל




 

mati020202

New member
הימור שלי


רוצה שרק אתה ינצח
אך פקר ליבי ינצח גם בג`וריז וגם בטלווטינג,כך שפקר ליבי הוא הנציג.
 
פקר ליבי
או רק אתה
אחד מהשניים

עדיפות שלי לפקר ליבי כי אני אוהבת מקוריות, אבל גם רק אתה סבבה לגמרי.
נראה לי שללא ספק אחד מהשניים ייקח תלוי בהופעה.
 

צIIת Kuss

New member
כולנו יודעים מה השיר שינצח הערב: פקר ליבי

אמנם הבלוגרים מתעלפים מכל השירים אולם בל נשכח שמדובר בשירי טראש חסרי ערך מוזיקלי ווטסואבר. מדלי הוא המומחה מספר אחת בארץ, יחד עם סטטוס ובלי-על, ביצירת מוזיקת הטראש הזאת שמאוד מצליחה כאן בשל האופי הילידי של תושבי המדינה. מדלי יודע באופן גאוני (שגם מכניס לכיסיו זוזין רבין) לפנות למכנה המשותף הנמוך ביותר ואז לרדת עוד קצת. מבחינת גאונות של הבנת הקהל דורון מדלי הוא דודו טופז של זמננו (מינוס האירועים במישור הפלילי כמובן). תוסיפו לזה את ההילה של עידן רייכל והא לכם המזמור המנצח!

וכעת לאחר הניתוח האליטיסטי אפנה אליכם, פשוטי העם, בשפה שיותר מובנת לכם:

פקר ליבי - אין אין זה שיר סוף הדרך עם האפריקה הזה והמעוואלים בפזמון חבל על הזמן, משהו בן זונה. בטח שזה זוכה מה קרה לכם? משהו משהו אין אין סוף הדרך.
 

DH1212

New member
לא ברור לי מה מטרת ההודעה

לבקר את השיר? את הבחירה הארטיסטית? ההתהלהבות הישראלית?
&nbsp
נשמה, אתה בפורום אירוויזיון. רוצה מוזיקה איכותית? שמע מוזיקה קלאסית. אני לא צוחק.
וכן, הפח של מדלי הרבה יותר טוב מזוכי עבר כמו הירוז, ראנינג סקארד ואונלי טירדרופס.
לא ברור לי מה מפריע לך כל כך. זה אירוויזיון.
 
איך אפשר לא לנצח עם מילים כמו Tonight is our story

we celebrate the glory על רקע מוסיקה מיושנת ומעפנה + מילים באפריקאית מומצאת בשיר?
קשה לי להאמין שזה לא לוקח מקום ראשון בקדם, אם לא באירוויזיון, אם לא בוורלדוויזיון, אם לא ביוניברסוויזיון (שם אולי תהיה טיפה תחרות מצד השיר הספרדי, אבל בואו, לנצח את הספרדים זה לא אתגר קשוח במיוחד).
 
TOY ניצח בזכות הקליפ + הלופר בקליפ.

כך שבמובן מסוים אפשר לומר שמדלי נקלע לסיטואציה...
לשלוח שוב את טוי, כמו שגם בגר וגם מדלי מנסים לעשות, רחוק מלהיות הימור בטוח.
זה מזכיר קצת את מה שקרה לקווין סמית' - הוא עשה את "מוכרים בלבד", שהיה מעולה, אבל לא הבין מ-ה בו היה מעולה, והתמקד בהמשך בחלקים הלא נכונים (כמו בדיחות הקקי ב"דוגמה"). אותו דבר קורה פה למדלי. טוי לא ניצח בזכות הבלגן אלא למרות הבלגן (שבסופו של דבר גם לא היה גדול כמו בפקר ליבי) ובזכות הלופר. מדלי מתמקד בחלקים הלא נכונים. ורייכל כנראה מנסה לפענח את העניין הזה שנקרא אירוויזיון בלי להבין בו יותר מדי, אז התרומה שלו (ויש תרומה, כי החלקים האתיופיים הם באמת החזקים יותר) לא מספיקה כדי להתגבר על הנזק של מדלי.
 
התגובה הייתה לגבי "שירי טראש חסרי ערך מוזיקלי"

והציניות סביב הנושא. שירי טראש תמיד יהיו באירוויזיון, זה חלק מהקטע. שירי איכות לא בהכרח מצליחים. לא נראה לי שיש חוקים בזה.
 
הנקודה היא שלטוי כן היה ערך, גם

מוזיקלי וגם ויזואלי (לופר + קליפ) - רק שלשיר שכתב מדלי לא היה קשר אליהם. ולהגיד "גם טוי היה טראש אבל הוא ניצח, אז בוא ניתן למדלי עוד שיר" זו טעות, כי טוי ניצח בזכות החלקים של-א היו טראש וכ-ן היה להם ערך (לפחות מבחינת מקוריות אירוויזיונית) ול-א בזכות הטראש שמדלי תרם.
 
בשירי טראש הוא התכוון לכל השירים לאו דווקא של מדלי

ודרך אגב אני מסכימה איתו, רק חושבת שאירוויזיון זה לא המקום לצפות לאיכות סטייל ביאליק, אלתרמן, רחל המשוררת, רביקוביץ' וכהנה...
 
אני הגבתי להערה שלך, שגם טוי היה טראש, לא לשלו שה-4 טראש.

אני מסכימה שכל 4 השירים האלה הם טראש (אבל לא כל השירים לאירוויזיון מאז ומעולם, ויש באירוויזיון גם איכות), ושגם החלק של מדלי בטוי הוא טראש. מה שאני אומרת זה שזה שמה שדורון מדלי כתב בטוי היה טראש - זה לא רלוונטי, כי טוי זכה בזכות החלקים של-א היו טראש, ול-א בזכות מדלי. הלופר היה מסעיר. הקליפ היה מסעיר וברמת הפקה גבוהה בצורה שלא נראתה באירוויזיון בעבר. ושניהם היו איכותיים ומקוריים (לפחות בעולם של האירוויזיון), ול-א טראש.
זאת גם הסיבה שנטע נבחרה מלכתחילה - בזכות אותו לופר שהימם מדינה שלמה, ואחר כך יבשת שלמה (+אוסטרליה).
 
אז זה גם יכול לקרות בכל שיר טראש אחר

בטוי זה היה הלופר והקליפ, בפקר ליבי/ רק אתה/ ווטאבר זה יכול להיות ההופעה/ המראה של עדן/ הבימוי/ המוצא שלה/ שירי בלדה מעייפים לעומת שיר קצבי.
הבוטם ליין - הכל יכול לקרות באירוויזיון. אין חוקים אחידים וזה כל הכייף!
בואו נפרגן לעדן וכן גם לכותבי כל ארבעת השירים.


בהצלחה לעדן המקסימה בכל שיר שייבחר
 

Brady

New member
דירוג

1. Feker - הפתיחה מקסימה, הHABIB ALBI מרים (יותר מרקטה) גם אם אין לו קשר לחיים חח וחצי הדקה האחרונה מעולה. זה סלט של דברים, אבל זה הכותב, מערבב כל מיני חלקים קליטים בשביל שרמת הדופמין במוח לא תרד לשניה. הפזמון לגמרי ניינטיז מיושן, גם אם חביב (מינוס המילים הגרועות) ולא אתנגד לקצת שינוי שם
עדן היא זמרת סולידית וקלאסית, והשיר הזה נותן לזה ביטוי - הוא לא אובר קצבי ולא אמין - וגם קצת מערבב דברים אחרים בשביל שלא נשתעמם.
2. Roots - הפזמון
לקח לי עוד שמיעה לחבב גם את שאר החלקים. זה השיר הכי "בוגר" נגיד ואין לו חלקים שיכולים להביך או להחשב קרינג'יים/מיושנים (אני אישית אוהב גם כאלה, כל עוד הם נעשים טוב). זה משהו שצריך לראות בלייב.
3. Rakata - אז זה הפייב... החלקים המזרחיים + הבית השני - טובים, אבל השיר כולו בינוני ולא מחזיק. חלק מהליריקס מביכים ובסה"כ זה לא באמת כיף או מרים *בשבילי* ואני לא מדבר בשם צופי האירו. ה2 הראשונים יותר מרימים מבחינתי. אגב זה נשמע לי הכי דמואי, מקווה שירוומפו את זה
4. Savior - מתחיל נחמד, מעיק כבר באמצע. יש מספיק כאלה

FEKER/ROOTS בשבילי
 

schweine

New member
דעתי על השירים ועל הקדם שלא אראה כי יש באיירן שאלקה:

אני חייב להגיד שזה תמיד היה הרצון שלי – קדם קטן של 4-5 שירים טובים ומגוונים.
במקרה של עדן באמת מדובר בשירים טובים ואני אוהב את כולם.

מקום רביעי
Savior In The Sound
בלדה חמודה ונעימה. לא מספיק בולטת אבל עדן משדרגת אותה.
בעיני זה שיר שיכול להצליח אבל מבין כל שירים הקדם הוא הכי פחות מוצלח באופן יחסי.

מקום שלישי
Rakata
מבין שעפים על זה כי זה הכי "זול וטוב".
הכי טוב בשיר זה "LOVE IT LOVE IT LOVE IT".
זה הכי ארמניה וטורקיה של לפני 15 שנה ומי היה מאמין ששירים כאלה יהיו אי פעם בקדם ישראלי שמתעקשים בו על עברית וירושלים.

מקום ראשון ושני ממש צמודים ולא אכפת לי מי מהם יזכה:
מקום שני:
Roots
אסכם את זה במשפט אחד: הגרסה "הבוגרת" של "ננה בננה" במובן הטוב של המילה.
מגניב לאללה, מדהים, מרתק ומרקיד.

מקום ראשון:
Feker Libi
הדבר היחידי הלא טוב בשיר הזה זה מדלי כי ברור מה רייכל כתב ומה מדלי כתב ויש הבדל עצום בין הקטעים הללו.
השיר מאד קליט (מיושן בקטע טוב), שילוב השפות מדהים (הורג אותי חובבים "שקשה" להם עם הרבה שפות אבל מתים על אוקראינה 2007), השיר מרקיד ומאד מתאים לעדן.
יש בשיר הזה משהו וינרי ומאד מעניין.
בתור חובב עלק אתני של האירו אני עף על זה.
 

GM1988

Well-known member
אני בדילמה בין roots לפקר ליבי

שניהם טובים באותה רמה, וגם סוג של משלימים אחד את השני.
לא יודע.. מצד אחד פקר ליבי הוא מאד אביצ'י סטייל בפזמון שאני מאד אוהב, וזה עדיין סאונד שהולך טוב ומהנה.
מצד שני, roots שיר מעט אחר ויש בו את החלק מקורי משל עצמו, פלוס הפזמון המדליק שעושה את מה שצריך (בתקווה שיש גם דרך לחקות את זה בלייב).
&nbsp
עם שאר השירים פחות התעסקתי. שמעתי פעמיים ובחרתי ללכת עם מה שנשמע הכי טוב ברושם הראשוני.
&nbsp
אבל מה לבחור- אין לי מושג.
כמובן שעם כל זה שיש דילמה, אני נוטה יותר לפקר ליבי.
 

Tommy Tanision

New member
יאללה דירוג עדן


4. Savior in the sound- האמת, בלדה ממש יפה שמזכירה לי את אוסטרליה 16', שעדן לגמרי יכולה לקחת אותה לאלבום הפרטי שלה. אבל היא פשוט לא מספיק מעניינת, ולא מספיק מוציאה מעדן את המקסימום. אני חושב שזה גם יכול להצליח לא רע בתחרות, הג'וריז יעוף על זה ועל הקול של עדן, והקהל אפילו יפרגן בצורה נאה. אבל מרגיש לי שאחרי קובי מרימי, כולנו צמאים למשהו קצבי ומרענן, ולקחת כמה שפחות סיכונים.
&nbsp
3. פקר ליבי- בשמיעה הראשונה הזעזעתי. זה הרגיש לי כמו בליל שפות, מבולגן ומיושן. הבתים מועתקים מהאבה האבה. זה גם מאוד סופי מרינובה וסלובקיה 10'. הפזמון הזכיר לי ברמת המביכות שלו את קרואטיה 11'. קיצר, זה הזכיר לי המון שירים שלא הצליחו. עם זאת, איך שהוא עם הזמן- השיר הזה גדל עליי. הוא נחרט בראש ולא יוצא, ואני מוצא את עצמי שומע אותו שוב ושוב.
במידה וזה ייבחר, אני ממש יכול לדמיין את זה עושה קיינו- הצלחה מטאורית בקהל, וקטילה סופנית בג'וריז.
&nbsp
2. Rakata- זה דיי בתיקו עם פקר ליבי. שיר חתונות קליט ומעולה, שאין לי ספק שמארבעת השירים יצליח הכי הרבה בישראל. עם זאת, אני מרגיש שזה קצת צפוי ומיושן מדי, ואין בו ערך מוסף שמוביל למיצוי מהיר מדי (לפעמים אפילו תוך כדי השיר). מרגיש לי כמו משהו שהג'וריז לא יפרגנו לו. זה מזכיר לי יותר את לה לה לאב ואפרודיזיאק, ופחות את פואגו או לוקה האני שהיו בעלי יותר אוריינטציה מערבית. צריך לזכור שעדן גם לא רקדנית, ושזה שיר שלא מראה, ולו קצת, את יכולותיה הווקאליות.
עם זאת, זה שיר טוב, והלוואי ויוסיפו/ישנו איזה פארט בשיר שינצל יותר את יכולותיה הווקאליות, ושעדן תפתיע בפרפורמנס.
&nbsp
1- Roots- הכי אהבתי משמיעה ראשונה. מרגיש לי שגם עדן הכי אהבה והתחברה אליו מבין ארבעת השירים. זה השיר שבו עדן הכי ממצה את יכולותיה הווקאליות, וכן גם מוציאה הכי הרבה אישיות החוצה. מרגישים שהוא נתפר עליה. יש בו כאב, יש בו מסר, יש בו כיף, יש בו משהו עדכני וניקי מינאז'י. המילים והמלודיה הכי טובים מבין הרביעייה. יש לו הוק זכיר, ורגע מטורף שתופס אותך לא מוכן. בקיצור, בעיניי הוא המוצלח ביותר ובעל סיכויי ההצלחה הגבוהים ביותר הן בג'וריז והן בטלווטינג. ממש מעניין לראות איך ההופעה שלו תהיה.
&nbsp
הימור: פקר ליבי או רקאתה.
 
למעלה