נקלעה לסיטואציה? דורון מדלי יגיש שיר לקדם של עדן אלנה

צIIת Kuss

New member
והנה נולד לו ראלף זיגל/תומאס גיסון/פיליפ קירקורוב הישראלי

במקום לפרוש בשיא הוא ישוב שוב ושוב עד שזה יהפך לפאתטי. נקווה שהשיר שלו לא יבחר.

הוויז׳ן שלי לשיר הישראלי - שתי מילות קסם: השפעות אתיופיות. צריך להתרחק כמו מאש מז׳אנר הדיווה עם הבלדה שמתפתחת ומתעצמת וכן מלהיט הפופ הגנרי של ריהאנה, ביונסה וכיוצ״ב. יש ללכת למחוזות אתניים, עידן-רייכליים, אמהריים. זו דעתי ואתם לא חייבים להסכים!
 

Uri04

New member
הוא כותב פח זבל

עם שירים ברמה נמוכה ביותר. חלאס, בא לי שישראל תשלח שוב שיר איכותי. לא היה לנו כזה מאז "מילים".
 
שיר מדהים. אולי היו אוהבים אותו יותר

אם סקעת היה מזייף פחות... ואם לא היו תוקעים את קטע הזיוף בתור התקציר...
 

GM1988

Well-known member
שיר בסדר

אבל גם את הבסדר נחרב אודות לסקעת שלא היה במוד הנכון להרים אותו.
בלי הזיוף זה עדיין היה כבד ומשעמם מדי.
 

Uri04

New member
צ'מע, "מילים" זה לא בדיוק ה-קאפ אוף טי שלי

זה לא בדיוק שיר שאני אקשיב לו בזמני הפנוי ואזמזם אותו בשנתי. אבל הוא איכותי כי המילים שלו לפחות מרגישות אינטליגנטיות וכנות ולא מבזות את השפה העברית. ניכר שמישהו השקיע זמן, מחשבה ורגש בכתיבת המילים, ולא חירטט משהו על מפית בבית קפה בחמש דקות כמו כל השירים של מדלי או שירי הטראש-פופ האחרים שנפוצים בפלייליסט הישראלי בשנים האחרונות (שוקובו, פאוץ', ריקי לייק, "תל אביב - כמה לירדים מסביב", "אין פזמון - תרקדו" וכו').
 

snier 1991

New member
מדלי הוא המלחין הישראלי המיינסטרימי שמשתמש הכי הרבה בהשפעות

אתניות. בין היא רק רוצה לרקוד, הופה, טוי, תל אביב וכדומה הוא בהגדרה מלחין שלא חושש ללכת למרחבים הקווקזים\ערבים\יוונים\אירים וכדומה. דווקא את ז'אנר הדיוות הוא עושה הרבה הרבה פחות
&nbsp
בכללי אני חושב שלא אתיופי-עידן רייכלי ולא ביונסה אלא מה שהיא צריכה לעשות זה משהו שהיא עשתה לכמה שניות בפואגו (קאבר איום ונורא) ובקאבר של ריהאנה בגמר, שזה היה מין צעקות אינדיאניות כאלה שצריכים להיות הרבה יותר מ5 שניות.
מפגש של אתני מהסוג הזה עם דאנס היה המקומות הכי מוצלחים של עדן אלנה.
 

DH1212

New member
הוא אמר פעם משהו

אחרי המקרה של חובי סטאר הוא נשבע לעצמו לעולם לא להגיש שיר לאירוויזיון אלא אם כן בעיניו יש פטנציאל זכיה.
אני חושב שזה אומר המון.
 

Willo the Wisp

New member
השבועה היא מלפני שהוא אשכרה זכה

נראה לי שהניצחון של טוי שינה את מצב ההפעלה שלו, ואחרי שהרעב לניצחון בא על סיפוקו, האירוויזיון נשאר מבחינתו על תקן תחביב כיפי ואולי אפילו התמכרות על אש קטנה. אני בספק אם הוא חושב שיש לו סיכוי להתקרב לניצחון השנה.
having said that, הוא אמנם לא פוגע בכל פעם אבל כשהוא במיטבו הוא על גבול הגאונות. אני זוכר שכשהתפרסם שהוא שלח שיר לוועדה שבחרה את השיר של נטע כמעט כולם כאן, כולל אותי, גלגלו עיניים על הנודניק שלא יודע לשחרר, וכשהשיר (הו)דלף נשמטה לנו הלסת. מאז אותו יום הבטחתי שלעולם לא אזלזל מראש בכוחותיו של דורון מדליון (™ווּפִּי).
 

DH1212

New member
האמת שלא מצאתי את המקום שהוא אמר את זה אבל כן מצאתי את זה:

https://www.israelhayom.co.il/article/658053
&nbsp
מהראיון (כשנה אחרי הזכיה, מאי 2019)
"כדי לכתוב שיר אני צריך גירוי מאוד גדול מהמסך", הוא אומר. "נטע הציתה בי ובסתיו בגר את האש וגרמה לנו לכתוב את 'טוי'. הוא לא היה נולד אם היא לא היתה מביאה לנו את ההשראה. ב־2015 נדב גדג' הדליק אותי, וישבתי שבועיים וחצי כדי לכתוב את 'גולדן בוי'.
"השנה, אף אחד מהפיינליסטים של 'הכוכב הבא' לא הטריף אותי מספיק כדי שאכתוב. מרגע הזכייה בתוכנית יש חמישה ימים לכתוב שיר, ולא בא לי לעבוד בזה.
"אם היה עולה לי רעיון אולי הייתי כותב, אבל כרגע אני בשלב שאני לא זוכר איך כותבים שירים. יש לי פריבילגיה גדולה לשבת שנה שלמה בבית ולא לעבוד".
&nbsp
&nbsp
וגם
&nbsp
&nbsp
"בשנים האחרונות השירים של האירוויזיון קצת על הכתפיים שלי. לא אכפת לי, כי אני אוהב את זה, והאירוויזיון מדליק בי אש ורצון לזכות. אני מקווה שהסיפור הזה יחלחל ליוצרים אחרים.
&nbsp
&nbsp
 

צIIת Kuss

New member
אם דורון קורא פה, יש לי טיפ עבורו לשיר הישראלי:

ראשית לוודא שהשיר יתחיל בקריאות שבטיות, משהו כמו:

אנדה אנדה להה! אנדה אנדה להה!

ואז הבית הראשון שיתאר הליכה בכפר בינות לבתי הקש, כאשר המספרת מנסה לאתר את אהובה. בדרך היא כמובן תעבור בפרדס ותריח פרח שיזכיר לה את נוף ילדותה.

ואז הפזמון שידגיש את מילותיה של אמא עת הייתה ילדה קטנה. עם משפט באמהרית שאומר שהיא יפה כמו הירח והכוכבים.

ואז שוב קריאות שבטיות: אנדה אנדה להה! אנדה אנדה להה!

והנה לנו שיר האירוויז המושלם.
 

Uri04

New member
לא לא לא

זה צריך להיות שיר שמספר על מישהי שחיה בכפר מוקף בצ'יטות וביענים ובוכה לירח שאהובה עזב אותה. עכשיו היא רוצה לקטוף לו פרח, אבל לא יודעת איך להגיע אל הפרח כי הכל מסביב מלא פחד ותיעוב. עידן רייכל יעשה את קולות הרקע ומדלי יצלצל במשולש ויזכיר לנו שלמרות הכל, אנחנו שבט אוחצ'ות ואיחתיות. ברקע, ירקדו להם רקדנים חשופי חזה מרוחים באיפור חום ולבושים בתחתון מנומר. כי אם תת רמה - אז עד הסוף :)
 
למעלה