תחשבו היינו שולחים את לירן דנינו עם "עדיין ריק"

DH1212

New member
תחשבו היינו שולחים את לירן דנינו עם "עדיין ריק"

מקום ראשון קל. עם הקול הזה והלוק והשיר שתפור לאירוויזיון.

https://www.youtube.com/watch?v=ImMFBmqIPOc

אם תקשיבו לשיר כמה פעמים בעצם תבינו שזה Home שנעשה נכון ולא בחלטורה.

אני מאוד מקווה שבעתיד אמנים ישמרו להיטים לאירוויזיון ויהיה לנו קדם רציני כמו בשנות השבעים-שמונים.
 

GM1988

Well-known member
מה שבעיקר לא עבד בהום זה המבצע

בנאדם שלא מעורב לא בכתיבת השיר, עיבוד השיר וחזון השיר- לא צריך לשיר אותו או בכלל להתעסק במוסיקה לטעמי.
 
זמר לא צריך להיות מעורב בכתיבת השיר או בעיבוד וכו' (מעבר

לחלק של איך שהוא שר אותו, שלפחות צריך לערב אותו איכשהו, למשל כי יש דברים שהוא לא מסוגל לשיר). יש זמרים יוצרים, יש זמרים מעבדים, ויש זמרים שהם רק זמרים מבצעים, ואין עם זה שום בעייה. אם נולדת עם קול מדהים, אבל אתה לא יצירתי או בעל רקע מוסיקלי חזק, אשמח מאוד שתשיר ותחלוק את הקול שלך איתי. אם אתה יוצר נהדר ומעבד נהדר, אבל הקול שלך לא משהו - אעדיף לשמוע מישהו אחר שר את היצירות שלך. קול הוא סוג של כלי - ויש זמרים שהם בעיקר הכלי, ולא דברים אחרים - ואין עם זה שום בעייה. אני לא מצפה מסטרדיווריוס לכתוב את השיר או לעבד אותו. אני מצפה ממנו להשמיע צלילים בצורה יפה כמו שממי שיש לו קול מדהים אני מצפה.
דוגמאות לזמרות מהסוג הזה שהשתתפו באירוויזיון - עפרה חזה, סלין דיון, גלי עטרי...
 

GM1988

Well-known member
הבנתי אותך

ואני מסכים עם זה שכל אחד צריך לעשות את מה שהוא טוב בו.
מה שהתכוונתי אליו זה שגם כשאתה "רק זמר"- אתה מתחבר יותר או פחות לסגנון השיר והעיבוד, ובמידה מסוימת יכול לכוון את העבודה למקום שאתה מביע את עצמך עם הכלי שלך, שזה הקול.

כשקובי נבחר, לא הייתה הרגשה שהוא שותף למשהו מעבר ללהיות שם.
זה היה מאד ניכר בראיונות שלו שאין לו סיי בשום דבר.
גם כשהגיעו מלא תלונות על העיבוד המרדים והחליטו להחליף- קובי נשאל על הבחירה לשנות קצת את העיבוד, אבל לא היה נשמע שבכלל שאלו אותו אם הוא רוצה, אוהב, וכו'..

ועל זה אני מדבר- זמר שהוא רק שם- אין לו מה לעסוק בתחום הזה.
 
השלב שבו יש לך סיי הוא לא רגע אחרי שזכית בכוכב הבא כזמר מבצע

ואתה אנונימי לגמרי. אף אחד לא ייתן לך שום סיי.
נטע הייתה יוצאת דופן בכך שהיא לא זכתה כזמרת מבצעת אלא כזמרת-יוצרת (כזמרת היא לא כשרונית במיוחד, למען האמת, וגם לא ככותבת שירים - אבל כסוג של מעבדת של השיר היה בה ייחוד), ולכן כן היה לה אינפוט לשיר שלה.
אבל זה לא הכלל, אלא היוצא מן הכלל.
 
וכזכור, עדיין אפילו עליה

מדלי אמר שהיא נקלעה לסיטואציה... כלומר מבחינתו התרומה שלה לשיר זניחה
 
אני באמת מאמין למדלי שדבריו הוצאו מהקשר...

... אני עורך וידיאו, ואני יודע באיזה קלות אפשר לשנות הקשר ולהעביר את הפוקוס מדבר אחד לשני.
דורון מדלי הציב לעצמו מטרה זדונית, לזכות באירוויזיון בכל מחיר, ולא אכפת לו את מי צריך להרוג כדי להשיג מטרה זו. הוא זיהה היכן אצל נטע מתרכז הפוטנציאל, וכיצד לנצל אותה למטרתו האנוכית... לזכות ! ערב אחד, נפלה עליו נטע, והוא בחן כיצד (ואם בכלל) אפשר לזכות איתה. במובן מסויים, נטע אכן נקלעה קורבן לאגו הגדול שלו, שרק רצה לזכות.
דורון מדלי יודע היטב שללא הטאצ' של נטע, וללא הכישרון של סתיו, השיר שלו לא היה מתקרב לנצחון, וחבל לי עליו שלא הבהיר את זה באותו ראיון (אולי הוא כן אמר משהו דומה, וזה יצא בעריכה). אבל האופן בו זה הוצג בראיון המשודר, באמת הוציאו אותו כאילו הוא זלזל בשותפיו לזכייה, ואני מאמין לו שהוא לא חושב ככה.

השמש באמת זורחת לדורון מדלי מהתחת, אבל מותר לו, כי הוא הוכיח את עצמו עוד הרבה לפני האירוויזיון. אני איתו !

(קשה להבחין בדברי, אבל אני כותב הכל בטון של חיבה והערצה)
 

GM1988

Well-known member
סבבה

אני לא הייתי מסכים לזה, אלא אם כן השיר היה קולע בול לטעם שלי.
אם לא- אז מצידי שיטיסו את המקום השני שזכה בכוכב הבא.
 
מעניין אם בכלל מותר לזוכה הכוכב לפרוש המאירוויזיון...

אין לי מושג מה כתוב בחוזה שלהם כשנרשמים לעונה.
אולי יש חוזה שני לקראת הגמר, ואז חוזה לאחר הזכייה/בחירה, המסדיר את ענייני הייצוג.----
 

GM1988

Well-known member
שאלה טובה

וחשוב לקרוא את החוזה טוב טוב לפני שחותמים ומסכימים.
יש מצב שישנו חוזה שני עם סעיף מותאם לזוכה שמדבר על הנושא הזה.
 

GM1988

Well-known member
שמעי אני בטוח שכל המעורבים עד כה שטסו לאירו מהכוכב הבא

היה להם את הבחירה והעדפה לעיבוד. גם לקובי, אבל ברמה שהיה לו בסדר עם הכל.

אין מצב שחובי היה טס עם משהו שהוא לא מתחבר אליו.
הוא אומנם לא כתב את השיר, אבל שומעים שהכל נבנה סביב הטעם שלו.
אותו הדבר גם גדג' - שומעים שהיו קשובים אליו והשיר נתפר לפי המידות והסגנון שלו (הוא גם דיבר על סגנונות מוסיקה שהוא אוהב וההשראה לשיר וכו).
 
למיטב זכרוני, עם קובי היה בהתחלה עיבוד

שתאם את הסגנון שלו, לפחות כפי שהשתקף בכוכב הבא. ואחרי שהשיר יצא קמה צעקה, ובין אם בגללה ובין אם לא, הורידו את כל מה שאפיין את קובי ונשארו עם השיר בלי שום אפיון מיוחד. והודות לכך השיר נבלע בין כל השירים האחרים והגיע למקום כלום - מה שהיה ברור, כי גם אם הוא לא רע, מי יעדיף את השיר הזה על פני אחרים כשאין לו שום ייחוד?
 
"עשויים מכוכבים" נכתב עבור נופר

ממה שהבנתי, חובי לא אהב את אף אחד מהשירים שהציעו לו, ורק Made Of Stars דיבר אליו. זה גם לא לגמרי ברור מה חובי העדיף, את הגרסה הראשונה שאיתה זכה בקדם, או האלבניזציה שהוציאה לו שיר אחר לגמרי עם אותם מילים. יש סבורים שהעדיף את העיבוד הראשון של חן מצגר (גם אני), אבל אין לכך הוכחה חג משמעית. ובכל מקרה הוא יישר קו עם ההפקה וחיכה להופיע באירוויזיון ולגמור עם זה.
אמנם חובי חלם כל חיין על האירוויזיון, אני לא חושב שזו היתה החוויה הנהדרת שהוא כל כך רצה. וגם לא היתה לו שליטה על זה.
 
למעלה