איסלנד: קנס של 5000 יורו בשל הנפת דגלי פלסטין

החמור הוא שהטלוויזיה האיסלנדית לא נושאת באחריות ולא מתחרטת

היו הצהרות מוקדמות של הנציגים שלהם שבכוונתם להביע מחאה פוליטית בתחרות. תפקיד תחנת השידור בחודשים הקודמים לתחרות (כמעגל ראשון) ושל ראש המשלחת בשבוע האירוויזיון עצמו ובמהלך המשדר (כמעגל שני) היה לפקח, למנוע, לעשות משהו.

שלושה לקחים נובעים מכך:
1. נחצה קו אדום השנה. הדבר פותח פתח לדברים דומים בשנים הבאות.
2. בשידור חי חייבת להיות השהייה של 5 שניות בשידור, או בימוי הדוק יותר על המצלמות שלא יאפשר צילום אקטים כאלה.
3. תחנות טלוויזיה נוספות עשויות להתנער מאחריות במידה ודבר כזה יישנה. 5,000 יורו זה לא מעט וקנס כספי זו דרך מקובלת להעניש, אבל לא ראיתי פה מחויבות מצד האיסלנדים לא לחזור על כך, או הבעת חרטה. "זה לא בשליטתנו" או "ניסינו לעשות הכל כדי לעצור את זה לפני" זה לא מספיק טוב.

נדמה לי שעל אף שזה נשמע קיצוני, איסלנד הייתה צריכה שלא להשתתף ב-2020.
 

Uri04

New member
אולי כי האיסלנדים לא נכנסים לפאניקה ממחאה פוליטית?

הפאניקה שישראל משדרת מעידה רק על הפאניקה של החברה הישראלית ביחס להבעת מחאה פוליטית שלא תואמת את האג'נדה של הממשלה. האיסלנדים לא חייבים לשחק את המשחק שלנו.
 

Willo the Wisp

New member
דווקא הופתעתי לטובה מהתגובה לזה בארץ

ממה שיצא לי לראות, חוץ ממירי רגב שניסתה לעשות מזה הון פוליטי (וכשלה) וחובבות ציוניות שכמו חובבות בכל מדינה נוטות להיות דרמטיות ופטריוטיות, האקט של הטארי לא זכה ליותר מדי התייחסות. הסיקור היה בעיקר על ההפקה המוצלחת ועל מדונה, הקטע עם הדגלים אוזכר לכל היותר בתור אנקדוטה.
אני גם לא חושב שהיה גורם ישראלי שדחף להטיל את הקנס על איסלנד. ל-EBU לא היתה ממש ברירה אחרי שהם הזהירו את המשלחת האיסלנדית חזור והזהר שלא יעשו פרובוקציות פוליטיות.
 

Uri04

New member
נכון. ולכן הם קיבלו עונש מינימאלי כי... פרופורציות וזה

 

סטילהוק

New member
האיסלנדים כן חייבים לנהוג על פי חוקי התחרות

מה דעתך שישראלים יעשו פרובוקציה דומה לאיסלנדים וינופפו בזמן התחרות בתמונות של לווייתנים שחוטים שהאיסלנדים טובחים בהמונים בניגוד לחוק? אם להם מותר לעשות פרובוקציה נגדנו ונגד המדינה שלנו ולצאת מזה בזול וללא הרחקה מהתחרות לפחות לשנה, אז גם לנו מותר להחזיר להם באותה המטבע ולא להיענש על כך או לצאת בזול בדיוק כמוהם.
 
למעלה