תעלומת האלמנט הזז שלא היה - ליסבון 2018

צIIת Kuss

New member
תעלומת האלמנט הזז שלא היה - ליסבון 2018

ב-5.4.2018 דיווחתי כאן כי בבמה בליסבון יהיה אלמנט זז. כך כתבתי: "הכוונה ל״עצמות הדינוזאור״ שבמרכז הבמה, מן מקלות בגדלים שונים התלויים באוויר. אלה יזוזו ובכך כל שיר יקבל במה בצורה שונה."

זמן מה לאחר מכן התפרסם בכל מקום שאכן יהיה אלמנט זז בבמה. הנה ציטוט אחד לדוגמה:
The backwall of the stage consists of 28 pairs of moving ribs between 4,5 meters and 13,5 tall.

כמה שחיכיתי וציפיתי לאלמנט הזז בבמה בליסבון.

אבל עם תחילת החזרות כל התקוות התנפצו לאחר שהבנו ששמועת האלמנט הזז אינה אלא עורבת פרחה. לא אלמנט, לא זז ולא בטיח.

לאחרונה נתקלתי בחזרות הסטנד-אין של 2018 שם הבחנתי במשהו מוזר. "עצמות הדינוזאור" או ה"צלעות" שוכבות ולא עומדות כמו במופע החי.

כידוע חזרות הסטנד-אין מבוצעות ימים ספורים לפני הגעת המשלחות. כך שלא יתכן שמדובר בבמה בבנייה, אלא בבמה שאמורה להיות מוכנה ב-100%.

אני סבור שאכן היה אמור להיות אלמנט זז, שבחלק מההופעות עומד, בחלק שוכב, ואולי בעל פוקציות נוספות, אך בשל כשל טכני לבסוף הוחלט לוותר על התזוזה ולהפוך את האלמנט למקובע. מדובר לדעתי בדבר חמור ביותר. אני מודע לאתגר ולסיכון ולמורכבות בהצבת אלמנט זז בבמה, על אחת כמה וכמה כאשר מדובר במשדרים חיים והכל עשוי להשתבש, אבל דאחילק. זוהי רוח האירוויזיון? פשוט לוותר? עד היום הבמה בליסבון היא אחת המאכזבות אוור למרות הפוטנציאל התזוזתי האדיר שהיה בה. מזל שהטראומה תוקנה והשנה זכינו למספר רב של אלמנטים זזים, ללא פחד וללא מורא, כאן בארץ הקודש שלנו.
 

TA2020

New member
גם בחזרה של אוסטריה הדבר הזה שוכב ולא עומד

אני זוכר שהיה דיבור על כך שיהיה אלמנט זז בבמה של 2018 אבל יכול להיות שוויתרו על הרעיון בגלל שהיה קושי ביישום או אולי תקלה גדולה שהצריכה תיקון רחב שלא התאפשר בעקבות לו"ז צפוף..
כמובן שאני מעלה רק השערות כי אי אפשר באמת לדעת את התשובה האמיתית.

אתה חבר של פלוריאן וידר הרי - אז למה שלא תשאל אותו??
 

צIIת Kuss

New member
וואלה רעיון מצוין, אולי באמת אעשה זאת ולו בשל הסקרנות

הבעיה היא שאני במצב של פוסט-טראומה מהפאדיחה שלי עם אסי עזר והזמר הנורבגי שאני לא מעז יותר לפנות לסלבס. אני עד היום מתעורר באמצע הלילה בצעקות, מכוסה זעה קרה ועם דפיקות לב וקשיי נשימה. אם זה יעבור לי בהדרגה אולי אאזור אומץ ואפנה אליו.
 

TA2020

New member
אבל במקרה הזה אתה פונה אליו מהפייסבוק

אז אני לא מבין את הבעיה
 

צIIת Kuss

New member
ואם כבר אני בשוונג של הודעות השבוע אז עוד נושא מטריד:

למעשה הנושא שאולי הכי מטריד אותי בחיים וגורם לי למחנק נפשי. כידוע לכם ה"אלמנט הזז" באירוויז 18 בסוף לא זז - יחד עם זאת היו המון גופי תאורה שכן זזו. וזו הדילמה הקשה ביותר של חיי: האם יש להסתכל על גופי תאורה כעל אלמנט זז?

התשובה האוטומטית שצצה במחשבה היא כמובן לא אחד ענק. שהרי פנסי תאורה זה משהו שזז משכבר הימים ובנוסף אין לתאורה פאן עיצובי אלא פאן תאורתי בלבד. האמנם? באירוויז 18 ראינו את גופי התאורה זזים ומתעצבים לצורות שונות לכל הופעה: לנטע פנסי התאורה עוצבו בצורת כנפיים של עוף. אצל הלני הפנסים הסתדרו באלכסון ולקראת סוף ההופעה התיישרו. אצל מלובין בצורת קשת. וכן הלאה וכן הלאה.

למעשה הייתה כאן קריאת תיגר ושבירת מוסכמות, כלומר פנסי התאורה המשמשים כפסאודו אלמנט זז. ברור שקביעת פנסי תאורה זזים כאלמנט זז תחטוא למטרה של האלמנט הזז בבמות, ותביא למדרון חלקלק לפיו כל תזוזה קלה של משהו יהפוך מיד בגדר אלמנט זז.

שלא תבינו לא נכון, ואני באמת מדבר כאן מדם לבי שכן מדובר בנושא שלא נותן לי מנוח, אני האחרון שאמהר להגדיר פנסי תאורה כאלמנט זז, אבל אם הם משרתים את המטרה של האלמנט הזז, שהיא כמובן ליצור מראה בימתי שונה לכל הופעה, אזי שאולי נפתח כאן פתח, פרצה, לפיהם אפשר במקרים מסוימים ומאוד מאוד ספציפיים להתייחס לפנסי תאורה כאל אלמנט זז.

אל דאגה - אין כאן קביעת מסמרות, ואני אמשיך להתחבט בנושא זה ביני לבין עצמי. פשוט רציתי להעלות על הכתב משהו שלא נותן לי מנוח כבר זמן רב, תוך שימת לב לאי-זילות מוסד האלמנט הזז ומתן הכבוד הראוי לו.
 

TrashManAgain

New member
אתה כל כך צודק

כל במה בהיסטוריה של האירוויזיון שבה היו אלמנטים שזזים זכתה אצלי להערכה רבה. זאת כיוון שלבחור להקים תפאורה עם אלמנטים שזזים אומר לייקר את הפרויקט ולסבך אותו.
&nbsp
במות שבלטו במיוחד לדעתי:
1976 - במה מהפכנית ביחס לכל התפאורות עד אותה תקופה. מאמין שהיו "פריסטים" לכל שיר. היו אפילו מקרים שהיו תזוזות בזמן השירים ולכן הערכתי הרבה.
1979 - רעיון נחמד, לא משתווה ל-1976 לדעתי.
1999 - שונא את הבמה הזאת מהרבה סיבות, האלמנט שזז הוא קיטש ולכן לא אהבתי אותו.
2005 - המון המון אלמנטים שזזים והרבה שכבות בבמה. ביצוע נהדר.
2006 - דוגמא איך לא לעשות אלמנטים שזזים, במה עם אפס שכבות ואפס עיצוב. כותב כאן רק בשביל קונטרסט.
2009 - מהבמות המסובכות ביותר. המסכים העומדים וגם העיגול שמתפרק לחתיכות בפיגום העליון - ביצוע מבריק, מסובך ושאפתני. מתאים רק למדינה מארחת כמו רוסיה.
2018 - גם מבחינתי מדובר בתעלומה, עקבתי אחרי הבנייה באדיקות והתאכזבתי שפשוט נכנעו ולא הפעילו את האלמנטים... אני מניח שהיו טעויות פיזיקליות והאמינות של המכניקה הייתה נמוכה. בעקרון בבמה שאין בה הרבה שכבות ואין וידאו זה מה שהיה אמור להציל אותה, כנראה הויתור היה ממש בלית ברירה.
2019 - אין יותר גאה ממני לראות שהבמה הציונית זזה ושינתה צורתה. שיא היופי היה לדעתי בשיר של אלבניה.
 
למעלה