טקס פרס האלמנט הזז 2019

צIIת Kuss

New member
טקס פרס האלמנט הזז 2019

ברוכים הבאים לטקס פרסי האלמנט הזז 2019. בטקס זה נחלק פרסים למדינות שהטיבו להשתמש באלמנט הזז באופן המיטבי ביותר. מיד נתחיל בכל הקטגוריות.

 

צIIת Kuss

New member
קטגוריה ראשונה: המשולש המסתובב. והמועמדים הם:

נטע - מופע פתיחה חצי 1
בלגיה
אוסטריה
נדב גדג' - מופע פתיחה גמר


 

צIIת Kuss

New member
קטגוריה שנייה: הרגליים המתרוממות. והמועמדים הם:

אלבניה
בריטניה
איסלנד
הונגריה


 

Willo the Wisp

New member
זוכה ראוי

וחבל שלא היה יותר שימוש ברגליים האלה ובדברים השונים שהן יכלו לעשות. מצד שני אני יכול להבין את הבמאים שהעדיפו במה מינימליסטית ונקייה עם וידאו-ארט ברקע וזהו, בלי פריזמות הענק שההפקה ניסתה לדחוף להם.
 

צIIת Kuss

New member
קטגוריה שלישית: המסכים המסתובבים. והמועמדים הם:

צ'כיה
בלארוס
אזרבייג'אן
מקדוניה הצפונית


 

צIIת Kuss

New member
דבר יו"ר האקדמיה

טקס פרס האלמנט הזז חשוב לי יותר מכל דבר אחר. אין מילים שיתארו כמה אני מבסוט ומרוצה מהשימוש באלמנט הזז השנה, אלמנט זז משולש תרתי משמע. שלושה אלמנטים זזים שכל אחד מדהים ועוצר נשימה יותר מקודמו.

יחד עם זאת, אני רותח מזעם שלא היה ייצוג לאחד מהאלמנטים הזזים, הלא הוא המשולש המסתובב, בגמר. המפיקים יצאו מנקודת הנחה שאחד משני השירים המשתמשים בו - בלגיה ואוסטריה - יעלו בוודאות לגמר ולכן לא כפו אותו על אחד מהשירים המצויים אוטומטית בגמר. זו הייתה טעות קשה. טראומה לכל החיים. אין משולש מסתובב בגמר למעט שתי שניות בודדות ועלובות כשנדב גדג' מופיע.

עוד משהו שמפריע לי זה אי מיצוי של האלמנט הזז. ב-1999 וב-1979 האלמנט הזז מוצה לחלוטין. השתמשו בכל ווריאציה אפשרית, ואילו השנה היה ניתן לעשות עוד מלא דברים שלא נעשו. שלא לדבר על כך שמלא מדינות שהשתמשו באלמנט הזז בחזרות (וחלקן אף בנו ההופעה בהתבסס עליו, למשל ספרד שהכינה בית ובסוף ויתרה על הגג
) וויתרו עליו כלאחר יד. לכו לאלף עזאזל.

כמובן שגם סדר השירים בגמר הותיר מלא הופעות ברצף ללא שימוש ברגליים, ואילו כמה הופעות ברצף שכן משתמשות. כך שלא היה פיזור שוויוני (אגב בדיוק כמו הרצף ארמניה-גרמניה-פורטוגל באירוויז 10, שם האלמנט הזז שהה שלוש הופעות ברצף, במקום להתפזר על גבי כל הערב - מה שהוביל בין היתר את המפיקים לביטול הגרלת סדר השירים וקביעה שלהם ע"י כ"ב). שלא לדבר על כך שרוב המופעים שהשתמשו ברגליים נשארו בסמי. איזה גורל אכזר...

עד כאן לתלונות. ומכאן לתשבוחות: אין לי אלא להסיר את הכובע. הרגעים האהובים עליי באירוויז היו דווקא אלו שלא שודרו: בזמן שהצופים בבית ראו גלויות, אני ישבתי באולם וראיתי את הרגליים מתכוננות לכל הופעה. פעם יורדות כל ה-4, פעם רק ה-2 הקדמיות, פעם רק ה-2 האחוריות,פעם בצורת X, פעם כך ופעם כך. אתם מתארים לעצמיכם איזו תחושת אביונה חשתי. הלב שלי התפוצץ מרוב אושר והייתי צריך לצבוט את עצמי שזה אכן קורה. קשה לי להאמין שאי פעם יגיע אירוויז שירומם את רוחי ויפריש ממוחי כמויות כאלו של סרוטונין כמו שהצליח לעשות אירוויז 19 בתלאביב.

משהו אומר לי שבאירוויז 2020 כבר לא נזכה לחזות באלמנט זז כלשהו. נו שיהיה... לא אכפת לי גם ככה. העיקר שמסורת האלמנט הזז באירוויזים בארץ נמשכה ולא נגדעה. זה הכי חשוב.
 

Willo the Wisp

New member
זו באמת היתה השנה הקינטית ביותר בתולדות התחרות

ואני מזדהה עם תחושותיך לגבי חוסר מיצוי הפוטנציאל של האלמנטים הנעים. ניצול רב יותר של האפשרויות היה תורם לנראות הרבה יותר מגוונת של הבמה לאורך המופע.
גם אני הייתי באולם (בחזרת השופטים של הגמר), נהניתי לראות את השינוי שהבמה עברה מול עיניי המשתאות ואהבתי להיות במתח בשביל עובדי הבמה שהיו צריכים לארגן את הבמה תוך חצי דקה בערך (בחזרת השופטים היו כמה פעמים שהם לא הספיקו).
מת כבר לדעת עם איזה אלמנט זז נפתיע באירוויזיון 2039. מהמר שאלה יהיו עמודי חשפניות מתכווננים שיצאו מהרצפה כמחווה לראש הממשלה יאיר נתניהו.
 

צIIת Kuss

New member
המאבק העיקש והתנגשות הרצונות

בין המשלחות להפקה הישראלית ניכר בהחלט. מספיק להסתכל על חזרות הסטאנד-אין, שבינתיים ירדו מהרשת, כדי להבין את גודל המאבק הזה. מלא משלחות דרשו לוותר על השימוש באלמנטים הזזים ודרישתם נענתה בלית ברירה, שהרי הלקוח תמיד צודק. אותי עצבן במיוחד המשלחת ההולנדית שבחזרה השניה, פסע לפני מופע הלייב, עוד השתמשו באלמנט הזז וממש ברגע האחרון בחרו לגנוז. זה מרתיח. דבר מרגיז נוסף הוא הקטנת העוצמה של האלמנט הזז מבלי להשמיט אותו. כך למשל אזרבייג׳אן שהסכימו שלא להשמיט את הרגליים אך דרשו להסיר את התאורה מתוכן, כך שבמקום לחזות בהן במלוא תפארתן אנו רואים צל חשוך ונחבא אל הכלים.

מכאן עולות כמה שאלות מוסריות: מה האיזון שיש לעשות בין רצון ההפקה המקומית לנצל את כלל האלמנטים שיש לבמה להציע לבין רצון המשלחות לחופש אומנותי מלא ללא התחשבות בתפאורה. זו אחת הסוגיות הקשות ביותר והמבלבלות ביותר, ולא ניתן שלא להתאכזב מההפקה הישראלית שנכנעה למרבית המשלחות.

אולם לא הכל שחור. אפשר לומר שמי שצפה באירוויז בהחלט יכל להתרשם מתנובות הבמה ולקלוט את הפרינציפ שמאחוריה. בסך הכל, ולמרות הכניעה לטרור המשלחות, אני כן יוצא מרוצה.
 

TA2020

New member
אין מה לעשות - צריך להיכנע לבקשות של המשלחות

תחשוב ששנה שעברה, לא היו מרשים לישראל להעלות לבמה את הקירות עם החתולים בטענה שזה מסתיר את קיר המנורות.. איך היינו מגיבים?!

בסופו של דבר, הבמה והתפאורה צריכות לשרת את המדינות ורצונותיהן.
בגלל זה יש את מופע הפתיחה ומופעי האמצע שבהם ההפקה יכולה להשוויץ כמה שהיא רוצה בבמה ובתפאורה.
 
למעלה