אירוויזיון הילדים 2019-חלק 1

אירוויזיון הילדים 2019-חלק 1

אחרי שסיימנו עם פרויקט אירוויזיון המבוגרים כאן בארץ וכולנו כבר השלמנו עם התוצאות, הגיע הזמן לעבור לתחרות הגדולה הבאה של איגוד השידור האירופי-אירוויזיון הילדים
התחרות תתקיים ב-24 בנובמבר בעיר גליביצ'ה שבפולין.
קצת רקע על התחרות
החל מ-1990 זמרים מתחת לגיל 16 לא יכולים להשתתף באירוויזיון ולכן בהרשאת תחרות ילדים סקנדינבית הוחלט ב-2003 להקים תחרות אירופית לילדים כדי לחשוף את העולם לילדים מוכשרים ולהראות לילדים שצופים בבית וחולמים שהם לא חייבים לחכות עד גיל 16 כדי לשיר.
מספר המדינות הוא בכל השנים בין 12-20 מדינות ובמהלך השנים חלו בתחרות מספר שינויים כמו המעבר ליום ראשון ב-17:00 משבת ב-19:00, הורדת גיל המקסימום מ-15 לגיל 14 ושינויים בבחירת המדינה המארחת שנבחרת כיום במכרז בין המדינות הניגשות אליו.
בשונה מאירוויזיון המבוגרים מדינות שהן חברות נלוות של איגוד השידור האירופי יכולות להשתתף באירוויזיון הילדים, בשנה שעברה קזחסטן, ווילס ואוסטרליה השתתפו בתחרות.
שיטת ההצבעה נכון לשנה שעברה באירוויזיון הילדים היא שהקהל מכל העולם מצביע דרך האתר ל 3-5 מדינות מתחרות לאורך היומיים לפני התחרות=25%, 15 הדקות המסורתיות=25%
והשאר הם צוות שופטים מכל מדינות עם שני ילדים בגילאי המשתתפים ושלושה מבוגרים.
השירים לתחרות יכולים להיחשף החל מ-1 במאי.
מארחת התחרות ב-2019
למכרז שהתקיים השנה ניגשו מספר לא ידוע של מדינות מהן 4 שהוציאו הודעה רשמית על כך, ארמניה,קזחסטן, רוסיה ופולין שזכתה בסופו של דבר במכרז.
פולין היא גם המדינה שזכתה בשנה שעברה בתחרות שהתקיימה במינסק עם השיר "כל מי שארצה להיות" בביצוע רוקסנה "רוקסי" וינגיאל
(הנחמדה מאוד) לאחר שזכתה בקהל בפער עצום.
התחרות תתקיים בעיר גליבצ'ה (לא רחוקה מקטוביץ) באולם המכיל כ-14,000 מקומות לאחר שהיא נבחרה במכרז בין 5 ערים, ורשה באופן מפתיע לא ניגשה למכרז עקב חוסר באולם מתאים לאירוח.
גליביצ'ה נבחרה גם לאור התמיכה הכלכלית שהציעו לתחרות במחוז וזו הסיבה שבכל הפרסומים הרשמיים מצוין גליביצ'ה-שלזיה.
מוטו התחרות הוא "שתפו את השמחה" והלוגו מצורף למטה
תוכנית אומנותית ומנחים יתפרסמו ככל הנראה בין החודשים אוגוסט-ספטמבר.
המדינות המשתתפות
נכון לכתיבת הודעה זו 15 מדינות אישרו את השתתפותן בתחרות
כולן מדינות שהתחרו בשנה שעברה, המדינות שעדיין לא אישרו השתתפות הן איטליה, בלארוס וארמניה (כולן מאשרות השתתפות מאוחר יחסית מידי שנה ולקחו חלק בועידת ההגוי שהייתה מוקדם יותר השנה ולכן סביר להניח שהן בפנים).
קזחסטן שמבחינתם כבר החלו לתכנן קדם אך זקוקים לאישור של איגוד השידור האירופי
לגבי ישראל-בתאגיד פרשו מהתחרות עקב סיבות כלכליות השנה אך הם מתכוונים לשדר את התחרות בארץ.
רוב המדינות בוחרות את הנציגים שלהם לתחרות בתחרות בין אמצע ספטמבר לאמצע אוקטובר.
נכון לרגע זה רוסיה,ווילס,הולנד כבר הודיעו שהם יבחרו את הנציגים שלהם בקדמים בתקופה זו .
מלטה תבחר את הנציג שלה בקדם ב-20 באוגוסט.
משתתף אחד כבר נבחר לייצג את מדינתו, גיאורגי רוסטשווילי שנבחר לאחר הקדם האחרון ביותר באירוויזיון הילדים (הם התחילו במרץ) זו השנה השנייה שבה הקדם מתקיים וכל שלושת המקומות הראשונים זוכים להגיע לאירוויזיון הילדים, כנציג, מקריא נקודות וחבר משלחת בהתאמה.
השיר של גיאורגי אמור להיחשף לקראת המועד הסופי להגשת השירים (סוף אוקטובר-תחילת נובמבר).
ובגזרת השמועות לאחר שרוקסי זכתה בתחרות, החלו דיבורים על כך שזוכת העונה השנייה של דה וויס ילדים פולין,אנה, תייצג אותם השנה בתחרות בעיקר משום שרוקסי זכתה בעונה הראשונה, למיטב הבנתי הסיכויים לכך די גבוהים.
ספרד על פי הדיווחים שוקלת חזרה לתחרות בעיקר לאור העובדה שהתחרות מעוררת עניין בספרד מידי שנה למרות הם לא משתתפים כבר יותר מעשור.
כל השאר ומה הלאה
חודש יוני הוא כמו חודש אוקטובר באירוויזיון המבוגרים, שקט בדרך כלל למרות שמידי פעם זמר נחשף או יוצאת הודעה רשמית לגבי משהו בתחרות.
אירועי התחרות נפתחו בחודש שעבר באופן רשמי אצלנו באקספו עם מסיבת העיתונאים הרשמית בה נחשפו הלוגו, הסלוגן והרעיון האומנותי שילווה את כל האירוע השנה וכמובן הראיון של רוקסי בחצי הגמר הראשון של התחרות ששודר לכל המדינות.
באופן אישי, יצא לי לדבר קצת עם המשלחת הפולנית ובעיקר עם מקריא הנקודות שלהם שהיה בארץ וכמובן עם רוקסי שהיה לי הכבוד לדבר איתה בערב חצי הגמר וזה נראה שהפולנים הולכים להשקיע השנה בענק ולהראות מה הם יכולים, במיוחד אחרי המופע הנהדר בשנה שעברה במינסק.
בחודשים הקרובים אני אשתדל לעדכן כאן מה חדש בתחרות ולעלות סיכום על כל המתמודדים.

 
למעלה