#Daretoknow - פרויקט המאמרים של אירוויזיון 2019

L e j l a

New member
#Daretoknow - פרויקט המאמרים של אירוויזיון 2019

והיום בפינתנו: מדינה מספר 5, ארץ המגף - איטליה

רבות כבר נאמר על איטליה. המדינה, שמידי שנה שולחת שירים משובחים בשפה האיטלקית והופכת כמעט קבוע למועמדת לניצחון, הצטרפה לתחרות אי שם בשנת 1956 והייתה בעצם לאחת מהמייסדות. אפשר לומר שבלי איטליה לא היינו מקבלים את תחרות האירוויזיון שכן האירוויזיון נוסד בהשראה לפסטיבל סן רמו האיטלקי.
לאורך השנים שלחו האיטלקים קלאסיקות לתחרות והשיגו את ניצחונם הראשון באירוויזיון 1964. שנה לאחר מכן אירחו בעיר השלישית בגודלה באיטליה - נאפולי. במהלך שנות השמונים נעדרה איטליה מהתחרות שלוש פעמים (1981, 1982, 1986) עקב חוסר עניין מתמשך של הציבור בתחרות האירוויזיון. ב-1990 ניצחה בפעם השנייה בתולדותיה לאחר 26 שנים ושנה לאחר מכן אירחה בבירתה רומא, אירוויזיון שנחשב מפוקפק עד היום בעקבות הנחייתם הכושלת של שני זוכי העבר מאיטליה, וזכור בעיקר מהצמד אורנה ומשה דץ שכמעט הביאו לישראל ניצחון נוסף. מלבד השתתפות חד פעמית באירוויזיון 1997 נעדרה איטליה מהתחרויות שנערכו בין 1994-2010 עד חזרתם לתחרות ב-2011.
הקאמבק המפואר של איטליה הביא להם שש הצלחות בתוך שמונה שנים, עם ניצחון בהצבעת הקהל באירוויזיון 2015 שהסתיים במקום השלישי ומקום שני באירוויזיון 2011 שהגיע בעיקר בעזרתם של השופטים. האם אחרי שפעמיים הייתה מועמדת לניצחון ולא ניצחה בסוף (2015, 2017) השנה תהיה השנה של האיטלקים? למשימה נשלח מחמוד, זמר ממוצא מצרי, שבינתיים כובש את טבלאות הדירוגים ואת מספר הצפיות ביוטיוב.
מה דעתכם? האם זאת השנה של איטליה או שהניצחון שוב יתחמק להם מהידיים? שתפו




 

tajci

New member
השיר הכי טוב השנה!!!

איזה כיף שהפינה ממשיכה והגיעה לפיבוריט שלי.
איטליה היא מהמדינות האהובות עלי בתולדות התחרות. ואולי גם אחת המקופחות...היו לה המון שירים שהפכו לקלאסיקות ולהצלחה מסחררת בכל העולם. מדהים שהם זכו רק פעמיים עד כה. הפרישה שלהם ב97 היתה לדעתי בעיקר בגלל האכזבה מהתוצאה. הם היו בטוחים שהם ינצחו(דרך אגב, זאת היתה שנה מטורפת והתחרות באמת היתה מאוד קשה).
החזרה שלהם לאירוזיון בשנת 2011 היתה מוצלחת ומשמחת ובעיני הרימה את האיכות של התחרות (והסיבה היחידה שהם לא ניצחו זה בגלל השחיתות האזרית..). אהבתי את כל הבחירות שלהם מאז הקאמבק (למרות שהיו מספר פספוסים/ שליחה לא נכונה של חלק מהאומנים). וגם היו קצת הופעות שלא מוצו עד הסוף, ובדיעבד יכלו לנצח(מרקו מנגוני למשל) השילוב עם סן רמו מושלם בעיני. זה הקדם שאני הכי מתרגש ממנו ובזכותו מכיר ומתאהב בהמון מוזיקה משובחת.
השנה היתה שנה מהפכנית בתולדת הפסטיבל. משינוי הקונספט בתחרות הג'ובאני שבזכותה הכרתי המון שירים מהממים ועד לשני הזוכים הנהדרים. ההגעה שלהם לגמר הסן רמו הפכה אותם לפיבוריטים שלי כי באמת אהבתי מאוד את עינר ומחמוד(שהדהים בזכיה המפתיעה שלו). מודה שקצת התאכזבתי כשנודע לי שהם יחליפו את השירים הזוכים ויתחרו עם שירים חדשים. במקרה של עינר זה ממש פגע בו. אבל מחמוד הפציץ עם שיר שמהרגע ששמעתי אותו בלייב התרסק לי הלב והוא מייד הפך לפיבוריט שלי בפסטיבל(ביחד עם אירמה ובומבדש). כל כך קיוויתי להפתעה, למרות הסקרים שדי קטלו אותו. ההעפלה שלו לטופ 3 היתה אחד מרגעי השיא שלי כחובב. תדהמה ושמחה - מהרגעים האדירים האלה שבזכותם כיף להיות חובב התחרות...
הזכייה שלו בשופטים (והתגובה הקשה_בצדק מסוים של אולטימו והקהל שאיבד את זה )- לא פגעה בניצחון המוצדק של מחמד ליבי(מקוה שבעקבות השערוריה אומנים לא ידירו את רגליהם מהתחרות בהמשך). מהצליל הראשון יש לי צמרמורת, הסיפור האוטוביוגרפי עובר את מחסום השפה, וההופעה הכובשת שלו , מלאת הכריזמה והחן(וגם הנונשלנט) יוצרת ביצוע חסר תקדים, גם מול הרף הגבוה שאיטליה תמיד מציבה.
בקיצור, רומא 2020!!!
 
למעלה