#Daretoknow - פרויקט המאמרים של אירוויזיון 2019

L e j l a

New member
#Daretoknow - פרויקט המאמרים של אירוויזיון 2019

ממשיכים עם מדינה מספר 4 - אזרבייג'אן, ארץ האש
, שהצטרפה לתחרות האירוויזיון לפני עשור באירוויזיון 2008.
לאורך השנים הגיעה אזרבייג'אן להישגים מרשימים שכל מדינה אחרת הייתה יכולה רק לחלום עליהם - בהופעות הבכורה שלהם הגיעו למקום השמיני ובחמשת התחרויות שלאחר מכן הגיעה כל פעם לחמישייה הפותחת, כולל ניצחון ראשון שהפתיע רבים באירוויזיון 2011. שנה לאחר מכן אירחה את התחרות לראשונה בבירתה באקו ותוך מספר חודשים הרימה אולם חדש, מהלך שגרם לכעס והרמת גבות כיוון שהועלו טענות על הריסת שטחים ופינוי תושבים מבתיהם כדי שיוכלו לבנות את האולם בשטחם.
הפעם האחרונה שארץ האש סיימה בעשירייה הפותחת הייתה באירוויזיון 2013. שנה לאחר מכן נכשלה לראשונה בתחרות ומאז לא הצליחה לשחזר את ההישגים שלה. באירוויזיון 2014 ובאירוויזיון 2015 אומנם עלתה לגמר אך בדיעבד סיימה פעמיים במקום 11 בחצאי הגמר ועלתה בזכות השופטים. החותמת הסופית לכישלונות הגיעה בשנה שעברה בליסבון כשהמדינה לא עלתה לראשונה בתולדותיה לשלב הגמר. הפעם השופטים לא היו שם כדי לעזור להם.
השנה נבחר הזמר Chingiz Mustafayev בניסיון להחזיר את הכבוד למדינה ולנסות להגיע לראשונה מזה שש שנים לעשירייה הפותחת. Chingiz נולד במוסקבה שברוסיה ובגיל קטן עבר עם משפחתו לאזרבייג'אן. כבר ב-2007 בגיל 16 התמודד בפופ איידול המקומי וזכה במקום הראשון. ב-2013 ייצג את המדינה בפסטיבל New Wave והגיע למקום ה-11. ב-2016 השתתף בדה וויס אוקראינה אך הודח כבר בשלב הדו קרב. הוא ניסה לייצג בעבר את אזרבייג'אן באירוויזיון 2011 ובאירוויזיון 2012 אך ללא הצלחה.
גם השנה, בחרה רשות השידור באזרבייג'אן לשלוח שיר שוודי למהדרין, דבר שהם עושים ברציפות מ-2009. בין הכותבים אפשר למצוא את Borislav Milanov (בולגריה 2011, 2016, 2017 ו-2018, מקדוניה וסרביה 2017, אוסטריה 2018).
מה דעתכם על השיר האזרי? האם אזרבייג'ן בדרך חזרה לפסגה? שתפו.

 

tajci

New member
הדעה שלי

מדינה מעניינת, שלא ברור מדוע נדבקת ליוצרים השבדים המבאסים. נכון, היו להם מספר הצלחות, אבל אני חושב שבעקבות הכישולנות האחרונים הגיע הזמן שהאזרים ישנו כיוון, ויבחרו שירים באזרית ולא שאריות של שירים שנשרו מהמלודי...
דוקא שתי אומניות האחרונות היו מסקרנות. שני שירים שלהן שנשלחו לתחרות הרילייטד(שוב תודה למי ששלח) גרמו לי להגיע למסקנה שהאזרים חייבים לנסות ללכת עד הסוף ולהציג שירים אותנטיים ומיוחדים(במיוחד לאחר הזוכים האחרונים). שניהם היו משיגים הישגים הרבה יותר מוצלחים ואפילו מקום בטופ3(לפחות שלי...).
https://youtu.be/nxW95nXO4r0
https://youtu.be/ielgUhBqY7g
לגבי השיר של השנה - חביב מאוד, קליפ מושקע עם הרבה מוטיבים שמקווה שיבואו לידי ביטוי על הבמה. אבל בשמיעות ראשונות הוא לא זכיר ולא מרגש מספיק(גם בהמשך ההאזנות). משהוא בפזמון המהונדס/מלאכותי הזכיר לי קצת את בולגריה של השנה שעברה(שמאוד אהבתי באודיו).
קשה לי לראות אותם מצליחים השנה, וגם המקום בגמר ממש לא מובטח. אולי זה טוב, כי אז באמת הם ישנו מסלול.
*הניצחון שלהם מ2011 עדין לא מובן לי!!! איך איטליה לא זכתה?! מצד שני קיבלנו ב2012 את אחת השנים המשובחות בתולדות התחרות.
 
למעלה