היום ייבחר השיר שלנו לאירוויזיון

tajci

New member
מענין איזה סוג של שיר יבחר

מסקרן מאוד גם לדעת מי עומד מאחורי השירים שנשלחו לועדה הסופית. מאיפה המידע?
דרך אגב, ברוכים השבים הרבה זמן לא ראיתי אותך מעלה שירשור חדש. התגעגעתי
 

PonyClub

New member
די בטוח שהשיר כבר נבחר מזמן ולכן קובי נבחר לשיר אותו

איזה שיר שזה לא יהיה, הוא כנראה הטוב ביותר שהוגש השנה והוא תפור לקובי כזמר.
לכן ההפקה בחרה בו (אני שמח על כך).
בסופו של דבר מדובר בכסף וטמירה לא אחת שתהמר.
 

alma velama

New member
לאיזה קובי אתם הכי מאמינים?

לנער השמן והדחוי בן ה-17 ב-2009 שכבר היה עם מספיק ביטחון עצמי וללא פחד במה? או אולי לקובי זוכה פרס השחקן המבטיח באופרה הישראלית לשנת 2017? ואולי בכלל לקובי הצבעוני והמאופר? ואולי אי אפשר להאמין בכלל לקובי כי בסך הכל הוא גילם עוד תפקיד על פני 35 פרקים בכוכב הבא לפי הוראות הבימוי של יואב צפיר?
https://vimeo.com/317940720
צפיר עצמו יצא בשני וידויים במוצ"ש:
האחד - הזוכה בכוכב הבא הוא מי שהצופים מפתחים איתו קשר רגשי (סיריאסלי?) והשני שהוא ש'באסה סבאבה' היה השיר שנטע רצתה לנסוע איתו לאירוויזיון והוועדה העדיפה את 'טוי' על פניו. מה להסיק מכך? שכל מסע היחצ"נות של נטע לקראת חשיפת השיר לפיו היא פיתחה עור של קרנף לאחר שלמדה מה זה נאמנות ל'שבט' שמקיף אותה ומעניק לה חום ובטחון זה עורבא פרח!
כעת ברור שעוד הרבה לפני מועד הגשת השירים בפברואר 2018 היא השתעשעה עם עדרי קרנפים כך שכל הסיפור הזה ש'באסה סבבה' נולד כפועל יוצא של החוויות שלה אחרי 'טוי' מצוץ מהאצבע ונשמע טוב בשביל נרטיב תקשורתי ומסחרי, בדיוק כמו שהכוכב הבא בונה נרטיב כדי להטות את דעת ההמונים, ובמקרה שזה לא עוזר, דואגים שיהיו כמה שיותר צוותי שיפוט פיקטיביים מראש (בשנה של נטע היו 15 צוותי שיפוט בערך בעוד שלקובי היו 9).
ולמען הדיוק לסיום: קרנפים הם בעלי חיים שנוטים לחיות בבדידות או לכל היותר כזוגות. בגלל מידותיהם הגדולות וגופם המגושם הם מסוכנים מאד כשהם בקירבה לצאצאים שלהם...
 

PonyClub

New member
אז מה בעצם אמרת פה?

אף אחד לא מתחתן פה עם קובי שחשוב לנו לחטט בעברו.
הוא שר? הוא פרפורמר? הוא יודע להחזיק קול גם בשיא ההתרגשות?
זה מספיק בשבילי.
לגבי נטע - זכתה באירווזיון, גם מספיק עבורי.
לחפש דרמה בחיים של אנשים שאני לא מכיר? קצת מעיייף.
 
לא מסכים לגבי נטע...

אני מאלו שחושבים שקובי נבחר עוד באודישן הראשון. וכבר דיברנו על זה שההפקה בחרה בנטע (ולא הקהל, שוב ושוב לייצג את ישראל).

הפעם ההפקה הייתה יותר מתוחכמת:
*שידור תכנית של ערב טוב עם גיא פינס רק עבור קובי- לפני שנבחר
*יצירת אנדרדוג והחזרתו לתכנית
*להעיף את מאיה בוסיקלה-מתמודדת לבלדה על אותה קטגוריה
*וכמובן לשים את שפיטה בגמר- המתמודדת הכי פחות אהובה.

תמיד כששמים 2 מתמודדים בולטים: כיתריה וקובי (וטובים) ההצבעה תיהיה 50-50. אז מי שיקבע זה השופטים. הכל ידוע מראש, אבל נשכח מהלב.

לגבי נטע:
אני חושב שזה השיר שהיא באמת שלחה לאירוויזיון, אבל שירים משתנים עם הזמן- לפני התוצר הסופי (ראה ערך טוי). זה שהיא הלבישה את הקרנף על סיפור הזכייה זה לא סותר. יכול להיות שהיה קרנף לפני ויכול להיות שלא. הכל טוב...

ו
 

אירו19

New member
אני רק מזכיר

בגמר של העונה קובי ניצח בפער גם בהצבעת השופטים וגם בהצבעת הקהל 113 מול 87 זה קצת לא חצי חצי כמו שהצגת את זה
 

אירו19

New member
אל תשכח שהייתה עוד מתמודדת

ובסך הכל זה מתוך 270:
קובי עם 42% בערך
כיתריה עם 32%
שפיטה עם 26%
אם כבר 50-50 אז יותר בין כיתריה לשפיטה מקובי וכיתריה
 

trilliane

Well-known member
מנהל
יכול להיות שכש"באסה סבבה" נכתב אז הוא לא כלל קרנף

ואולי המילים שלו היו קצת אחרות. להזכירך, גם המילים בסקיצה של TOY היו שונות. בלאו הכי כל הקטע הקרנפי הוא בעיקר בקליפ, הקשר בין הקליפ לשיר לא כ"כ חזק. בקיצור, אם נטע אמרה שהקרנף זה משהו שהיא חשבה עליו מאז, זה ממש לא סותר.
 

alma velama

New member
אין מצב. שתי השורות המרכזיות בו ב-2018 וגם שנה אחרי הם:

TELL HER I'M A RHINO...WATCH, MY HORN IS BIGGER
כמו שמוכרים לנו את הלוקש שקובי מרימי הודח מהתכנית וחזר בגלל הלחץ הציבורי שהתעורר מיד לאחר שידור הפרק (כאשר אותו פרק הדחה כבר צולם כמה שבועות לפני מועד השידור) ואנחנו בולעים אותו כמעט בשקיקה בגלל השעיית הספק ו/או יצירת התניה שעומדת בבסיסה של כל תכנית ריאליטי מסחרית, גם השתלשלות העניינים עם נטע והתיווך שלה לקהל מונעת מאינטרסים שהציבור בדרך כלל לא מודע אליהן.
זה היה הציטוט לעיתונות שחזר על עצמו גם בכתבות מתוקשרות במדיה לקראת חשיפת הקליפ המדובר ל'באסה סבאבה':
"למדתי השנה דרך הקהל שלי שאני יותר חזקה ממה שנדמה לי שאני. שהאור והשמחה בתוכי והאנשים שסביבי מסוגלים לנצח ביחד את כל החושך שבא מבפנים ומבחוץ. קרנף היא חיה עם עור עבה מאוד, שמגנה על עצמה ועל העדר שלה בתקיפה ולא בבריחה. היא גם חיה בעדרים והם נעים ושורדים יחד. אני מתרגשת לחלוק איתכם את באסה סבבה - המנון חגיגי ומעצים, על יציאה לעצמאות מכל הבחינות, על להיכנס בקושי שבחיים - ביחד - ועם המון שמחה קלילות וצבע"...
שימי לב ששני המשפטים הראשונים אינם קשורים כלל לשיר, אבל הם תורמים לקשר האסוציאטיבי הרצוי כדי שנשתכנע ש'באסה סבאבה' נכתב בעקבות השנה האחרונה שעברה על נטע בעוד שבמציאות כתיבתו של השיר הושלמה עוד בתחילת 2018 לכל המאוחר. אין פירוש הדבר שנטע לא מאמינה באמת ובתמים בשני המשפטים הללו, אבל אסור לשכוח שהיא כפופה למכונה משומנת שמטרתה העיקרית היא למקסם חשיפה ורווחים ולשם כך אפשר ואף רצוי לכופף את המציאות ולהתאים אותה לנסיבות. בדיוק כמו בפוליטיקה.
 

trilliane

Well-known member
מנהל
איך את יודעת מה היו המילים ב-2018?

ודווקא מהציטוט הזה לא עולה שהיא חשבה על הקרנף רק עכשיו, ועדיין אני לא מבינה מה הביג דיל.
&nbsp
בעניין מרימי, היות שאיני צופה בכוכב הבא ולא עקבתי אחרי הנעשה בתוכנית, קשה לומר שאני "בולעת בשקיקה" משהו ממכונת יחסי הציבור של קשת... אבל היא גם לא מפריעה לי, אני די אדישה לנושא. למעשה עד לפני שעה לא ידעתי איך הוא בכלל נשמע... כמו בשנה שעברה, חיכיתי שייבחר נציג כדי לבדוק במי מדובר, וגם הפעם לא התאכזבתי. הערב החלטתי שבשלה השעה לעמוד על טיבו של הנציג הנבחר; חיפוש בגוגל הוביל אותי לאודישן שלו במאקו, הורשמתי לטובה. סבבה, אני מרוצה, נראה אחלה בחירה. כל השאר לא ממש מעניין אותי.
 

alma velama

New member
נכתב בעיתון ואושר ע"י יואב צפיר בכבודו ובעצמו

השיר נכתב עוד לפני אירוויזיון 2018, ונשלח לוועדת בחירת השיר. ברזילי רצתה לגשת עם השיר לתחרות, וזכתה לתמיכת נציגי 'טדי', שהעדיפו אותו על פני "TOY", אך נציגי התאגיד אביעד רוזנבוים, רועי דלמדיגו ויובל גנור בחרו לבסוף את טוי.
 

alma velama

New member
זה כמו לשאול מה בא קודם, הביצה או התרנגולת או הקרנף.

כל הטיעון שלי בא להוכיח שהדימוי של הקרנף על קרנו ועורו העבה כבר היה קיים עם הגשת השיר ב-2018 ולא כפועל יוצא של החוויה של נטע וההתחשלות שלה מדורשי רעתה בשנה האחרונה. אבל מאחר ובעצמך ציינת מה מעניין אותך ומה ביג דיל או לא ובכך קבעת את הפרמטרים של מה ראוי או לא לדיון, אין ממש טעם לדוש בזה, נכון? זאת לא חידה לוגית ולא תיאוריית קונספירציה כי אין שום קונספירציה: יש רק מניפולציה לכל היותר ועל טיבה עמדתי - זה הכל. אם את באמת מאמינה שהמלים RHINO ו-HORN לא הופיעו כלל בגירסה שהוגשה לועדה בפברואר 2018 ובאורח פלא שובצו בגירסה ששוחררה ב-1 בפברואר 2019 ושהשיר עבר מתיחת פנים מהקצה אל הקצה בתמליל שלו, אין לי מה להוסיף על זה (בידידות, לא בביקורת).
 

trilliane

Well-known member
מנהל
שוב, איך את יודעת מה היו מילות השיר כשהוגש ב-2018? לא הסברת

כל הטיעון שלך בא להאשים את נטע ע"ס מה, לא ברור. החלטה שלך שאין מצב שהמילים שונו?
&nbsp
אני לא מאמינה ששיר יכול לעבור מתיחת פנים בתמליל שלו, אני יודעת שזה דבר שקורה כל הזמן בעבודה על שירים. לדוגמה, זה קרה גם עם TOY, המילים בין הסקיצה לתוצר הסופי לא היו זהות.
&nbsp
אם את טוענת שלא ייתכן שהמילים שונו מאז, נטל ההוכחה עלייך.
 

סטילהוק

New member
מה שאומר שאם זה היה תלוי בטדי וקשת היינו מפסידים בשנה שעברה

ומה שמוכיח שבחירות השירים של תאגיד כאן עדיפות על הבחירות של קשת.
 
למעלה