נורווגיה חושפת: 10 השירים שיתחרו ב-MGP 2019

E u r o b o y

New member
נורווגיה חושפת: 10 השירים שיתחרו ב-MGP 2019


השבוע האחרון של ינואר לא רק בסימן שני שירים נוספים שייבחרו (צרפת בשבת וצ'כיה בשני), אלא גם בסימן חשיפות שירי קדמים...

הראשונה תהיה
נורווגיה
, שבשעה 13:15 שעוננו, תחשוף את 10 השירים שיתחרו בתחרות הקדם שלה, MGP 2019

החשיפה תועבר כאן בשידור חי והשירים יועלו במלואם לאתר:

https://www.nrk.no/mgp/

 
קדם פח

מורלנד צריך לנצח בהליכה. אין לו מתחרים. שיר מקסים. מיושן. לא קליט מיידית. פחות יפה מ"מפלצת כמוני", ובכל זאת- מקסים. וזה בזכות השירה של מורלנד, הכנות, הבגרות, ולמרות שאני לא מבין מילה אני חש את הכוונה, אני מאמין לו. מקווה שינצח.
 

babyface19

New member
בקרוב תבין, כי הוא שחרר גם גרסה אנגלית לשיר

&nbsp
ניתן כבר להאזין לה בSPOTIFY ובAPPLE MUSIC.
 

Willo the Wisp

New member
קדם לא טוב

אני בדרך כלל אוהב את נורבגיה בתחרות, והתאכזבתי. הרבה אמצע הדרך, הרבה קיטש וטראש. לפחות ארבעה שירים כאן נשמעים כמו סוג השירים ששמים לקראת סוף הפרק באנטומיה של גריי. אם הייתי חייב לבחור כנראה שהייתי הולך על השיר של מורלנד בעיקר בגלל הנורבגית.
יש שם כמה שירים שעם הופעה טובה עשויים להשתדרג ולהרשים הרבה יותר בלייב, אבל אני חושב שאפשר לקבוע בוודאות כמעט גמורה שהעשור הזה יהיה הראשון מאז שנות השבעים שלא היתה בו נורבגית.
 

E u r o b o y

New member
יש כאן כמה שירים שאהבתי - ואחד במיוחד


בראש ובראשונה - השלאגר הממכר "Spirit In The Sky"

אחריו, אהבתי מאוד את "The Bubble" ו-"Hold Me Down"

חיבבתי את "We Try"
השיר של Erlend Bartland מאכזב, ודאי בהשוואה לשיר מ-2015

את השיר של Mørland רציתי נורא לאהוב, אבל לצערי הוא חלש מהקודם והיפהפה שלו שייצג את נורווגיה ב-2015. מה שכן, הוא מתבלט הן בגלל השפה והן בגלל הסגנון, אבל לא חושב שהנורווגים יעניקו לזה את הניצחון

קדם נחמד לנורווגים, אם כי לא וואו. לא נוסעים ב-2020 לאוסלו או ברגן
הלוואי ש-SITS ייצג אותם. לפחות שיהיה להיט כיפי בתל אביב!
 

tajci

New member
רגשות מעורבים

נורבגיה מדינה מסקרנת. לא תמיד התחברתי לבחירות שלה. ברמת הפוטנציאל היא יכולה להשיג הרבה יותר(אחלה מוזיקאים מעולים יש שם שאשמח לראות בתחרות).
משלוש הזכיות שלה, נוקטרנו הכי מוצדק. כל הזמן אני מפנטז שהם ינסו לשלוח עוד יצירה מפעימה כזאת, או לפחות יעזו לשלוח משהוא שיהמם שוב את אירופה. עם השנים קצת שחררתי את נוקטרנו, ודוקא קיוויתי שימשיכו בקו של השירים הנהדרים מ/2013/2014/2015. רצוי פחות באנגלית, אבל גם זה נסלח...
כמובן שהיו כמה פספוסים בקדמים שלהם והם יכלו לבחור שירים קצת יותר טובים (שמתאימים יותר לטעמי האישי, כמו של אדלן, לינאה דל מ2014, השיר המקסים מהשנה שעברה כשהמוזיקה תפסיק וכו').
בקיצור, כל שנה אני מתרגש לקראת המלודי גרנד פרי...
משמיעה ראשונית:
ברור שמורלנד הוא הפייבוריט שלי, עוד מהרגע שראיתי את שמו ברשימת המשתתפים. במיוחד לאור העובדה שהשיר בנורבגית
.
בשמיעה הראשונה קצת התאכזבתי. קיוויתי למשהוא בסגנון של השיר המושלם הזה(שגם ניצח בצדק באחת מתחרויות הרילייטד)https://youtu.be/A405Bfb5sQM/
בשמיעות הבאות(ברור שחרשתי עליו בטירוף) כבר התמכרתי. מעניין איך ההופעה תראה. המעברים קצת מוזרים. הייתי מוותר על קולות הרקע.
הפייבוריט המסתמן, השיר של ההרכב קיינו(עם השילוב של השפה הסאמית) מזכיר לי בשמיעה ראשונה את מונסטרס של שרה אלטו. יש בו המון אלמנטים(קצת יותר מדי לטעמי) ואין ספק שהכל יקום ויפול על ההופעה. שיר חובבים קלאסי. אתנופופ מהונדס ואפקטיבי. המחשבה על זה שהם יגנבו ליון הנדריק את הגימיק יכולה להיות משעשעת...השיר בטח יהיה להיט אבל אני עדין מעדיף את מורלנד עליו.
עוד בחירה פוטנציאלית מעניינת שתפסה אותי, היא השיר היפהפה של אינגריד ברג. הקטע עם הכינור מנורבגיה קצת שחוק...אבל הפזמון סוחף ואני בהחלט יכול לפנטז על זה כסוס שחור שכובש בסערה את הקדם תחילה ואת אירופה בהמשך(אין סיכוי, תמיד אני נכשל בניבוא המנצחים בסקנדינביה).
שאר השירים חביבים ולא ממש זכירים/מיוחדים בעיני. אמשיך לעדכן בהמשך ההאזנות.
*ההיסטוריה חוזרת? מצרף את השיר הנורבגי לתחרות משנת 1980 שגם בו היה שימוש בשפה הסאמית (דרך אגב, מדובר במיעוט מקופח ומוחלש. אבל זה כבר סיפור אחר...).

 

סטילהוק

New member
להתחבר לשיר בכוח רק בגלל שאוהבים את המבצע שלו זה לא עובד

אני יודע שאתה אוהב את מורלנד, ואני יודע בדיוק על איזו תחרות רילייטד אתה מדבר. אך אז היה מדובר בשיר קודם כל בשפה האנגלית שכולם הבינו מה הוא שר, ודבר שני זה היה שיר סוחף ולא כמו השיר החדש שהוא שר בקדם הנורבגי השנה.

חוץ מזה, צריך להבין שבתחרות האירוויזיון השיר צריך להיות קליט, שיתחברו אליו כמה שיותר כבר מהשמיעה הראשונה, כי אין בתחרות הזאת הזדמנות שנייה, במיוחד כשמדובר בשירי סמי פיינל שעוד צריכים לעלות לגמר בשביל בכלל להתמודד על הזכייה בתחרות, בניגוד לשירים שכבר בגמר, אך גם להם יש רק הזדמנות אחת, כי גם אותם שומעים רק פעם אחת ואם השיר לא קליט הצופים לא יצביעו לו בהמוניהם.

מורלנד כבודו במקומו מונח, אך השיר שלו השנה לא שיר קליט, שלא לדבר על השפה שלו שרוב הצופים לא מבינים בכלל, ועל כן ספק רב אם בכלל יעלה לגמר.

לעומת זאת SITS שיר קליט שמתחברים אליו מהשמיעה הראשונה, ואם הוא גם יישמע טוב בלייב כמו בגרסת הסטודיו שלו, הצופים וגם הקהל באולם בארץ יעופו עליו. והגבול הוא השמיים...
 
למעלה