לקראת הגרלת החלוקה לחצאי הגמר: המנחים והסירים

E u r o b o y

New member
לקראת הגרלת החלוקה לחצאי הגמר: המנחים והסירים


ביום שני הקרוב ב-18:00 תיערך במוזיאון תל אביב לאמנות הגרלת החלוקה לחצאי הגמר לקראת אירוויזיון 2019 - ובאותו מעמד ייערך גם טקס העברת מפתח העיר המארחת מליסבון ל... תל אביב
כמה שחיכינו לרגע הזה, ועכשיו זה קורה - ובאופן רשמי


רגע לפני הטקס, פורסם שמנחיו יהיו מנחי הגרין רום באירוויזיון עצמו, לוסי איוב ואסי עזר. במהלך הטקס יועבר מפתח העיר המארחת מראש העיר של ליסבון לראש העיר תל אביב רון חולדאי, ובמעמד ינכחו גם בכירי ה-EBU ובהם המפקח הכללי של האירוויזיון, יון אולה סאנד.

במעמד הזה ייקבע גם מי מהמדינות שמשתתפות אוטומטית בגמר מצביעות באיזה חצי גמר - וכמובן שישראל כלולה בהן, כך שביום שני הקרוב נדע באיזה חצי גמר נוכל להצביע.

באתר הרשמי של האירוויזיון פורסמה היום גם החלוקה ל"סירים", מהם יישלפו שמות המדינות בהגרלה לשני חצאי הגמר ב-14 וב-16 במאי. בסך הכל 36 מדינות ישתתפו בשלב הזה - והן יחולקו שווה בשווה - 18 מדינות יתחרו בכל חצי גמר. שוויץ ביקשה להשתתף בחצי הגמר השני - וכך יהיה.

החלוקה לסירים


1

אלבניה
קרואטיה
מקדוניה (או בשמה החדש "צפון מקדוניה")
מונטנגרו
סרביה
סלובניה

2

דנמרק
אסטוניה
פינלנד
איסלנד
נורווגיה
שוודיה

3

ארמניה
אזרבייג'אן
בלארוס
גיאורגיה
רוסיה
אוקראינה

4

אוסטרליה
אירלנד
ליטא
לטביה
פולין
פורטוגל

5

אוסטריה
בלגיה
צ'כיה
הונגריה
הולנד
*שוויץ (תשתתף בחצי הגמר השני)

6

קפריסין
יוון
מלטה
מולדובה
רומניה
סן מרינו

 

E u r o b o y

New member
בכל שנה יש רשתות שמבקשות להשתבץ בחצי מסוים בגלל אילוצים

לא פעם זה קרה גם לישראל, בעיקר בגלל ימי זיכרון וכו'
 

סטילהוק

New member
הבנתי, למרות שיש אצלנו יום זיכרון אנחנו בכלל לא משתתפים

ואף אחד לא עושה לנו הנחות או בא לקראתנו. בגלל זה גם אחרי שהבאנו דאבל שנה אחר כך לא רק שלא אירחנו גם לא השתתפנו בתחרות בגלל שהיא נפלה בדיוק על יום הזיכרון שלנו.
 

babyface19

New member
לגבי כל השנים בהן קיימים שני חצאי גמר החל משנת 2008.....

תמיד התחשבו בישראל ,כשביקשה מראש להשתבץ בחצי הגמר השני עקב קיומו של יום הזיכרון הכללי לחללי מערכות ישראל ופעולות האיבה בחצי הגמר הראשון, ויש דוגמאות ב-2016 ו-2011.
ביתר השנים של שני חצאי גמר לא היתה לנו בעיה להיות בהגרלה עיוורת לחלוטין.

לגבי 1980 ,זה היה בידיים שלנו לקבוע תאריך לתחרות, אך בחרנו לא לארח עקב אי תקצוב ,ואז התחרות עברה להולנד, שקבעה תאריכים בשיתוף עם EBU. כך גם היה ב-1984, כשRTL מלוקסמבורג קבעה תאריך של יום הזיכרון. לגבי 1997 ,אירלנד קבעה תאריך ראשוני לתחרות, שנפל על יום הזיכרון, ורשות השידור הודיעה מראש שלא תוכל להשתתף, אבל אז אירלנד שינתה את התאריך, אבל זה היה אחרי מועד הרישום לתחרות, ולכן בקשתנו להשתתף בתחרות נדחתה ע"י EBU, אבל כל עכבה לטובה ,כי שנה לאחר מכן ניצחנו עם דנה.

מבטיח לך דבר אחד : באירוויזיון של ימינו עם שני חצאי גמר EBU מחפשים מספר משתפות רב בתחרות שלא יעלה על 46, כך שאם בעתיד תהיה לנו בעיה עם יום זיכרון EBU יתחשבו בנו בבקשת שיבוץ מראש לאחד משני חצאי הגמר.

אגב, שוויץ עדיין תהיה בהגרלה - היא תוגרל לאיזה חלק של המופע היא תהיה בחצי הגמר השני.
 

א דקל

New member
תיקון קל

ב- 1980 התחרות נקבעה לערב יום הזיכרון לשואה ולגבורה, לבקשת ישראל, התחרות נדחתה בשבוע - ליום הזיכרון לחללי צה"ל. שוב ישראל בקשה לדחות ואז איגוד השידור ההולנדי כבר לא הסכים.
&nbsp
ב-1997, ישראל ביקשה לשנות את מועד התחרות אך האירים סירבו. כחודש לפני התחרות, הכנסת העבירה חוק שאם ליל יום הזיכרון לשואה נופל במוצ"ש, דוחים אותו ביממה.
בעקבות זה רשות השידור הישראלית הגישה בקשה להשתתף בכל זאת, אך כבר היה מאוחר מידי.
 
תיקון וחידוד קל (כל מה שאמרת נכון)

החוק עבר כבר בתחילת ינואר 1997, אבל בימי הרלגציה כאשר היו יותר מדינות המבקשות להשתתף מאשר משבצות פנויות, רשימת המתתפות היתה נסגרת סופית כבר בנובמבר אשתקד (המועד שבו גם היתה מתקיימת ההגרלת סדר השירים לפני ימי חצאי הגמר). רשות השידור אכן הגישה בקשה מיידית להצטרף ל-1997, ואף פורסם בעיתון שעלתה ההצעה למנות ישירות את דנה אינטרנשיונל (מאחר ולא היה זמן לערוך קדם) אך זה היה בלתי אפשרי כי המשבצת האחרונה באירוויזיון כבר ניתנה לבוסניה.

סביר להניח שהיום כאשר יש עדיין יותר משבצות פנויות מאשר משתתפות, מדינה שהיתה רוצה להצטרף במועד מאוחר (אך עדיין סביר באופן פרקטי), היתה מתקבל (אולי בתוספת קנס - אך גם זה לא בטוח) כי בכל זאת האינטרס פה הוא כמה שיותר צופים והכנסות דמי השתתפות.
 
למעלה