נושא חשוב נוסף שלא דנו בו: סוג מסך הוידאו בבמה

צוות Kuss

New member
נושא חשוב נוסף שלא דנו בו: סוג מסך הוידאו בבמה

כידוע בשנים האחרונות אנו עדים לשני סוגי מסכי וידאו בבמות האירוויז: LED ומקרן.

מסך LED הוא מסך וידאו קשיח, כאשר החסרון הגדול (היום כבר פחות) זה שכאשר עושים קלוז אפ רואים פיקסלים מעצבנים ומרצדים שמשבשים את איכות התמונה.

מסך מקרן זה משהו אחר לגמרי - כאן מדובר במקרן לכל דבר,כמו באולם קולנוע, שמקרין את הויזואל על המסך שלא חייב להיות קשיח. כאן אין פיקסלים בכלל. הפעם הראשונה שהשתמשו בכזה מסך-מקרן היה באירוויז 2002. גם ב-2003 הקרינו ויזואל על הקשתות. לאחר מכן הייתה הפסקה מאוד ארוכה (בשנות ה-2000 השתמשו בעיקר במסך "שקוף" שהיום כבר נחשב למיושן).

הפעם הבאה שזכינו לצפות במקרן הייתה באירוויז 2013 במאלמו, שם לא השתמשו כלל ב-LED אלא במקרן בלבד. זה כמובן מאפשר לעצב את המסך עצמו בצורה ייחודית עם עיקולים, זוויות ופיתולים - שכן אין חובה שהמסך יהיה קשיח אלא יכול להיות גם סדין- שהרי מוקרנות אליו תמונות ולא מדובר במסך וידאו.

ב-2014 לראשונה היה שימוש בשני סוגי המסכים. מסך LED על הרצפה וברקע, ומקרן על הריבועים בתוך הקובייה. ב-2015, 2016 לא היה שימוש במקרן. ב-2017 היה שימוש במקרן אבל רק בקשתות. על הרצפה וברקע היה שימוש במסך LED.

ובתל אביב? הגענו למסקנה כי מסך הוידאו בבמה בתל אביב מפוצל למסכים המסתובבים על ציר כמו בבמת האמי 2018. בדקתי ובבמת האמי לא מדובר במסכי וידאו אלא בעמודים לבנים שעליהם מוקרן הוידאו באמצעות מקרן. אלו לא מסכי וידאו! אני סבור שגם בבמת האירוויז בת"א יהיה בדיוק כך. המסכים המסתובבים הם כלל לא מסכים אלא בלוקים לבנים המסתובבים על ציר עליהם יוקרן הוידאו באמצעות מקרן. ואילו על הרצפה יהיה מסכי LED כמו בקופנהאגן 2014 למשל.
 

צוות Kuss

New member
במת אמי 18 בפעולה

שימו לב שרואים בברור שלא מדובר במסכי וידאו אלא בבלוקים עליהם מוקרן הוידאו באמצעות מקרן.

 

dosfer

New member
העמודים של הבמה אלו שיוצרים את צורת הפרמידה הם יהיו עם המקרן

כמו שהיה ב2017 בקשתות בצורת הכריש/אסלה

כל השאר יהיה LED טהור!
 
למעלה