שבועיים למלודי: הלב המתפצפץ - OUT, קבוצות גיל - IN

E u r o b o y

New member
שבועיים למלודי: הלב המתפצפץ - OUT, קבוצות גיל - IN


אלה השינויים בהצבעה שייכנסו לתוקף במלודי הנוכחי, שיחל כאמור בעוד שבועיים בדיוק, ב-2 בפברואר. תודה לאורי רוזנברג על הסיכום הממצה משוודית!

* הצבעה באסמסים לא תתאפשר יותר.

* מצביעי האפליקציה יחולקו לשבע קבועות לפי גילאים, כאשר הקבוצה הצעירה ביותר היא גילאי 3-9 והקבוצה המבוגרת ביותר היא 75+. לכל קבוצה יהיה צבע (קבוצות צעירות בגוון ירוק-כחול, קבוצות מבוגרות בגוון אדום-כתום).

* מצביעי הטלפון יהיו הקבוצה השמינית והצבע שלהם יהיה שקוף.

* בזמן התכנית כבר לא נראה את הלב מתפוצץ בהתאם לכמות ההצבעות, כך שיהיה קשה לנבא את התוצאות במהלך הצפייה. במקום זה, הלב בתחתית המסך יישאר במצב סטאטי וייצבע בהתאם למגמת ההצבעה באותו הרגע. לדוגמא - אם כרגע הרבה מצביעים מעל גיל 75, הלב ייבצע בכתום.

* במהלך השידור או מיד בסיומו ייחשפו כמות הקולות שקיבל כל אחד מהשירים שהגיעו למקומות 5-7.

*לכל קבוצה יהיו 43 נקודות לחלק בחצי הגמר ו-54 נקודות לחלק בגמר (אשר יחולקו בשיטת האירוויזיון בהתאם לכמות ההצבעות).

* בגלגל ההצלה כל קבוצה תקבל נקודה אחת, שתלך לשיר שקיבל את מרבית הקולות. השיר שיקבל את רוב הנקודות יעלה לגמר. ככל ויווצר תיקו, כמות הקולות הכוללת תכריע.

* בגמר כמות השופטים הבינלאומיים תקטן מ-11 ל-8, על מנת להשתוות לכמות הקבוצות. כל אחת מהמדינות תמסור את הניקוד שלה. לאחר מכן כל אחת מהקבוצות תמסור את הניקוד שלה, שכמותו תהיה זהה לכמות השופטים.

המטרה המרכזית של החלוקה לקבוצות היא ההתמודדות עם הביקורת שהצעירים הם היחידים שמשפיעים על התוצאות.

לפי מה שמדווחים ב-SVT, לו השיטה הייתה נכנסת לתוקף בשנת 2018 התוצאות היו זהות לחלוטין.

 

alma velama

New member
כל הפילוח הזה לקבוצות גיל נשמע על הנייר יותר הוגן, אבל...

צריך לזכור שהקהל יידע את התפלגות התוצאות רק כשבוע לאחר הגמר עצמו.
טעות בעיניי לצבוע את הלב לפי קבוצת הגיל הדומיננטית באותו רגע משום שזה עשוי לדכא את ההצבעה לשירים שאהודים ע"י קבוצות הגיל הכי צעירות והכי מבוגרות. קטגורייה לגילאי 3-9 או לבני 75 דווקא מהווה אפליית גיל ולא הכללה. בנוסף, ההצבעה נותנת לקבוצות הללו משקל זהה בשעה שברור שחלקם באוכלוסייה שטורחת להצביע הוא מן הסתם שולי ביותר.
מישהו בדק ומצא שאם השיטה הזאת הייתה מיושמת ב-2009, מאנס היה מנצח עם 'תקווה ותהילה' ולא LA VOIX. אם רק פעם אחת קרה שהזוכה היה משתנה בעקבות יישום השיטה החדשה, כנראה שיש כאן רוב מהומה על לא מאומה. ובכל זאת, צביעת הלב בתחתית המסך מיותרת כמו קצב הפעימות שלו.
 
למעלה