תלוש תרבותית, מגושם, חשוך, נטול אלגנטיות

tapuzzo

New member
תלוש תרבותית, מגושם, חשוך, נטול אלגנטיות

לוגו הכוכב באמת הגדיש את הסאה. אם אתם לא מתביישים במגן דוד, תעשו משהו איתו. אם לא איתו, קחו אלמנט אחר. צבר. מנורה. ספר תורה. אצבע לקריאת התורה. כובע טמבל. מה הבריחה הזו ממה שיהודי וישראלי ומייחד את המדינה שלנו? כוכב, כזה שמצוי חמישים פעם בדגל ארה"ב? רמז לגבי האיחוד האירופי?
הסיסמה שגם היא נטולת שום הקשר מקומי. לא לתל אביב, לא לישראל, מה הפחד? אם באמת מעזים, מעזים לא לחלום, אלא לקוות. ההמנון שלנו הוא התקווה, לא החלום.
כמה עוד גלותיים יהיו קול ישראל? סליחה, אין להם לא קול ובטח לא קול ישראל. הם כאן. איפה זה כאן? על פי הלוגו, כאן זה במעמקי השינה, כי רק בה חולמים. כלומר כאן זה מצב של חוסר הכרה, בעולם החלומות והפנטזיות ולא המעשה וההגשמה.
האקטים הפוסט-ציוניים הפאטתיים, עוד היו יכולים להיות נסבלים אם לפחות היו מובילים אותנו לתוצאה אלגנטית ולא למשהו שנראה כמו קיטש של 87'. בסוף שנות ה-80 עוד התלהבו ממשחקי צורות עם נאונים וקינטיות. זוכרים את שרוולי מייבשי הכביסה בצבעי נאון של קדם איוריזיון 86? כבר אז זה נראה מגושם ומיושן.
משולשים זזים ומחליפי צבעים. כאלו שלא מצטלמים טוב לא כרקע, לא כתפאורה מעל הבמה ואפילו לא בשוט רחב של האולם. לוגו עם נאון. בסדרות ריאליטי סליזיות, כשרוצים להדגיש שזה משהו זול, בנידורמי או איביזי כזה, טראש, עושים לוגו נאון.
הבנו, אתם פוחדים קו נטוי מתביישים קו נטוי מתעקשים לנתק..
חוסר האלגנטיות וחוסר המודעות לכך שנדרש מהם להיות יצרני תרבות לאומית וממלכתית מאפיין את המותג והלוגו ההזוי שלו. מה זה כאן? נשאיר את זה פתוח.
קחו כוכב עם נאון. קחו סיסמה שלא אומרת כלום. אפילו לא "אנחנו מעזים לחלום".
אנחנו? אנחנו לא שחקנים בהפקה. הכל אטום רגשית וויזואלית, מגושם ומיושן איימים.
מוטב שתקרת המשולשים הכבדה הזו לא תנוע. לא בגלים, לא בפורמציות פרקינסוניות אחרות. השבדים תמיד ידעו את מלאכת ההפשטה והאלגנטיות, ועם זאת, שמירת קו עיצובי שמיד זועק סקנדינביה. אנחנו רוצים יאכטה סליקית, צחורה וסקסית
אבל איכשהו שלנו הופך בדרך לספינה הטבריינית מהסרט אבא גנוב.
אני בהחלט מעז לחלום שיום אחד עוד נדרוש להפסיק את ההסתה נגד מדינתנו, נחזור להתגאות במורשתנו הדתית והלאומית, נחזור להבנה שהתרבות שלנו לא צריכה להתבטל או להתחבא מפני אף אחד אחרת, להיפך - שהיא אחת המפוארות ביקום כולו. שלא נעשה פתיחים קיטשיים מסצנות תנ"כיות אלא נדגיש את יופיה של השפה שחודשה, שנתגאה בסמכויות הרוחניות שלנו, שנציג בתי כנסת מפוארים כמעט כמו אלו הריקים שנותרו בבירות השואה האירופאיות אליהן אנחנו נוהרים לראות רובע יהודי. כמה חבל שאת הרובע היהודי אנחנו מדחיקים, הד לנסיונות הגלותיים של כור היתוך שבתוכו מגן הדוד והמנורה מותכים ל"חג החגים", ותחרות אירויזיון משקפת ריקנות שרק מדרבנת את גדולי השונאים להמשיך במסעות ההשמצה והשקרים.
אם אנחנו משתכפצים ומתקרנפים זה רק מזמין עוד תקיפות. במקום ראש זקוף וגאה, תהפוך העיר העברית לרובע נאון הסליזי. רייכל יתן את מוזיקת העולם, א-ווה יעשו כבוד
לתימן, והישראליות רק תתבטא בזריקת "מזל טוב" ו"לחיים" על ידי מנחים בלבוש נערי בר מצווה מפוחדים. אצלנו אבל אל תגלו, ב'כאן' לא מעזים כבר לחלום חלומות על כאן.
 

Uri04

New member
כאילו... אתה עכשיו תמשיך להציף אותנו על כל פיפס?

מניפסט של 1000 מילה על פאקינג לוגו. לא רוצה לחשוב על האנציקלופדיה שתפרסם פה על עיצוב השיער והאיפור של המנחות.
 

dosfer

New member
אתה כנראה ממש טרול, זה אסור בתכלית האיסור!


דבר ראשון אסור לסלוגן וללוגו להתייחס בשום אופן לסממנים הדתיים של המדינה או למולדת.

ממתי ראית בלוגואים בתחרויות אחרות צלב נוצרי?? לא היה, נכון?! אז זו בדיוק הנקודה.

בנוסף לזה צריך סלוגן שיהיה אוניברסלי מספיק ושיתכתב עם הסלוגנים של אחדות ותקווה של השנים הקודמות ולכן "העזו לחלום" זה לטעמי אחלה סלוגן, המון אנשים יכולים להתחבר אליו.

ולדעתי הלוגו מאוד מתוחכם, גם צורת המשולש מזכירה במקצת את הצורה של ישראל במפה, גם קורץ לעיצוב הבמה של פלוריאן ואהבתי שזה לא משולש רק עם 5 קודקודים אלא אם תשים לב יש עוד קודקודים, זה לא כוכב בדיוק זו צורה קינטית וזה ממש לא כוכב מושלם.

ואיך אי אפשר שלא להתייחס לכוכבים שמדברים על סלוגן כמו "העזו לחלום".. מה רצית שיהיה הלוגו, תמונה של ענן?? נו באמת! הרי מי שמגיע לתחרות הזאת רוצה בסופו של דבר לצאת כוכב, להגשים את השאיפות שלו "להגיע עד לכוכבים" במילים אחרות. בנוסף לזה זה קורץ לשיר "MADE OF STARS" שגם בשיר שלו נכתב "אנחנו כולנו עשויים מכוכבים" או "שברי כסף נופלים" טוב זה אולי לא בצבע כסף אלא זהוב כזה אבל הבנת את הכוונה שלי
 

PonyClub

New member
צריך לחקור את התופעה הזאת של חיפוש חיזוקים רגשיים מזרים ברשת

פעם הבאה נפתח מחדש את ים סוף בהופעה שלפני ההצבעה.
אמ:לק!
 

alma velama

New member
אני בהחלט מסכימה עם חלק מהדברים שלך, אבל...

מפריעה לי הפוזה של 'הצדיק היחיד בסדום' ושל 'הנביא המתריע בשער'.
עד שתי הפסקאות האחרונות שלך אני מוכנה 'לזרום' עם הביקורת, אבל כשאתה מכניס ציונות עם פטריוטיות, גאווה לאומית, מורשת ותרבות ישראלית ויהודית אתה לגמרי מפריז ומאבד את זה. בשביל מה לטעון את האירוויזיון בכל כך הרבה משמעויות היסטוריות ותרבותיות כשמדובר בתחרות שהמטרה העיקרית שלה היא לעשות יחסי ציבור למדינה המארחת ולקוות להחזיר חלק מההשקעה מכל האירוע בטווח הארוך במקרה הטוב? התחרות והאירוח לא יפתרו את השסעים והקרעים בחברה הישראלית ולא יהפכו את ישראל למדינה לגיטימית יותר בעיני מי שסבור שהכיבוש הוא סרטן שאוכל כל חלקה בדמותה המוסרית והערכית של המדינה.
אם כבר, ההפקה השנה עשויה להיות בבואה של האינפנטיליזציה, ההשטחה והרידוד של הטלוויזיה המסחרית בארץ משום שהאישים והגופים האמונים על הפקת התחרות מגיעים עם נורמות עבודה שבהם האריזה, העריכה והמניפולציה הרגשית הם העיקר בעוד שהתוכן הוא רק אמצעי למכור יותר פרסומות. מדורת השבט נמצאת במקום הזה והשבט הזה אולף לקדש נעורי נצח, נובו רישיות חלולה, התעשרות מהירה ובלינג בלינג וכל זה בכסות התחזקות האמונה בעם הנצח שמפסיק לפחד ולהתנצל. לא רוצה לפתח את זה אחרת גם אני אחטא במה שאני יוצאת נגדו בדבריך.
לגבי הלוגו והסלוגן, אפשר לחשוב שכל גורלנו נחרץ בגלל עיצוב כזה או אמירה סתמית כזאת. לפעמים פחות זה יותר ודווקא בלוגו יהיה מי שיבחין שהמשולש עם הנאון מתכתב עם מפת ארץ ישראל המערבית ומי שרוצה לראות בזה אמירה פוליטית מחמיאה, שיבושם לו. מי שרואה רק עוד משולש רב-זוויתי סתמי - אשריו.
מה באמת אפשר לצפות ממי שהשפה הויזואלית שלו היא בהשראת הלוגו של 'הכוכב הבא' עם זיקה מרומזת ל'קשת' ולנוכחות הניכרת שלה בהפקת האירוויזיון השנה. ישראל מגיעה לאירוח האירוויזיון בתנאים לא אופטימליים בכלל ללא מימון ממשלתי וצריך לקרות נס כדי שנהיה מסוגלים להציב רף שטרם נראה כמותו. מבחינתי די בכך שהכל יעבור ללא תקלות וסקנדלים מתוקשרים. כאן זה לא אירופה.
 
למעלה