מאחורי הקלעים של בחירת מנחה לאירוויזיון: קרב על גאולה אבן

Willo the Wisp

New member
היא יכולה להיות הברקה

הרבה כתבו כאן שהיא כבדה ופורמלית מכיוון שהיא מגישת חדשות, אבל דווקא בתור מגישת חדשות היא מאוד דעתנית, נינוחה וספונטנית. לא מאלה שנצמדים לטלפרומפטר. שלא לדבר על זה שהיא יפהפיה ועוברת מסך מצוין.
אם האנגלית שלה מספיק טובה היא תוכל להיות מצוינת, בדומה לאינגווילד העיתונאית ומגישת החדשות שהנחתה ב-1996 את התחרות והיתה מעולה בעיני.
מניח שישפטו על סמך הביצועים שלה באודישן, אבל לפחות על הנייר אני מעדיף אותה על פני שירי מימון.
 

alma velama

New member
מי זוכר את הקריירה המוסיקלית החד-פעמית של גאולה אבן?

ב-2008 לקראת שנת השישים למדינה, קיבלה גאולה אבן טלפון מהזמר-תמלילן אריק ברמן בו הוא הציע לה להקליט איתו שיר שכתב על המציאות הישראלית והאופן בו היא מתווכת ע"י מהדורות החדשות. לצד ביקורת נוקבת ואבחנות משעשעות ומבריקות, השיר מייחס תכונות אנוש למדינה שמעוררות אמפתיה וחמלה כאחד. השיר נקרא 'שש אפס למדינה' או 'כרוניקה של שקיעה סגולה מאד'.
הוא הושמע בתדירות גבוהה ברדיו ואף צעד במצעדים העבריים. בזמנו גם התאפשר להוריד אותו במשך שבוע בחינם מהאתר של אריק ברמן, אבל נכון להיום לא נותר לו כמעט זכר וטבילת האש של גאולה האבן בתחום הזמר גם הייתה האחרונה...
https://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-3544774,00.html
והנה הביצוע (גאולה מצטרפת רק בפזמון):
https://www.youtube.com/watch?v=aJ4GIN8rUEk

*אינגווילד הנורבגית תמיד הזכירה לי בעלת פונדק דרכים או פונדקאית בבית מרזח משום שהיה לה חספוס, חוש הומור טבעי וקורטוב של וולגריות עממית בלתי מזיקה. היא איננה המנחה הנשית האידיאלית מבחינת נימוסים והליכות, גוון הקול הצרוד משהו והמבטא, אבל ה'חוצפה' והטבעיות שלה היו משובבות ומורטון הארקט היה יותר מסתם עוד פרצוף יפה. בסך הכל תחרות זכורה לטובה מבחינת ההנחיה, וגם היחידה מסוגה שעשתה שימוש במציאות וירטואלית עם טכנולוגיית תלת מימד בשלב הניקוד.

*אני מקווה שמבורסת השמות יישלף בסוף שם שאף אחד מאיתנו לא מעלה על דעתו כרגע. לגאולה אבן אין ניסיון בהנחייה של אירועים ממלכתיים, אבל יש לה שעות שידור סולו רבות בהנחיית משדרי הבחירות המרכזיים וגם ניסיון רב בדיווחים וכתבות מהשטח. עם השנים היא רק הלכה והשתבחה והשתחררה בהופעה החיצונית שלה משום שזמן רב מדי הסתתרה מאחורי חליפות מחוייטות חמורות סבר ומשקפיים של מזכירה במשרד. היא מרבה לדבר תוך כדי הנעת הידיים וגם נוטה להכניס לרצף הדיבור 'נגינה' כדי להדגיש ניואנסים כאלה ואחרים. לא אהבתי את ההקדמה שלה לפני הדיווח על הבאתו של אורי אבנרי למנוחות: זה היה מאד קטנוני בעיניי בעיתוי הזה והיא לא היתה מעזה לעשות את זה למישהו שנוי במחלוקת מהצד השני של המפה:
https://www.youtube.com/watch?v=Eg2NhYsNpkE
אני מציינת את כל זה כדי לומר שגאולה אבן היא אכן ה'כוכבת' של כאן11. זה אומר הרבה על 'כאן' שלא הצליחה במיוחד להצמיח כוכבים משלה (לא רואים כמעט את לוסי איוב. לכל היותר רק בדיגיטל או ב'כאן תרבות', אבל לא כבדרך קבע בתכנית שמזוהה איתה) וזה רק טבעי שקובלנץ מעוניין בה, אבל נראה לי שמול אניה בוקשטיין אין לה סיכוי. ובכל מקרה, עושה רושם ששירי מימון חזק מאד בתמונה משום שהמעבר שלה ל'כוכב הבא' מצטייר כחלק מעסקת חבילה גדולה יותר.
 

Willo the Wisp

New member
מי שלא יהיו המנחים

אני מקווה שהפעם לא יהיה מנחה גברי ודומיננטי ולצידו עלמות נאות על תקן ממתק עיניים. כך היה לפני 40 שנה כשדניאל פאר סחב על גבו את המשדר - ועשה את זה מצויין, אחד המנחים הטובים בתולדות התחרות - בעוד ירדנה הצעירה, החמודה והיפה קישטה את המסך ודיקלמה את מה ששיננה מראש. ב-1999 זה היה אפילו יותר בוטה, סיגל ודפנה היו על תקן המעודדות ויגאל לבדו היה המבוגר האחראי.
אם אכן ארז טל יהיה אחד המנחים (וזה סבבה מבחינתי, הוא יעשה עבודה טובה) אני מקווה שמולו תהיה אישה דומיננטית ושוות ערך, יותר מפרצוף יפה שיחסה בצלו. גאולה אבן תוכל לשבת על המשבצת הזו, גם נועה תשבי (היא מועמדת בכלל?), אולי גם בוקשטיין, אין לי מושג איך היא. פחות רואה את בר ושירי בתור כאלה.
 

trilliane

Well-known member
מנהל
לא מסכימה עם הפרשנות הזאת בכלל; הן לא היו על תקן "ממתק"

אומנם סיגל שחמון (ליהוק די גרוע בעיניי) הייתה דוגמנית לפני שהפכה למנחה בטלוויזיה, אבל ירדנה ודפנה מעולם לא היו סתם פנים יפות (והרי לו זו הייתה המטרה, יש יפות מהן) אלא זמרות שייצגו לפני כן את ישראל באירוויזיון (וגם ידעו צרפתית). כלומר היה מנחה שהגיע מהטלוויזיה ומנחה שהגיעה מהשירה, ויחד הם ייצגו את מהות האירוויזיון – תחרות שירים בטלוויזיה.
&nbsp
נכון שדניאל פאר היה התגלמות הממלכתיות, אבל כך הוא היה, זה פשוט היה הסגנון שלו. גם ירדנה ארזי ממלכתית (ומלכותית) מאוד. לעומת זאת יגאל רביד לא היה שום מבוגר אחראי, הוא היה מבוגר שיכור (לא חושבת שבאמת שתה משהו, אז אולי רק שיכור כוח, או מרומם מהמעמד) וקשקש את עצמו לדעת. הוא פלט שטויות שעברו לו במוח כמו "לחיים רביבו" ובאופן כללי היה דביק, מעיק ומביך. סיגל שחמון נראתה כמו מעודדת לידו כי אי אפשר לשכוח לה את ה-Let me hear you (עוד רגע של התכווצות בכורסה...
) אבל דפנה הייתה מהממת לא פחות מירדנה, ושתיהן מלכות
.
&nbsp
אני בהחלט רואה בשירי מימון אישה חזקה, חכמה, דומיננטית ושוות ערך לא פחות מארז טל, ושוב, אם הוא מגיע מהטלוויזיה (ומשנים רבות של הנחיה) היא מגיעה מהמוזיקה וגם היא זמרת שייצגה אותנו בכבוד (ויש לה ניסיון על במות התיאטרון וכמובן גם בשידורי טלוויזיה, אם כי רובם לא חיים), כלומר זו חזרה על אותו זיווג קלאסי, ואין לי שום בעיה עם זה
.
 

מירב1969

New member
גאולה נבונה ביותר ומגישת חדשות בחסד

אבל זה לא בדיוק ערב מוסיקלי קלאסי...
צריך מנחה חי , שנון ומצחיק. אסי עזר ורותם הם בחירה מוצלחת ומתאימה יותר לאופי של האירו בשנים האחרונות.
בבקשה ההנחיה של שנה שעברה הייתה מן הגרועות שבהן.
 

tapuzzo

New member
אריאל מרגלית וסיון קליין הרבה יותר נכונים להגשה של זה

 

alma velama

New member
מה לעשות שהם מועסקים אצל הזכיין הלא נכון

תזכיר לי מתי שודרה 'הרדאר' בפעם האחרונה. אריאל מרגלית מאד ייצוגי ויש לו דיקציה נהדרת. לסיוון קליין ולירדן הראל לצורך בעניין יש חתך דיבור קצת 'עצל' בהיעדר הגדרה יותר מוצלחת.
אין מה לעשות, מנחה אחד או אחת מהתאגיד, מנחה אחד או אחת מ'קשת' ומנחה או מנחים נוספים מתחום המשחק והבידור שהם פרילנסרים.
 

tapuzzo

New member
Eurovision Tel Aviv 2019 - Come stay in Haifa

Looking for cheaper alternatives to central Tel Aviv for Eurovision 2019?
Come stay in Haifa, connected by train to Tel Aviv Expo Grounds
Haifa offers great nightlife, beaches, excursions, bars and restaurants
with day trips throught the Galilee. A 50 minute direct train will take you
to the Eurovision Tel Aviv Expo grounds, the trian is 2 minutes walk from the expo entrance. Buses are also available from the two Haifa Bus terminals direct to Tel Aviv every 10 minutes, a 1 hour ride.
Haifa offers cheaper accomodation of all types. from B&B to 5 star hotels, at much lower rates.
 

trilliane

Well-known member
מנהל
הם לא שנונים ולא מצחיקים... הם פשוט לא סותמים ת'פה

ממש חירבו לי את כל הנינג'ה, מי שמכיר את הפורמט האמריקני יודע כמה התוכנית הזאת מתוקתקת ולא סובבת סביב המנחים. היה מתמודד אחד שאפילו העיר להם על זה, איך הם מראיינים אחרים אבל איכשהו בסוף הכול חוזר אליהם... ואין להם שום מסננים, כל טמטומת שעוברת להם במוח הם משחררים, וקשת משדרים
. לתת להם שידור חי?! ועוד משהו מלכותי מול כל אירופה ועוד? בחיים לא.
 
למעלה