RSC-24- חשיפת השירים!!!

tajci

New member
RSC-24- חשיפת השירים!!!


אז אחרי תקופת המתנה ארוכה מדי...אני שמח לחשוף את המשתתפים בתחרות הרילייטד

יש לנו תחרות מגוונת, מקווה שתאהבו


רשימת השירים:
Patrick Fiori - Chez nous
Korni grupa - Ivo Lola
Trijntje Oosterhuis - Better Think Twice
Kristina - V sieti ta mam
The Common Linnets - We Don’t Make The Wind Blow
Anne-Marie David - Que Sais-Tu
Athena - Ses Etme
SERGEJ feat. HAUSER // OCI NIKAD NE STAR
Conchita Wurst - You Are Unstoppable
Amir - On dirait
Doris Dragović — Moram
Madame Monsieur - Comme Une Reine
DANIEL KAJMAKOSKI - Samo za Ljubav
הראל סקעת - הרוח תשנה את כיוונה
Celine Dion ft Julio Iglesias - When I Fall in Love
Francesca Michielin - L'amore esiste
Jonatan Cerrada - Lintas Galaksi
Anna Rossinelli - Speechless
Corinne Hermes - Je n'ai jamais vu Jerusalem
Mor ve Ötesi - Bir Derdim Var
Amina Annabi - Gallouli
Kasia Kowalska - Alannah


קישור לפלייליסט: https://www.youtube.com/playlist?list=PLmzb39QziGlSkcHwGuwKqBd5thcTU-kFq&disable_polymer=true

*לא ניתן להצביע לשיר ששלחתם
**את ההצבעות נא לשלוח אלי במסר אישי בלבד, מוקדם ככל האפשר. מועד אחרון לשליחה 6/11 (ברגע שכל ההצבעות ישלחו אפרסם את התוצאות). מזכיר לכם, ההצבעה כמו באירויזיון:
12 נק/
10 נק
8 נק
7/6/5/4/3/2/1

בהצלחה
 

alma velama

New member
לכל אחד יש ת'אחד שלו שיבוא וייפול בגורל...


בטח שיש שם שיר אחד מעל כולם אחרת הוא לא היה מקבל את הדוז...
 

tajci

New member


חייב להודות שזאת מהדורה פחות חזקה ממה שצפיתי...
 

alma velama

New member
לא רציתי להודות בזה, אבל זאת גם התחושה שלי.

לא חושבת שיש שם שיר אחד מעל כולם באופן מובהק (איזה כיף לעופר שהחיים שלו 'תותים' בעניינים כאלה), רק הבעיה היא שלא מעט מהבחירות מאכזבות מכל מני סיבות שנדבר עליהם אחרי שהתוצאות ייחשפו.
 
לא ולא.....

היו תחרויות שהתלבטתי בין ארבעת הראשונים....כאן יש שיר אחד מעל כולם!!!!!!!!!
&nbsp
 

tajci

New member
היכרות קצרה עם המתמודדים
חלק א'

פטריק פיורי - הנציג הצרפתי לאירוזיון בשנת 1993. שר לראשונה בתולדות התחרות בשפה הקורסיקאית. סיים רביעי. נולד במרסיי(שם מצולם הקליפ) להורים מהגרים ממוצא קוריסקראי וארמני. פטריק זמר מפורסם ומצליח מאוד בצרפת(שבעיני השתבח עם השנים...). מה שיפה בשיר שנראה לי שמדובר קצת בסיפור אוטוביוגרפי שלו/ של רבים מתושביי מרסיי(מצרף את שני סרטוני ההמשך לקליפ בה הוא מסביר ומציג את משפחותו שמופיעה בקליפ).
הנה ההופעה שלו בתחרות(היה פייבוריט חזק לזכיה):
https://youtu.be/rvCCyoR2mxs
והנה סרטוני ההמשך לקליפ:
https://youtu.be/GuhBfjh940M

קורני גרופה- הלהקה היתה נציגת יוגוסלביה לשנת 1974. סיימו במקום ה12. מדובר בלהקה מצליחה מאוד ביוגוסלביה לשעבר, מחלוצות מוזיקת הרוק במדינה.
https://youtu.be/INLyJwCHMmg

טרינטה - נציגת הולנד לשנת 2015. בעיני לפחות מדובר בהחמצה גדולה. היא זמרת מוכשרת , אבל היה לה שיר חלש והופעה מזעזעת שזיכתה אותה לפחות בפרס המכובד של ע"ש ברברה דקס...(את הסמי שלה סימה במקום ה13 והמאכזב).
https://youtu.be/O_fs4SPGyF0

קריסטינה - נציגת סלובקיה 2010. היתה אהובת החובבים (ובמילים אחרות פלופ חובבים). השיר "הרונין" מתאר אזור מאוד הררי ומיוער במדינה, ולכן הדימויים המגוחכים של הענפים והתלבושת המחירדה. בתוספת זיופים בלייב השיר החביב נשאר בסמי. חבל, זוכר שאהבתי אותו וממש התבאסתי מהכישלון. במבחן הזמן הההופעה נראית מגוחכת...
תשפטו בעצמכם:
https://youtu.be/j8G6byTMr0o

The Common Linnets - הנציגים של הולנד 2014. היו סוס שחור החל משלב החזרות ודהרו מתחתית תחזיות ההימורים למקום השני בתחרות (והיו ממש קרובים לניצחון דרמטי ודי מוצדק...).
https://youtu.be/bWe8PRsW4T0

אן מרי דויד - מהדיוות הגדולות והאהובות בתולדות התחרות.
השתתפה באירוויזיון 1973 כשהייתה בת 21 וזכתה במקום הראשון כנציגת לוקסמבורג עם השיר "Tu te reconnaîtras" ("אתה תזהה את עצמך"). שש שנים אחר־כך, השתתפה באירוויזיון 1979 שנערך בירושלים והגיעה למקום השלישי כשייצגה את צרפת בשיר "Je suis l'enfant soleil" ("אני ילדת שמש").
באופן אישי אהבתי יותר את השיר של 79(יש בו מימד קודר ומסתורי), אבל ההופעה היתה קצת לחוצה (קצת צובט את הלב לצפות בביצוע שלה..). ועדין בשנה כזאת איכותית זה הישג מכובד מאוד. מניח שה"כישלון" פגע בה בהמשך הקריירה.
https://youtu.be/zn1svLVprUk
https://youtu.be/K4ih4MX4QUU

Athena- הלהקה היתה נציגת טורקיה ב2004 וסימה במפתיע במקום הרביעי. הלהקה מצליחה מאוד בטורקיה וידועה באג'נדות החברתיות והפוליטיות שלה(בין היתר היו נגד המלחמה בעיראק ב2003). גם השיר שלהם ברילייטד עשה המון רעש במדינה, כשהציג באופן ישיר וכנה יום בחיי טראנסג'נדר(במדינה האיסלאמית זה לא עינין שבשגרה). חבל שלא שלחו את השיר הזה לאירויזיון.
https://youtu.be/pipamUl14A4

Sergej Ćetković- נציג מונטנגרו לשנת 2014. הראשון שהעלה את המדינה לגמר (בגמר סיים במקום ה19).
https://youtu.be/6FJtzRSKHKg

קונצ'יטה - לא חושב שצריך להציג את התופעה והזקן...זוכת האירויזיון לשנת 2014 כנציגת אוסטריה. בהתחלה היתה סוג של גימיק, אבל הופעה מקצועית ומרגשת הפכה אותה לסנסציה בכל רחבי אירופה ואפילו גרמה לטורקים לפרוש בגללה מהתחרות...
בשנים האחרונות יש שמועות על שינוי כיוון של הדמות, שווה לעקוב. אבל באופן אישי אני ממש אוהב את השירים המוצלחים שהוציאה אחרי הזכיה בתחרות(וגם את שיר הקדם שכמעט זכתה איתו שנה קודם לכן).
https://youtu.be/8fvLtTRzdHw

אמיר - נציג צרפת לשנת 2016 והפיבוריט הגדול באותה שנה. סיים רק במקום השישי, וסוג של התחיל את ה"הצלחה" הצרפתית בתחרות מאז. בעיני היה לו שיר מושלם, אבל הופעה חלשה ובימוי לקוי פגעו בו. יכל להיות הזוכה באותה השנה. פספוס. הנה עוד קצת מידע עליו:
- https://he.wikipedia.org/wiki/עמיר_חדד
הנה הקישור לשיר שלו התחרות:
https://youtu.be/-aLPsiyavcU

Doris Dragović - מהזמרות האהובות עלי בתולדות התחרות. ואחת הזמרות המצליחות בבלקן. היתה צריכה לזכות בשתי ההתמודדויות שלה, בשנת 1986 ו1999. אני עדין מחכה לקאמבק שלה

https://youtu.be/nOp1K8ZjGtE
https://youtu.be/sEHoc_qIJnk
ב99 היתה אחת הפייבוריטיות לזכיה. אני עדין בטוח שאיגוד השידור האירופי הכשיל אותה וגנב לה את הניצחון.

גברת ואדון- Madame Monsieur - הנציגים הצרפתיים לשנת 2018. הייתי בטוח שיזכו, אבל הופעה בינונית בגמר הביאה אותם רק למקום ה13. הצמד מצליחים מאוד בצרפת והוציאו הרבה להיטים מצליחים.
https://youtu.be/vjLuTtUv0Ns

DANIEL KAJMAKOSKI - נציג מקדוניה לשנת 2015. זוכה האקס פקטור האדריאטי הראשון.
בעיני היה לו את אחד השירים היפים ביותר באותה השנה. עד היום אני מתרגש ממנו. אבל ההופעה המזעזעת, הזיופים וזמרי הרקע הלא קשורים השאירו אותו בתחתית הסמי. פספוס ענק. חבל
https://youtu.be/TtSum7ouImU
 

tajci

New member
היכרות קצרה עם המתמודדים
חלק ב'

הראל סקעת - הנציג והתקווה הישראלית לשנת 2010. היה סוג של פייבוריט (ופלופ חובבים). שיר חלש והופעה לחוצה. פספוס ענק של זמר גדול.
https://youtu.be/n9LfYMyLORM

Celine Dion ft Julio Iglesias - שני כוכבי ענק. מהכוכבים הגדולים שהוציאה התחרות. סלין דיון זכתה בצדק בשנת 1988 (וניצחה את ירדנה שהיתה צריכה לסיים שניה. או ראשונה. אבל זה כבר סיפור אחר). חוליו סיים במקום הרביעי בשנת 1970.
https://youtu.be/w6b7BHGkKQA
https://youtu.be/ChvTMWYplAk

פרנצ'סקה - נציגת איטליה לשנת 2016. היה לה שיר נהדר אבל הופעה חלשה(ותפאורה מביכה עם פרחי רשות השידור מהקדם של 79). בקיצור סיימה בצדק רק במקום ה16. פספוס.
למען הצדק ההיסטורי רק אזכיר, שהיא סימה עם השיר רק במקום השני בסן רמו. והשיר הזוכה באותה שנה היה מופלא וצריך היה להשלח לתחרות. משום מה האיטלקים העדיפו אותה. עדין לא התאוששתי גם מזה.
את הפרסום שלה עשתה בזכות הזכיה באקס פקטור האיטלקי.
https://youtu.be/YfnhDfy8AjU

Jonatan Cerrada - נציג צרפת לשנת 2004. סיים במקום ה15. הזמר ממוצא בלגי, זכה בעונה הראשונה של האיידול הצרפתי.
https://youtu.be/vrzC1oGWX_I

Anna Rossinelli - נציגת שוויץ לשנת 2011. עלתה לגמר בעיקר בזכות השופטים. בגמר סימה אחרונה.
https://youtu.be/wxLE5FmNJow

Corinne Hermes - זמרת צרפתיה שזכתה באירוזיון כנציגת לוקסמבורג בשנת 83(ותזכר כזאת שגנבה לעופרה חזה את הניצחון). אולי בגלל זה שחררה את השיר הנ"ל לרילייטד...
למיטב ידיעתי לא הצליחה לשחזר את ההצלחה בתחרות לקריירה משמעותית.
https://youtu.be/C6uKNJ8nS3o

Mor ve Ötesi - הלהקה יצגה את טורקיה בשנת 2008, וסימה במקום השביעי המכובד. מכובד בגלל שזה ממש לא מובן מאליו ששיר רוק בשפה הטורקית יצליח כך. אבל זה היה שיר נהדר והופעה מעולה. אחד הפייבוריטים שלי באותה שנה(שהיתה שנה מצויינת, מהאהובות עלי בתולדות התחרות. פרט למנצח הגרוע, כמובן).

אמינה- אחת הזמרות האהובות עלי בתולדות התחרות. ההופעה המהפנטת שלה משנת 1991 היא אחד הארועים המכוננים בתולדות התחרות. הבימוי, התנועות, הצליל, המבט המכשף. סימה שניה בשיוויון עם קרולה. בעיני היתה צריכה לנצח.
אמינה יוצרת מאוד מסקרנת. שווה לעקוב אחר הביוגרפיה הייחודית שלה. במהדורה הקודמת של הרילייטד שלחתי שיר שלה, שסיים במקום השני.
https://youtu.be/PnxEBAoCZIw
הנה השיר ששלחתי לרילייטד: https://youtu.be/bLzlzOpTQz4.

Kasia Kowalska- נציגת פולין לתחרות בשנת 1996. סימה עם שיר חלש (ומדכא) במקום ה15. מסתבר שהיא השתבחה עם השנים. אשמח לשיר כזה מפולין. נחמד לצפות בקטע המקדים לשיר שמצורף:
https://youtu.be/GzvygDccKaA
 

alma velama

New member
רק כמה תוספות קלות:

-הוריו האמיתיים של פטריק פיורי אכן משתתפים בקליפ. פיורי שיתף אותם בגלל המסר החשוב של הקליפ בנוגע למהגרים ולקליטתם בצרפת. הקליפ בין היתר צולם בשכונת בל-איל במרסיי עם רבי הקומות האימתניים ומחוקי הזהות. פיורי עצמו הוא בן לאם קורסיקנית ולאב ארמני-צרפתי יליד מרסיי. את ילדותו העביר תחילה במרסיי אך בהמשך עבר לקורסיקה.

-השיר IVO LOLA של KORNI GRUPA נציגי יוגוסלביה 74' עם השיר הנפלא 'מויה גנרציה' מדבר על הפרטיזן היוגוסלבי איבו לולה ריבר, שהיה אחד מידי ימינו של מנהיג יוגוסלביה טיטו לפני ובמהלך מלחמת העולם השנייה. הוא נחשב לגיבור עממי בתור מי שעמד בראש תנועת הנוער האנטי-פאשיסטית של יוגוסלביה.

-טרנצ'ה ההולנדית הצליחה מאד בארה"ב בזכות שיתוף הפעולה עם המלחין הידוע ברט בכארך. היא נחשבת לזמרת סול-ג'אז מוערכת ביותר. תמיד תיזכר 'לרעה' בגלל חוסר תעוזה (למרות שאחיה נשוי לנועזת שלפניכם:)
https://media.giphy.com/media/dEr18XxxH5eeY/giphy.gif

-השיר של אן מארי דוד הוא קאבר לביצוע המקורי הזה:
https://www.youtube.com/watch?v=o8N28R4Jvno
ולכן (לכאורה) עובר על חוקי התחרות...
מסכימה אתך לגמרי לגבי 79' וההופעה הלחוצה והעוכרת שלווה, אבל גם השיר עצמו אינו קל לעיכול ואין לו את האינטרו הגרנדיוזי של 'תכיר את עצמך'. הבעייתיות עם אן מארי דוד בהמשך הייתה שהיא הייתה עסוקה יותר מדי באקרובטיקה קולית מתוך צורך פנימי להפגין את המנעד הקולי שלה בכל מחיר. דוגמא מובהקת לכך היא בהופעה משנת 81' באירוע לציון 25 שנות אירוויזיון. גם התספורת והתסרוקת היו סוג של אובר-קיל. הקריירה שלה דעכה בעיקר בגלל לחץ מצד בעלה בזמנו, אבל גם כתוצאה מניהול לא נכון. היא נעלמה לגמרי מהעין הציבורית בין 1987 ל-2003 משום שנכפה עליה אורח חיים קשה בניהול חווה בפירנאים ובעלה בגד בה והותיר אותה לבד עם כל החובות בהמשך. https://www.youtube.com/watch?v=s5ldasW_Qco

-קורין הרמס. מי ש'הרס' לה את הקריירה אחרי האירוויזיון היה המפיק חיים סבן בכבודו ובעצמו שלא הקדיש לה זמן ולא קיים את ההבטחות שלו ביחס לקריירה שלה. רק בשנת 89' היא הוציאה את הלהיט DESSINE-MOI והוכרזה בשנת 90' כ'הבטחת השנה' בטקס פרסי המוסיקה הצרפתית באותה שנה. לא הייתה לה פריצת דרך משמעותית, אבל היא הוציאה לא מעט אלבומים ומדי פעם היא מופיעה בתכניות הבידור המובילות בטלוויזיה בצרפת, כמו זו האחרונה בספטמבר 2018:
https://www.youtube.com/watch?v=UuTERF4utvk
 

tajci

New member
תודה על התוספות!

במיוחד על השיר הקרואטי (מהפתעות התחרות בעיני).
לגבי פטריק פיורי, אהבתי מאוד את השיר. במבט ראשון הוא מרגיש קצת כמו תוכן שיווקי של ממשלת צרפת לרב תרבותיות ולקליטה היפה של המהגרים והשתלבותם בחברה. קולות הילדים ברקע רק מעצימים את זה...הצד האישי שלו בקליפ הופך אותו לכנה ומרגש. ובגלל זה הוא אחד הפייבוריטים שלי. והפזמון הממכר ממש מענג!
&nbsp
ותיקון קטן על הדברים שכתבתי - אירוזיון 2007 היה חביב, התכוונתי שמש אהבתי את שנת 2009...
 

Willo the Wisp

New member
מבקש להביע את התנגדותי הנחרצת להערה האחרונה שלך

פולין 1996 היה שיר חזק מאוד, אחד החזקים בשנות התשעים לדעתי
 

tajci

New member
הוא באמת הרגיש לי "מוכר" מדי

אבל בגלל הבלאגן בפורום, ומחיקת חלקים מהארכיון היה לי ממש קשה לבדוק את השירים. בתחרויות הבאות אנסה להקפיד יותר. אם למישהוא יש את רשימת השירים שהשתתפו בתחרות RSC23, ובתחרויות האינטרקראון/תפוזינה - אשמח לשיתוף.
 

alma velama

New member
מה רצית מאומת סטארט-א-פייר? גואינג אפ-אפ-אפ?

ראית איך מערכת המחשוב של הבחירות לרשויות המקומיות קרסה??
הכל קורס סביבנו. בלי כספי השילומים והקטארים הרכבת שלנו יורדת מן הפסים!!
 

צוות Kuss

New member
יש כאן צדק פואטי

הרי מאיה חנוך האנונימית גברה על יעקב אגם האגדי כאשר העיצוב שלה נבחר להיות במת אירוויז 99 ואילו אגם נותר עם הזנב בין הרגליים. כעת היא טועמת מהמדיסן של עצמה. מגיע לה. הנקמה של אגם מתוקה. נקווה שזו לא המאיה היחידה שמודחת בהקשר של האירוויז בתל אביבוש.
 

Willo the Wisp

New member
הבמה של אגם היא כל מה שהתחרות ב-99 היתה צריכה

בשביל להיות תת רמה מוחלטת.
הבמה של מאיה חנוך אמנם היתה קיטש מוגזם וחסרת תיחכום, אבל היא בכל זאת היתה חדשנית לזמנה ואף חלוצית בתור הראשונה שהשתמשה בוידאו כאלמנט מרכזי, והיו כמה שירים שזכו למראה בימתי נאה, בעיקר השיר האסטוני.
וחבל שכך, כי התחרות הגרועה ביותר בתולדו האירוויזיון - שירי טראש עלובים, סאונד ברמה של מתנ"ס באלפי מנשה, הנחיה פומפוזית וגמלונית - היתה צריכה את הבמה הגרועה ביותר שניתן להעלות על הדעת, וכזו היתה הבמה של יעקב אגם: קיר תכלת מאחור, השטיק המאוס של קיר זיגזג צבעוני מימין, גליל זיגזג צבעוני וקיר בצבעי הקשת משמאל, קשת בענן על התקרה וכמובן two big balls, כשכמקובל אחד מהם גדול במעט מהשני.
הבמה של יעקב אגם היתה הדבר היחיד שהיה חסר לתחרות של 1999 בשביל להיות full concept.

 

צוות Kuss

New member
הבקורות על במת 99 היא שנראית כמו הסט של גלגל המזל

ואני מסכים, אבל ברור שהיא עדיפה עשרות מונים על השעמומון של אגם והשטיק המעייף שלו עם הצבעים העלובים שלו. אבל הוא בטח יושב היום בבית וזועק לתקרה: קארמה היא כלבה!
 
למעלה