כפרה עליכם: אלו הם המועמדים להנחיית האירוויזיון

naudg

New member
כפרה עליכם: אלו הם המועמדים להנחיית האירוויזיון

אירוע האירוויזיון שיתקיים בישראל גרף הרבה כותרות וחילוקי דעות מאז שנטע ברזילי קטפה בקלות את המקום הראשון על הבמה בליסבון. עכשיו, כשאפשר להכריז על אירוויזיון בתל אביב והתחרות מתקרבת מבלי ששמנו לב, גם רשימת שמות המנחים שלה מצטמצמת. אז מי מתמודד על התואר הנחשק? כל הפרטים

אירועי האירוויזיון שעמלנו רבות כדי להביא אותם לישראל, מתקרבים בצעדי ענק ועתידים להתקיים כאן במאי 2019. מאז שהמשלחת הישראלית הביאה לנו את המקום הראשון בליסבון, התחרות שתתקיים בישראל גרמה לחילוקי דעות רבים בהקשר למיקומה בארץ, אם בכלל. עכשיו, כשההסכם נחתם ואפשר להכריז על אירוויזיון בתל אביב, גם רשימת שמות המנחים של התחרות הולכת ומצטמצמת. אחרי דיונים בין אנשי תאגיד השידור כאן והנהלת איגוד השידור האירופי, הרשימה מתכנסת למועמדים בודדים.

ארז טל, חובב אירוויזיונים דגול ומי שזכה להכריז על המנצחת הגדולה בשנה שעברה, הוא בין המועמדים לתואר הנחשק. גם נציגת ישראל לשנת 2005 בתחרות, שירי מימון, שבימים אלו מתרגלת את האנגלית על הבמה של "שיקגו" בברודווי, מתמודדת לתפקיד. מי שצפויה להיות נציגת התאגיד בצוות המנחים היא לוסי איוב, מנחה וכתבת צעירה ששידרה את הצבעת השופטים באירוויזיון האחרון. גם המנטליסט ליאור סושרד קיבל הצעה למשימת ההנחיה לשלושת המשדרים הגדולים שיערכו בארץ.

https://www.mako.co.il/good-evening-with-guy-pines-articles/Article-2f94a9d428d7661006.htm
 

DH1212

New member
הם אובססיבים לארז טל

משל היה משה רבינו עם לוחות הברית. עזוב, הוא בונקר מבחינתם.
&nbsp
&nbsp
עלוב.
 

lidia80

New member
לגמרי

היתר לסל המחזור
 

alma velama

New member
מקווה שיחשבו קצת מחוץ לקופסא

עבור חובבי האירוויזיון, יהיה נחמד אם אחת המנחות או אחד המנחים יהיה מישהו שנהנה עדיין מההכרה ומהאהדה של החובבים, אבל חשוב שהאנגלית שלו/שלה תהיה ללא דופי ואני לא בטוחה ששירי מימון, עם כל הכבוד להופעה ב'ברודווי' ולראיונות שקיימה ומקיימת, משוחררת מספיק בשביל לאלתר באנגלית במצבים שדורשים הערות שנונות, הומור או היחלצות מתקלות לא צפויות.
לא מכירה מספיק את רמת האנגלית של לוסי איוב כדי להביע דעה בעניין, אבל הייתי רוצה להאמין שהיא מועמדת בגלל המקצוענות והייצוגיות שלה ולא משום שמדובר בקלף בן/בת המיעוטים עם סיפור הרקע המיוחד.
הייתי רוצה מנחה-שחקן כמו יחזקאל לזרוב, סאשה דמידוב, ישי גולן, יפתח קליין, ליאור אשכנזי וכו' או לחילופין שחקנית כמו יעל אבקסיס, איילת זורר, אלונה טל, שרה אדלר, אניה בוקשטיין ו...הבנתם את הכיוון.
מה שחשוב זה שהמנחים, מי שלא יהיו, יהודים, בני מיעוטים, גאים או סטרייטים, אינם מתנשאים על האירוויזיון בהווה ושיש להם אמפתיה וסקרנות ביחס לתחרות כצופים מהצד.
אם כבר מדברים על ארז טל ואסי עזר, בעיניי אסי עזר רלוונטי יותר ופחות מכופתר. קשה לי לראות את טל יוצא מהחליפה שלו בעוד שעזר מסוגל להתחפש ולהתפרע, ובלבד שייפטר מכמה מהמניירות היותר מעצבנות שלו. לא אוהבת את טון הדיבור ואת גוון הקול של רותם סלע ומאד מקווה שלא יאפשרו לצמד הזה להגשים את החלום להנחות ביחד את האירוויזיון. זה יהיה צעד אחד יותר מדי צפוי ונפוטיסטי.
עצם המחשבה שצריך לרצות את 'קשת' עם מנחה אחד או יותר מטעמה מרגיזה. אסור לחשוב במונחים של מה עובד בטלוויזיה מסחרית ישראלית משום שהרף של הטלוויזיה המסחרית די נמוך בכל מה שנוגע לתכניות בידור. זה שמנחים משתטים בטלוויזיה או מחליפים דאחקות לא אומר שיש להם 'קלאסה' או 'פאסון' ועוד באנגלית וקצת בצרפתית.
צריך ראייה קצת יותר אירופאית, כלומר: מה יכול להפתיע קהל אירופאי כך שיחשוב על ישראל באופן פחות סטריאוטיפי (כמו ירדנה ארזי בעיקר ודניאל פאר בזמנו וגם דפנה דקל ובעיקר סיגל שחמון ב-99'). נראה לי שבישראל של 2018 חשוב ליצור כל מני תקדימים שבעיקר ימחישו את הפלורליזם ואת ההזדמנות השווה לכולם לפי מפתח כישורי הנחייה באנגלית וייצוגיות בלבד.
 

lidia80

New member
לפי שידורי כאן 11 הלא מתקדמים

ולפי בחירת השיר הנורא לאירוויז' ז'וניור
הכיוון
Old Fashion
 

Willo the Wisp

New member
מה הקטע עם האובססיה הישראלית למנחות שהן משתתפות עבר

אם שירי אכן תהיה מנחה זו תהיה פעם שלישית מתוך שלוש שבישראל מנחה את האירוע זמרת שהשתתפה בתחרות.
אין לי עם זה בעיה עקרונית, מאנס למשל היה אחלה מנחה לפני שנתיים, אבל אני באמת לא רואה מה הופך את שירי לאופציה מובילה להנחיה, ולאף אחד לא אכפת מזה שהיא השתתפה לפני 14 שנה בתחרות.
השלושה האחרים סבבה בעיני אבל מקווה שלא יהיו ארבעה מנחים גם אצלנו, זה הרבה יותר מדי. פחות זה יותר.
תראו אותנו מדברים על מי ינחה את התחרות בתל אביב בשנה הבאה. עדיין לא מאמין
 

DH1212

New member
יש לשירי יתרון גדול - היא יודעת לשיר מצויין

ואם ישכילו להשתמש בה כמו שצריך, היא צריכה להיות על תקן מנחה שגם שרה וככה הופכת את ההנחיה הממלכתית והעתיקה למשהו יותר נסבל ומעניין.
&nbsp
האירוויזיון יכול להפתח למשל בשירי שנכנסת וישר שרה את השקט שנשאר ואז מברכת את כולם ופותחת את האירוע.
&nbsp
 

Willo the Wisp

New member
סורי אבל המשפט האחרון שכתבת זה שיא הפרובינציאליות בעיני

גם אני נגד הנחיה ממלכתית ועתיקה, אבל אני חושב ששירי היא לא בהכרח האנטיתזה לזה. כל הארבעה שצוינו בכתבה לא ״ממלכתיים ועתיקים״ בעיני, ומנחה מזמרת היתה כבר ב1983 וזה היה נורא.
 

DH1212

New member
מת על זה שכל דבר שחובבי אירוויזיון לא אוהבים זה פרובנציאלי.

 

DH1212

New member
ממש להתעלף מהבושה

תחרות שירים בין לאומית
שמונחה על ידי זמרת שהשתתפה באותה תחרות
ששרה את אחד השירים האייקונים של אותה מדינה מארחת שבמקרה גם היא שרה אותו במקור
&nbsp
&nbsp
איזה פרובנציאליות, הלכתי לקבור את עצמי מהמבוכה.
 

Willo the Wisp

New member
בקושי אייקוני בקנה מידה מקומי

המחשבה שמישהו (חוץ מכמה חובבים קשים) מחוץ לשלולית שלנו בכלל זוכר את השיר הזה = הגדרה של קרתנות.
 
חייב לחזק

השתתפות של שירי מימון(\הכנס דיוות גייז מעופשת) תהיה משמעותית רק לחלק קטן מהחובבים, שהם חלקיקון קטנטן זערורי ופצפון ממי שצופים בתחרות בזמן אמת. אלך רחוק ואומר שהיא גם לא תהיה משמעותית לקהל הישראלי, אלך עוד יותר רחוק ואומר שלחשוב שהיא מעניינת מישהו באופן כללי מצביע על ניתוק קל.
 

DH1212

New member
גייז, תנוחו

אתם טרחני על. בחיי.

**דיוות גייז מעופשת**
דבר ראשון, לא ראיתי מעולם תור גייז במופע לשירי מיימון. לא ברור לי מי ומתי היא הוכתרה כ"דיוות גייז" ואיזה בדיוק קשר יש לה לקהילה הגאה. לא ברור לי מתי ואיפה שירי מיימון ניסתה להציג עצמה או להתנהג כ"גיי אייקון". יתרה מזאת בניגוד לזמרות אחרות שבאמת הקריירה שלהן מסתכמת בכמה צווחות של תווים גבוהים והופעה בכמה אירועי גייז כאלה ואחרים, שירי מיימון היא אחת הזמרות העסוקות במדינת ישראל שזוכה להצלחה בישראל ובעולם. לא ברור לי איפה ה"דיוות גייז" נכנסת כאן ולמה. גם נינט היא דיוות גייז? גם יובל דיין? גם שרית חדד? או שבעינכם כל זמרת ששרה באירוויזיון וזכתה להצלחה בתחרות היא "דיוות גייז"?

(הייתי גם מוסיף וכותב כמה זה מזלזל וטיפשי לקרוא לזמרת בת 37 (!) בשיא הקריירה שלה (!) מעופשת (!!) אבל זה באמת לא העניין)

שנית, מה הקשר כמה אנשים זוכרים אותה או את השיר שלה לעזאזל? השנה, כשבפתיח הגמר עלו לשיר שתי זמרות פורטוגזיות ושרו שירים פורטוגזים בניחוח מסורתי - מישהו לעזאזל הכיר את אותן זמרות לפני או את אחד השירים שלהם? האם זה הפריע למישהו או העלה גבה למישהו? יתרה מזאת, האם זה היה רלוונטי לנרטיב שמפיקי הגמר בליסון ניסו להראות שזה בעצם המוזיקה והתרבות הפורטוגלית?

לא. אנשים סתמו והקשיבו. היו כאלה שנהנו יותר מהמופע והיו כאלה שפחות התחברו לסגנון השירים. זה לא משנה. אתה לא צריך להכיר את הזמר לפני או את השיר שהוא שר. יש עניין של נרטיב ושל מוזיקה.

אז אנשים לא יזכרו מי זאת שירי מימון או את השקט שנשאר, אז מה? היא עדיין זמרת שייצגה אותנו בעשור הקודם עם שיר שמייצג את המוזיקה הישראלית של העשור הקודם, ואם היא תשיר את השיר שלה כחלק מאחד המופעים אין בזה שום דבר פרובנציאלי, קרתני או טיפשי. יש כאן כבוד למורשת הישראלית באירוויזיון, כבוד לשפה העברית, כבוד למוזיקה ולתעשיית המוזיקה המקומית וכמו כן כבוד לזמרים הישראלים עם יכולות ווקאליות בין לאומיות. אם אתה בוחר להסתכל על זה כאל "קלישאת גייז" בעיני אתה מנותק יותר.
 

Uri04

New member
ממתי מנחה מזמרת באירו' זה דבר טוב?

רק כשפטרה ומאנס שרו באירו' 2016 זה עבד (סוגשל. זה היה שיא השמאלץ) כי השיר עצמו היה חביב והזכיר קצת את שירי הפארודיה שמנחי האוסקר מבצעים בשנים האחרונות. לעומת זאת, השיר המזעזע "לחיים" שביצעו דפנה דקל וסיגל שחמון באירו' ב-99' עדיין מזכיר לי שצריך להתרחק מהשטויות האלה כמו מאש. אם לא יודעים לכתוב משהו שנון - עדיף לוותר.
ואני לא חושב שאם שירי מימון נבחרת להנחייה היא צריכה להיכנס לצלילי "השקט שנשאר", "הרעש שחוזר" או "הבית של פיסטוק". האירו' זה לא החגיגה הפרטית שלה, וגם ככה רוב הצופים לא ממש זוכרים מי היא ולמה היא רלוונטית למשהו.
 

Willo the Wisp

New member


והשיר של מאנס ופטרה היה מעולה אבל הוא בתור שיר פארודי הוא לא הצריך יכולות שירה עילאיות, עובדה שפטרה הנון-זמרת שרה אותו וזה היה סבבה.
הרקורד האירוויזיוני של שירי, מכובד ככל שיהיה, לא יעניין אף אחד מהצופים. בצדק. אז היא היתה במקום רביעי לפני 14 שנה. ביג אפינג דיל.
אם יקחו אותה להנחיה, אני מקווה שזה יהיה רק כי היא מספיק רהוטה, ספונטנית וקולחת בשביל להחזיק שידור מורכב כזה (אני חושש שהיא לא, אבל אשמח לסעוד את כובעי) ולא בגלל כישורים לא רלוונטיים והיסטוריה רחוקה בתחרות. אם ירצו לשלב אותה באינטרבל אפשר לעשות את זה בלי שהיא תהיה מנחה, ע״ע שרה טבארש המהממת באינטרבל השנה.
&nbsp
&nbsp
 
למעלה