אירוויזיון ב-18 במאי, מה שהיה הוא מה שיהיה?

E u r o b o y

New member
אירוויזיון ב-18 במאי, מה שהיה הוא מה שיהיה?


בשבוע שעבר, עם ההכרזה על תל אביב כעיר המארחת של אירוויזיון 2019, הוכרזו גם התאריכים הרשמיים של התחרות בארץ, והתברר שהגמר ייערך ב-
18 במאי
. האם מה שקרה בעבר בגמרים של התחרות שנערכו בתאריך הזה, מעידים מה יקרה בעתיד?

ב-18 במאי 1996 נערך האירוויזיון באוסלו, נורווגיה, בו הוכתרה אירלנד לזוכה בפעם הרביעית תוך 5 שנים - ולמעשה זו הייתה הזכייה השביעית והאחרונה שלה עד כה, זו שממצבת אותה עד ימינו כאלופת האירוויזיונים של כל הזמנים.

מאז ועד ימינו, היחידה שמאיימת לשלול מאירלנד את התואר היא שוודיה, שזכתה מאז עוד 3 פעמים בתחרות (1999, 2012 ו-2015). האם ב-18 במאי 2019, שוודיה תזכה באירוויזיון בישראל - ותהפוך לאלופת האירוויזיון של כל הזמנים לצד אירלנד? פעם אחת השוודים כבר זכו כאן, להזכירכם


ואם כבר שוודיה, אז ב-18 במאי 2013 נערך גמר האירוויזיון במאלמו. תחרות כואבת מבחינתה של ישראל שלא העפילה לגמר שנה שלישית ברציפות אחרי שנראה היה שמורן מזור תעפיל לגמר עם הופעה משכנעת וטובה, ובמיוחד אחרי שזכתה לזמן מסך ממושך בגרין רום. השנה, כאמור, ההיסטוריה הכאובה הזו לא תחזור על עצמה, כי ישראל משתתפת אוטומטית בגמר.

באותה השנה, דנמרק הוכתרה לזוכה הגדולה של התחרות - אחרי שכמעט לאורך העונה כולה היה ברור שתנצח. זו הייתה הזכייה השלישית (והאחרונה, בינתיים) של דנמרק בתחרות - שהשוותה את מספר הזכיות שלה לישראל, עד הזכייה של נטע השנה - שהוסיפה לנו גביע אירוויזיון רביעי. האם גם השנה ב-18 במאי, דנמרק תשווה את מספר הזכיות שלה לישראל - ועוד באירוויזיון שנערך בישראל? האם מדינה סקנדינבית נוספת תזכה על אדמתנו?

ועוד נקודה מעניינת בהקשר של אירוויזיון 2013: זו הייתה התחרות האחרונה שבה הגרין רום לא היה בתוך אולם התחרות - מה שיחזור על עצמו גם בתחרות של 2019.

 

dosfer

New member
אולי אפילו ישראל תזכה פעמיים ברציפות? זה כבר קרה פעם אחת!

אם זה יקרה שוב ישראל תזכה בניצחון החמישי שלה ותיצור שיא חדש של המדינה המארחת הראשונה שזכתה בעצמה בארץ שלה פעמיים ברציפות!
 

babyface19

New member
בוא נחדד ניסוח: תהיה הראשונה שתעשה זאת פעם שנייה של .....

דאבל זכיות שנה אחר שנה.
עד היום רק ישראל ,לוקסמבורג ,ספרד (במסגרת הזכייה המרובעת בביתה) ואירלנד (3 זכיות ברצף), כל אחת מהן עשתה רק סט אחד של זכיות שנה אחר שנה.
 

lidia80

New member
לוקס'' זכתה ב72 וב73 נחשו מי היתה אמורה ליצג אותם ב74


אילנית
 

babyface19

New member
אם כבר הזכרת את דנמרק בהקשר של 18/5, אז למאמינים במגידי....

עתידות,
&nbsp
שאלו לאחרונה מספר פותחי קלפים וקוראים בקפה מי המדינה שתזכה באירו' שיהיה כאן בארץ, ושתי המדינות שרובם (אם לא כולם אמרו) חוזים עפ"י ה'קישורים' הנ"ל שלהם הן צרפת ודנמרק.
מעניין, נחיה ונראה, אם הזוכה תהיה אחת מהן.
 

E u r o b o y

New member
אם Kendji Girac ייצג את צרפת, יש סיכוי שזה יקרה

הוא אמר שהוא מעוניין, אז ייתכן שנראה אותו בקדם הצרפתי

כך או כך, אזכור את ההודעה הזו
 

L e j l a

New member
לא מכיר אותו אבל לא עדיף לבטל את הקדם ולבחור בו ישירות?

לא כל יום זמר מוכר מביע עניין לייצג את המדינה שלו באירוויזיון
 

trilliane

Well-known member
מנהל
אה, את 96' זכרתי, כלומר את התאריך, לא את התחרות


באותה שנה היה לי חבר שזה יום ההולדת שלו, יצאתי איתו ולא צפיתי בה... ניסיתי "להיגמל" מאירוויזיונים ולא טרחתי להשלים; רק שנים לאחר מכן שמעתי את השיר הזוכה, אחד המקסימים.
 

Shirly23

New member
לא מצליחה לדמיין איך עיריית תל אביב מתכננת

להפיק אירועי יום זיכרון, חגיגות יום עצמאות, פסטיבל אירוויזיון ומצעד גאווה והכל בפרק זמן של 10 ימים !!! בשבוע של יום הזיכרון והעצמאות (ואפילו שבוע קודם) כל העיר מלאה בדגלי ישראל, כך שיום אחרי העירייה תצטרך לקפל הכל ולקשט את העיר לאירוויזיון עם דגלי גאווה, כרזות של התחרות וכו'. זו תהיה חוויה מרתקת לראות פה את כל המשלחות בצפירה של יום הזיכרון ובאבל הלאומי באותו היום ולהבדיל בחגיגות העצמאות של המדינה. וכל המשלחות יהיו כאן ואלפי התיירים לחוות איתנו הכל... לא חושבת שאי פעם אירוויזיון נפל על אירועי יום עצמאות של מדינה מארחת ועוד מדינה לאומנית כמו ישראל. להבנתי ב-17 למאי יום שישי (יום לפני הגמר) העירייה אף מתכננת את מצעד הגאווה על כל המשתמע מכך. הולכים להיות שבועיים עמוסים, מרגשים ומרתקים...לא מצליחה עדיין לדמיין את זה...
 

L e j l a

New member
לא בא לי עוד ניצחון של מדינה סקנדיבית, מספיק

אלא אם מדובר באיסלנד או פינלנד שיפתיעו, אבל עוד אירוויזיון בשוודיה בזמן הקרוב יהיה כבר יותר מידי. הייתי שמח לראות מדינה שלא זכתה עדיין באירוויזיון או מדינה שלא זכתה המון זמן ותעשה ניצחון היסטורי (כמו אוסטריה אחרי 48 שנים)
 

Rori90

New member
אשמח שמדינה תזכה כאן בפעם הראשונה

אשמח מאוד אם ליטא (ארץ מוצאם של אבות אבותיי
) או בולגריה יזכו כאן בפעם הראשונה, או מדינה שלא זכתה כבר המון המון זמן כמו הולנד או בריטניה. דאבל נראה לי כרגע בגדר פנטזיה הזויה מדי.
 

L e j l a

New member
אם בולגריה תמשיך בפס הייצור השוודי היא עוד תזכה בקרוב

 

dosfer

New member
ההפך!! זה כבר לא עובד!

דווקא מלאחר הזכייה של מונס ב2015 כל השירים שזכו היו ממש לא "משובדים" ההפך הרחוק משיבוד!
&nbsp
כבר נמאס לאנשים משירים מתכתיים שנשמעים כאילו יצאו מפס ייצור.. כל השירים שזכו ב2016-2018 העבירו מסר מסויים, העיבודים היו מיוחדים, המילים לא רגילות ולא מועתקות מעוד אלפי שירים אחרים ואפילו הלחנים היו מיוחדים ולא רגילים..
&nbsp
אני מקווה מאוד שזה ימשיך ככה, כי אני ממש לא רוצה שיזכה שוב שיר משובד ובכללי אני גם לא רוצה ששבדיה תזכה בשנים הקרובות, די נמאס! בא לי לראות אירוויזיונים במדינות שעוד לא אירחו את התחרות!
 

VIK האחד

New member
בדיוק

אי אפשר להתעלם מהמגמה שהחלה עם זכייתה של ג'מאלה.
לשלושת הזוכים האחרונים יש מכנה משותף מאד ברור והוא הייחוד שהם מביאים.
 

dosfer

New member
אני מקווה שהמגמה הזו תמשיך


כל המדינות שזכו מ2016 הן מדינות שלא זכו המון זמן או לא זכו בכלל ואהבתי את זה שהקהל כבר לא בוחר מדינות שזכו בעשור האחרון, אני מקווה שזה ימשיך!
&nbsp
הגיע הזמן לתת במה גם למדינות הכביכול "חלשות" בתחרות הזאת!
 

רמי אב

New member
עם כבר העתיד אז אני מקווה מאוד שמשנת 2019 ואילך

כל שידורי האירוויזיון ישודרו באיכות 4K עם HDR
בדיוק כמו שאיגוד FIFA החליט בקשר לשידורי המונדיאל.
העולם לאט לאט הולך לקראת שידורי 4K הלשכה המרכזים לסטטיסטיקה פרסמה שבחודש אוגוסט יש לרבע אחוז מתושבי המדינה מסכי 4K עם HDR.
אפילו ערוץ ספורט 5 הישראלי הודיע שב 5.11 הוא ישדר ערוץ באיכות 4K בשם ספורט5 4K
אני לא מגזים זה מה ש יס פרסמה והערוץ הזה צריך להיות משודר לא רק ביס
"לקוחות המנויים על החבילה, בעלי ממיר אולטרה ייהנו גם מערוץ 5SPORT 4K ללא תוספת תשלום החל מה-5.11. *
https://www.yes.co.il/Pages/campaig...letter&utm_campaign=upgrading sports channels
המחיר של מסכי 4K כנראה צריך לרדת עוד, כי ב2019 ישווקו בעולם מסכי 8K שיותר טובים ממסכי 4K לא רק ברזולוציה אלא גם בכיוונון קצב הפריימים עם יותר ערוצי קול.
אני לא מגזים, פה כתוב על מסכי 8K
"LG וסמסונג, ענקיות האלקטרוניקה הקוריאניות הציגו בכנס IFA מסכי 8K מסחריים ראשונים שיגיעו למדפים בחודשים הקרובים"
https://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-5338628,00.html
אז כיום שלהיות חדשני זה לשדר באיכות 4K, אני לא מצפה מה ה EBU לשדר באיכות תמונה של 8K , כמו שתאגיד השידור היפני NHK רוצה לשדר בחודש 12 השנה
"NHK will broadcast 8K from December 1st
https://www.newsshooter.com/2018/08/16/nhk-will-broadcast-8k-from-december-1st/
אבל אני מצפה מה EBU
גם להיות בקידמת הטכנולוגיה
ולשדר את האירועים שלהם גם באיכות 4K עם HDR 10 ביט.
 
למעלה