ירדה מהפרק: מסתמן כי חיפה לא תארח את האירוויזיון

DH1212

New member
ירדה מהפרק: מסתמן כי חיפה לא תארח את האירוויזיון

https://e.walla.co.il/item/3175210

פרסום ראשון: עיריית חיפה לא הגישה הצעה לאירוח התחרות במועד, צעד שבעקבותיו קיבלה מכתב מהתאגיד: "מודים לכם על ההתעניינות, הצלחה בהמשך". גם מצדה ירדה מהפרק. על קו הסיום: תל אביב (מועמדת מובילה), ירושלים (שטרם הבהירה אם תסכים לחזרות בשבת) ואילת (סיכוי נמוך)

פרסום ראשון: למרות התעניינותה המוצהרת של עיריית חיפה לארח את האירוויזיון בישראל ב-2019 - מסתמן שהעיר הצפונית לא תארח את התחרות. אפשרות נוספת שירדה מהפרק היא אירוח התחרות במצדה, על רקע דרישת תאגיד השידור האירופי למתחם סגור.

לידי וואלה! תרבות הגיע מכתב שנשלח היום (ראשון) מתאגיד השידור כאן לגדי מרגלית, מנכ"ל עיריית חיפה, ובו נכתב בין השאר: "ב-8 ביולי קיימנו במשרדו של ראש העיר פגישה ביחס לאפשרות אירוח תחרות האירוויזיון בעיר חיפה. הן לפני והן לאחר הפגישה נשלחו אליכם מהתאגיד מכתבים המפרטים את הנתונים הנדרשים להצגה על מנת שהתאגיד ואיגוד השידור האירופי יוכלו לשקול אירוח התחרות בחיפה, לרבות לוחות זמנים ברורים למשלוח הנתונים. התאריך האחרון למשלוח הנתונים היה 18 ביולי. מאחר שעד למועד זה לא קיבלנו מכם כל תגובה ו/או נתון (לא בעל פה ולא בכתב) אנו מניחים כי אינכם מעוניינים להמשיך ולקחת חלק בהליך. אנו מודים לכם על ההתעניינות ומאחלים הצלחה רבה בהמשך הדרך".

על פי פרסומים קודמים, חיפה היתה מעוניינת לארח התחרות, ואף בחנה את האפשרות לקירוי אצטדיון "סמי עופר", זאת מכיוון שאירוח במתחם מקורה מהווה את אחת הדרישות של איגוד השידור האירופי. בתחילת החודש, אמר יונה יהב, ראש עיריית חיפה, לוואלה! נדל"ן: "אין ספק שאין מתאימה מחיפה - עיר השלום - לארח את תחרות האירוויזיון, אשר תביא כבוד גדול לעיר ותתרום לפיתוח הכלכלה והתיירות. אצטדיון סמי עופר נבנה על פי הסטנדרטים הגבוהים בעולם, תוך שימוש בטכנולוגיות הגבוהות ביותר והוא עומד כיום בשורה אחת עם האצטדיונים המובילים בעולם". בשיחה השל וואלה! תרבות היום עם ראש העיר יהב לא התקבלה הבהרה מדוע העירייה לא הגישה מידע או הצעה כמתבקש.

יונה יהב, ראש עיריית חיפה, אני מבין כי מסתמן שחיפה מחוץ למירוץ של אירוח האירוויזיון בישראל, ותהיתי מדוע.

"אין לי מושג על מה אתה מדבר".

הגיע לידינו מכתב שנשלח אליכם מהתאגיד, שמציין כי עד מועד הגשת הנתונים לא העברתם כל תגובה או נתון, ומאחל לכם בהצלחה בהמשך דרככם.

"לא קיבלנו שום מכתב מהתאגיד. היום חופש בעירייה, צלצל אליי מחר, אני אברר לך".

האם חיפה פרשה מהמירוץ או לא?

"חיפה ממש לא פרשה".

ומה כוללת ההצעה שעוד לא הגשתם?

"עזוב, אני עכשיו לא יכול לדבר איתך, אני באמצע ישיבה, תפנה בצורה מסודרת ואני אענה לך". (ניתוק).

העיריות שהגישו עד כה הצעה לתאגיד לארח את האירוויזיון הן תל אביב, ירושלים ואילת. כפי שפורסם לראשונה בוואלה! תרבות, תל אביב הציעה את ביתן 2 של מרכז הירידים לאירוח התחרות, ובכך ירדו מהפרק אצטדיון בלומפילד והיכל מנורה מבטחים, כפי שאישרו גם גורמים בעיריית תל אביב. בנוסף, העיריה הסכימה לחזרות בשבתות, והציעה גם לפעול כדי לשפר את מסלולי התחבורה הציבורית במהלך ימי התחרות. זאת על ידי הארכת מסלול קווי מוניות השירות 4 ו-5 כך שתונגש ההגעה למרכז הירידים והגברת תדירותם גם במהלך השבת. מה שמעניק יתרון משמעותי לבחירה בתל אביב, להערכת גורם הבקיא בענייני האירוויזיון. גורם אחר אמר כי מרכז הירידים בתל אביב "מתאים גם בגלל הדרישה לכפר האירוויזיון, שבו יוכלו לקיים מופעים ואירועים במקביל וגם היורוקלאב".

עיריית ירושלים הציעה את הארנה. אולם השאלה שעולה היא האם קיים בכלל סיכוי שראש העירייה יסכים בהצעתו לחזרות בשבת, מה שמהווה תנאי לקיום התחרות בעיר מבחינת תאגיד השידור האירופי? גורמים בתאגיד אומרים כי בעיריית ירושלים עוד בוחנים את הסוגיה. דוברות עיריית ירושלים לא נתנה תשובה ברורה לשאלת ההסכמה לחזרות בשבת שהפנינו אליה, והסתפקו באמירה: "השבת היא נושא שרלוונטי בכל מדינת ישראל, לא רק בירושלים". ההערכה הרווחת היא שעיריית ירושלים לא תסכים לחזרות בשבת, ולכן גורמים בתעשייה מהמרים כי האירוויזיון יתקיים בסופו של דבר בתל אביב.

עיריית אילת נראית כבעלת הסיכויים הנמוכים ביותר לארח את התחרות. היא הציעה בין השאר את האופציה להפוך את קניון ה"אייס מול" לאולם.

מתאגיד כאן בחרו שלא להתייחס לדברים.
 

tapuzzo

New member
אני מחכה להתנצלות מכולכם אחרי שחשפתי את זה לפני שבוע.

ולא רק לפני שבוע גם לפני יומיים כתבתי בדיוק את הדברים.
יופי נחמה, שוב מי שקורא לי "טרול בלי מקורות" אוכל את הכובע כשאחרי
כמה ימים מתפרסם בדיוק אותו דבר "בתקשורת".
 

DH1212

New member
הזוי מקלדת היית והזוי מקלדת נשארת.

גם שעון שלא עובד צודק פעמיים ביום.
&nbsp
ועם כל השטויות שאתה מפרסם 24\7 , מתישהו אתה תקלע למשהו שמתקרב למציאות.
&nbsp
תבין, בלי מקורות, כל מה שאתה כותב הוא בדר הטרלה אחת גדולה.
 

tapuzzo

New member
12/7/18: הכותרת שלי: נודע כי ע' חיפה כלל לא תגיש "הצעה".

מצרף צילום מסך. שבוע קודם.
לא מתכוון לחשוף שום מקורות,
אמנם חובבי התחרות אך לא חובבנים.

 

DH1212

New member
סבבי בבי אז הנה הצעתי:

שמור את הידיעות הבלעדיות שלך לעצמך ואנחנו "נסתפק" לקרוא אותם שבוע מאוחר יותר בואללה, כיף?
 

tapuzzo

New member
מציע שתקרא היטב מה שכתבתי היום לגבי גודלו של ביתן 2

מי שרוצה את התחרות צריך לייצר לחץ על כאן להכריע בסוגיית המיקום, כדי שזאת לא תתפתח לתירוץ שיאפשר להזיז עניינים במובן הגאוגרפי.
 

DH1212

New member
אני לא כמו שאר האנשים שמגיבים לשטויות שאתה כותב

אתה מנסה להסיט את הדיון חזרה לשטויות שלך.
&nbsp
תבין - אף אחד לא מאמין לכלום ממה שיוצא לך מהפה. אתה מוזמן לזיין ת'מוח עד מחרתיים על ביתן-אמו אבל אתה לא עיתונאי ולא מביא מקורות מהימנים מכאן שכל מה שיוצא לך מהפה אפילו לא ראוי שניה של התייחסות.
&nbsp
קח את ההזיה שלך למקום אחר.
 

tapuzzo

New member
אתה מוזמן לא להכנס ולא לקרוא, הכי פשוט

דווקא נראה לי שאתה זה שמגיב אחרי ומנסה לגרור נושאים ענייניים למסכת הכפשות.
כל מה שאני כותב הוא ענייני ולא לגופו של המגיב.
אני לא מתכוון להכנס איתך להתנצחויות. פשוט זאת הפעם השלישית שאני כותב משהו,
אומרים לי שאני "ממציא" ואז מתברר אחרי כמה ימים שצדקתי בכל מילה.
 

naudg

New member
אנשים, די לריב!

לכל אחד יש זכות להתבטא
ואף אחד לא חייב לקרוא ו/או להגיב
&nbsp
אבל בבקשה די עם הריבים!
 

naudg

New member
אם זה נכון מה שכתבת

האירוויזיון לא יהיה בישראל
 

trilliane

Well-known member
מנהל
לו היה לך מידע בלעדי לפני שבוע היית מפרסם אותו בוואלה

ולא בפורום נידח בתפוז... יש גם כמה הבדלים בין מה שכתבת לבין הכתבה, אבל באמת שזה לא משנה. מכיוון שחצי מהזמן אתה סותר את עצמך, תמיד תוכל לטעון שכתבת הכול מראש... כי זה באמת נכון!
 

babyface19

New member
לצערי הרב, צפוי בהחלט - לא מפתיע....

חבל, דווקא הייתי בעד, שכמה שיותר יראו מקרוב את התחרות, ולו רק כדי שלא יתלוננו ,שרק מקורבים הצליחו לרכוש כרטיסים.
&nbsp
זה חוסר אחריות משווע לצאת מראש בהצהרות על אירוח התחרות ב"סמי עופר", כשיש התחייבות כספית ע"ג חוזה כלפי שתי קבוצות מליגת העל, ששילמו על שימוש באצטדיון והתחילו למכור מנויים לעונת המשחקים הקרובה, ולא דאגו מראש למצוא לשתיהן חלופה מול מנהלת הליגות וההתאחדות לכדורגל.
 

bigop1

New member
טוב אז נשארנו רק עם ירושלים

חבל שבחיפה לא לקחו את העניין ברצינות הם יכלו להרים משהו גדול היה להם פוטנציאל עם סמי עופר, בכל מקרה המתקן היחידי שעומד בדרישות האירוח זה ארנה בירושלים ושם יתקיים האירוויזיון.
 

naudg

New member
קיום האירוויזיון בירושלים תלוי

ב EBU
ומבחינתם ירושלים היא לא אופציה בכלל!
 

L e j l a

New member
תשמעו, אם כבר ירושלים אז שילכו על איצטדיון טדי

לא בא לי על אולם עם מספר מקומות מצומצם.
בסופו של דבר נראה שנשארנו עם או הארנה בירושלים או עם ביתן 2 בתל אביב. מעדיף את תל אביב כמובן
 

babyface19

New member
אצטדיון כדורגל בלתי אפשרי, כי לפי תקנון EBU צריך אולם מקורה

זאת גם הסיבה שעיריית י-ם לא הציעה את טדי.
אם את "סמי עופר" אפשר לקרות אותו ב-3-4 חודשים, הרי שטדי נבנה ללא הכנה לקירוי, מה שאומר שצריך לבטח יותר זמן, משהו כמו 8-9 חודשים, ואתה להשבית שתי קבוצות כדורגל שמשחקות בו (בית"ר י-ם בליגת העל והפועל קטמון י-ם בליגה הלאומית)שמשלמות לעירייה על שימוש באיצטדיון.
&nbsp
בכלל, זה היה לי ברור שבמצב של היום במדינה שלנו מבחינת מצוקת איצטדיונים ,שאיצטדיון כדורגל לא יכול לארח אירו', גם אם ל"סמי עופר" היה סיכוי קטן כזה או אחר.
ברגע שהתאגיד פרסם ב-10/7 מכרז שאחד התנאים הוא אולם קיים סגור, אז כבר היה ברור לי ש"סמי עופר" נפל ,ועיריית חיפה לא תגיש בכלל הצעה, גם בגלל הסיבה הנ"ל וגם בגלל הסיבה שצינתי כאן לא מכבר בשרשור אחר וגם צוינה על ידי בהודעה שלי מעל בשרשור זה.
&nbsp
זה מה יש: אנחנו נקבל את ביתן 2 של מרכז הירידים עם סיכוי קטן שירחיבו אותו, או שנקבל את הארנה בי-ם, אך ורק אם עיריית י-ם תתגמש לגבי שלוש החזרות הגנרליות של מופע הגמר ,שנערכות בשישי שבת ,ותתגמש גם לגבי הפעלת שאטלים בשישי שבת.
&nbsp
נכון לעכשיו לת"א יש את היתרון הן מבחינת אולם והן מבחינת השבת על כל המתלווה לקריטריון הזה. לירושלים את חיסרון השבת - חיסרון גדול ,ואי אפשר לטמון ראש בחול ולהתעלם מזה, אבל אולם ראוי.
 

DH1212

New member
שום דבר לא היה ברור ושום דבר לא ברור כרגע

ואני לא מבין את ההתעקשות הזאת שכולם יודעים מי ואיפה.
&nbsp
ה-EBU הוא לא ממשלת ישראל, וממש לא מעניין אותו מה ביבי ומירי חושבים לעצמם, הם יכולים בכל רגע לקפל את הפקלאות ולהגיד "ביי חבר'ה האירוע עובר למדינה אחרת", ואתה יודע מה? כל אירופה תתמוך בהחלטה הזאת פה אחד.
&nbsp
אז מה פה בדיוק ברור? ה-EBU יחליט איפה הוא רוצה לעשות את האירוע ואין למדינת ישראל ממש יכולת להתנגד. אם ה-EBU יחליט שבא לו ביתן 2 בתל אביב כי זאת עיר מתפקדת יותר ומודרנית יותר - זה מה שיקרה. אם ה-EBU יחליט שהוא סבבה עם ירושלים זה יהיה ירושלים.
&nbsp
למה השליליות הזאת בכל דבר?
 

naudg

New member
אתה באמת חושב ש..

EBU רואים את ירושלים כאופציה לאירוח האירוויזיון?
&nbsp
הרי בשנים האחרונות במהלך ההצבעות כשפונים לישראל לא מזכירים את ירושלים
אז למה שירצו שהתחרות תתקיים בירושלים?
&nbsp
אני לא חושב שירושלים היא אופציה מבחינתם בכלל
&nbsp
ואני חושב שזה הכי ריאליסטי שיש
אולי אני טועה
אבל לא פסימי
&nbsp
 
למעלה