פתרון יצירתי: קרית הספורט הלאומית, תוצא מתחומי ירושלים?

tapuzzo

New member
פתרון יצירתי: קרית הספורט הלאומית, תוצא מתחומי ירושלים?

"לא מדובר רק באירוזיון אלא בכלל בקיום ארועים שחורגים אחרי כניסת השבת ולפני צאתה, וזה פתרון שכבר עמד על הפרק" כך לדברי בכיר במשרד האוצר. הפתרון המדובר, שעולה שוב לאור שמירת השבת בבירה, הוא להוציא את קרית הספורט כולה "מחוץ לירושלים".
לדבריו, עיריית ירושלים בעצמה העלתה רעיון כזה, בדומה לאזורי תעשייה משותפים. איפה זה עומד? הבעיה היא בעיקרה מימונית. העירייה מתחזקת את המתקנים, אחרי השקעה גדולה, אז צריך להסדיר לא רק את המעמד אלא את ההכנסות והסמכות התכנונית, שכנראה תישאר תחת ירושלים.
ההצעה, שכאמור כבר עלתה בעבר, משמעותה הקמת רשות מוניציפלית נפרדת בדומה למועצה מקומית תעשייתית, למשל זו של רמת חובב. הישות - מועצה מקומית קרית הספורט הלאומית של ישראל - תנהל את המתקנים, תקבל אחריות לפיתוח שלהם ותקציבים נפרדים. בין היתר פרויקטים שמתוכננים יכללו הגדלת אצטדיון טדי, בריכת שחייה אולימפית מקורה, פיתוח אצטדיון במרכז הטניס, מרכז לספורט קרקע ועוד.
מועצה מקומית קרית הספורט הלאומית תפעל כרשות בנפרד מירושלים, אך כאמור תהיה כפופה לועדות התכנון של הבירה. השטח שלה יתוחם מזרחית לשד' בגין,
והיא תכלול את תחנת מלחה - שתוסב לתחנת קרית הספורט הלאומית, ושטח נרחב מדרום לתחנה עד פארק גילה, למתקנים עתידיים, ביניהם תכנון למגרש גולף.
הגורם באוצר טוען כי עיריית ירושלים חלוקה לגבי הקמת מועצה כזו, מחד יירד ממנה נטל כלכלי וניהולי כבד של תחזוקת המתקנים, מנגד - אצטדיון טדי נחשב סמל עירוני.
נושא מחלוקת נוסף הוא האם המועצה תוכל לפתח גם שטחי מסחר, שיתחרו בקניון מלחה של קבוצת עזריאלי, והאם המועצה תוכל לפתח שטחי מלונאות בתחומה.
"לא פתרון קצר טווח" - אותו גורם מעריך כי בכל מקרה אין אפשרות לקדם פתרון כזה בטווח זמן קצר, כך שאינו יכול לשמש "דרך עוקפת". לדבריו תחת ברקת התגברה ההתנגדות להקמת מועצה מקומית קרית הספורט הלאומית, בעוד שתחת קודמו הרעיון מצא תומכים רבים יותר.
לדבריו, "שלד להקמתה אפשר לקחת מהחוקים והתקנות של מועצה תעשייתית רמת חובב. ראש המועצה ממונה על ידי שר הפנים. במועצה יהיו מ-9 חברים: 3 נציגי ממשלה בעלי זכות הצבעה (במקרה הזה נציגי משרד הספורט, או הספורט החינוך והפנים), 3 נציגי רשויות מקומיות (עיריית ירושלים) ושלושה מנציגי התאחדויות הספורט, או הועד האולימפי הישראלי.
 

bigop1

New member
ביבי יחלק את ירושלים יום אחרי שחוק הלאום עבר בכנסת

תפוזי אתה כזה ליצן
 

trilliane

Well-known member
מנהל
לא שאני מאמינה לך בלי שום מקור, אבל זה דווקא יהודי להפליא

"לרמות" את אלוהים בשלל דרכים יצירתיות כאלה ואחרות...
 

tapuzzo

New member
גם אירוח בתל אביב או חיפה בנוי על אותה תזה, לא?

על בסיס דבריך ישראל הייתה צריכה כלל לא להופיע באירוזיון כי כל החזרות בשבת תמיד בכל שנה. כל שכן לארח אותו אם לא יזיזו את הגמר לחמישי בלילה ואת חצאיי הגמר לראשון ושלישי בלילה, הלא כן?
 

trilliane

Well-known member
מנהל
לא יודעת מהי אותה "תזה"; ת"א או חיפה אינן ערים קדושות

ולא מדובר בהחרגת חלק מהעיר והפיכתו לישות עירונית נפרדת באופן מלאכותי לחלוטין.
 
למעלה