אתר וואלה: תל אביב הציעה את ביתן 2 של מרכז הירידים

telaviv202

New member
אתר וואלה: תל אביב הציעה את ביתן 2 של מרכז הירידים

לאחר שהיכל יד אליהו ואיצטדיון בלומפילד ירדו מהפרק.

הנה הכתבה המלאה:

- - - - -

הקרב על אירוח האירוויזיון: לאחר שהיכל יד אליהו ואצטדיון בלומפילד ירדו מהפרק, גורמים בעיריית תל אביב מוסרים לוואלה! תרבות כי תוגש הצעה לעשות שימוש בביתן 2 של מרכז הירידים, לצורך אירוח התחרות במאי 2019.

עוד נודע לוואלה! תרבות כי עיריית תל אביב תשפר את מסלולי התחבורה הציבורית במהלך ימי התחרות, תאריך את מסלול קווי מוניות השירות 4 ו-5 כך שתונגש ההגעה למרכז הירידים ותוגבר תדירותם גם במהלך שישי-שבת. מה שמעניק יתרון משמעותי לבחירה בתל אביב, כך מעריך גורם הבקיא בענייני האירוויזיון.

"מרכז הירידים מועדף בין השאר בגלל המתחם עצמו, שאינו מפריע לשכנים, אפשר לעבוד בו בחוץ, אין קשיים גדולים וקל מאוד להגיע אליו משדה התעופה", מסבירים גורמים בעיריית תל אביב. "יש למקום גם את האפשרות להציע אולם נוסף שישמש את העיתונאים. באופן עקרוני ההיכל יכול להציע כ-9000 מקומות ישיבה, אולי פחות כיוון שתוקם במה גדולה. בכל אופן, חלק מהקהל יעמוד כך שעדיין יהיו בו די מקומות".

עיריית תל אביב בחרה להציע את מרכז הירידים, מאחר שאיצטדיון בלומפילד והיכל יד אליהו ירדו מהפרק. "בלומפילד לא מקורה, והסיפור של קירוי הוא מורכב מאוד, ובתאגיד נותנים יתרון למתחם שכבר בנוי במלואו כדי לא לקחת סיכון", מסביר גורם מהעירייה ומוסיף: "המקום השני שדובר עליו, היכל מנורה מבטחים, לא על הפרק מכיוון שאין אפשרות לשתק את האולם לפרק זמן ארוך הנדרש עוד לפני התחרות, בגלל הכדורסל. העירייה מציעה תחבורה ציבורית משופרת ושוקלת גם הפעלת שאטלים בחינם".

דובר עיריית תל אביב סרב להתייחס לדברים.

https://e.walla.co.il/item/3173595
 

naudg

New member
EBU יתפשרו?

שלא תהיה תחבורה ציבורית מלאה בשבת?
הכוונה לרכבת/אוטובוס
ויסתפקו רק במוניות שירות?
 

babyface19

New member
יהיו גם שאטלים בשבת בנוסף למוניות שירות

אגב, כיום בת"א יש קו 18 של חברת "דן" שפועל בשבת ,אבל בתשלום מראש.
לגבי ת"א, אם היא באמת תזכה בכבוד לארח (אגב, עדיין לדעתי יש לה קרב לא קל מול י-ם למרות השבת ,שהיא עקב אכילס של י-ם) אני משוכנע, שהם ידאגו לתחבורה בשבת שתהיה זמינה.
אני מאמין שאחד הקווים המנחים להסכמה של EBU זה העניין הזה.
עם זאת, אני עדיין חושב ש-EBU יצטרכו הבהרות חשובות בנושא ביתן 2 ועבודות הבנייה שבו, למקרה שהוא יורחב מעט בשביל לפצות עלמה שהבמה תיקח. כאן הם יצטרכו לקבל הבטחות ו/או לבדוק אם הם יסתפקו בביתן.
&nbsp
אני אגיד את זה כך: אם לא היתה את בעיית השבת בירושלים וכל מה שמתלווה אליה(היסעים, שאטלים וכו'...) ,אז סביר להניח שזה היה ב"ארנה" ,אבל במציאות של ישראל זה לא דבר של מה בכך.
 

naudg

New member
אני ממש סקרן לדעת כבר מה ההחלטות הסופיות

הן לגבי התאריך
והן לגבי מקום האירוח
&nbsp
אבל עדיין יש לי חששות שבסופו של דבר יחליטו לא לקיים את האירוויזיון בישראל
 

naudg

New member
אני חושש..

שנגיע עד לחודש ספטמבר
התאגיד יציג ל-EBU את האפשרויות
EBU יאמרו ששום מקום מהאפשרויות לא מתאים מבחינתם הן מבחינת גודל או אחר וירושלים מבחינתם לא באה בחשבון
מצד ישראל לא יהיה זמן להתארגן על מקום אחר
והאירוויזיון לבסוף יהיה באוסטריה
 

DH1212

New member
לא רואה מצב כזה

יותר מעניין את ה-EBU ה-200 מיליון צופים בבית מאשר כמה אנשים ניתן לדחוס באולם. בפועל כשאתה צופה אירוויזיון בבית אתה לא באמת יודע כמה אנשים יש באולם וגם לא כזה משנה לך כל עוד זה נראה מלא.
&nbsp
אנשים מציגים את כמות הצופים באולם כעיניין שיהרג ובל יעבור ואני לא מבין למה. מספיק שיש כמה אלפים טובים והמצלמה מציגה את זה בזוויות צילום טובות הכל בסדר.
&nbsp
למה של-EBU יהיה אכפת עם עוד 5K צופים יהיו באולם או לא? מה כבר הצופה בבית יודע על כמות הצופים באולם? הרבה יותר חשובים הבמה, הסאונד, הצילום, המנחים.
אם הבמה תפציץ (ואין סיבה שבישראל, שאנחנו מתים על טכנולוגיה ודברים גדולים) אני לא רואה של-EBU יהיה אכפת ממש מגודל האולם.
&nbsp
אנתם סתם מסריטים את עצמכם וחבל. ה-EBU כבר הכריז שזה יהיה בישראל, אני חושב שהוא מודע לאולמות האפשריים בארץ ועל סדר הגודל שלהם. עכשיו נותר לבחור מבינהם, לא לקבל החלטה אם האירוויזיון יהיה בישראל או לא, החלטה שכבר התקבלה.
 

naudg

New member
אתה מרגיע את החששות שלי. תודה!


 

tapuzzo

New member
אי האירוח בארנה יתפס ככניעה להתחרדות

חברי כנסת בליכוד אמרו שאי קיום הארוע בארנה יגרום נזק לנתניהו ויציג אותו כמי שנכנע ללחצי החרדים. זה עלול להזיק לליכוד בבחירות הקרובות ולכן דרשו שאם הארנה תיפסל זה לא יעשה בגלל תכתיב החרדים אלא בגלל רצון לתת לעיר אחרת לארח הפעם. הם המליצו להתעקש על אצטדיון עופר בחיפה ולסייע תקציבית בקירוי שלו.
 

trilliane

Well-known member
מנהל
אה, ודאי, זה מה שיגרום לו להיראות כנכנע ללחצי החרדים!


לא אמירות על כך שהחרדים הם השותפים הטבעיים, ההסכם הקואליציוני הנדיב, התקציבים והחקיקה. לא לב הפוליטיקה שאשכרה בשליטתו של ראש הממשלה. התחרות הא-פוליטית שבכלל לא מאורגנת ע"י הממשלה ולשרים אין נגיעה בה, היא היא מה שיגרום לנתניהו להיראות כנוע מול החרדים. אה-הא.
 

בלואנגל

New member
אולם קטן ביותר.

לא לקחו בחשבון את הגרין רום.
במקרה הטוב יצליחו לדחוס שם 6000 איש (וגם זה מספר נדיב למדי).
אפשר לפצות על כך ע"י בניית במה מטורפת. ככה כולם יהיו עסוקים בבמה ופחות באולם עצמו...
&nbsp
 

bigop1

New member
אפילו העירייה לא סגורה כמה ניתן להכניס לשם

כמו שכתבתי פה הרבה פעמים הביתן הזה קטן מאוד ולא יכול להכניס יותר מ6000 צופים, האירוויזיון בחיפה או ירושלים

 

bigop1

New member
גם מנורה קטן, שטח הזירה לא מספיק

היכל מנורה צפוף מאוד והיציעים לא מתקפלים בניגוד לארנה, אי אפשר לארח שם גם בגלל כמות הצופים הקטנה וגם כי מסביב להיכל אין הרבה שטח להקים אולם משלחות ומרכז תקשורת, אירוויזיון בתל אביב לא יהיה.

 

tapuzzo

New member
ביתן 2 לא יוכל לארח ללא הרחבת האולם

אם הכוונה לבחור אולם שלא מחייב קירוי או תוספת ביתן 2 לא יוכל לארח. עם במה שתתפוס שליש מהאולם הקיבולת שלו תהיה 6000 בלבד. וזה בלי גרין רום, תאי עיתונאים ותאי טכנאים ועמדות צילום. בלי הרחבה נשאר מעט מדי מקום לקהל גם אם כולו יהיה בעמידה וגם זה חסרון כי לא יהיה אפקט קערה עם יציעים וגם קשה לעמוד בצפיפות כ4 שעות מהכניסה עד סיום הארוע. ביתן 2 הופך ריאלי רק אם מתחייבים להוסיף לו שליש בבינוי עם יציעים אחוריים בלי זה ההצעה תיפסל. מנורה רלוונטי אלא שהעירייה תאלץ לשלם למכבי תל אביב פיצויים גדולים על משחק בהיכל ארנה וחשש לאיבוד מנויים.
נראה שלאור הקושי לאתר אולם מתאים גדל הסיכוי שיוחלט על אולם o2 בפראג ונאבד את האירוח. הארנה לא חלופה בגלל השבת ואצטדיון חיפה גם תפוס על ידי הכדורגל וגם דורש קירוי. זה הרחבת ביתן 2, הוצאת מכבי ת"א ממנורה, או איבוד האירוח.
 

babyface19

New member
אגב,גם אם לא היתה את בעיית השבת בי-ם על כל המשתמע מכך, אז..

עיריית י-ם היתה אמורה לשלם פיצויים גדולים מאוד להפועל ירושלים שמשחקת גם בליגה וגם באירופה בליגת האלופות של פיב"א (המקבילה המתחרה של היורוליג שבה מכבי ת"א משחקת), אם היתה מאלצת אותה לעבור לשחק ב"מנורה" מחשש לאיבוד מנויים. גם לי-ם יש הרבה אוהדים שיכולים למלא את ה"ארנה".
&nbsp
כפי שאתה כתבת וגם אני כתבתי לפני כן בשרשור הזה, אני מקווה שעיריית ת"א באו עם תוכניות להרחבת ביתן 2 ,אחרת אני לא רואה את יאן אולה סאנד ושות' מסכימים על ביתן 2.
בכל מקרה, לעיריית ת"א יש כאן הוצאה כספית גדולה, ונראה לי שעדיף לה להשקיע הוצאה כזו בהרחבת ביתן 2, כל עוד וזה אפשרי בלו"ז.
 

shay1810

New member
קשה לי להאמין שישראל תצליח להפיק אירוע טוב

במיוחד כשמדובר בתאגיד חדש ללא נסיון...
 

babyface19

New member
ההפקה היא לא נטו רק של התאגיד

מעורבת פה הפקה גם מחו"ל. גרמניה ,שבדיה וכו'....
 
הפקה של תאגיד חדש וחסר ניסיון

עדיין לדעתי תראה טוב מהפקה של רשות השידור, ישנה ולא רלוונטית, במידה והייתה עוד משדרת את התחרות בימינו. ומי אמר שהתאגיד צריך להיות בעל ניסיון רב כדי להפיק אירוע כזה? ובטח שכשיש עוד הרבה שותפים לעשייה.. לגבי הפקה מוצלחת יהיה אפשר כבר לערער בזמן קרוב יותר לתחרות עצמה או אחריה (והלוואי שלא נצטרך), ובינתיים זה מיותר ואין לדעת, ועם כל הכבוד, לכאן באמת מגיע שאפו גדול כי ניתן היה לראות שהתחרות נלקחה מאוד ברצינות, יחסי ציבור ותקשורת, פרסום, הוספת פרשנים, לא חושב שכשהאירוויזיון יהיה פה ההפקה תיפול מזה אלא להפך, דבר שלא נראה לי היה קורה עם רשות השידור
&nbsp
 

Dani 87

New member
כן, אני לא מבין מה ההיסטריה

אם מדינה כמו אוקראינה, מדינה עם משאבים מאווווד מצומצמים ומיליון בעיות, וללא אולם מתאים הצליחה עוד איכשהו להרים הפקה נורמלית (בעזרת המון מומחים מחו״ל) לתאגיד לא אמורה להיות בעיה. זה לא שזורקים אותם לאומרים להם ״תפיקו ארוע ל200 מיליון צופים״. מלווים אותם אנשים שמפיקים את הארוע הזה עשורים. מקשרים אותם עם קבלנים וחברות שיש להן ניסיון רב. לא מבין בכלל מה ההיסטריה.
 
למעלה